Dodaj do ulubionych

Oszukiwarki cenowe

22.12.08, 07:57
Jak w każdej sytuacji nalezy wykazać się pewnym rozsądkiem, jeżeli sklep oferuje coś poniżej oczywistych kosztów powinna się u kupującego zapalić lampka ostrzegawcza że coś może być nie tak z ofertą lub sklepem. Ale nie zawsze - czasem sklep sprzeda po cenie z porównywarki jeden egzemplarz i zmieni ofertę na stronie - a jego najkorzystniejsza oferta ciągle będzie obecna w porównywarkach. Z takim przypadkiem spotkałem się kupująć konsolę do gier - kupiłem w cenie porównywarkowej ale oferta zmieniła sie natychmiast po tym jak dokonałem zakupu.
Obserwuj wątek
    • belials Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 08:25
      1 głupota użytkownika jest nie sprawdzić ceny dostawy przed zakupem. Zarówno w
      wyszukiwarkach, sklepach i na allegro to podstawa.
      2 brak towaru/wyprzedanie/oczekiwanie na dostawę/ to standard w
      wyszukiwarkach- należy je traktować pomocniczo.
      3 wybór sklepu- należy wybierać te, które są sprawdzone. System opinii działa,
      pod warunkiem że ma odpowiednio długą historię. Np: sklep działa od roku i ma
      kilkaset opinii- tam nie kupuje- szukam sklepu obecnego od kilku lat z kilkoma
      tysiącami klientów + szukam na forach informacji od zadowolonych klientów.
      W zasadzie to nie wyczerpuje tematu, ale komuś może się przydać:)
      • zezowaty_cyklop Re: Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 09:10
        Zgadzam się z przedmówcą.
        Ponadto porównywarki nie są i nigdy nie były wyrocznią.
        Aktualnie traktuję je jako wyszukiwarkę sklepów i opinii bardziej.
        Po znalezieniu sklepów wysyłam maile z zapytaniem o ofertę do
        kilkunastu z nich i porównuję to co mi odesłali.


        • uii Opinie w wyszukiwarkach to lipa - sa "moderowane" 22.12.08, 11:43
          Probowalem opisac moj przypadek w oszukiwarce kupujemy.pl - dostalem
          uszkodzony towar, o czym zorientowalem sie dopiero gdy wg regulaminu
          (i nietety polskiego 'prawa') bylo za pozno. Jakos moja opinia nigdy
          nie pojawila sie. Za to bylo mnostwo opini "kupilem sprzet, super'
          itp. Na ceneo jest niestety podobnie.
          • pszeszczep666 Re: Opinie w wyszukiwarkach to lipa - sa "moderow 22.12.08, 12:08
            Masz pretensję do wyszukiwarki? Sorry, przeczytałem komentarze i refleksja jest taka, że kupowanie w internecie jest nie dla idiotów (bez obrazy, mozna to określić bardziej oględnie, np ludzie, których pewne bardziej skomplikowane operacje przerastają itp). Ludzie, którzy sobie z tym nie radzą powinni kupować tradycyjnie w marketach, bo to właśnie one, wbrew hasłom, mają wszystko prościej i bezpieczniej, myślec mniej trzeba.
            A wyszukiwarki jakie są takie są, odrobina doświadczenia i obserwacji i wiadomo, ze np. raczej nie kupuje się pierwszych trzech najtańszych produktów, to już nawet intuicja podpowiada.
            • manhu Re: Opinie w wyszukiwarkach to lipa - sa "moderow 22.12.08, 12:47
              > Masz pretensję do wyszukiwarki? Sorry, przeczytałem komentarze i refleksja jest
              > taka, że kupowanie w internecie jest nie dla idiotów
              Sam jesteś idiotą. Wyraźnie ci napisał, że jego opinia nie pojawiła się!!! (chociaż - jak łatwo się domyślić - ją napisał, a oszuści z oszukiwarek usunęli).

              Co do kosztów wysyłki to jest to plaga, szczególnie na allegro i wszystkie oferty z fałszywymi kosztami wysyłki (czyli 99% ofert) powinny być usuwane, a konta oszustów banowane (a nie tak, że oszust zaraz wstawia to drugi raz). No ale allegro (i oszukiwarki) współpracują z przestępcami, bo to oni płacą im prowizję (a oszukani nic).
            • uii Re: Opinie w wyszukiwarkach to lipa - sa "moderow 22.12.08, 13:11
              Tak, bo jezeli w wyszukiwarce cenowej pod opisem firmy sa 'opinie'
              kupujacych i jest pole do wpisywania wlasnej opinii (przy czym tylko
              pozytywne sie pojawia) to to jest oszustwo. I powiedz mi konkretnie
              o jakim to doswiadczeniu piszesz - nie kupujesz pierwszych trzech
              ofert? Nie rozsmieszaj mnie. Moje doswiadczenie jest takie ze
              kupujemy.pl to oszustwo. A na koniec przyslowie: Nie smiej sie
              dziadku z cudzego wypadku... Bo to ty gadasz jak idiota.
            • lukask73 Re: Opinie w wyszukiwarkach to lipa - sa "moderow 23.12.08, 01:21
              > Masz pretensję do wyszukiwarki? Sorry, przeczytałem komentarze i
              > refleksja jest taka, że kupowanie w internecie jest nie dla
              > idiotów Ludzie, którzy sobie z tym nie radzą powinni kupować
              > tradycyjnie w marketach

              Czyli nie jest to rynek cywilizowany.
              Zupełnie tak samo jak na bazarze wieczorową porą. Można trafić na
              okazję, a można wylądować w krzakach bez butów i z kieszeniami na
              lewą stronę.
      • dalton78 Re: Oszukiwarki cenowe 23.12.08, 00:22
        Osobiscie polecam odbiór w sklepie w Twojej okolicy. Odpada przelew
        do niewiadomo kogo i odbiór od kuriera nie wiadomo czego. Rzumiem,
        ze piszę o raczej dużych miastach ale ja wolałbym sie przewieźć
        nawet kilkadziesiąt kilometrów dla tej najtańszej oferty niż
        reklamowac, zwracać czy nawet zgłaszac sprawe na policję.
    • qdx Re: Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 08:28
      Racja. Ale większość kupujących ma klapki na oczach jest naiwna i głupia po
      prostu, a "handlowcy" jadą po nich że hej! No coż głupich nie sieją;-)
    • ardiss1 Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 08:31
      Zgadzam się! Ceneo.pl nie publikuje niepochlebnych opinii. Ja taką
      napisałam, oceniając rzetelnie zachowanie sklepu. Opinia się nie
      ukazała!! dziwne, że cały zcas natomiast ukazuja sie opinie
      pozytywne...
    • naprawdetrzezwy Jakbym słyszał polityków, 22.12.08, 08:41
      czyli (autocenzura).
      Albo rzeczników Allegro.

      ~"system jest skuteczny, ale nie działa"
      ~"mamy tyle ofert, że nie możemy niczego zrobić i dlatego zostłeś
      oszukany"


      To może zamknąć im ten byznes, skoro nie dają rady?
      • stoova Re: Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 09:55
        Tak? Kiedyś porównywarki miały rację bytu. Ale oczywiście polskie biznesmeny
        musieli pocwaniakować i odebrać klientowi wygodne narzędzie.

        W zeszłym tygodniu kupowałem CB + antenę. Wszędzie w DC zestawy dobrego radia +
        beznadziejna antena, wszystko na magnesie. O strojeniu 4free zapomnij. Samo
        radio 100 pln drożej niż w takiej wiązanej opcji.
        No kto kupi Harriego 2 z batem 1/4 fali z zyskiem 1,5 dB?

        Radio kupiłem w niskiej cenie (w porównywarce była jedna niższa o 5pln),
        wszystko zestrojone, zamontowane (facet tylko nie wierci dachów)... a firmę
        znalazłem w usenecie.

        Historii z akumulatorem, kupowanym troszkę wcześniej, nie chce mi się nawet
        opisywać.

        Kiedyś wchodziłem na stronę porównywarki, 5 minut, telefon, wizyta celem odbioru
        i po sprawie. Teraz straciłem cały dzień.

        Co poprawi sytuację?
        Cena porównywana ma być kosztem finalnym, obejmującym zakup, dostawę, sraty i taty.
        Towar porównywany ma być na stanie - jeśli nie ma, to negatywna opinia klienta z
        marszu.
        Informacja o dostępności towaru (ilość) ma być umieszczona w porównywarce.

        Dobrym rozwiązaniem jest odbiór osobisty. Jest pewien dyskomfort, ale takie
        rozwiązanie jest kompromisem pomiędzy sklepem, gdzie można wszystko obejrzeć,
        ale cena jest wysoka, a sklepem internetowym, gdzie kwiatki wyłażą przy odbiorze
        przesyłki. 9/10 kupowanych towarów odbieram osobiście.
        • ploosqva Re: Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 23:10
          > Co poprawi sytuację?
          > Cena porównywana ma być kosztem finalnym, obejmującym zakup, dostawę, sraty i t
          > aty.
          > Towar porównywany ma być na stanie - jeśli nie ma, to negatywna opinia klienta
          > z
          > marszu.
          > Informacja o dostępności towaru (ilość) ma być umieszczona w porównywarce.

          Jasne fajnie by może było... Ale tak się na pewno nie stanie i to z kilku
          powodów. Pierwsza to kwestie techniczn. Np. trzeba by aktualizowa stan produktu
          w porównywarce albo bardzo często, a najlepiej przy każdym zamówieniu. To
          proawdopodobnie skończyło by się działaniem z szybkością naszej-klasy jakiś czas
          temu. Poza tym co niektórzy czytelnicy z głową na karku wiedzą, że to co
          prezentują nie stanowi ofery w rozumieniu prawa (podobnie jak napisane na
          ulotkach itp). Porownywarka ma cel INFORMACYJNY!

          > Dobrym rozwiązaniem jest odbiór osobisty. Jest pewien dyskomfort, ale takie
          > rozwiązanie jest kompromisem pomiędzy sklepem, gdzie można wszystko obejrzeć,
          > ale cena jest wysoka, a sklepem internetowym, gdzie kwiatki wyłażą przy odbiorz
          > e
          > przesyłki. 9/10 kupowanych towarów odbieram osobiście.

          Dokładnie. Dlaczego nie skorzystac z możliwości odszukania ofert ze swojego
          miasta i osobiście zapytac o towar i ew. zaoszczedzic na transporcie. Ja w ten
          sposób kupiłem w zeszłym tygodniu laptopa. Nie dośc, że najtańsza oferta, to
          jeszcze zaoszczędzilłe około 30 zł i nie ryzykowałem uszkodzeniem sprzętu...
    • zazu2 Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 09:20
      Dobra wyszukiwarka podaje cene z VAT jak i bez, koszt dostawy, czy towar jest w
      sklepie na sprzedarz i rating sklepu- patrz pricegrabber, shopping etc. Jezeli
      skelep prubuje kombinowac wowczas ma kiepskie opinie od kupujacych (np za brak
      towaru) i wiadomo z czym mamy do czynienia.
    • sebastian64 opinie na ceneo.pl 22.12.08, 09:49
      "System opinii o sklepach jest skutecznym narzędziem - przekonuje Anna
      Jasińska z Ceneo.pl. "

      Pani Anno nie wiem co Pani rozumie przez skuteczność. Swego czasu wasz serwis
      skutecznie uniemożliwiał mi wystawienie negatywnej opinii dla jednego ze
      sklepów. Próbowałem kilkakrotnie, ale opinia nie pojawiała się. Czy chodzi o
      to, że negatywna opinia zniechęci innych ludzi do wejścia na stronę sklepu w
      związku z czym nie otrzymają Państwo pieniędzy ?

      Inna sprawa jest taka, że opinie sklepów na waszym serwisie są dla mnie mocno
      niewiarygodne, nie tylko dlatego, że przeważnie nie ma żadnych negatywnych,
      ale dlatego, że te pozytywne są tak pisane, iż sprawiają wrażenie, że piszą je
      sami właściciele sklepów
      • mikkelo Re: opinie na ceneo.pl 21.01.09, 08:41
        "System opinii o sklepach jest skutecznym narzędziem - przekonuje Anna
        Jasińska z Ceneo.pl. "
        Może byłby gdyby zbieraniem opinii zajmowała się inna instytucja niż Ceneo.
        Niestety sprawa wygląda tak, iż uniemożliwiają oni wystawianie opinii
        negatywnych , a wystawione opinie pozytywne wyglądają na tyle niewiarygodnie
        jakby były napisane przez speców od marketingu. Generalnie jestem mocno
        zdegustowany praktykami ceneo, Zdecydowanie odradzam opierania się na opiniach
        ceneo w trakcie podejmowania decyzji zakupowych.
    • kacper2004 prowadzę sklep i jestem obecny w porównywarkach 22.12.08, 10:24
      zarządzam sklepem internetowym z rowerami www.t-bike.pl - sklep ma już kilka
      lat ale tak naprawdę zaczął 'istnieć' od września 2008 - również w
      porównywarkach - faktycznie system komentarzy na porównywarkach jest trochę
      niedoskonały i można samemu pisać komentarze (nasz pomysł na komentarze jest
      następujący : wiemy ze Klienci niechętnie to robią, zajmuje to czas i
      wlasciwie po zakupie towaru Klient moze nawet zapomnieć o takim komentarzu,
      lub nawet nie wie ze można taki komentarz dodać : rozwiązanie: wysyłamy email
      do Klienta w którym pytamy czy jest zadowolony z zakupionego towaru i czy
      możemy jeszcze w czymś mu pomóc, następnie pytamy czy pozwoli w swoim imieniu
      wystawić pozytywną opinię zgodną z przebiegiem transakcji którą osobiscie
      zatwierdzi klikając w link w mailu ktory otrzyma. w 99% Klienci wyrażają
      zgodę, a co więcej przywiązują się do sklepu który po zrealizowanej transakcji
      skontaktował się i zapytał 'czy wszystko OK' ? to po prostu zasada dobrego
      wychowania, po udanym spotkaniu dzwonimy następnego dnia do gospodarza i
      dziękujemy za zaproszenie - taka analogia - ale mozna liczyć na to ze
      gospodarz zaprosi nas ponownie, a Klient wróci na kolejne zakupy do nas ! :)
      pozdrawiam .
    • k_r_m Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 10:36
      Zwróćcie nieraz uwagę na opinie o produktach, w wakacje kupiłem sobie pewien
      bardzo dobry aparat cyfrowy, kierowałem się w jego wyborze również opiniami ze
      skapiec.pl
      Teraz sam zadowolony z tego aparatu postanowiłem wystawić swoja pozytywną
      opinię. Przez ostatnie pół roku przybyła jedna (!) recenzja, gdy wcześniej
      wchodziła jedna w tygodniu.
      Prawdopodobny powód? Aparat został wycofany z rynku, jego miejsce zajął nowszy
      model i teraz to on zbiera dobre opinie.

      Gdyby faktycznie pisali to użytkownicy tych sprzętów to opinie pojawiałyby się
      po jakimś czasie nie zaraz po premierze i to jeszcze same pozytywne.
    • rojberek Na głupotę nie ma rady! Jak ktoś kupuje sprzęt... 22.12.08, 10:40
      ... bo widzi, że jego cena to 1 zł ale za przesyłkę musi zapłacić 1000 zł
      tylko dlatego, że u konkurencji cena towaru to 990 razem z przesyłką to jest
      głupkiem i sam sobie winien i nie ma co zwalać winy na wyszukiwarkę. Poza tym
      już od pewnego czasu co lepsze wyszukiwarki podają również cenę z ceną
      przesyłki (ale to częściej na Zachodzie, a nie w Polsce).
    • tigga_11 Komentarze - g.. prawda 22.12.08, 10:56
      Niestety ale właściciele porównywarek wygodnie spłycają problem
      nierzetelnych komentarzy. Zgadzam się, że pojedynczych fake'ów sie
      nie wyłapie, ale nie jest problemem wyłuskać większą grupę komentarzy
      z jednego IP!!! A wysiłek zmian IP, dostawców do wyprodukowania np.
      100 komentarzy jest dużo mniej prawdopodobny.

      poza tym:


      1. Cóż, nie ma co się podniecać pierwszą ceną w porównywarce. Trzeba
      niestety sprawdzić dostępność i potwierdzić cenę. Zwykle zdarza mi
      się że decyduję się na ofertę z około 5-go miejsca lub nawet dalej.
      2. Cena przesyłki - to standard, również i na allegro - trzeba
      sprawdzać
      3. Zapłata za towar - tylko pobranie, uniknie się nieprzyjemności.
      Oczywiście trzeba znowu sprawdzić koszt usługi - niektórzy ustawiają
      zaporową cenę i już wiadomo że z daleka sprawa śmierdzi.
    • and_nowak Jak zawsze - trzeba myśleć 22.12.08, 11:05
      Korzystam z porównywarek, ale to nie znaczy, że nie korzystam z mózgownicy!
      Wyszukiwarka to jedynie punkt wyjścia.

      Kilka oczywistych uwag:
      1. Cena nominalna, to nie jest to, co zapłacę. Zawsze trzeba doliczyć transport itp.
      2. Zdecydowanie wolę sklepy, które już znam, nawet jeśli są odrobinę droższe.
      3. W przypadku nieznanego sklepu lepiej nie ryzykować dużych zakupów,
      ewentualnie zamówić towar, ale odebrać osobiście i zapłacić przy odbiorze. To
      minimalizuje ryzyko oszustwa. A że nie zawsze da się pojechać np. do Opola po
      iPoda? Trudno! Lepszy wróbel w garści.
      4. Zwykle ceny, które znacząco odstają (na plus i na minus) to wynik błędnych
      informacji. W takim wypadku nawet szkoda dzwonić do sklepu. Porównywarki to
      śmietnik - należy odsiać ziarno od plew.
    • macrac1068 "Nasz czytelnik Piotr " to idiota 22.12.08, 11:16
      Facet ma pretensje do wyszukiwarek ,że sklep nalicza duże ceny za
      transport? Idiota. A od kiedy w wyszukiwarkach podaja ceny
      transportu, które uzależnione sa m.in. od sposobu zapłaty. a gdyby
      mu zaśpiewali 1000zł. za transport teżby tam kupił? Co za kretyński
      argument w tym kretyńskim artykule.
      • unhappy Re: "Nasz czytelnik Piotr " to idiota 22.12.08, 14:01
        macrac1068 napisał:

        > Facet ma pretensje do wyszukiwarek ,że sklep nalicza duże ceny za
        > transport? Idiota.

        Niestety idiotą okazałeś się ty bo nie zrozumiałeś prostego w sumie artykułu.
        Ale ci wytłumaczę: można oszukiwać porównywarkę zaniżając cenę produktu i
        przerzucając jej część w koszty transportu. Koniec, kropka.
        • macrac1068 Re: "Nasz czytelnik Piotr " to idiota 22.12.08, 14:49
          no proszę, kolejny idiota: w porównywarkach cen masz ceny produktu i
          ich pod tym względem są wiarygodne.Trzeba być kompletnym idiotą, aby
          samemu sobie nie obliczyć kosztów całkowitych zakupu i nie brać tego
          pod uwagę. Jak wyżej: trzeba być idiotą, aby dać się tak rolować.
          • bambussi Re: "Nasz czytelnik Piotr " to idiota 22.12.08, 15:06
            kolejnym idiotą to ty jesteś - ile jeszcze osób musi ci to napisać
            wprost, żebyś uznał ten prosty fakt...?

            na porównywarce NIE OBCHODZI mnie cena produktu jako takiego -
            interesuje mnie cena produktu, koszt dostawy i ewentualnie inne
            dodatki do ceny - interesuje mnie TYLKO ile OSTATECZNIE mam zapłacić

            na zachodnich porównywarkach to już standard (allegro tez już powli
            to wprowadza) bo to pozwala uniknąć sztucznych promocji i windowania
            sobie pozycji w wyszukiwarce kosztem ceny a potem rekompensowania
            sobie tego kosztami dodatkowymi (m. in. ceną transportu)

            nadal nie kumasz???
            • and_nowak Lepiej tłumaczyć, niż obrażać 22.12.08, 15:13
              Zapomniałeś uzwględnić fakt, że jeżeli e-sklepik zaniża cenę towaru, a zawyża
              koszt wysyłki to zawsze pozostaje ODBIÓR OSOBISTY. Osobiście lubię taki, bo
              szybko i pewniej. Mieszkam w dużym mieście, sklepów tu dużo.

              Poza tym, wyniki, nawet uzwględniające wszelkie koszty, nie muszą być
              miarodajne. Po prostu to co otrzymujemy to nie jest oferta w rozumieniu kodeksu.
              • az.anonim Re: Lepiej tłumaczyć, niż obrażać 22.12.08, 17:36
                > Zapomniałeś uzwględnić fakt, że jeżeli e-sklepik zaniża cenę towaru, a zawyża
                > koszt wysyłki to zawsze pozostaje ODBIÓR OSOBISTY.

                Zazwczytaj w takich sytuacjach odbiór osobisty nie jest możliwy.
                Właśnie dlatego, że część wartości produktu jest ukryta w kosztach przesyłki.
                • ploosqva Re: Lepiej tłumaczyć, niż obrażać 22.12.08, 23:26
                  az.anonim napisał:

                  > > Zapomniałeś uzwględnić fakt, że jeżeli e-sklepik zaniża cenę towaru, a za
                  > wyża
                  > > koszt wysyłki to zawsze pozostaje ODBIÓR OSOBISTY.
                  >
                  > Zazwczytaj w takich sytuacjach odbiór osobisty nie jest możliwy.
                  > Właśnie dlatego, że część wartości produktu jest ukryta w kosztach przesyłki.

                  Jeżeli odbior osobisty nie jest możliwy to wybieramy kolejny sklep z listy,
                  gdzie ostateczna cena będzie niższa. To tak trudne, żeby wyciągnąć kalkulator i
                  sobie policzyć?
    • alebaba17 Polacy to oszuści od urodzenia 22.12.08, 11:42
      a do kościoła chodzą, pokolenie JP II, ale takie oszustwo dla nich
      nie istnieje tylko to się nazywa zaradność życiowa, biznes. Niech im
      Pan Bóg zapamięta to draństwo przy rozliczeniu końcowym jak
      przyjdzie czas na remanent u św. Piotra
      • and_nowak A inne nacje są uczciwsze 22.12.08, 12:08
        Z tym że nie na pewno.
        W Polsce kradną radia z samochodów, ale to nie dla Polaków wymyślono te wyjmowane.
        W Polsce wielu chodzi do kościoła, ale niekoniecznie ci sami oszukują.

        Równie dobrze możesz pluć na blondynów - wśród nich też jest pełno tałatajstwa i
        żulerii.
        • wlserwis racja! 22.12.08, 16:09
          Polacy dodatkowo żyli w systemie wręcz zachęcającym do kanciartwa przez kilka
          pokoleń - od 1945 roku, a własciwie od 1939.
          Nie jest to więc wina nacji tylko warunków, wychowania itd. Poza tym gdzie
          indziej kradną naprawdę niemniej, choćby ze Włoszech...
    • pankracy0700 Ceneo kasuje negatywne opinie! 22.12.08, 12:33
      Oczywiście wyszukiwarkom chodzi jedynie o kasę i bzdurą jest
      reagowanie na oszustów, mało tego nie tylko na nich nie reagują ale im
      pomagają, poprzez kasowanie negatywnych wpisów na temat sklepu.

      Najlepszym przykładem jest ostatni skandal ze sklepami Oskarmedia i
      Nando zresztą jednego właściciela. Przez dłuższy czas nie
      przeszkadzało Ceneo, że oszukują ludzi dopiero gdy postawiono zarzuty
      właścicielom sklep został zablokowany na ceneo.

      Dowody można znaleźć na innych forach internetowych np:

      www.hdtv.com.pl/forum/showthread.php?s=5460c92fef1113d8f33b980d57af397a&t=27875

      www.hdtv.com.pl/forum/showthread.php?s=5460c92fef1113d8f33b980d57af397a&t=33352

      A praktyki z wystawianiem samej ceny aby "zabić" cenę na produkt to w
      takich wyszukiwarkach zwykła norma nigdy nie sprawdzają czy w ogóle
      sklep miał chociaż 1 sztukę danego towaru.
    • luuuk11 porownywarki dore dla frajerow 22.12.08, 13:47
      balwan godzine bedzie dzwonil za produktem tanszym o 30zl a nie da zarobic gosciowi na allegro czy chlopakom co maja sklep w centrum i ponosza realne koszty prowadzenia biznesu.
      Frajertwo placi, koniec koncow, drozej. Jakby za kazdym razem czas zmarnowany na szukanie 'okazji' tanszej o 3% spozytkowal na inwestycje w siebie to za 2 lata kupowalby nie patrzac na ceny, ale przetlumacz twardoglowym.
      • unhappy Re: porownywarki dore dla frajerow 22.12.08, 14:03
        luuuk11 napisał:

        > balwan godzine bedzie dzwonil za produktem tanszym o 30zl a nie da zarobic gosc
        > iowi na allegro czy chlopakom co maja sklep w centrum i ponosza realne koszty p
        > rowadzenia biznesu.
        > Frajertwo placi, koniec koncow, drozej. Jakby za kazdym razem czas zmarnowany n
        > a szukanie 'okazji' tanszej o 3% spozytkowal na inwestycje w siebie to za 2 lat
        > a kupowalby nie patrzac na ceny, ale przetlumacz twardoglowym.

        To właśnie mnie zastanawia. Cena towaru to tylko część tego czego oczekujemy od
        sprzedawcy. Bardzo ważna jest jakość obsługi PO zakupie. Porównywarka nie
        pozwoli ocenić czy sklep jest typu "kup i spier*".
    • daflippi Re: Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 14:16
      Żaden sklep, który chce oferować naprawdę niskie ceny nie może pozwolić sobie na
      magazyn, w którym przechowywałby wszystkie produkty ze swojego asortymentu. Jak
      to już ktoś kiedyś tu napisał - takie możliwości ma tylko Ikea i Huta Katowice.

      Problemem jest nagminne oszukiwanie klienta i to zarówno przez firmy-krzaki, jak
      i przez te niby "renomowane". To nieprawda, że kupię towar tylko wtedy, jak
      zobaczę "towar w magazynie, dostawa w 2 minuty". Czy tak trudno uczciwie
      powiedzieć "towar zamawiamy w hurtowni, przeciętny czas oczekiwania 3-5 dni"?

      Dziki kraj, zawsze pozostanie krajem dorobkiewiczów, w którym tylko cwaniactwo
      popłaca...
      Najdziwniejsze jest, że każdy oszust myśli, jak to udało mu się innego orżnąć, a
      nie bierze pod uwagę, że tak samo i jego każdy na każdym kroku rżnie.
    • lady-rentgen Oszukiwarki cenowe-czyli zrób to za mnie 22.12.08, 14:58
      chcąc kupić coś przez internet, z dostawą do domu, musimy zorientować się ile
      będzie kosztował towar a także sama dostawa tego towaru..

      nawet sprawdzając koszty towaru i dostawy na firmowej stronie danego sklepu
      należy zwracać uwagę na aktualność danych - rzetelni sprzedawcy podają na
      stronie datę ostatniej aktualizacji, i aktualizują często dane, podają dużo
      szczegółów jak np dostępność towaru..

      ja osobiście nie lubię korzystać z tej formy zakupów, z porównywarek cen
      korzystam w celach orientacyjnych..
      jedyny poważny zakup przez internet dotyczył laptopa ze sklepu Komputronik...i
      nie mogę złego słowa powiedzieć o tym serwisie...

      a propos porównywarek to chodzenie na skróty może wiele nas kosztować..najlepiej
      sprawdzić wszystko dokładnie..
    • quant34 Re: Oszukiwarki cenowe 22.12.08, 17:00
      vladdraco napisał:

      > Jak w każdej sytuacji należy wykazać się pewnym rozsądkiem (...)

      No właśnie. To najważniejsze zdanie w całej tej dyskusji. Aby kupować przez
      internet trzeba po pierwsze myśleć, po drugie myśleć, a po trzecie myśleć :) Gdy
      się zadzwoni przed złożeniem zamówienia i o wszystko wypyta to eliminuje się 90%
      zagrożeń. Ja tak robię, kupiłem w e-sklepach setki rzeczy od skarpetek po
      telewizor i jeszcze nigdy się nie zawiodłem. W przypadku zakupów o cenie rzędu
      20 zł nie zawracam sobie głowy, ale w przypadku tych droższych stosuję prosty
      sposób: najpierw zaglądam na allegro (grupując oferty wedle cen), później na
      ceneo.pl, jeżeli w obu miejscach pojawia się tak samo atrakcyjna oferta to
      dzwonię. Jeżeli odbiera gbur, albo co prawda miły sprzedawca, ale niechętny do
      udzielania szczegółowych informacji - mówię "do widzenia, zastanowię się".
      Jeżeli trafiam na konkretnego człowieka, który jest mi w stanie odpowiedzieć na
      każde pytanie (o parametry, gwarancję, koszt dostawy, czy serwis jest door to
      door itp.) to składam zamówienie. W przypadku naprawdę drogich zakupów (pralka,
      TV, porządny rower górski) dodatkowo wpisuję nazwę skelu w google i przeglądam
      wypowiedzi na forach aby poznać opinię ludzi, którzy już tam kupili. I tyle,
      jeszcze nikt mnie nie oszukał, nigdy nie kupiłem bubla i nie przepłaciłem.
      Naprawdę wystarczy pomyśleć. Ale głupiemu wiatr w oczy, więc ofiar cwaniaków
      nigdy nie zabraknie.
    • apisto Na zachodzie takie wyszukiwarki sa od kilku lat 22.12.08, 17:14
      I maja dokladnie takie same problemy. Nie mozna kupowac tam gdzie podaja
      najnizsza cene. Najlepiej wybrac taki sklep ktory oferuje cene kilka procent
      ponizej sredniej. Po prostu statystycznie wytnie sie tych ktorzy manipuluja
      cenami. Sa tez instytucje ktore rejestruja skargi na sprzedawcow i zawsze mozna
      sprawdzic czy np w ostatnim miesiacu nie bylo duzo niezadowolonych klientow.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka