Dodaj do ulubionych

SKM - szczegóły

IP: *.tvk.torun.pl 07.11.05, 19:04
Przyznaje, nie znam sie na tym
Wiec ja wstretny robal pytam duzego lysego czlowieka i innych fachowcow
1. dla kogo SKM ma byc w sytuacji gdy ludnosc Rubinkowa nie bedzie z SKM
korzystac. Nie beda tez korzystac ci ktorzy pracuja na Rubinkowie czyli
bardzo znaczna czesc miasta
2. Za ile beda bilety? Drozsze czy po tyle samo co na MZK.Czy bedzie oplacalna
3. SKM ma kosztowac 681 mln czyli 900mln. Ile zaplaci UE ile miasto?

to sa 3 szybkie pytania jakie moim zdaniem powinien zadac sobie nawet laik
Dlaczego nikt nie odpowiedzial na nie?
Obserwuj wątek
    • siwy51 Re: SKM - szczegóły 07.11.05, 21:35
      Dzis w Nowosciach jest odpowiedz na wszystkie te pytania:
      - 6-7 dworcow istniejacych
      - 18 nowych przystankow
      - 23 km dlugosci
      - 4 nowe wiadukty
      - wiekszosc srodkow z UE
    • a_weirdo Re: SKM - szczegóły 08.11.05, 09:38

      > Dlaczego nikt nie odpowiedzial na nie?

      Może kogoś zainteresuje, jak wyglądała analiza zasadności zrobienia SKM dla
      miasta Bydgoszczy. Końcowy wniosek jest taki, że mimo początkowych niższych
      kosztów, lepiej w Bydgoszczy jednak rozszerzyć linie tramwajowe i autobusowe.

      Materiały są na stronie www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ w dziale aktualności.

      Może gdzieś jest podobna analiza odnośnie Torunia? Może w planie rozwoju
      komunikacji (który podobno istnieje) jest coś więcej na ten temat?
      • Gość: gosiashek Re: SKM - szczegóły IP: 158.75.36.* 08.11.05, 10:25
        w pelni sie zgadzam i jeszcze jedno, oni pisza, że zmniejszy sie emisja spalin
        i takie tam a ja zapytam, kto z jezdzacych samochodami przesiadzie sie do
        kolejki? bo ja nie! codziennie rano jade z dzieckiem do przedszkola potem do
        pracy potem po zakupy, dziecko i dm i jakos kolejka nie po drodze mi
        wogole....i juz widze jak moi znajomi mieszajacy za wisla na Letniej ida na
        autobus by dojechac do dworca gł. by sie przesiasc do kolejki, ktora ich
        zawiezie na dworzec wschod albo miasto, albo pojedzie sobie na barbarke, ot tak
        choc chcial na rubimiec np....!!
        wiecie co bzdura to jest! tak mysle kiedy ja z tego skorzystam i przychodzi mi
        ylko jedna mozliwosc---rekreacyjnie dziecku pociag pokazac....za 600 mln!!!
        REWELACJA!
    • Gość: ja Re: SKM - szczegóły IP: *.tvk.torun.pl 08.11.05, 19:37
      Tak w nowosciach podali przystanki
      nie ma ich na Rubinkowie czyli mieszkancy (70 tys) nie beda korzystac
      ci mieszkancy co pracuja na Rubinkowie w zdecydowanej czesci tez.

      Kto bedzie korzystal z SKM jadac do Centrum? Mieszkancy Koniuch? Nie, maja 2-3
      przystanki autobusowe czesto jezdzacych lini, mieszkancy Bydgoskiego
      Przedmioescia? Nie, maja tak blisko ze czesc idzie na piechote, a jak nie to
      2 -3 przystanki tramwajowe. Studenci z miasteczka uniwersyteckiego, tez bardzo
      szybko dostaja sie do Centrum. Studenci Szkoly O. Rydzyka? Moim zdaniem dojazd
      autobusem bedzie szybszy.
      wiec dla kogo SKM ma byc?
      Podajcie prosze kilka rozwiazan (skad-dokad) SKM zda egzamin.

      Grebocin-
      Zgadzam sie. Ile mieszkancow tam mieszka
      ?????????????????????????????????????
    • Gość: a Re: SKM - szczegóły IP: *.petrus.com.pl 19.12.05, 19:00
      Nic bardziej nie rozwija miasta niż jednak szybka kolej. W kierunkach w których rozciąga się SKMka w 3mieście miasta mają po 50 tyś mieszk i więcej i się szybko rozwijają a tam gdzie dojeżdżają tylko autobusy za obwodnicą jest wciąz wieś.
      • Gość: ja Re: SKM - szczegóły IP: *.tvk.torun.pl 19.12.05, 20:23
        Gość portalu: a napisał(a):

        > Nic bardziej nie rozwija miasta niż jednak szybka kolej. W kierunkach w
        >których rozciąga się SKMka w 3mieście miasta mają po 50 tyś mieszk i więcej i
        >się szybko rozwijają a tam gdzie dojeżdżają tylko autobusy za obwodnicą jest
        >wciąz wieś

        To jest odpowiedz na moje 3 pytania?
        W tym ksztalcie SKM to utopia bo koszty ogromne a korzystajacych malo
        • Gość: cichojasny Re: SKM - szczegóły IP: 83.238.145.* 19.12.05, 22:14
          ja mam pytanie: ile orientacyjnie kosztowałaby kompletna przebudowa tramwajów
          toruńskich? obejmująca rozszerzenie i wzmocnienie torowisk, nowy tabor, linię
          przez nowy most do dworca gł. i pierdułki typu sterowanie światłami na
          Lubickiej itp? i nawet jeśli jest to kilkukrotność kosztów tej "SKM" (jak
          słyszę o pomysłach typu tunel pod Gagarina, to śmiem wątpić - jak i w zdrowy
          rozsądek ich twórców), to może warto się zastanowić co jest realniejsze i co
          byłoby korzystniejsze dla miasta?
          magia nazw. zróbmy se SKM, to będą nią jeździć takie tłumy ludzi, jak w
          milionowym niemal Trójmieście (przynosząc ogromne dochody MZK i miastu), ludzie
          z Rubinkowa będą wysiadać z 22 na dworcu wschodnim żeby dojechać do głównego,
          mieszkańcy domków w okolicach św Józefa błogosławić będą łomot i drgania z
          szybkiej linii 100m od ich okien a wokół dworca wschodniego wyrosną jak grzyby
          po deszczu nowe budynki mieszkalne...
          ech, mieszkam w Toruniu od 6 lat, strasznie lubię to miasto - jak żadne inne i
          nie mogę pojąć dlaczego zamiast pracować nad wizją 200-300tys. typowego miasta
          uniwersytecko-zabytkowego jakich wiele na zachodzie, uporczywie wszyscy z niego
          chcą zrobić na siłę metropolię.
          • Gość: cichojasny Re: SKM - szczegóły IP: 83.238.145.* 19.12.05, 22:20
            i jeszcze jedno - czy zamiast robić superhiperprojekty wiaduktów i innych
            takich (gdzie wiadukt nad Sz. Chełmińską ma się zmieścić? może mi to ktoś z
            entuzjastów skm jasno wytłumaczyć?) nie lepiej załatwić 1 szynobus, puścić
            wahadłowo od Kluczyków do szpitala Bielany (zrobić tam jakis prowizoryczny
            przystanek) i zobaczyć czy ktoś w ogóle będzie tym jeździł?
          • Gość: ja Re: SKM - szczegóły IP: *.tvk.torun.pl 19.12.05, 22:21
            > ja mam pytanie: ile orientacyjnie kosztowałaby kompletna przebudowa tramwajów
            > toruńskich?

            Jezeli SKM w ksztalcie tym co jest na dzien dzisiejszy wyceniono na 680mln
            czyli na 900mln to ja jako nie znajacy sie na kosztach takiej inwestycji smiem
            twierdzic ze na pewno mniej.
            Problemem moim zdaniem jest to ze za SKM wzieli sie fanatycy tramwajow.
            Przedstawili ksiezycowe propozycje ksiezycowemu prezydentowi a jemu na kampanie
            wyborcza potrzeba planow. Planow nigdy za wiele. Ktos zaproponawalby Zaleskiemu
            wybudowanie lotniskowca to lysy by przystal bo morze blisko wiec argument jest
            • Gość: Z Re: SKM - szczegóły IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 07:50
              I tak ma powstać kolejka do Bydgoszczy, a wydaje mi się ,że SKM w Toruniu będzie jej pierwszym odcinkiem.Bez niego kolejka nie powstanie.A,że w początkowej fazie wykorzystywany ma być do komunikacji wewnątrzmiejskiej, to chyba nie tragedia, dla wielu wierzę, że wręcz zbawienie.
              • ka_zet Re: SKM - szczegóły 20.12.05, 09:24
                Gość portalu: Z napisał(a):

                > I tak ma powstać kolejka do Bydgoszczy, a wydaje mi się ,że SKM w Toruniu będzi
                > e jej pierwszym odcinkiem.

                Źle ci się wydaje. Modernizacja trasy do Bydgoszczy (o ile w ogóle nastąpi)
                pójdzie po istniejącej linii, więc w Toruniu wejdzie przez
                Kluczyki-Główny-Miasto-Wschodni.
                • Gość: Z Re: SKM - szczegóły IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 10:45
                  a_zet napisał:

                  > Gość portalu: Z napisał(a):
                  >
                  > > I tak ma powstać kolejka do Bydgoszczy, a wydaje mi się ,że SKM w Toruniu
                  > będzi
                  > > e jej pierwszym odcinkiem.
                  >
                  > Źle ci się wydaje. Modernizacja trasy do Bydgoszczy (o ile w ogóle nastąpi)
                  > pójdzie po istniejącej linii, więc w Toruniu wejdzie przez
                  > Kluczyki-Główny-Miasto-Wschodni.

                  Docelowo trasa ma przebiegać po obu stronach Wisły.W Toruniu oprócz przystanków wymienionych przez ciebie obejmie np.Dworzec Północny czy UMK i przez Przysiek dotrze do Bydgoszczy.
                  • ka_zet Re: SKM - szczegóły 20.12.05, 11:40
                    Gość portalu: Z napisał(a):


                    > Docelowo trasa ma przebiegać po obu stronach Wisły.W Toruniu oprócz przystankó
                    > w wymienionych przez ciebie obejmie np.Dworzec Północny czy UMK i przez Przysie
                    > k dotrze do Bydgoszczy.

                    A ludzie będą latać w powietrzu jak ptaki dzięki wkładką magnetycznym ROMI.
                    Ja mówię o tym co jest realne, a nie o mrzonkach. Zresztą trasa przez
                    Przysiek-Złąwieś nie ma w chwili obecnej sensu ekonomicznego (i mieć go przez
                    najbliższe 20 lat zapewne nie będzie).
                    • Gość: cichojasny Re: SKM - szczegóły IP: *.adsl.inetia.pl 20.12.05, 12:23
                      ech... dokładnie to o czym pisałem...
                      gdzie ma iść ta trasa koło UMK? może wyburzymy bloki stojące na miejscu dawnego
                      Torunia Zachód i 12piętrowce na miejscu dawnej linii? co na to miszkańcy
                      tamtych osiedli? wy naprawdę wierzycie w jakieś tunele pod Gagarina? jak od
                      paru lat nie mozna wybudować głupiego parkingu podziemnego na Starówce?
                      dalej. ktoś z optujących za SKM w ogóle widział nasyp dawnej linii do Czarnowa?
                      www.kolej.pl/~maron/czarnowo/czarnowo_6.htm
                      www.kolej.pl/~maron/czarnowo/czarnowo_5.htm
                      przecież na tym czymś to można jakąś bocznicę towarową zrobić co najwyżej, a
                      nie SKM, nawet 1-torową. całą tą linię trza by budować na nowo, a za tą kasę to
                      by można istniejącą linię lewobrzeżną zapewne dostosować do 200km/h nawet...
                      modernizacja istniejącej linii tak aby przejazd Toruń Wsch. - Bydgoszcz trwał
                      20min-pół h, szynobus Kluczyki - Północny na bilety MZK - to są sensowne i
                      realistyczne pomysły. ale u nas im bardziej wypieprzony w kosmos projekt, tym
                      lepiej, nieważne że nierealny kompletnie. myślenie magiczne rządzi.
        • Gość: Robert. Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 14:39
          Nawet jeśli nie dojdzie do budowy kolejki do Bydgoszczy, warto pomysł SKM Toruń zrealizować (zresztą są takie plany)
          Proponowa przeze mnie trasa:
          -Kluczyki-Dw Miasto-Grębocin-Lubicz (Ew dalej w stronę Czernikowa)
          -Kluczyki-Dw Miasto-Dw Wschodni-Toruń Północny-UMK (Z przedłużeniem do byłego Polchemu jeśli powstanie CH)
          -Dw Główny-Łysomice
          -Dw Wschodni-Czerniewice-Aleksandrów Kujawski
          -W sezonie Kluczyki-Kamionki

          Częste kursowanie kolejek powinno zmniejszyć potrzebną obecnie liczbę autobusów, które można wykorzystać w dowozie pasażerów na dworce PKP lub przystanki SKM.

          Pętle komunikacji miejskiej mogą znaleźć się na :
          -przystanku Toruń-Kluczyki.Autobusy mogą dowozić zainteresowanych na 2 liniach:
          1-Szubińska-Poznańska-Kluczyki (Wybrane kursy do Zakładów Drobiarskich)
          2-Poznańska-Drzymały-Inowrocławska-Kluczyki

          -przystanku Toruń-Czerniewice (choć słyszałem coś na temat budowy torów w stronę osiedla.Wtedy nie będzie to potrzebne)

          -Dworcu Toruń Północny
          Proponuję 1-ną linię dowożacą ludzi na trasie Wrzosy - Dw Północny-Szpital Bielany (chyba, że szynobus będzie dojeżdżał do szpitala -chyba są tam tory w dobrym stanie - wtedy tylko Dw Północny-Wrzosy-Dw Północny)

          -przystanku UMK - właściwie wystarczy umiejscowić pętlę autobusową i przystanek SKM w tym samym miejscu)

          -przystanku Grębocin
          Jako, że przystanek jest nieco oddalony od największych skupisk ludności Grębocina i Bielaw, powinny docierać do niego autobusy.Proponowana trasa na 2 liniach:
          1-Grębocin (okolice skrzyżowania)-Olsztyńska/Oś Nasze-Ceramiczna-przystanek Grębocin
          2-CH-Bielawy-Olsztyńska-przystanek-Grębocin

          Rozwiązania wydają mi się sensowne i powinny przyczynić się do znacznej poprawy w systemie komunikacyjnym miasta.
          • ka_zet Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac 20.12.05, 14:49
            Gość portalu: Robert. napisał(a):

            > Nawet jeśli nie dojdzie do budowy kolejki do Bydgoszczy, warto pomysł SKM Toruń
            > zrealizować (zresztą są takie plany)

            Metro jeszcze najlepiej
            Na litość, w mieście wielkości Torunia SKM nie ma praktycznie _żadnych_ zalet.

            > Częste kursowanie kolejek powinno zmniejszyć potrzebną obecnie liczbę autobusów
            > , które można wykorzystać w dowozie pasażerów na dworce PKP lub przystanki SKM.

            Każda przesiadka wydłuża czas podróży i zmniejsza jej atrakcyjność. Jedynym
            sensownym rozwiązaniem jest minimalizacja czasu przesiadki, do czego są
            potrzebne duże częstotliwości i zgranie pojazdów drzwi-drzwi. SKM w tej postaci
            nie jest w stanie tego zapewnić.

            • Gość: cichojasny Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.adsl.inetia.pl 20.12.05, 15:32
              ka_zet, chyba nie ma sensu walczyć z wiatrakami.
              ale spróbujmy jeszcze raz.

              ja się spytam tak odnośnie chociażby tego dworca północnego.
              mieszkam załóżmy na Wrzosach. chcę dojechać na dworzec główny z ciężkim
              plecakiem i innymi tobołami.
              co 7-8 minut mam 27. prosto na sam dworzec, bez żadnych przesiadek. na jednym
              bilecie.
              raz na pół h mam autobus na dworzec północny (bo wątpię żeby kolejka miała
              jeździć częściej), gdzie mam złapać skomunikowaną kolejkę (w sytuacji gdy
              wspaniali kierowcy MZK potrafią stać pół h przed pętlą po czym podjechać na nią
              z 5min spóźnieniem - kto jeździ choćby 10ką z Koniuchów ten wie - realne jak
              diabli), przesiąść się i przegnać ze wspomnianymi tobołami (bo wątpię coby
              autobus stawał przy peronie, zapewne skasować kolejny bilet...
              i nawet gdybym jakimś cudem miał być 5-10 min wcześniej na dworcu - co wybiorę?

              no i jeszcze raz pytam: gdzie ta linia i przystanek przy UMK? odpowiecie mi?
              • Gość: Roman. Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 15:44
                Gość portalu: cichojasny napisał(a):

                Z Wrzosów wygodniej na Dw Główny dojedziesz autobusem.Załóżmy jednak, że pociągiem chcesz jechać do Grudziądza.W takim razie przesiadasz się na SKM na Dw Północnym, jedziesz na Dw Wschodni, i tam wsiadasz do pociągu do Grudziądza.
                Jest to wygodniejsze niż np. jechać 31 przez pół miasta (poza tym częstotliwość 31 pozostawia wiele do życzenia).Mozesz jechać też na Dw Główny, ale to chyba jednak byłąby strata czasu.

                > no i jeszcze raz pytam: gdzie ta linia i przystanek przy UMK? odpowiecie mi?

                Podejrzewam, że ma być w okolicach obecnej pętli autobusowej lub w okolicach rektoratu.
                • Gość: cichojasny Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.adsl.inetia.pl 20.12.05, 16:23
                  > Z Wrzosów wygodniej na Dw Główny dojedziesz autobusem.Załóżmy jednak, że
                  pociąg
                  > iem chcesz jechać do Grudziądza.W takim razie przesiadasz się na SKM na Dw
                  Półn
                  > ocnym, jedziesz na Dw Wschodni, i tam wsiadasz do pociągu do Grudziądza.
                  > Jest to wygodniejsze niż np. jechać 31 przez pół miasta (poza tym
                  częstotliwość
                  > 31 pozostawia wiele do życzenia).Mozesz jechać też na Dw Główny, ale to chyba
                  > jednak byłąby strata czasu.

                  to może zamiast tego wymusić na MZK parę nowych linii autobusowych i dokupić im
                  parę autobusów? jakoś tak prościej, taniej... tyle że mniej efektownie?

                  > Podejrzewam, że ma być w okolicach obecnej pętli autobusowej lub w okolicach
                  rektoratu.

                  hm. więc mamy 2 wyjścia
                  - ponadkilometrowy tunel od Balonowej, gdzie konczą sie tory. w piachu.
                  - wyburzamy połowę budynków przy Gagarina.

                  ewentualnie: robimy zakręt o 90 stopni, wiadukt koło redemptorystów i jedziem
                  przez lasek bielański. tyle że tam ponoc trasa średnicowa miała iść...

                  ech. ja już nie wymagam od ludzi rozwiniętej orientacji przestrzennej, ale
                  czasem się zastanawiam czy ktoś w ogóle popatrzył na plan miasta nieco
                  dokładniejszy...
                  • Gość: Robert Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 17:45
                    Gość portalu: cichojasny napisał(a):
                    > to może zamiast tego wymusić na MZK parę nowych linii autobusowych i dokupić im
                    >
                    > parę autobusów? jakoś tak prościej, taniej... tyle że mniej efektownie?

                    Pomyślałeś o tym,że autobusów nie może być niskończona ilosć?Autobusy stoją w korkach, a gdy jest ich za dużo same je tworzą.

                    hm. więc mamy 2 wyjścia
                    > - ponadkilometrowy tunel od Balonowej, gdzie konczą sie tory. w piachu.
                    > - wyburzamy połowę budynków przy Gagarina.
                    >
                    > ewentualnie: robimy zakręt o 90 stopni, wiadukt koło redemptorystów i jedziem
                    > przez lasek bielański. tyle że tam ponoc trasa średnicowa miała iść...
                    >
                    > ech. ja już nie wymagam od ludzi rozwiniętej orientacji przestrzennej, ale
                    > czasem się zastanawiam czy ktoś w ogóle popatrzył na plan miasta nieco
                    > dokładniejszy...

                    Ja widzę to inaczej.Z dworca Północnego przez osiedle "Przy Lesie" i :
                    - obecnymi torami wokól lotniska i za nim w stronę Bielan, lub nowe tory przez Brzezinę.Raczej pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna.
                    • Gość: cichojasny Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.adsl.inetia.pl 20.12.05, 18:19
                      > Ja widzę to inaczej.Z dworca Północnego przez osiedle "Przy Lesie" i :
                      > - obecnymi torami wokól lotniska i za nim w stronę Bielan, lub nowe tory przez
                      > Brzezinę.Raczej pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna.

                      aż se wziąłem plan miasta i policzyłem w przybliżeniu.
                      trasa UMK - Dworzec Główny:
                      wokół lotniska istniejącymi torami - około 21km
                      przez Brzezinę nowym torem - około 14 km
                      ttrasą autobusu - około 5-6km

                      jaką prędkością musiałaby jeździć kolejka żeby być konkurencyjna czasowo dla
                      autobusu, nawet biorąc pod uwagę korki?

                      > Pomyślałeś o tym,że autobusów nie może być niskończona ilosć?Autobusy stoją w
                      > korkach, a gdy jest ich za dużo same je tworzą.

                      poza mostem i dojazdami do niego (Łódzka, JPII, Poznańska) raczej nie zdarzało
                      mi się stać w autobusie w korkach. a tu się sytuacja poprawia wraz z
                      obwodnicami, za parę lat nowym mostem itd. - rzadko kiedy już widuję 10kę
                      uwięzioną za Teatralnym (najgorszy odcinek autobusowy).
                      ciągle widzę tu myślenie jakby Toruń był milionową metropolią o co najmniej
                      50km rozciągłości.
                        • Gość: cichojasny Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.adsl.inetia.pl 20.12.05, 18:40
                          > A jest jakiś autobus z okolic Dw Północnego na UMK?
                          > Bo z przesiadką to chyba jednak szybciej wyjdzie podróż po torach.

                          więc do znudzenia powtórzę: co prostsze i tańsze, kopnąć wreszcie w dupę MZK (o
                          tym że brakuje linii Wrzosy-Koniuchy-Bielany to słyszę, a i sam trąbię, od
                          ładnych paru lat), czy robić SKM?
                          to jakby kupować nowy samochod bo w starym się drzwi nie domykają.
                          • Gość: Robert Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 19:25
                            Gość portalu: cichojasny napisał(a):


                            >
                            > więc do znudzenia powtórzę: co prostsze i tańsze, kopnąć wreszcie w dupę MZK (o
                            >
                            > tym że brakuje linii Wrzosy-Koniuchy-Bielany to słyszę, a i sam trąbię, od
                            > ładnych paru lat), czy robić SKM?

                            Prostsze i tańsze jest zakupienie autobusów i zrobienie nowych linii.
                            Sensowniejsze jest stworzenie SKM.
                            Autobusy nie rozwiazują sprawy, bo ruch na drogach ma być coraz większy.
                            A i puszczenie kilkudziesięciu pojazdów na ulicę zwiększyłoby tylko jego natężenie.
                      • Gość: Robert Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 19:21
                        > poza mostem i dojazdami do niego (Łódzka, JPII, Poznańska) raczej nie zdarzało
                        > mi się stać w autobusie w korkach


                        Wymienię kilka innych miejsc gdzie tworzą się korki
                        -Żółkiewskiego
                        -Sobieskiego
                        -Szosa Lubicka
                        -Lubicka
                        -Skłodowskiej
                        -Olsztyńska
                        -Barwna
                        -Bukowa
                        -Łysomice.

                        Takich miejsc jest więcej.

                        a tu się sytuacja poprawia wraz z
                        > obwodnicami, za parę lat nowym mostem itd.

                        Jednak pojazdów ma raczej przybywać

                        ciągle widzę tu myślenie jakby Toruń był milionową metropolią o co najmniej
                        > 50km rozciągłości.

                        Z przedmieściami jest coś koło tego.

            • Gość: Robert. Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 15:37
              ka_zet napisał:
              > Metro jeszcze najlepiej

              Właściwie jest to naziemne metro (w planach jest nawet budowa tunelu lub tuneli)

              > Na litość, w mieście wielkości Torunia SKM nie ma praktycznie _żadnych_ zalet.

              Ma zalety.W samym mieście między krańcami jest około 20 km.
              Jednak jeszcze lepiej, jeśli kolejka połączy Toruń z przedmieściami.

              > Każda przesiadka wydłuża czas podróży i zmniejsza jej atrakcyjność. Jedynym
              > sensownym rozwiązaniem jest minimalizacja czasu przesiadki, do czego są
              > potrzebne duże częstotliwości i zgranie pojazdów drzwi-drzwi. SKM w tej postaci
              > nie jest w stanie tego zapewnić.

              Dlaczego? Krótka trasa autobusu umożliwia częste jego kursowanie.



              • ka_zet Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac 20.12.05, 15:46
                Gość portalu: Robert. napisał(a):

                > ka_zet napisał:
                > > Metro jeszcze najlepiej
                >
                > Właściwie jest to naziemne metro (w planach jest nawet budowa tunelu lub tuneli
                > )

                Tak, wiem. I litościwie nie komentuję tunelu pod UMK.

                > > Na litość, w mieście wielkości Torunia SKM nie ma praktycznie _żadnych_ z
                > alet.
                >
                > Ma zalety.W samym mieście między krańcami jest około 20 km.

                To straszne, całe 20 km. W sam raz na tramwaj który przejedzie przez miejsca, w
                które ludzie chcą się dostać skracając im czas dojścia do/z przystanków.

                > Jednak jeszcze lepiej, jeśli kolejka połączy Toruń z przedmieściami.

                Przedmieścia nie dają potoków pasażerów usprawiedliwiających budowanie im
                komunikacji szynowej, tym bardziej w postaci kolejowej. Co innego, jeżeli mówimy
                o wykorzystaniu już istniejących torów w komunikacji regionalnej, z tym że one
                nieco w inną stronę leżą jednak.

                > > Każda przesiadka wydłuża czas podróży i zmniejsza jej atrakcyjność. Jedyn
                > ym
                > > sensownym rozwiązaniem jest minimalizacja czasu przesiadki, do czego są
                > > potrzebne duże częstotliwości i zgranie pojazdów drzwi-drzwi. SKM w tej p
                > ostaci
                > > nie jest w stanie tego zapewnić.
                >
                > Dlaczego? Krótka trasa autobusu umożliwia częste jego kursowanie.

                Tak, tylko że SKM będzie co pół godziny kursować. Może i co piętnaście minut.
                Plus przejście z przystanku na peron...
                • Gość: Robert Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac IP: *.petrus.com.pl 20.12.05, 15:52
                  Przedmieścia nie dają potoków pasażerów usprawiedliwiających budowanie im
                  > komunikacji szynowej, tym bardziej w postaci kolejowej. Co innego, jeżeli mówim
                  > y
                  > o wykorzystaniu już istniejących torów w komunikacji regionalnej,

                  Tak.Właśnie o to mi chodzi.O wykorzystanie obecnych torów.

                  z tym że one
                  > nieco w inną stronę leżą jednak.
                  >

                  Nie prawda.Łysomice,Przysiek,Lubicz mają tory, które można wykorzystać.
                  Podobnie Aleksandrów Kujawski.

                  > Plus przejście z przystanku na peron..
                  Ile? Pół minuty?
                  • ka_zet Re: Zacznamy myslec, szeroko, w obrebie aglomerac 20.12.05, 16:06
                    Gość portalu: Robert napisał(a):

                    > Tak.Właśnie o to mi chodzi.O wykorzystanie obecnych torów.

                    Do tego niepotrzebne są tunele, wiadukty i 900 mln euro. Należy po prostu
                    rozsądnie zorganizować komunikację regionalną. Będą to znacznie lepiej wydane
                    pieniądze.

                    > z tym że one
                    > > nieco w inną stronę leżą jednak.
                    > >
                    >
                    > Nie prawda.Łysomice,Przysiek,Lubicz mają tory, które można wykorzystać.

                    Łysomice tak (ogólnie to przez Chełmżę-Unisław powinien jeździć pociąg
                    regionalny do Bydgoszczy), Lubicz też (wybudować żeberko i tyle).
                    Przysiek to ma bocznicę przemysłową, która się nieszczególnie do czegokolwiek
                    nadaje. Można by urządzić punkt przesiadkowy na Toruniu Północnym, ale jacyś
                    inteligenci zlikwidowali tam tramwaj...

                    > Podobnie Aleksandrów Kujawski.

                    I znowu niewiele trzeba zmieniać. Wspólny bilet(najlepiej) albo własna
                    spółka(gorzej, ale ewentualnie), wykupić miejsce w rozkładzie, alleluja
                    i do przodu. :)


                    > > Plus przejście z przystanku na peron..
                    > Ile? Pół minuty?

                    Więcej. Zresztą co za różnica, jeżeli pada? Na przesiadkach się traci.
                    Na odległości przystanku na przedmieściu też, jeżeli ktoś ma do wyboru iść
                    półtora kilometra na kolej albo trzysta metrów na busa.
    • aztx Re: SKM - szczegóły 09.02.06, 07:03
      Najprawdopodobniej 25.02.2006 (sobota) będzie "wielka prezentacja" szynobusa, który będzie kursował po mieście organizowana przez SPO , a także urząd miasta, plk i pese.
    • aztx Re: SKM - szczegóły 21.02.06, 11:56
      Rozkład jazdy na 25 lutego:

      Toruń Kluczyki :
      7.57 9.26 10.40 12.06 13.31 14.57

      Toruń Północny :
      8.36 10.01 11.30 12.49 14.09 15.35

      Szynobus zatrzyma się na następujących stacjach :
      Toruń Kluczyki
      Toruń Główny
      Torun Miasto
      Toruń Wschodni
      Toruń Północny
        • balumbyd Re: SKM - szczegóły 21.02.06, 12:24
          Ta sobie myslę że SKM ma słuzyc podobno obu miastom -dobrze więc byłoby
          zaprosic prezydenta bydgoszczy - no chyba że uwaza się że nie ma on nic do
          gadania i projekt z racji swojej cudowności z zachwytem zostanie przyjęty w
          bydgoszczy - zwłaszcxza ta cześc któa mówi o tym, iz głowne wydatki łącznie z
          budową tuneli dotyczyc będą 200 tyś torunia.
            • balumbyd Re: SKM - szczegóły 21.02.06, 12:35
              Ciekawe.
              A bez bydgoszczy ten projekt na siłę nie ruszy. Zresztą i tak forsowoany jest
              siłowo przez Urząd Marszałkowski i wasz UM.
              Wszelkie analizy wskazują że bydogszczy potrzebna jest rozbudowa linii
              tramwajowych, a ta rozbudowa SKM ne robuduje ich ani nie rozwiąze problemów
              komunikacyjnych bydgoszczy. Zastanawia mnie także po co ciągnąc skm do
              bydgoskiego lotniska skoro wy chcecie budowac swoje.
              Osobiście uważam ten projekt za wyrzucenie pieniędzy w błoto.
              • aztx Re: SKM - szczegóły 21.02.06, 12:44
                balumbyd napisała:

                > Ciekawe.
                > A bez bydgoszczy ten projekt na siłę nie ruszy.

                Ruszy.Takie są założenia.

                Zresztą i tak forsowoany jest
                > siłowo przez Urząd Marszałkowski i wasz UM.
                > Wszelkie analizy wskazują że bydogszczy potrzebna jest rozbudowa linii
                > tramwajowych, a ta rozbudowa SKM ne robuduje ich ani nie rozwiąze problemów
                > komunikacyjnych bydgoszczy.

                Bydgoszcz może się dołączyć, ale nie musi.

                Zastanawia mnie także po co ciągnąc skm do
                > bydgoskiego lotniska skoro wy chcecie budowac swoje.


                Chodzi o to aby Bydgoszcz zyska połączenie lotniska z dworcem PKP.To jest dla was konieczne ze względu na tragiczny dojazd na lotnisko.Tylko w ten sposób, traktując je jako część koleji metropolitarnej macie szanse wyciagnąć trochę kasy na ten cel z UE.

              • br594 Re: SKM - szczegóły 21.02.06, 12:48
                Widzisz balum, ale im też potrzebny jest rozwój tramwajów. A oni SKM. Przecież
                nie trzeba być wielkim znawcą aby stwierdzić,że to bzdura. Pamiętam jak z 15
                lat temu jeżdziło coś takiego ze Stacji Bydgoszcz Główna do Bydgoszcz Fordon.
                Obsługiwały to EZT. Niestety jeździły prawie puste, choć po drodze zrobiono
                stację Bydgoszcz Akademia przy ATR. Komu chciało jechać się np z
                Tatrzańskiego , czy Nad Wisła na Stację Bydgoszcz Fordon zlokalizowanej na
                obecnej Bajce. Toruńska jak oni to szumnie nazwali SKM nawet nie otrze się o
                Rubinkowo, a oni widzą w tym sukces. Brak słów. Ale jak chcę to niech robią to
                w końcu ich sprawa. Ale ich sprawa jeśli będzie to za ich pieniądze, a nie
                pieniądze przeznaczone dla regionu.
                  • aztx Re: SKM - szczegóły 21.02.06, 13:02
                    tomjab napisał:

                    > U nas tez trzeba postawic na rozwoj polaczen tramwajowych, budowe linii na
                    > Wrzosy

                    W linie na Wrzosy nie licz.Gdzie znajdziesz miejsce na toru na Chełmińskiej?
                    SKM to korzyść takze dla mieszkańców Wrzosów.Załóżmy ,że chcesz jechać na Podgórz.Wolisz stać w korkach na Chełmińskiej,moscie,Kujawskiej, czy moze dojechać autobusen na "Pólnocny" skąd szynobusem dojedziesz w kilka-kilkanaście minut do celu?
                • balumbyd Re: SKM - szczegóły 21.02.06, 13:03
                  Problemem jest to że już obcięto o 130 milinów euro NPR w regionie tak więc już
                  widac że na coś w toruniu nie starczy (o bydgoszczy nie wspominam bo z npr
                  dostaliśmy jakieś ochłapy na cargo). Tak więc czy będzie to most czy SKM ?
                  Mówię SKM bo gro inwestycji znowu przewiduje się w toruniu a nie w bydgoszczy.
                  Jak sądze nikt nie wyciągnie rąk po pieniądze na tamę w Nieszawie tak więc
                  mosteczek za regionalne pieniądze czy SKM ?
      • jakub_lauder Re: SKM - szczegóły 21.02.06, 20:49
        zlikwidowano swietny tramwaj idacy wzdluz Chelminskiej, byly plany puszczenia
        tramwaju wzdluz Wybickiego, Dlugiej z przedluzeniem do Grudziadzkiej - zamiast
        tego bedzie SKM jezdzacy po peryferiach...
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka