Dodaj do ulubionych

[W-wa] Nowe trasy autobusów

01.12.05, 02:12
Nowe trasy autobusów

• 103 - zastąpi na Bielanach likwidowaną linię 148: z Dworca Wschodniego
zamiast do Huty od ul. Kasprowicza Przy Agorze, Marymoncką, Pułkową,
Dzierżoniowską, Żubrową, Wóycickiego pod bramę główną Cmentarza Północnego -
(co 15 min. w szczycie, co 20 min. poza szczytem i co pół godziny w święto).

• 118 - połączona z linią 148 na Mokotowie: od Bródna bez zmian do pl. Trzech
Krzyży, stąd Nowym Światem, Al. Jerozolimskimi, al. Niepodległości,
Rakowiecką, Kazimierzowską, Krasickiego, Woronicza do pętli koło Instytutu
Reumatologii przy Spartańskiej (co 30 min.).

• 121 - uproszczenie trasy na Bielanach: jadąc z Chomiczówki, z Marymonckiej
skręci w Podleśną do pętli przy Gwiaździstej (co 20 min. w szczycie, co pół
godziny poza szczytem).

• 128 - zastąpi 508 i 519, które przestaną dublować metro: ze Szczęśliwic
(wybrane kursy od ul. Instalatorów) Szczęśliwicką i Bitwy Warszawskiej 1920 r.
pod Dworzec Zachodni, Al. Jerozolimskimi, Marszałkowską, Andersa, Mickiewicza,
Słowackiego, Gdańską, Hłaski, Rudzką, Klaudyny, Podleśną do Gwiaździstej (co
20 min. w szczycie, co 30 min. poza).

• 132 - połączona z linią 148 na Bielanach: z osiedla Mańki Wojdy na Białołęce
bez zmian do Żerania i dalej mostem Grota, Wisłostradą, Krasińskiego do stacji
metra Plac Wilsona, Krasińskiego, Broniewskiego, Jarzębskiego, al.
Zjednoczenia, Kasprowicza do Huty (co 20 minut w szczycie, co 24 poza i 30 w
święta).

• 148 - likwidacja (linię zastąpią: 103, 118 i 132).

• 193 - z jednej strony dojedzie tylko do pętli Ursynów Południowy (zamiast
Ursynów Płn.), a z drugiej zostanie wydłużona od Wałbrzyskiej al. Lotników,
Modzelewskiego, Orzycką, Gotarda do Bokserskiej (odpowiednio co 10-12-20 minut).

• 197 - nowa linia z Bielan na Wolę: z Gwiaździstej Podleśną,
Podczaszyńskiego, Perzyńskiego, Broniewskiego, Trasą AK, al. Prymasa
Tysiąclecia, Górczewską, Płocką, Krzyżanowskiego, Szarych Szeregów, Brylowską,
Prądzyńskiego, Tunelową do Dworca Zachodniego nowym dojazdem od strony
Czystego (co 30 minut).

• 401 - trasa wydłużona od pętli Ursynów Południowy al. KEN i Jastrzębowskiego
do Ursynowa Północnego (co 12 min.).

• 508 - trasa skrócona: z Nowodworów do pl. Wilsona (co 10 min. w szczycie, co
20 min. poza i w święto).

• 519 trasa skrócona: z Powsina do centrum - pętla przy ul. Emilii Plater (co
12-15-20 min.).

-----------------------------------------------------------------

519 w końcu skracają. Niewiele to zmieni na Mokotowie. Częstotliwość bez
zmian. Szkoda. Ale jeśli wtyczki jakieś od czasu do czasu wypuszczą, to będą
bardziej widoczne, bo szybciej obrócą...

E-1 nie wydłużają... Trzeba chyba radę dzielnicy Mokotów zainteresować.

Zaoszczędzone wozy miały przejść na inne linie. Jakoś tego nie widać :-/


Obserwuj wątek
    • ikarusbus Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 08:45
      e-tam napisał:

      > Nowe trasy autobusów
      > • 508 - trasa skrócona: z Nowodworów do pl. Wilsona (co 10 min. w szczyci
      > e, co
      > 20 min. poza i w święto).

      Z tego co mi wiadomo, to częstotliwość skróconego 508 będzie 5/10/10.
      Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to najwcześniej 508 zostanie skrócone na wiosnę.
      >
    • e-tam Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 09:42
      To ja jeszcze skomentuję dokładniej...

      Nie widać żadnych korzyści. No chyba, że innym liniom częstotliwość podskoczy.
      Tym, które nie zmienią trasy... Ale znając życie pewnie nic się nie zmieni.

      Nie tworzą żadnego sensownego połączenia. Sensownego - znaczy z sensowną (10
      minut) częstotliwością. wszystkie przetasowania tras wokół linii z
      częstotliwością 20-30 minut.

      Zero cięć na Bemowie! A tramwaj to co? Znów pomiary muszą robić?

      519 pewnie znów będzie miało pętlę w bezsensownym miejscu (przy
      Świętokrzyskiej). I pewnie będzie jechać Świętokrzyską do Marszałkowskiej.
      Byłoby dobrze, gdyby Śiętokrzyską dojechało do r. ONZ, potem Al. Jana Pawła II i
      Al. Jerozolimskimi. W ten sposób może sobie krańcować i przy Śiętokrzyskiej. Nie
      dość, że by był zapewniony obustronny dojazd do DC, to jeszcze wspólny
      przystanek z 501.
      • jerzy-j Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 09:58
        Info jest bardzo skromne ale już można spytać: to kpina czy żart ?
        Przypatrzcie się nowym częstotliwościom mokotowskich linii: 193, 401 i 519.

        A co do E-1, to wydłużyć owszem można, byłoby FAJNIE. Ale w transporcie
        miejskim powinno być raczej użytecznie aniżeli fajnie. E-1 do Wilanowskiej nie
        rozwiąże problemu kilkunastominutowych i dłuższych oczekiwań na autobus poza
        szczytem i w weekendy...
        • ikarusbus Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 11:35
          wielbicielztm napisał:

          > Spokojnie. Bemowo samo zaproponowało zmiany. Ścięcie 105, likwidacje obecnej
          tr
          > asy 106, naprostowanie 112 i inne takie. Trzeba to jeszcze przedyskutować,
          ale
          > ten układ powinien zostać usprawniony.


          I brygady z 106 na 406, linię 406 przekształcić w 516. Hm, co Wy na to?
          • wielbicielztm Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 13:18
            Jeżeli pomysł z 511 (lub innej 5xx do Wilsona) nie wypali będzie można pomyślec o takim rozwiązaniu jak 516.
            Jeżeli chodzi o 106, to przymierzamy się, by dać ją na trasę z Młocin (zastepując 384) na Okęcie. 105 uległoby skróceniu do Nowego Bemowa i "zakręceniu" przez Wrocławską.

            Zysk mamy taki, że zamiast dubla tramów, jaki stanowi 105 mamy linię na Bielany inna trasą. Poza tym poprawiamy dojazd do UKSW i odciążamy 189.
    • michael112 Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 16:25
      118 - połączona z linią 148 na Mokotowie: od Bródna bez zmian do pl. Trzech
      > Krzyży, stąd Nowym Światem, Al. Jerozolimskimi, al. Niepodległości,
      > Rakowiecką, Kazimierzowską, Krasickiego, Woronicza do pętli koło Instytutu
      > Reumatologii przy Spartańskiej (co 30 min.).
      Co! Znów co 30 minut! To nie poprawi mi się dojazd ze szkoły (Reytan,
      Wiktorska) do domu (koło Warszawianki)! I dalej będę musiał iść aż do
      Puławskiej!
      Potrzebne mi kursy (ale z przesunięciem najwyżej 1-minutowym, oczywiście
      rozkładowo-nie chodzi mi tu o opóźnienia. Dlaczgo? Bo nie mogę wyjść na
      przystanek wcześniej, tylko wtedy, gdy skończą się lekcje):
      Z przystanku Wiktorska:
      14:00 (jak kończę po 6 lekcjach, o 13:50)
      14:53-55 (jak kończę po 7 lekcjach, o 14:45-tak jest najczęściej)
      15:40 (jak kończę po 8 lekcjach, około 15:30)
      Z przystanku Gosczyńskiego-szpital:
      7:55 (i ani minutę wcześniej, ani później)
        • e-tam Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 17:14
          W ogóle to Bemowo ma coś podejrzanie za dobrze :-P. 5 linii tramwajowych, w tym
          jedna podwójna (to tak jakby 6 linii). Jakby to centrum miasta było... Ciąć te
          autobusowe czarnuchy i jakieś pośpiechy dwa dobre puścić.
          • zaciszanin Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 17:34
            Cieszy likwidacja 148, skierowanie linii 132 na krótkszą od pierwotnie
            planowanej trasy, skrócenie 519... także trasa 118 na Mokotowie jest
            dostatecznie dobra. Szkoda tylko, że ZTM po raz kolejny pokaże swoją
            niekonsekwentncję w podejmowanych działaniach, tzn. 524 razem z pustawym 356
            zostawi po staremu. Po zmianach zabraknie również szybkiego połączenia
            całodniowego ścisłego centrum z Dworcem Zachodnim, które mogłoby pełnić np.
            skrócone 519. Nie wspomnę już o 118, po którym oczekiwałem i nadal oczekuję
            ludzkiej częstotliwości 15/20/30.
            • wielbicielztm Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 19:39
              519 nie zabiorą Spacerowej a tym samym linia jadąc do Centrum minie 4 przystanki z czego jeden warunkowy (Pałacowa). Bez komentarza. Powinni uzwyklić, jeśli nie umieją przyspieszyć.

              > Nie wspomnę już o 118, po którym oczekiwałem i nadal oczekuję
              > ludzkiej częstotliwości 15/20/30.

              Co 30 to "ludzka" częstotliwość. Moim zdaniem coś takiego nie uchodzi w Śródmieściu! 20 minut do dolna granica przyzwoitości.
        • wielbicielztm Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 19:37
          jerzy-j napisał:

          > Ci to też myślący są... Prosto to przecież są tory tramwajowe, takie 112 czy
          > 184 właśnie powinny być wygięte przez Wrocławską.

          Bzdury waść piszesz! Dopóki tory nie zostaną położone wzdłuż całej ulicy Powstańców Śląskich, takie argumenty będą mnie tylko śmieszyć! Właśnie te dwie linie powinny jechać prosto ze względu na potrzebę skomunikowania całych Jelonek z Bielanami i Żoliborzem. Nikt nie będzie się przesiadał w "2" przy Radiowej w połowie drogi tylko dlatego, że 112 czy 184 musi pokluczyć te dodatkowe 4-5 minut. Te dwie linie kluczyć nie mają prawa.

          Do obsługi ruchu lokalnego wystarczą inne linie. Ot chociażby skrócone 105 może jechać naokoło zwalniając z tego ogowiązku 112.

          A jak już te tory zostaną położone od Ratusza Bemowo do Radiowej, to jedną z pary linii: 112, 184 będzie można w ogóle zlikwidować. Ale jeszcze nie teraz!
            • wielbicielztm Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 21:28
              Szczęsliwice - (????) No dokąd?

              Najlepiej, gdyby dwójka mogła pojechać do CM. Wolskiego przez Powstańców. Ale trzeba by przebudować pętle, co może być bardzo trudne, bo nie ma miejsca. Planów tez chyba nie ma.

              Więc dwójka do Os. Górczewska. W takim razie nawet nie bardzo mamy jak skrócić.
          • jerzy-j Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 20:20
            Heh, ciągle zapominam, że zamiast porządnej dwupasmowj ulicy z torowiskiem przy
            boku tam jest ten parszywy wąski wiadukt :)) Niemniej jednak coś za coś, bo
            albo szybkie połączenie Bielan z Jelonkami albo połączenie Bielan i Jelonek z
            Wrocławską. Lepiej jednak chyba prosto.

            Co do 519, to biorąc pod uwagę 131 przez Plac Zbawiciela, lepiej już niech 519
            pozostanie 5xx, bo jeszcze ZTM puściłby ją jako 1xx z ominięciem
            Politechniki... Oprócz tego Kostrzewskiego i Tor Stegny.

            519 jako 1xx byłoby dobrym pomysłem gdyby w szczycie (wówczas szybka jazda jest
            nie tylko najbardziej pożądana ale przez korki zysk na czasie przejazdu 5xx
            względem 1xx jest możliwy przede wszystkim dzięki omijaniu przystanków) obok
            niej istniał ekspres bez przystanków między Centrum i Politechniką i
            Politechniką, a Mangalią. Ale to tylko taka dygresja, osobiście wolałbym jedno
            porządne 519, porządne czyli bez Spacerowej i co 8/12/15 minut.

            PS Co do Zachodniego to i tak relacja Zachodni-Sobieskiego, to przede wszystkim
            172, nie rzadkie 130 i 519 też mogłoby na Zachodni jechać zamiast 508, tu
            przecież chodzi o obsługę odcinka Centrum-Zachodni. Równie
      • konrad512 Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 01.12.05, 23:01
        jak dla mnie wydłużanie 401 jest bezsensowne. Linia powinna
        zostać "odprzystankowana" i przekształcona w całotygodniową (a przynajmniej
        całodzienną) na obcnej trasie. Częstotliowść w szczycie powinna wynosić 10 min.
        Na Ursynowie Płn 401 będzie świecić pustkami :/
    • pawciod Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 02.12.05, 12:02
      Widać, że ZTM stopniowo realizuje swój plan. Tak może będzie mniej oporu w
      społeczeństwie.
      Co do uwag.
      Mam nadzieję,że podciągnięcie rozkładu 508 spowoduje powrót E-4 do nromalnej
      jego funkcji szczytówki.
      Dobrze, że wymieniono układ 103 i 148 na Bielanac. UKSW bardziej się powinien
      przydać dojazd do Rondo Radosława i środkowej Pragi, niż na Żerań.
      I nie wiedzieć dlaczego nie podciągnięto rozkładu 519. Dziwne, bardzo dziwne.
      A problem linii na Bemowie to raczej będzie rozwiązywany przy innej okazji.
      I jeszcze dwa pytania. Jakie jest źródło i kiedy się planuje wdrożenie tego planu?
    • e-tam Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 02.12.05, 18:49
      Ciekawostka 8-)

      181 PL.WILSONA 04 --> CM.PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.

      | 9 | 01 [16] [31] [46]
      | 10 | 01 16 [31] [46]
      | 11 |[01] [16] 31 [46]
      | 12 |[01] [16] [31] 46
      | 13 |[01] 16 [26] [36] [46] 56

      157 Przystanek: PL.WILSONA 04 --> GWIAŹDZISTA

      | 9 | 02 [20] 38 [55]
      | 10 | 12 [29] 45
      | 11 |[01] 17 32 [47]
      | 12 | 02 [17] 32 [47]
      | 13 | 02 [17] 32 49

      Idę o zakład, że nie zauważą :-P
    • dennis_lance Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 06.12.05, 15:55
      Muszę powiedzieć, co mnie samego zaskakuje, że zdecydowana większość tych
      propozycji ZTMu, zdecydowanie mi się podoba. Porażką jest jedynie 197. IMHO ta
      powinna jechać Płocką i Obozową, a później raczej Marymoncką (AWF, Szpital
      Bielański, ATK) - Marymont ma mieć 128 na Zachodni, no i ma 186 oraz 404 z
      Trasy Toruńskiej. I np na Młociny, którym przydałby się dojazd bezpośredni na
      Zachodni (studenci etc).
      • wielbicielztm Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 06.12.05, 22:22
        Dokąd by ono dojechało tą Obozową? Nie da się wjechac w Trasę AK. Podobnie potem nie da się pojechać w Marymoncką, bo po prostu nie ma takiej możliwości.

        Trasa tnie Bielany na pół i jest na tyle obiecująca, by jej z góry nie przekreslac. Tylko ta częstotliwość.
        • dennis_lance Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 07.12.05, 14:35
          wielbicielztm napisał:

          > Dokąd by ono dojechało tą Obozową? Nie da się wjechac w Trasę AK. Podobnie
          potem nie da się pojechać w Marymoncką, bo po prostu nie ma takiej możliwości.


          Sytuacji na Marymocnkiej niestety nie znam, ale faktycznie dałem ciała z tą
          Obozową. Tym bardziej, że jeżdżę tamtędy niemal codziennie, dwa razy dziennie.
          W każdym razie trasa na Bielanach jest zła. Kierowanie linii na wprost w
          Podleśną jest bez sensu, bo nikt tam jeździć nie będzie. Nawet na Zachodni mają
          na Marymoncie mieć 128.
          • geograf Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 07.12.05, 15:39
            Tyle,że 128 będzie jechało nieco dłuższą drogą do Zachodniego, przez centrum,
            więc nie jest to taka konkurencja...
            Z resztą obie linie mają mieć tak porażające częstotliwości, że szkoda gadać.
            • dennis_lance Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 13.12.05, 15:48
              To prawda, ale jednocześnie pasażerowie z okolic Marymonckiej nie mają nawet
              takiego 128, bezpośrednio do Zachodniego. Skoro już to 197 ma jeździć co 30
              minut, to niechby chociaż spełniało dla jak największej liczby pasażerów rolę
              dowozówki BEZPOŚREDNIEJ do tego Zachodniego (przesiadanie się do takiej linii
              zakrawa już na masochizm i desperację) :P
        • dennis_lance Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 29.12.05, 12:34
          wielbicielztm napisał:

          > Podobnie potem nie da się pojechać w Marymoncką, bo po prostu nie ma takiej
          możliwości.

          Powiem szczerze: mam poważne wątpliwości co do prawdziwości Twoich słów
          odnośnie Marymonckiej. Jak będę miał chwilę, to się tam przejadę, ale mam
          przemożne wrażenie, że jednak można skręcić w lewo z Podczaszyńskiego w
          Marymoncką. Czy ktoś, kto zna tamte rejony dobrze, mógłby się wypowiedzieć? 121
          skręca w lewo Z MARYMONCKIEJ w Podleśną, więc sądzę, że i W MARYMOCNKĄ z
          Podczaszyńskiego też można skręcić.
          A tymczasem nadal uważam, że 197 powinno dowieźć z Zachodniego do AWFu i
          Szpitala Bielańskiego, a nawet i "uniwersytetowi" katolickiemu by się przydało.
          Tylko czy przy poprawionym rozkładzie linii z Młocin na Bielany (obecnie 103)
          jest jeszcze miejsce na Młocinach na - co prawda rzadkie, ale jednak dodatkowe -
          197? No i czy gdyby to 197 się tam jednak zmieściło, czy byłoby wtedy jeszcze
          miejsce na ucałodziennione 384? Z drugiej strony kierowanie 197 na Hutę przez
          Pstrowskiego jest chyba fatalnym pomysłem. Podobnie zresztą, jak obecne
          kierowanie trzech linii Podleśną, czy krańcowanie PIĘCIU linii na Gwiaździstej
          (rozumiem, że z chwilą uruchomienia stacji Marymont to się zmieni, ale raczej
          nie wcześniej). Macie może jakieś konkretne pomysły i sugestie?
          Pozdrawiam
          • xkuba89 Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 29.12.05, 21:09
            Można 197 połączyć ze 181 i od skrzyżowania Podleśna/Marymoncka puścić na Cm.
            Północny albo na Młociny (Improwizacji) a wtedy 384 skrócić do Huty. A co do
            skrętu z Podczaszyńskiego w Marymoncką to chyba solówka sobie da radę z tego co
            wiem, a bywam tam często. A przecież na 197 nie będzie przegubów więc jak już
            powiedziałem solówka czy midi da sobie spokojnie rade skręcić.
            • dennis_lance Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 30.12.05, 08:37
              xkuba89 napisał:

              > Można 197 połączyć ze 181 i od skrzyżowania Podleśna/Marymoncka puścić na Cm.
              > Północny albo na Młociny (Improwizacji) a wtedy 384 skrócić do Huty. A co do
              > skrętu z Podczaszyńskiego w Marymoncką to chyba solówka sobie da radę z tego
              co
              >
              > wiem, a bywam tam często. A przecież na 197 nie będzie przegubów więc jak już
              > powiedziałem solówka czy midi da sobie spokojnie rade skręcić.

              Dzięki za info. Wszystko fanie, tyle że 384 nie można skrócić do Huty, bo
              dowozi on całe tabuny dzieci i młodzieży z zachodniej Warszawy do szkół i
              uczelni na Młocinach. Ale oczywiście możnaby porobić nieduże dziury w
              rozkładzie 181 i wpasować w nie 197, skierowane Marymoncką i po trasie 181 na
              Wólkę.
    • xkuba89 Re: [W-wa] Nowe trasy autobusów 07.01.06, 18:29
      128 się nie udało. Prawie przez całą trasą wozi powietrze. Ludzie jeżdżą tylko
      od Potockiej do Klaudyny. Na reszcie trasy jest minimalne wykorzystanie. Trzeba
      zmienić szybko trasę. Proponuję:

      128- PORT LOTNICZY- Żwirki i Wigury- Raszyńska- Al. Jerozolimskie-
      Marszałkowska- Andersa- Pl. Wilsona- Krasickiego- Wisłostrada- Most Grota-
      Roweckiego- Toruńska- Wysockiego- Bartnicza- Chodecka- BRÓDNO-PODGRODZIE

      ponadto:
      kasacja linii 356 (zastąpienie przez obecne 132 i nowe 128)
      157- skierowanie linii ul. Gdańską- Potocką i dalej własną trasą na Szczęśliwice

      Uzasadnienie: potrzebne zasilenie linii 175 przez 128 na odcinku Lotnisko-
      Centrum, słabe wykorzystanie linii 128 na obecnej trasie, potrzebne zasilenie
      linii 524 na odcinku Centrum-Bródno.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka