Dodaj do ulubionych

Zestawienie statystyk wypadkow wg...

21.10.14, 12:17


forsal.pl/artykuly/828012,wypadki-na-drogach-oto-najbezpieczniejsze-polskie-drogi-i-te-ktorych-lepiej-unikac.html
Obserwuj wątek
    • qqbek Dno. 21.10.14, 12:24
      Jak można porównywać siódemkę czy ósemkę z dk72 (znaczenie ma tylko dla łódzkiego właściwie) czy dwójki (prawie w całości zastąpiona już A2) - został odcinek od Warszawy do Granicy?
      Może porównamy ilość wypadków z długością trasy i natężeniem ruchu.
      Wtedy wyjdzie, jak na dłoni, że nadal najniebezpieczniejszą jest "7" pewnie... ale zaraz za nią, niespodziewanie znajdzie się taka "17" na przykład.
      A tak porównuj DK17 z DK82 na podstawie tego, że obydwie w większości biegną przez lubelskie :P
      • nazimno A czy ja to robilem? 21.10.14, 13:25
        Zrobili zestawienie i strasza.
        Faktem jest, ze to, co dzieje sie na A4 zaczyna byc ponure.
        Ludzie, wjezdzajac na A4, dostaja nagle glupawki.
        I nie ma znaczenia czy chodzi o osobowe czy o ciezarowki.
        Jest niebezpiecznie.

        • qqbek Re: A czy ja to robilem? 21.10.14, 14:47
          nazimno napisał:

          > Zrobili zestawienie i strasza.
          > Faktem jest, ze to, co dzieje sie na A4 zaczyna byc ponure.

          Owszem.
          Ale to też najdłuższa i najstarsza autostrada w Polsce.
          Do tego na sporym swym odcinku pozbawiona nawet pasa awaryjnego (czyli gdyby oddawano ją dziś nie miała by nawet prawa do miana drogi ekspresowej).
          Porównywanie A4, DK8 czy DK7 z czymkolwiek innym (no może jeszcze DK12) jest zbrodnią na statystyce, jako że są to w swoich kategoriach drogi najdłuższe. Porównaj jeszcze ilość wypadków na A8 do ilości wypadków na A2, będzie równie wiarygodnie.

          > Ludzie, wjezdzajac na A4, dostaja nagle glupawki.
          Ten debilny artykuł sugeruje, że najbezpieczniejsza jest DK2.
          Przejedź się "dwójką" po nocy, na odcinku od Białej po granicę państwa, to pogadamy o głupawce, o "bezpieczeństwie" o "cudach-niewidach" (w stylu zestawy jadące po 90km/h przez zabudowany, żeby tylko do Terespola zdążyć przed zakazem).

          > I nie ma znaczenia czy chodzi o osobowe czy o ciezarowki.
          > Jest niebezpiecznie.
          >

          Jak wyżej - stokroć wolę przejechać całość A4, niż całość DK2... pomimo tego, że A4 jest 3 razy dłuższa.
    • hasch1 Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 21.10.14, 22:02
      No pojechali !!!!!
      800 km dk7 czy 8 do 136km DK 72.
      Ale nie ma w tej statystyce ilości wypadków z udziałem kierowców w kapeluszach, czapkach, czy beretach.....
      Wiarygodność gdzieś koło '0'.
      No i na podstawie danych dostarczonych przez skompromitowaną, brakiem kompetencji, milicję.
      • qqbek Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 21.10.14, 22:22
        hasch1 napisał:

        > No pojechali !!!!!
        > 800 km dk7 czy 8 do 136km DK 72.

        Ano właśnie.

        > Ale nie ma w tej statystyce ilości wypadków z udziałem kierowców w kapeluszach
        > , czapkach, czy beretach.....

        Czy czarnych BMW... to wprost karygodne.

        > Wiarygodność gdzieś koło '0'.
        Ja bym, za hiciorem Lady Pank, obstawiał niżej (<0)

        > No i na podstawie danych dostarczonych przez skompromitowaną, brakiem kompetenc
        > ji, milicję.

        Po tym, jak zawodowego kierowcę z mojej wsi upomnieniem zbyli, po tym jak zapierniczał lewym pasem pod prąd ekspresówką (dwunastotonowym autobusem miejskim), nie mam więcej uwag do Milicji.
        Mogłem mieć jakieś uwagi po mojej przygodzie z radiowozem (szerzej chwaliłem się na forum swojej wsi, ale tutaj też), który ominął mnie gdy przepuszczałem pieszych, mogłem (a wymagało to sporo dobrych chęci) po tym jak ponad rok temu gość potrącił mnie z premedytacją a te sieroty po ORMO schowały głowy w piasek i od roku nie potrafią nic zrobić... ale nie po tym.
          • qqbek Racja i bzdura. 23.10.14, 08:51
            samspade napisał:

            > 2 nie jest chyba cala czarna. Nawet na 7 sa chyba zielone odcinki.

            Racja: na wschód od Warszawy jest na mapie EuroRAP kawałek DK2 oznaczony na czerwono a nie na czarno.

            Bzdura: jedynymi odcinkami na żółto (a nawet na niebiesko) są S7 na północ od Kielc (żółta) i S7 stanowiąca kawałek "Zakopianki" do Myślenic i kawałki S7 od Radomia po Warszawę i na północ od niej. Żaden, nawet dwujezdniowy, odcinek pozostałej części DK7 (oznaczony jako "krajowa" a nie "ekspresowa" nie jest oznakowany kolorem bledszym niźli czerwień.
              • qqbek Re: Racja i bzdura. 23.10.14, 11:06
                samspade napisał:

                > Sa odcinki 7 zaznaczone jako bezpieczne. Nie wiem gdzie ts bzdura. A 2 na odcin
                > ku autostradowym tez jest na czarno czy czerwono?

                Ale przecież od początku była dyskusja (dopóki nazimno sobie ją odpuścił, widząc najwyraźniej jak dziwny raport podlinkował) o różnicy pomiędzy drogami szybkiego ruchu/autostradami a krajówkami.
                Chcąc pokazać interlokutorowi oczywisty nonsens tego rankingu posłużyłem się przykładem "najniebezpieczniejszej" według raportu A4 i porównałem go z jedną z "najbezpieczniejszych" DK2. EuroRAP A4 za niebezpieczną (kolor pomarańczowy) uważa jedynie na odcinku od Krzyżowej po granicę kraju (jakieś 50km). Cała DK2 jest zaś albo "bardzo niebezpieczna" (1/3 długości, kolor czerwony) albo "skrajnie niebezpieczna" (pozostałe 2/3 - kolor czarny).
                • samspade Re: Racja i bzdura. 23.10.14, 11:21
                  A czy odcinek autostradowy rowniez jest wliczany? Przeciez to jest droga krajowa.
                  Podobnie rzecz sie ma z 7. Sa odcinki jednojezdniowek, sa 2 jezdniowek sa i i odcinki S. Ale w calosci to chyba jest droga krajowa. Ujmowana w statystykach pod pozycja K7.
                  A moze sie myle.
                  • qqbek Re: Racja i bzdura. 23.10.14, 11:35
                    samspade napisał:

                    > A czy odcinek autostradowy rowniez jest wliczany? Przeciez to jest droga krajow
                    > a.
                    > Podobnie rzecz sie ma z 7. Sa odcinki jednojezdniowek, sa 2 jezdniowek sa i i o
                    > dcinki S. Ale w calosci to chyba jest droga krajowa. Ujmowana w statystykach po
                    > d pozycja K7.

                    Słowo klucz - "chyba".

                    > A moze sie myle.

                    Owszem.
                    • samspade Re: Racja i bzdura. 23.10.14, 13:29
                      qqbek napisał:

                      > > A moze sie myle.
                      >
                      > Owszem.

                      Nie jestem przekonany:
                      "Droga krajowa nr 7 jest jedną z najważniejszych dróg krajowych o znaczeniu międzynarodowym (E-77) (jest to droga długości łącznie 720 km prowadząca z Gdańska przez Warszawę do granicy ze Słowacją w Chyżnem). Zapewnia połączenia między krajami skandynawskimi, a południem Europy. W układzie krajowym umożliwia połączenie części wschodniej z centralną i południową częścią kraju. W układzie regionalnym Mazowsza, droga krajowa nr 7 jest podstawowym ciągiem drogowym łączącym Warszawę z drugim co do wielkości miastem na Mazowszu-Radomiem.
                      Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 7 jest częścią większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej nr S7 z Warszawy przez Radom do Krakowa."


                      To ze strony GDDKiA. Oni uznają S7 za drogę krajową o parametrach drogi ekspresowej.

                      • qqbek Bzdura. 23.10.14, 14:55
                        Droga ekspresowa to droga ekspresowa.
                        A droga krajowa to droga główna lub droga główna o ruchu przyśpieszonym.
                        Poszukaj sobie nie rewelacji "Gdaki" lecz rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie... bo to jest wyznacznik tego, jaka to droga.

                        Poza tym nawet ze zdania "Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 7 jest częścią większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej nr S7 z Warszawy przez Radom do Krakowa." wcale nie wynika, że krajowa 7 to ekspresowa 7. Wprost odwrotnie. Krajowa "4" nadal funkcjonuje jako krajówka... chociaż przecież jest A4. Zmieniono numerację (na 94) ale to nadal droga o randze drogi krajowej. To samo u mnie na wsi - na odcinku od Lublina do Kurowa możesz jechać krajową "17" albo S17... do wyboru.
                        • samspade Może sam zobacz to rozporządzenie. 23.10.14, 15:08
                          Oto wycinek z niego
                          2.Drogi zaliczone do jednej z kategorii, w rozumieniu przepisów o drogach publicznych, powinny mieć parametry techniczne i użytkowe odpowiadające następującym klasom dróg:
                          1)drogi krajowe - klasy A, S, GP i wyjątkowo klasy G,
                          2)drogi wojewódzkie - klasy G, Z i wyjątkowo klasy GP,
                          3)drogi powiatowe - klasy G, Z i wyjątkowo klasy L,
                          4)drogi gminne - klasy L, D i wyjątkowo klasy Z.
                          • qqbek Jak się już chcesz licytować i na akty prawne... 23.10.14, 15:26
                            ...przerzucać to poszukaj sobie:
                            Rozporządzenia Rady Ministrów z 15 maja 2004 roku w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych i załącznik do tegoż, tworzące osobny system dróg ekspresowych i autostrad w tym kraju (załącznik wyszczególnia poszczególne drogi ekspresowe i autostrady).
                            • samspade To nie ja się chcę licytować. 23.10.14, 15:32
                              W obowiązującym akcie prawnym jak byk stoi że S zalicza się do dróg krajowych.
                              Wskaż mi akt gdzie jest stwierdzone że autostrady i ekspresówki nie są drogami krajowymi.
                              Wtedy będzie sprzeczność pomiędzy tymi aktami.
                                • samspade Re: To nie ja się chcę licytować. 23.10.14, 21:51
                                  Policja oprocz rozroznienia wypadkow co do miejsca zdarzen czyli A,S, 2+2 czy jednojezdniowki dwukierunkowe podaje tez laczne statystyki dla ciagow drog krajowych.
                                  Przeciez nie chodzi o to zeby nie rozrozniac odcinkow drogi. S7 to odcinek 7 o parametrach ekspresowki a nie jakas eksterytorialna droga.
                                  • qqbek Re: To nie ja się chcę licytować. 23.10.14, 22:10
                                    samspade napisał:

                                    > Policja oprocz rozroznienia wypadkow co do miejsca zdarzen czyli A,S, 2+2 czy j
                                    > ednojezdniowki dwukierunkowe podaje tez laczne statystyki dla ciagow drog krajo
                                    > wych.
                                    > Przeciez nie chodzi o to zeby nie rozrozniac odcinkow drogi. S7 to odcinek 7 o
                                    > parametrach ekspresowki a nie jakas eksterytorialna droga.

                                    Ale już A2 i DK2 od których to wszystko się zaczęło, traktowane są odmiennie.
                                    Tak samo z resztą, jak DK17 i S17 u mnie na wsi, do czego piję.
                                    Gdybyś u mnie we wsi jechał kiedyś DK17 z Zamościa do Warszawy, to u mnie na wsi masz wybór - zjeżdżasz w prawo w aleję Warszawską na DK17, albo tniesz prosto aleją Solidarności do S17.
                                    No to jak S17 jest DK17, skoro DK17 rozmija się lekko, tak geograficznie, jak i pod względem natężenia ruchu, przez następne 40 kilometrów z S17?
                                    • samspade Re: To nie ja się chcę licytować. 23.10.14, 22:31
                                      Skad wiesz ze dane z A2 nie sa ujete w K 2?
                                      A co do rozmijania sie to rozmija sie osoba dajaca drogowskazy. Jakby nie patrzec S17 jest czescia 17.
                                      Wiem ze google nie jest superwiarygodny ale pokazuke on droge do Kurowa jako 12.
                                      Z wawy do kielc jade 7. To czy ma ona parametry S czy GP to inna kwestia.
                                      Zreszta to i tak nie jest szczegolnie istotne przy takich statystykach. Rzeczona juz tutaj 7 jest tylko czesciowo S. Reszta to odcinki czarne/czerowne. Nie jest niespodzianka ze wypadnie gorzej niz 2 ktora na bardzo duzym odcinku to A niebieska/zolta.
                                      • qqbek Re: To nie ja się chcę licytować. 23.10.14, 23:02
                                        samspade napisał:

                                        > Skad wiesz ze dane z A2 nie sa ujete w K 2?
                                        Nie wiem.
                                        Zakładam, że jeżeli ten sam "raport" (cudzysłów celowy) rozdziela A2 i DK2, to jednak nie ujmuje danych z A2 w rozważaniach nad DK2 (i vice versa).

                                        > A co do rozmijania sie to rozmija sie osoba dajaca drogowskazy. Jakby nie patrz
                                        > ec S17 jest czescia 17.
                                        Wiesz co - jak tak bardzo się upierasz, to daj mi link do jakiejś aplikacji na smartfona która pozwoli mi nagrać 60-minutowy, nieprzerwany film.
                                        Dla Twojej satysfakcji (o ile żonie padnie, co wielce prawdopodobne, idea pójścia na piwo po pracy to w piątek wieczór, jak nie to w sobotę rano) i na Twój koszt (zatankuję do pełna przed wyjazdem, nagram paragon i po powrocie znów do pełna zatankuję - a Ty łaskawie mi zwrócisz) nagram tobie oznaczenia dróg- krajowej "17" oraz ekspresowej "17" na odcinku Lublin-łącznik za Kurowem, byś mógł ponad wszelką wątpliwość stwierdzić, że istnieją w tym kraju, równolegle, droga krajowa numer 17 oraz droga ekspresowa S17. Koszt wielki nie będzie (60km x 7l/100km to jakieś 4,2 litra benzyny, po prostu nie chce mi się wydawać pieniędzy na udowadnianie komuś czegoś oczywistego dla mnie).


                                        > Wiem ze google nie jest superwiarygodny ale pokazuke on droge do Kurowa jako 1
                                        > 2.

                                        Bo do Kurowa to jest zarówno "12" jak i "17". Z resztą nie od Lublina, lecz od Piask (20km na wschód od Lublina obie drogi się łączą - żeby było jeszcze śmieszniej, na odcinku jakichś 3km w samym Lublinie tym samym ciągiem biegnie jeszcze krajowa "19").

                                        > Z wawy do kielc jade 7. To czy ma ona parametry S czy GP to inna kwestia.
                                        > Zreszta to i tak nie jest szczegolnie istotne przy takich statystykach. Rzeczon
                                        > a juz tutaj 7 jest tylko czesciowo S. Reszta to odcinki czarne/czerowne. Nie je
                                        > st niespodzianka ze wypadnie gorzej niz 2 ktora na bardzo duzym odcinku to A n
                                        > iebieska/zolta.

                                        A jak jest na odcinku "nie A"? (pytanie retoryczne, odpowiadać nie musisz).
                                        • samspade Re: To nie ja się chcę licytować. 23.10.14, 23:27
                                          Co do raportu mam zastrzezenia w wielu aspektach. Co do rozdzielania drog. 7 pomiedzy wawa a kielcami jest S droga 2+2 i jednojezdniowka. Mogli by dokladnie podac dane ile na ktorych odcinkach bylo wypadkow. Tyle ze sumarycznie i tak te wypadki maja miejsce na K 7. Z 2 sprawa moze byc podobnie. W tym raporcie to i tak nie do wychwycenia.
                                          I absolutnie wierze ze pozostaly drogowskazy 17. Uwierze ze pozostaly slupki hektometrowe z numerem 17. Skoro drogowskazy w Radomiu pokazywaly inny przebieg 12 w zaleznosci od tego czy jedziemy od Lodzi czy Lublina.
                                          • qqbek Drogowskazy w Radomiu 24.10.14, 09:17
                                            samspade napisał:

                                            > Skoro drogowskazy w Radomiu pokazywaly inny przebieg 1
                                            > 2 w zaleznosci od tego czy jedziemy od Lodzi czy Lublina.

                                            Radom... i wszystko jasne :)
                                            Wszystkich znajomych ciągnących do mnie z zachodu "8" i "12" instruuję, żeby pod żadnym pozorem na pierwszym rondzie w Radomiu nie jechali na wprost na Lublin, tylko w lewo na Warszawę a dopiero potem w prawo na Lublin :)
                                            To kuriozum, w nękanym bezrobociem i sprytną babą Radomiu, ma najwyraźniej napędzić klientów warsztatom samochodowym, bo Camel Trophy to mały pikuś po przejeździe po wertepach w centrum Radomia.
                                            • samspade Re: Drogowskazy w Radomiu 24.10.14, 14:02
                                              Uważaj z tymi radami dla znajomych. Bo nie zawsze to się opłaca. Wertepy nie są w centrum tylko na obwodnicy i czasami szybciej przejedzie się przez miasto.
                                              Wczoraj odcinek jakiś 2 km jechało się ponad 15 minut. Popołudniem jechał bym przez miasto.
                                              A niestety chytra baba jest przypadłością naszego kraju, nie tylko Radomia.
                                              • qqbek Re: Drogowskazy w Radomiu 24.10.14, 14:17
                                                samspade napisał:

                                                > Uważaj z tymi radami dla znajomych. Bo nie zawsze to się opłaca. Wertepy nie są
                                                > w centrum tylko na obwodnicy i czasami szybciej przejedzie się przez miasto.

                                                Jak ostatnio jechałem przez centrum, to gorzej było na tej dwunastce z oznaczeń od zachodu, niż na dwunastce oznaczonej od wschodu.

                                                > Wczoraj odcinek jakiś 2 km jechało się ponad 15 minut. Popołudniem jechał bym p
                                                > rzez miasto.

                                                Eee- tytułować Radom miastem to drobna przesada.
                                                Ja bym swojej wsi miastem całkiem serio nie nazwał, a co dopiero taki Radom.
                                                I wiem co piszę, na studiach dziewuchę (przez ponad dwa lata) miałem z Radomia, więc się trochę do Radomia ojeździłem :)

                                                > A niestety chytra baba jest przypadłością naszego kraju, nie tylko Radomia.
                                                Nie wiem, czy ktoś u mnie na wsi by taką wiochę, niepowstrzymany przez innych, odstawił.
                                                A Radom jest... Radom jest potwornie przygnębiającą miejscowością.
                                                Lublin potrafi zdołować, Warszawa wymiętosić duszę... ale Radom, szare miasteczko dwóch upadłych zakładów i niezliczonych hipermarketów, jest jeden.
                                                • samspade Re: Drogowskazy w Radomiu 24.10.14, 14:27
                                                  To już trochę czasu nie jechałeś przez centrum wsi. Teraz doły pozostały na obrzeżach.
                                                  A czy Radom przygnębiający? Zależy co kogo przygnębia. I zależy jak patrzysz i co chcesz widzieć.
                                                  • qqbek Re: Drogowskazy w Radomiu 24.10.14, 17:50
                                                    samspade napisał:

                                                    > To już trochę czasu nie jechałeś przez centrum wsi.
                                                    Jakieś 3 lata.

                                                    > Teraz doły pozostały na obr
                                                    > zeżach.
                                                    A po obrzeżach jechałem dwa miesiące temu ostatnio.

                                                    > A czy Radom przygnębiający? Zależy co kogo przygnębia. I zależy jak patrzysz i
                                                    > co chcesz widzieć.
                                                    Smutne, szare miasteczko z niewielką ilością perspektyw.
                                                    Sypialnia dojeżdżających do pracy do Warszawy.
    • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 22.10.14, 21:58
      Takie tam dyrdymały. Których dróg byśmy nie porównywali to i tak ciągniemy się na końcu ogona w Europie pod względem wypadków na drogach. DK2 przemianowana na DK92 ma koło siebie A2 a i tak jest zaj....a tirami i wszelkiej maści z bożej łaski kierowcami. Jak by DK92 była do granicy pewnie do granicy byłaby zajęta przez tiry. Tak to wybudowanie autostrady równolegle do krajówki pomaga na wypadki. Łoalboga.
        • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 22.10.14, 22:33
          Doskonale wiem jak wyglądała DK2 i jak wygląda DK92. Był krótki czas gdy po otwarciu Warszawa - Berlin A2 zniknęło wiele pojazdów z DK2 ale po pewnym czasie powróciły. Spróbuj przejechać ronda w Sochaczewie. Tir za tirem i tirem pogania.
            • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 22.10.14, 22:44
              Tu są przypadkowe zdjęcia zrobione na DK92 kilka miesięcy po otwarciu A2.

              www.google.pl/maps/@52.2195417,20.2033808,3a,75y,103.63h,91.69t/data=!3m4!1e1!3m2!1sh7leiUXAgCiRoTcD1VWE6w!2e0
              www.google.pl/maps/@52.2186485,20.2048628,3a,61.8y,321.4h,91.23t/data=!3m4!1e1!3m2!1sqQGN9mDu2Q5_mL3PLjs8jA!2e0
              www.google.pl/maps/@52.2192644,20.2042566,3a,75y,237.93h,92.14t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4kcfkj1rpzQKleGOe_cSwA!2e0
              www.google.pl/maps/@52.2189246,20.2037712,3a,75y,20.96h,89.21t/data=!3m4!1e1!3m2!1shB8IV-C9RH1xh3T-tL5hNg!2e0
              www.google.pl/maps/@52.2097103,20.2509326,3a,75y,15.4h,79.6t/data=!3m4!1e1!3m2!1se77myMKOKMJ6pnaO459cKA!2e0
              www.google.pl/maps/@52.2100627,20.2512141,3a,75y,238.18h,83.37t/data=!3m4!1e1!3m2!1skjulYvAq-hVboN8QZbv_Hg!2e0
              Wystarczy tych tirów na 2 rondach z trzech dostępnych? Ile razy mam kopać?
                    • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 09:18
                      samspade napisał:

                      > Piszes bzdury. Nie tylko o dk92.
                      > Co to tiry tamtedy jada, skad jada dokad jada? Czemu nie jada A2?
                      > Juz pierwszy twoj wpis to glupota( to o porownywaniu i ogonie). Dalej trzymasz
                      > swoj poziom.

                      No właśnie się dziwię, czemu te tiry nie jadą A2 tylko zawalają ciasne ronda i DK92? Mozesz to wyjaśnić? Przecież zanim równolegle otworzono A2 cały tam ruch szedł ścieżką o jednym pasie w każdym kierunku z wysepkami po środku. Teraz jest zarówno autostrada o 2 pasach w każdym kierunku jak i pozostała ta sama droga krajowa a nadal nie da się tutaj jeździć. Dlaczego te tiry nie jada autostradą?
                        • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 14:47
                          samspade napisał:

                          > Bo może tym tirom nie po drodze. Może autostrada przejęła ruch tranzytowy a poz
                          > ostał lokalny. Może część z tych tirów jedzie tą drogą żeby dojechać do 50 poni
                          > eważ nie może pojechać AK.

                          Co im nie po drodze? Jada od Strykowa w kierunku Warszawy i zjeżdżają na 50tkę by w Sochaczewie wjechać na DK92 i jechać dalej równolegle z A2? A w odwrotną stronę jadą DK92 równolegle do A2 po to by w Wiskitkach wjechać na A2? Czemu jechali 92 skoro mieli po drodze 3 wjazdy na A2? Na siłę próbujesz znaleźć wytłumaczenie dlaczego omijają autostradę. Tak jak na siłę Edek próbował uzasadnić dlaczego z Warszawy do Lublina i dalej do Lwowa (?????) tranzyt zasuwa przez Kołbiel zamiast jechać na Kielce i nadłożyć tylko 70km ale jechać piękną dwupasmówką.
                                • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 19:47
                                  samspade napisał:

                                  > Tir zjechał z A2 w Ożarowie? Coś kręcisz.

                                  Co kręce? Masa ich zjeżdża tamtędy. Na jednych światłach potrafią we trzech przeskoczyć na 92.

                                  Tak to mniej więcej wygląda codziennie.

                                  www.google.pl/maps/@52.2110903,20.7699181,3a,46.6y,172.62h,78.59t/data=!3m4!1e1!3m2!1sX8YqCHuytA4Kcyg0aTRgMA!2e0

                                  Rok po uruchomieniu A2
                                  Gdyby to jeden to pomyślałbym, że sie pogubił
                                        • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 22:40
                                          samspade napisał:

                                          > Alez jestem sklonny w to uwierzyc.
                                          > W to ze ktos zjezdza z A2 w oltarzewie juz nie za bardzo. O ile nie zabladzil c
                                          > zy nie ma gdzies celu.
                                          > On moze co najwyzej nie wjechac na A.

                                          No masz na zdjęciach kilka tirów. To przecież nie pozowane zdjęcia tylko przypadkowo przez googlowóz zrobione.
                                            • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 22:50
                                              samspade napisał:

                                              > I wuj ze sa tiry na zdjeciu.
                                              > 1. Nie stoja one w zaden sposob w sprzecznoscia z tym co napisalem
                                              > 2. Nie wiesz skad one jada. Moga jechac z roznych firm, ktorych sporo w tamtych
                                              > okolicach.

                                              Dokładnie stoi to w sprzeczności z tym co napisałeś bo albo jadą z A2 albo ją ominęły. Czemu ją ominęły? Dlaczego z tego skrzyżowania skręcają w swoje lewo, jadą 92 do ronda w Sochaczewie i wjeżdżają na 50 lub kontynuują po 92 w stronę Łowicza?
                                              • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 22:54
                                                A ile jest tych tirow, ktore jada z A2 w strone Sochaczewa?
                                                Przeciez A2 zaczyna sie w Konotopie i konczy na granicy. Po co wiec tir mialby jechac A2 potem z niej zjezdzac i wracac sie po 92? I skad wiesz ze te tiry jada z A2? Przeciez to nie jedyna mozliwosc skretu.
                                                • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 23:00
                                                  samspade napisał:

                                                  > A ile jest tych tirow, ktore jada z A2 w strone Sochaczewa?
                                                  Właściwie na Warszawę (Ożarów) nie skręcają i prosto też nie jadą. Pozostaje Sochaczew i ja się wlokę za nimi.


                                                  > Przeciez A2 zaczyna sie w Konotopie i konczy na granicy.

                                                  No właśnie. Po co więc zjeżdżają z A2 na Ożarów skoro jadą dalej równolegle do A2?


                                                  Po co wiec tir mialby
                                                  > jechac A2 potem z niej zjezdzac i wracac sie po 92? I skad wiesz ze te tiry jad
                                                  > a z A2? Przeciez to nie jedyna mozliwosc skretu.

                                                  Jadą albo z A 2 albo z Pruszkowa mijając A2 lecz na nią nie wjeżdżając. Dalej jadą tak jak biegnie A2 tyle, że 92ką.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 13:57
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Opłaty? Czyli co? Autostrada bezpieczna jak bezpłatna a jak płatna to już nie?

                                                    A kto tak twierdzi.

                                                    > Teraz autostrada z punktu A do punktu B na 92 jest 40 minut ale po 92 57 minut.
                                                    > Cos ci się te wyliczenia nie zgadzają.

                                                    Droga po 92 jest krótsza o 12 km. Różnica czasowa będzie mniejsza niż pokazywana przez googla (mówimy o ciężarówkach). Nie zdziwię się jeżeli ciężarówka będzie miała taki sam czas jazdy po 92 jak po A. Dodatkowo przejazd 30 km A jest płatny dla tirów.
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 14:07
                                                    samspade napisał:

                                                    > ocala napisał(a):
                                                    >
                                                    > > Opłaty? Czyli co? Autostrada bezpieczna jak bezpłatna a jak płatna to już
                                                    > nie?
                                                    >
                                                    > A kto tak twierdzi.


                                                    Jeśli autostradami tiry nie jeżdżą bo muszą płacić to po co autostrady dla ruchu teanzytowego? Czyli ich istnienie nie wpływa na zmniejszenie statystyk.

                                                    > > Teraz autostrada z punktu A do punktu B na 92 jest 40 minut ale po 92 57
                                                    > minut.
                                                    > > Cos ci się te wyliczenia nie zgadzają.
                                                    >
                                                    > Droga po 92 jest krótsza o 12 km. Różnica czasowa będzie mniejsza niż pokazywan
                                                    > a przez googla (mówimy o ciężarówkach). Nie zdziwię się jeżeli ciężarówka będzi
                                                    > e miała taki sam czas jazdy po 92 jak po A. Dodatkowo przejazd 30 km A jest pła
                                                    > tny dla tirów.

                                                    Spróbuj przejechać 92 ten sam kawałek co A2. Będziesz godzinę później. Oczywista sprawa, że chodzi o godziny dzienne a nie 3 rano. Po co nam autostrady równolegle do DK skoro największe niebezpieczeństwo nie chce z nich korzystać. Jaki zatem wpływ na bezpieczeństwo ma infra?
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 14:21
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Jeśli autostradami tiry nie jeżdżą bo muszą płacić to po co autostrady dla ruch
                                                    > u teanzytowego?

                                                    Tyle że przejazd autostradą to całe 30 kilometrów. Trudno taki odcinek nazwać tranzytem. Bardzo trudno. I potem musi odbić 20 kilometrów w bok. Więc nie do końca po drodze.

                                                    > Spróbuj przejechać 92 ten sam kawałek co A2. Będziesz godzinę później.

                                                    A jeszcze rano pisałeś o 17 minutach. O 17 minutach dla osobówek? Jeżeli tak dla ciężarówek różnica będzie mniejsza.

                                                    >Po co nam autostrady równolegle do DK skoro największe niebezpieczeństwo nie chce z nich >korzystać.

                                                    A nie chce? I nie mówmy tutaj o trasie Pruszków Sochaczew.
                                                    Osobówki omijają autostradę i jadą po 92?

                                                    Jaki zatem wpływ na bezpieczeństwo ma infra?
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 15:05
                                                    Nie musi żadnych 20km w bok jechać. A i tak potem wjeżdża na A2.
                                                    Rano było tyle ile było a teraz przejechać się nie da właśnie przez ruch tranzytowy który z premedytacją ominal A2 i jedzie 92.
                                                    Edek tez uważa, że trasa z warszawy do Lublina przez Kolbiel to tranzytowka. Tranzyt tam powinien iść na Kielce. Ale tam jest viaToll.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 15:18
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Nie musi żadnych 20km w bok jechać.

                                                    Musi. Żeby dojechać z A2 do Sochaczewa musi.

                                                    > Rano było tyle ile było a teraz przejechać się nie da właśnie przez ruch tranzy
                                                    > towy który z premedytacją ominal A2 i jedzie 92.

                                                    A teraz google podaje 51 minut przez 92.
                                                    I w którym miejscu ten tranzyt zjechał z A2 i wjechał na 92. Września Stryków Łowicz?
                                                    Bo w to że ktoś zjeżdża z 50 w Sochaczewie żeby skrócić sobie drogę i nie płacic uwierzę, to trudno jest mi uwierzyć że są osoby ignorujące A2. Jest to istotne w przypadku kierowców tirów bo oni płacą za przejazd 92.

                                                    > Edek tez uważa, że trasa z warszawy do Lublina przez Kolbiel to tranzytowka. Tr
                                                    > anzyt tam powinien iść na Kielce.

                                                    Wskaż mi wypowiedź gdzie ktokolwiek twierdzi że ruch z wawy do Kielc odbywa się przez Lublin.

                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 15:30
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > W ogóle nie zrozumiałeś albo celowo udajesz. Po pierwsze nie do Sochaczewa tylk
                                                    > o przez Sochaczew.

                                                    I właśnie pytam się skąd jadą. Bo to że w Sochaczewie zjeżdżają z 50 na 92 wierzę.
                                                    Trudno jest mi uwierzyć w masowe występowanie pojazdów omijających A2 i jadących z zachodu. Zysku ani w km nie ma czasowo spora strata. Absolutnie nie wiem o co ci chodzi

                                                    > A dwa nie z Warszawy do Kielc przez lublin, tylko warszawa - lublin przez Kielce zamiast przez Kolbiel.

                                                    Proszę o cytat. Bo to nie wydaję się prawdopodobne. Wygląda to na fantazję.
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 15:38
                                                    Jeszcze raz: tiry spotykam w Ożarowie jak skracają w lewo w 92 a żegnam na 92 za sochaczewm lub na rondzie w kierunku na Płock/Płońsk . Cytat jest w poprzedniej mojej dyskusji z edkiiem który wmawia mi ze rondo w Kolbieli leży na przecieciu się dwóch dróg tranzytowych: 50 i tej warszawa - lublin.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 15:48
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Jeszcze raz: tiry spotykam w Ożarowie jak skracają w lewo w 92 a żegnam na 92 z
                                                    > a sochaczewm lub na rondzie w kierunku na Płock/Płońsk .

                                                    I napisałem że wierzę że ktoś jedzie 92 do 50 zamiast A2. Bo krócej, taniej i czasowo nie ma przepaści. W ludzi jadących z zachodu na wschód 92 trudno mi uwierzyć. Trudno uwierzyć że ktoś z Poznania jedzie 92 zamiast A2 bo to w przypadku ciężarówki sensu za bardzo nie ma.

                                                    >Cytat jest w poprzedniej mojej dyskusji z edkiiem który wmawia mi ze rondo w Kolbieli leży >na przecieciu się dwóch dróg tranzytowych: 50 i tej warszawa - lublin.

                                                    Rondo to leży na przecięciu się 50 i 17.

                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 16:00
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Mi jeszcze trudniej uwierzyć w to że w obie strony jada 92. Po co nam autostrad
                                                    > y skoro tranzyt je omija?

                                                    Ale czy omija? Bo nie można omijaniem nazywać jazdy z Sochaczewa 92.
                                                    Skoro sam nie wierzysz że jadący z zachodu omijają to o co ci chodzi?

                                                    > Rondo w Kolbieli lezy gdzie leży a to położenie Edek zwie: przecinajace się dw
                                                    > ie tranzytowki.

                                                    To rondo leży na przecięciu się 50 i 17. Czy te drogi ktoś nazwie tranzytówki czy lokalne to bez znaczenia. Są to drogi ze sporym ruchem kołowym
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 16:09
                                                    Nie wierzę że to się dzieje. Autostrada stoi otworem a tiry z niej zjeżdżają na 92 po to by po kilku km i tak do niej dojechać.

                                                    No skoro ruch na 17 jest kilkakrotnie większy niż na drodze warszawa - kielce to znaczy ze ta droga do Kielc wybudowana jako tranzytowa nie ma racji bytu bo tranzyt ją omija. W Polsce nie brakuje dróg tranzytowych tylko brakuje chętnych do korzystania z nich.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 16:24
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Nie wierzę że to się dzieje. Autostrada stoi otworem a tiry z niej zjeżdżają na
                                                    > 92 po to by po kilku km i tak do niej dojechać.

                                                    Gdzie z niej zjeżdząją? I gdzie na nią ponownie wjeżdżają?

                                                    > No skoro ruch na 17 jest kilkakrotnie większy niż na drodze warszawa - kielce

                                                    Kto tak powiedział że ruch na 17 jest kilkukrotnie większy niż na 7 ? Konkretnie.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 16:41
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Już pisałem gdzie i skąd. Mapka wieczorem.

                                                    Nie za bardzo pisałeś. Podałeś przykład jazdy do Socahaczewa i tam odbicia na 50. A to jest jak najbardziej zrozumiałe. I nie potrzebna mi mapka. Może być słowne gdzie tiry zjeżdżają z A2 i gdzie na nią wjeżdżają z powrotem. I podobnie z osobówkami gdzie zjezdżają z A2 i gdzie wjeżdżaja.

                                                    > Edek pisał ze korki na rondzie sięgają 20 km bo krzyżują się tam dwie tranzytowki.

                                                    Serio pisał o 20 km korków?
                                                    W każdym razie to nie jest odpowiedź na pytanie kto twierdzi że na 17 jest ruch kilkukrotnie większy niż na 7. Tak więc czekam dalej na odpowiedź kto tak twierdzi.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 16:56
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Wstawię mapkę to zobaczysz.

                                                    Już być dwa razy napisał. Na wuj mi mapka

                                                    > Nie ma znaczenia kto pisze o tym ruchu.

                                                    Czyli nikt tak nie napisał tylko to wymyśliłeś.

                                                    > Przecież liczy się i tak to, że na rondzie jest 20 km korka podczas gdy do Radomia mogę >jechać z dowolną prędkością ja ka potrafi mój samochód.

                                                    Do momentu kiedy staniesz w kolejce do ronda. Ale dokładnie to samo można napisać o Kołbieli.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 17:39
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Ciężko pisać ba komórce. Wstawię mapkę z odleglosciami to będziemy wiedzieli co
                                                    > jest grane.

                                                    Co jest trudnego w napisaniu nazw miejscowości?

                                                    > Ja nigdy nie stałem na rondzie w Radomiu dłużej niż na przypuszczenie tych co m
                                                    > ają pierwszeństwo. W sezonie.

                                                    To tak samo jak w Kołbieli. Tam też stoisz aż przepuścisz tych co są już na rondzie.
                                                    I nie wiem jak jest z tymi 20 km korka w Kołbieli. Nie wiem jak często o się zdarza i czy się zdarza.
                                                    W Radomiu jeżeli jedziesz w stronę Kielc to często trzeba poczekać w kolejce. Czasami to rondo bywa zapchane i jedziesz przez Radom do tego ronda z pół godziny. mój rekord to 40 minut. Ale to był piątek przedświąteczny.
                                                    W drugą stronę kierunek warszawa jest podobnie. Śmieszne jest to że zarządcy wiedzą że mogli by łatwo zwiększyć przepustowość tego ronda. Ale za 2 czy 4 lata to nie będzie konieczne bo wreszcie zrobią obwodnicę.
                                                    A co do obwodnic. widać jesteś młody i nie pamiętasz jak jeździło się przez Białobrzegi. To było przed S. Wtedy byś nie napisał że jechałeś z max prędkością samoichodu do ronda
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 19:22
                                                    I juz pisalem ze jazda do sochaczewa do 50 jest normalna. To nascie kilometrow blizej, taniej i co sam przyznales minimalna strata czasu.
                                                    I ciagle nie napisales gdzie zjezdzaja z A2 ci jadacy do Ozarowa.
                                                    I za rondem hurra to nic nadzwyczajnego szczegilnie ze jest tam 70. Przed rondem juz tak latwo nie ma. A w piatki czy to juz w ogole nie ma
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 24.10.14, 22:35
                                                    samspade napisał:

                                                    > I ciagle nie napisales gdzie zjezdzaja z A2 ci jadacy do Ozarowa.

                                                    I widzisz, dlatego, że pisałem to kilka razy ale nie dotarło muszę wstawić mapkę. Spotykam ich na ul 3 maja a żegnam na drodze 92 za Sochaczewem. Co robią dalej nie wiem. Prawdopodobnie maja dwa wyjścia: albo dalej do Wrześnie jadą równolegle do A2 lub też wracają na A2 w Nieborowie.
                                                    www.google.pl/maps/dir/52.1248677,20.0079497/52.1893206,20.7764266/@52.167525,20.2060303,10z/data=!4m2!4m1!3e0

                                                    > I za rondem hurra to nic nadzwyczajnego szczegilnie ze jest tam 70. Przed ronde
                                                    > m juz tak latwo nie ma. A w piatki czy to juz w ogole nie ma

                                                    Mi 70 km/h wystarczy, ja nie muszę nikomu niczego udowadniać gnając 100km/h zwłaszcza z dziećmi na krypie.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 25.10.14, 10:01
                                                    Juz pisales ze nie wiesz. Nie wiesz gdzie zjezdzaja, Nie wiesz ile zjezdza z A. Nie wiesz ile jezdzi po A. I tyle. Bazujesz na swojej niewiedzy. I rozciagasz ta niewiedze na pisanie o infrastrukturze. Mlody jestes i nie jezdziles po 7 kiedy na trasie wawa kielce najlepsze byly odcinki wawa grojec i jedlinsk radom.
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 25.10.14, 10:10
                                                    Wiem, że omijają A2 jadąc równolegle do niej 92. Tranzyt na tym odcinku z mojej mapki jedzie droga lokalna wraz z ruchem lokalnym i nic się od lat nie zmienia poza gestniejacym ruchem na niej.
                                                    O rondzie radomski piszemy w teraźniejszości. Nie mam nigdy z przejazdem prze to rondo bez względu na porę dnia, tygodnia czy roku. Raczej szukam radarow bo jak się zagapie to zapłacę.
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 25.10.14, 11:00
                                                    samspade napisał:
                                                    > Chocbys nie wiem jak
                                                    > zaklinal rzeczywitosc zdarzaja sie tam zatory.

                                                    Nie przecze, że zatory mogą się tam zdarzac ale ja nigdy nie miałem i mieć nie będę problemów ze skrótem w prawoskos dalej na Kielce
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 25.10.14, 18:32
                                                    Wiec albo jezdzisz w nocy albo twoje twerdzenie jest tak prawdziwe jak wymysl o kilkukrotnie wiekszym ruchu na 17 niz na 7.
                                                    W rzeczywistosci fizycznie nie przekroczysz predkosci na ostatnich 300 m na prawym pasie.
                                                    Oprocz poszczegolnych dni i godzin tragedii tam nie ma, powiedzial bym ze nawet jest niezle. Ale nie wciskaj kitu o rozgladaniu sie za radarami.
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 25.10.14, 19:05
                                                    Na tamtejszym rondzie zdarzaja sie problemy w czasie wzmozonego ruchu. Wtedy pol godziny nie jest niczym szczegolnym. Ogolnie ruch odbywa sie w miare plynnie. Dzisiaj okolo poludnia jadacy w kierunku kielce wawa musieli poczekac 10 minut. W druga strone troche mniej. Tak wiec przyzwoicie.
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 25.10.14, 19:06
                                                    samspade napisał:

                                                    > Na tamtejszym rondzie zdarzaja sie problemy w czasie wzmozonego ruchu. Wtedy po
                                                    > l godziny nie jest niczym szczegolnym. Ogolnie ruch odbywa sie w miare plynnie
                                                    > . Dzisiaj okolo poludnia jadacy w kierunku kielce wawa musieli poczekac 10 minu
                                                    > t. W druga strone troche mniej. Tak wiec przyzwoicie.

                                                    A ja to robię w biegu. Pewnie na mój widok służby porządkowe usuwają mi z drogi pojazdy.
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 25.10.14, 20:21
                                                    samspade napisał:

                                                    > Tyle ze ja nie mowilem ze w Radomiu stoi sie w 20 km korku.

                                                    Ogólnie piszemy o tym, że tranzyt z Warszawy do Lublina jedzie przez Kołbiel i stoi tam w korku 20km zamiast jechać trasą tranzytową przez Kielce i Radom. Ty napisałeś, że w Radomiu tranzyt stałby tak jak w Kołbieli.
                                                  • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 25.10.14, 22:54
                                                    samspade napisał:

                                                    > Po pierwsze to ty usrales sobie trase z warszawy do lublina przez kielce.

                                                    Bo czemu ludzie klinują rondo w Kołbieli jadąc z Warszawy do Lublina skoro mogli jechać przez Kielce i byłoby luźniej?


                                                    > Po drugie. Wskaz mi miejsce gdzie napisalem ze tranzyt w radomiu stalby jak w k
                                                    > olbieli. Moze byc link, ewntualnie cytat.

                                                    "Do momentu kiedy staniesz w kolejce do ronda. Ale dokładnie to samo można napisać o Kołbieli. "
                                                    To jest o rondzie w Radomiu
                                                  • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 26.10.14, 08:51
                                                    To nie jest stwierdzenie ze w Radomiu byla by tak samo.
                                                    Nie manipuluj.
                                                    Powiem wprost. To co napisales (ze niby twierdze ze w Radomiu bylo by tak samo) jest KLAMSTWEM.
                                                    Chcesz sobie wymyslac glupoty(wawa lublin przez kielce) to wymyslaj. Ale nie badz klamca. Nie przeinaczaj moich slow, nie manipuluj.
                • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 22.10.14, 22:58
                  Te powyższe zdjęcia zadają kłam twojej teorii mówiącej, że tam gdzie wybudowano dwupasmówki zrobiło sie bezpieczniej. Nie. Nie jest bezpieczniej bo jadąc z Łowicza do Warszawy nie da się bezpiecznie wyprzedzić ślamazarne tiry które stamtąd w ogóle nie uciekły.
                    • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 09:25
                      Człowieku, ja nie muszę patrzeć na statystyki, ja tu codziennie jeżdżę i nie widzę różnicy po tym jak otworzono A2. Statystykę zmieniła by A 2 gdyby odciążyła ciężki ruch z DK2 ale tak się niestety nie stało. To jest "stalica polskiej logistyki" i tu zawsze będzie przeładowanie ruchem ciężkim.
                      • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 13:53
                        ocala napisał(a):

                        > Człowieku, ja nie muszę patrzeć na statystyki,

                        Popatrzmy więc na nasze realia.
                        Krajowa 7
                        Odcinki z ryzykiem małym/ bardzo małym. Ogólnie poziom europejski
                        goo.gl/maps/syo8G
                        goo.gl/maps/P59Lt
                        Ryzyko duże/bardzo duże
                        goo.gl/maps/UwxLa
                        goo.gl/maps/Uq9eL
                        Jak to się stało że dawniej jako niebezpieczny odcinek oznaczony był ten odcinek 7
                        goo.gl/maps/AyqMf
                        A teraz 7 przebiega tędy i jest bezpiecznie.
                        goo.gl/maps/EXNF0
                        Co ciekawe statystyki potwierdzają te realia.
                        A może poruszymy też temat gdzie można spotkać policyjne patrole? Nieoznakowane jak i w radiowozach.

                          • samspade Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 14:50
                            " Których dróg byśmy nie porównywali to i tak ciągniemy się na końcu ogona w Europie pod względem wypadków na drogach"
                            "Te powyższe zdjęcia zadają kłam twojej teorii mówiącej, że tam gdzie wybudowano dwupasmówki zrobiło sie bezpieczniej"
                            Jeździłem tą drogą 2/92 przed oddaniem A2 i po. I po jeździ się o wiele lepiej. Jest mniejszy ruch.
                            Wcześniej zdarzało mi się że Błonie - Ożarów jechałem ponad pół godziny.
                            • ocala Re: Zestawienie statystyk wypadkow wg... 23.10.14, 14:55
                              samspade napisał:

                              > " Których dróg byśmy nie porównywali to i tak ciągniemy się na końcu ogona w
                              > Europie pod względem wypadków na drogach
                              "
                              > "Te powyższe zdjęcia zadają kłam twojej teorii mówiącej, że tam gdzie wybudo
                              > wano dwupasmówki zrobiło sie bezpieczniej
                              "
                              > Jeździłem tą drogą 2/92 przed oddaniem A2 i po. I po jeździ się o wiele lepiej.
                              > Jest mniejszy ruch.
                              > Wcześniej zdarzało mi się że Błonie - Ożarów jechałem ponad pół godziny.

                              Nie jeździ się o wiele lepiej, jeżdżę nią codziennie i za 15 minut znowu pojadę. Teraz przed Błoniem stoisz już od magazynów Pass i w drugą stronę od magazynów w Kopytowie. Stoisz i kwiczysz w korku. Wejdź na stronę mieszkańców Błonia i poczytaj jak się żalą. Nie dyskutuj z tubylcami odnośnie ich podwórka.
    • zielona-galazka Re: Nadmierna predkosc jest glowna przyczyna 23.10.14, 09:14
      nazimno napisał:

      >
      >
      > forsal.pl/artykuly/828012,wypadki-na-drogach-oto-najbezpieczniejsze-polskie-drogi-i-te-ktorych-lepiej-unikac.html

      wypadkow drogowych. Ale rzadko wystepuje jako jedyna przyczyna. Jesli kierowca wyprzedzajacy na skrzyzowaniu z nadmierna predkoscia spowoduje wypadek to co jest przyczyna.
      Konsekwentnie ignoruje sie w statystykach stan techniczny pojazdu. Jesli kierowca kilkunastoletniego wraku przywleczonego na lawecie z Niemiec jadac z nadmierna predkoscia wypadnie na zakrecie z drogi to co jest glowna przyczyna.
      Ale tak naprawde to glowna przyczyna wypadkow jest agresja i powszechne chamstwo na drogach, przeswiadczenie o swoich wyjatkowych umiejetnosciach ze strony marnych kierowcow.