Dodaj do ulubionych

Wyrowiński o problemach z autostradą

25.04.06, 20:48

GTC, czyli Gdańsk Transport Company jak sama nazwa wskazuje jest
z .....Kaszub. Jak już nazwa nie wskazuje ,ale wskazują oferty - GTC
przewartościowało swoją oferę do 7,4 mln euro za kilometr ,co skwapliwie
podpisał inny Kaszebe ...Kurylczyk. Jakoś murtuje mnie pytanie czy aby pan
Wyrowiński nie ma zamiaru iść w ślady partyjnego kolegi Pawła Piskorskiego ?
nizinny
Obserwuj wątek
    • felippee Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 25.04.06, 21:16
      Ja osobiscie wole miec autostrade przewartosciowana, niz nie miec jej wogole.
      (Nawet jesli zaplacimy za nia troche za duzo, to i tak wplynie pozytywnie na
      rozwoj gospodarczy regionu, zreszta brak kasy to akurat nie jest najwiekszy
      problem ministerstwa)

      Minister Pol(aczek) jako jedyna alternatywe dla GTC obecnie oferuje milczenie,
      czyli BRAK autostrady.
      • nizinny Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 25.04.06, 22:02

        Rzeczpospolita 28.10.2004.r......
        ...Zwycięzca bierze pieniądze, państwo ryzyko


        Od Gdańsk Transport Company, która wygrała przetarg na budowę prestiżowej
        autostrady A1, inne firmy mogą się nauczyć sztuki skutecznych negocjacji.
        Zaoferowała rozwiązanie najdroższe, a praktycznie nie ponosi żadnej
        odpowiedzialności, jeśli kontraktu nie wykona, i umowa z nią będzie rozwiązana.
        Przedstawiciele polskich władz uważają, że kontrakt sprawiedliwie dzieli
        ryzyko, obowiązki i przywileje. Wiceminister infrastruktury Ryszard Kurylczyk
        uważa, że wszystko jest w porządku i nie ma o czym dyskutować.

        Wydaje się jednak, że jest. Warto chyba zainteresować się, dlaczego to właśnie
        GTC cieszy się tak wielkim poparciem rozstrzygających przetarg. I kto jej
        doradzał podczas negocjacji z rządem oraz jakich metod użył, aby władze
        ostatecznie przekonać. Trzeba to zrobić jak najszybciej, zanim zostaną
        podpisane ostatnie dokumenty gwarantujące wielkość wpływów dla GTC. Skarb
        państwa i tak już ucierpi na tej transakcji, ale może na przyszłość uda się
        uniknąć podobnych sytuacji. Nie może być tak, że całe ryzyko jest po stronie
        zlecającego, a wszystkie pieniądze bierze koncesjonariusz. A1 nie będzie
        ostatnią budowaną w Polsce autostradą. Z tej wielkiej pomyłki rządowych
        negocjatorów trzeba więc jak najszybciej wyciągnąć wnioski. Bo w żadnym wypadku
        na kolejne nie możemy sobie pozwolić.

        Danuta Walewska
    • szlachcic Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 25.04.06, 21:21
      Populista Wyrowinski mówi
      "tylko GTC gwarantuje ....."
      buahahahahahaha
    • jkwt Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 25.04.06, 21:52
      Za to jak GDDKiA niedowartościowało swoją ofertę to dowiesz się w najlepszym
      wypadku za 3 lata. A tak na prawdę za 6 lat, gdy skończy się budowa i będzie
      wiadomo ile kosztowały aneksy podpisane z wykonawcami. Ale najbardziej
      prawdopodobne, że nigdy nie poznasz rzeczywistej ceny.
      Póki co 30% oszczędności, o których mówił minister stopniało w ciągu miesiąca
      do 20%.
      • nizinny Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 25.04.06, 22:17
        Gazeta Wyborcza 25.04.2006.r
        ...Uważam, że tylko GTC gwarantuje zakończenie budowy w terminie.

        Jan Wyrowiński

        Gazeta Wyborcza 25.01.2006.

        ......Okazuje się, że w Polsce badania porównawcze były prowadzone. Budowa
        jednego kilometra autostrady w kraju kosztuje nawet 6 mln euro (odcinek A1
        między Gdańskiem a Nowymi Marzami). Cena ta nie wynika bynajmniej z
        konieczności przebijania się przez góry czy budowy tuneli. Powodem ma być
        podmokły grunt.

        Wybudowanie jednego kilometra autostrady A2 kosztowało 2,7 do 4 mln euro. Taki
        sam odcinek autostrady A4 między Sośnicą i Kleszczowem, biegnący praktycznie
        przez miasto, kosztował tylko 3,52 mln. A w horrendalnie trudnym terenie w
        Chorwacji tysiąc metrów autostrady kosztuje około 5 mln euro. Trudno oprzeć się
        wrażeniu, że koncesjonariusz pomorskiego odcinka A1 firma GTC chce zrobić
        doskonały interes kosztem polskich podatników.

        Jaka jest rozsądna cena kilometra drogi w polskich warunkach? Biorąc pod uwagę
        wydatki na A2 i A4, wydaje się, że powinna wynosić około 4 mln euro. I taka
        kwota powinna być podstawą wszelkich szacunków.

        Arkadiusz Rojek


        • jkwt Bajki opowiadasz 25.04.06, 22:48
          Infrastruktura. Kto buduje taniej - państwo czy firmy prywatne
          Autostradowa droga cierniowa

          Puls Biznesu, 06.04.2006

          BUDŻETOWE BEZDROŻA
          Polskie autostrady finansowane przez państwo

          A4 Zgorzelec - Krzyżowa 5,99 mln EUR/1 km
          A4 Nogawczyce - Kleszczów 4,77 mln EUR/1 km
          A4 Kleszczów - Sośnica 3,80 mln EUR/1 km
          A4 Sośnica - Wirek*** 9,46 mln EUR/1 km
          A4 Wirek - Batorego*** 8,05 mln EUR/1 km
          A4 Batorego - Mikołowska*** 14,0 mln EUR/1 km
          A2 Konin - Emilia* 4,75 mln EUR/1 km
          A2 Emilia - Stryków 4,70 mln EUR/1 km
          A1 Sośnica - Gorzyczki* 4,86 mln EUR/1 km
          A6 Klucz - Kijewo* 3,75 mln EUR/1 km

          Prywatne autostrady
          A2 Nowy Tomyśl - Konin 4,70 mln EUR/1 km
          A2 Nowy Tomyśl - Świecko 6,10 mln EUR/1 km
          A1 Gdańsk - Nowe Marzy 5,60 mln EUR/1 km
          A1** Nowe Marzy - Toruń 5,50 mln EUR/1 km

          * wartość kosztorysowa, koszt kwalifikowany (bez VAT)
          ** łącznie z budową mostów koszt wzrośnie do 7,4 mln EUR/1 km
          *** tereny górnicze

          Źródło: GDDKiA, koncesjonariusze, EBI, PB

          EBI SYPIE GROSZEM

          Ceny autostrad budowanych w Europie finansowanych z EBI
          Rumunia Cernavoda - Constanta 4,16 EUR/1 km
          Francja (rejon alp)* A41 Saint-Julien-en-Genevois - Villy-le-Pelloux 31,50
          EUR/1 km
          Słowacja D1 Sverepec - Vrtizer 25,50 EUR/1 km
          Węgry* M3 do Debrecen plus obwodnica miasta i Nyiregyhaza 8,76 EUR/1 km
          Francja Cofiroute A28 Alencon et Tours 7,00 EUR/1 km
          Finlandia E18 Muurla - Lohja* 7,20 EUR/1 km
          Słowenia Maribor - Vucja Vas i Beltinci-Pince 5,59 EUR/1 km
          Bośnia i Hercegowina Banja Luca - Gradiska 4,48 EUR/1 km
          Niemcy Monachium - Augsburg* 6,48 EUR/1 km

          * projekt w PPP
          Źródło: EBI
          • nizinny Re: Bajki opowiada... 25.04.06, 23:06

            ....Arkadiusz Rojek z Gazety Wyborczej :-)
            Tak sobie tylko podpuszczam Ciebie i admina-cenzora.
            ...no to dalej......
            ...."Życie Warszawy": Wiceminister infrastruktury zagwarantował wielomilionowe
            odszkodowanie budującym autostradę A1. onet.pl

            Według dziennika, Jan Kurylczyk, wiceszef resortu infrastruktury, podpisał z
            konsorcjum GTC mającym budować autostradę z Gdańska do Torunia tajne
            porozumienie, na podstawie którego GTC, nawet nie budując A1, zarobi 125 mln zł.

            Kurylczyk jest byłym wojewodą pomorskim powołanym przez Leszka Millera. Po
            dymisji rządu Millera wszedł do gabinetu Marka Belki jako specjalista do spraw
            budowy autostrad. W pierwszych miesiącach urzędowania podpisał umowę z Gdańsk
            Transport Company na budowę 90-kilometrowego odcinka.

            Udziały w konsorcjum GTC tymczasem miał do niedawno pomorski baron SLD Andrzej
            Różański, szef firmy NDI (ma 25 proc. udziałów w GTC). Kurylczyk i Różański
            doskonale się znają - podkreśla "ŻW".

            Kurylczyk zagwarantował odszkodowanie na wypadek zerwania umowy z GTC przez
            nowy rząd PO i PiS. Przedstawiciele PO i PiS potwierdzają, że umowa może być
            zerwana.
            • jkwt Re: Bajki opowiada... 25.04.06, 23:09
              No to sobie podpuszczaj dalej.
              www.kfp.com.pl/index2.html?p=szukaj&szukaj=autostrada&styp=p&zid=1145999025444e8eb158080&strona=1
              • nizinny Re: Bajki opowiada... 25.04.06, 23:27

                Kurylczyk ma zagwarantowane kilka spokojnych lat w "domu pracy twórczej", w
                końcu chłopina książki pisze, czasami. Proponuję jakieś: Wronki albo Mielęcin -
                bo w Toruniu to już nie, po ostatnim występie Zaleskiego.
                A inni Kaszubi ? Razem chcą "gibać" ? nizinny
    • nizinny Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 25.04.06, 22:30
      Data publikacji: 2006-03-24 08:10:00


      Poparcie dla budowy odcinka A1 przez państwo

      Władze Torunia popierają decyzję ministra transportu i budownictwa Jerzego
      Polaczka w sprawie budowy autostrady A1 na odcinku Nowe Marzy-Toruń.


      Minister chce, żeby budowało ją państwo, a nie koncesjonariusz, spółka Gdańsk
      Transport Company (GTC).

      GTC od zeszłego roku buduje odcinek autostrady A1 między Gdańskiem a
      miejscowością Nowe Marzy pod Grudziądzem (Kujawsko- Pomorskie).

      10 marca resort zarekomendował Radzie Ministrów zakończenie negocjacji z GTC
      dotyczących budowy dalszego odcinka autostrady Nowe Marzy-Toruń. Minister
      Polaczek uznał, że taniej będzie, gdy ten odcinek drogi wybuduje Generalna
      Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

      Przeciwko tej decyzji zaprotestowali parlamentarzyści PO z Torunia twierdząc,
      że przedłuży ona termin oddania autostrady do użytku.

      Władze Torunia popierają jednak koncepcję Polaczka, nie tylko dlatego, że
      dzięki niej przejazd autostradą będzie bezpłatny. "Jako samorząd mamy większą
      możliwość oddziaływania na instytucje rządowe" - powiedział w czwartek
      prezydent Torunia Michał Zaleski.

      Poparcie dla rządowych planów budowy A1 zadeklarowali też prezydenci
      Bydgoszczy, Grudziądza, Inowrocławia i Włocławka.


      autor/źródło: PAP

    • nizinny Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 25.04.06, 22:48
      20 kwietnia 2004 19:28
      Andrzej Piłat: GTC dyktuje ceny nie do przyjęcia

      Rozmowy Ministerstwa Infrastruktury z Gdańsk Transport Company GTC dotyczące
      umowy na budowę autostrady A1 dobiegły końca – poinformował 20 bm. w
      radiowej „Trójce” sekretarz stanu MI Andrzej Piłat. Warunkiem podpisania umowy
      przez rząd jest przedstawienie przez GTC ceny, która jest do przyjęcia i
      porównywalna z cenami podobnych inwestycji.

      GTC proponuje cenę 5,9 mln euro za kilometr. Zdaniem Ministra Piłata cena
      jednego kilometra autostrady z Gdańska do Torunia, po dokładnym wyliczeniu
      kosztów powinna wynosić natomiast około 4 – 4,5 mln euro. Przyjęcie tej ceny
      przez GTC jest warunkiem podpisania umowy i przystąpienia do budowy.

      W przypadku nieprzyjęcia tych warunków resort będzie wnioskował na posiedzeniu
      Rządu o zerwanie umowy i skierowanie sprawy do sądu oraz zapłatę poniesionych
      już przez GTC kosztów w wysokości ok. 19 mln. zł. Jednocześnie natychmiast
      rozpisany zostanie przetarg na budowę autostrady A1 w systemie tradycyjnym.

      Minister Piłat oznajmił, że oczekuje na niezależną ocenę sytuacji przez
      specjalnie w tym celu wynajętą kancelarię prawną. Po otrzymaniu informacji
      decyzja w sprawie kontraktu z GTC powinna zapaść w ciągu miesiąca.

      Andrzej Piłat zaznaczył, że nie można Ministerstwa Infrastruktury obciążać
      odpowiedzialnością za niepodpisanie umow. Resortowi bardzo zależy na jak
      najszybszym podjęciu budowy pierwszego odcinka autostrady A1, ale pod warunkiem
      uniknięcia niegospodarności i nieuzasadnionego wydawania pieniędzy podatników.

      Piłat nie jest Kaszubem ....no i musiał odejść.

    • leemc Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 26.04.06, 08:29
      Na podstawie czego wysuwasz wniosek, że jest przewartościowana? Kilku
      przemądrzałych urzędników z W-wy? Nie zapominaj, że ten odcinek obejmuje most na
      Wiśle koło Grudziądza (ok. 150mln euro) oraz pół mostu w Toruniu (ok 30mln)!!!
    • szemor Kurylczyk - Kaszub? 26.04.06, 09:14
      Toż to czerwony weteran ze "środkowego Pomorza", czyli ze Słupska. A autostrady
      i tak nie będzie, bo jej powstanie godziłoby w interesy Niemiec i Rosji.
    • adamsad21 Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 26.04.06, 11:46
      Takiego ministra nam zafundował PiS że zapewne autostradami pojezdzimy tylko pod
      warunkiem że skoczymy sobie np do Raichu...w Polsce jedynie ciasne i zakorkowane
      drogi nam pozostana...
      • lew131313 Re: Wyrowiński o problemach z autostradą 26.04.06, 13:30
        Przepraszam, ze sie wtracam, ale az mnie korci, zeby was nieco "sprowadzic" na
        ziemie". Czy naprawde nie pojmujecie, ze aktualnie priorytetem jest budowa
        trasy szybkiego ruchu S-5 z Wroclawia przez Poznan, Bydgoszcz do Gdanska (przez
        Nowe Marzy), a A-1 musi w efekcie poczekac? Przeciez politycy, ktorzy w
        tym "siedza" nie powiedza tego wprost. Beda pietrzyc trudnosci, mieszac i
        mydlic oczy cenami np.jednego kilometra, gdy tymczasem "pies pogrzebany jest"
        zupelnie gdzie indziej.
        "Zgoda buduje, niezgoda rujnuje" - to stara prawda...
        Podobnie moze byc z tym dlugo wyczekiwanym mostem w Toruniu. Bo, tak z reka na
        sercu, niech ktos mi odpowie co sie dotychczas ruszylo z tym do przodu?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka