Dodaj do ulubionych

skutki odstawienia ssri

22.02.11, 07:52
Chciałbym się zapytać jak długo odczuwaliście skutki uboczne odstawienia ssri. Ja brałem fevarin 2 miesiące. Zbytnio mi nie pomógł, spowodował za to napięcia mięśni i podminowanie.
Teraz mija dwa tygodnie jak całkowicie odstawiłem lek a napięcia mięśni i podminowanie utrzymują się , albo są jeszcze większe. Spina mi kark, głowę i plecy, nie mogę się wyspać i śnią mi się żywe sny - po prostu koszmar. Przed braniem ssri miałem spięcia ale nie aż takie. Myślę że ssri mi nie służą więc rzuciłem i zacząłem chodzić na psychoterapię, dodam że brałem ten lek na dystomię i lęki. Proszę napiszcie jak u was było po odstawieniu ssri.
Obserwuj wątek
    • evee1 Re: skutki odstawienia ssri 22.02.11, 11:11
      Ja mialam tylko takie "elektryczne" dreszcze (przy zmniejszeniu dawki paroksetyny tez to mam).
      Tyle, ze ja sie przestawialam z fevarinu na paroksetyne, wiec i efekt odstawienia trwal krotko, bo zaczelam brac inny ssri. Fevarin ma stosunkowo szybki okres rozkladu, wiec moze ekety wkrotce ustapia. A jak nie, to do lekarza.
      A czy te napiecia miesnie, to nie sa raczej skutkiem Twojego stanu, a nie lekami? Mnie fevarin calkiem rozkladal. Pol roku brania, to bylo pol roku chronicznego zmeczenia. Na paroksetynie jestm jak nowa ;-).
    • lucyna_n Re: skutki odstawienia ssri 22.02.11, 11:39
      nie wydaje mi się żeby to co opisujesz to były skutki odstawienia leku, raczej zaostrzenia się objawów choroby.
      żywe sny są fajne, nie wiem czemu ich nie chcesz, w realu żyjesz marnie to sobie twój mózg rekompensuje to w snach.
      • wen_yinlu Re: skutki odstawienia ssri 24.02.11, 20:59
        O, nie zgodzę się - takie sny koszmarnie wyczerpują i żyje się potem jak we śnie. Tak zaczynają się moje depresje, uwaga i energia przenosi się automatycznie do snu a w życiu dół, zero energii, zero libido, zero pamięci i zasypianie w autobusach. Mogę spać i śnić 12 godzin, po południu jestem już wrakiem. Marzę o nocy bez snu, w końcu, od miesięcy.
      • ichnia Re: skutki odstawienia ssri 25.02.11, 12:58
        lucyna_n napisała:
        > żywe sny są fajne, nie wiem czemu ich nie chcesz

        Nie są fajne, po dłuższym czasie można się co prawda przyzwyczaić. Ja wcale do takich nie tęsknię, tym bardziej że i tak ciągle i dużo mi się śni.
    • olga_w_ogrodzie Re: skutki odstawienia ssri 22.02.11, 12:27
      dwa miesiące to bardzo krótko.
      nie kojarzyłabym tego z braniem leku.
      organizm po tak krótkim czasie nie zdążył się nasycić na tyle, by tak odczuwać odstawienie.
      nie miałam takich objawów nawet po długim czasie brania leków i ich odstawieniu powolnym.
      to raczej, jak już tu powiedziano, objawy choroby.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka