Dodaj do ulubionych

italianistyka

28.12.02, 14:10
czy ktos jest z italianistyki???
Obserwuj wątek
      • klara20 Re: italianistyka 18.03.03, 14:05
        Czesc!
        Ja takze zastanawiam sie nad italianistyka bo Wlochy to moja wileka milosc:-)!
        Tyle ze ja bede startowac do Torunia.....a z czego sie przygotowujesz do czesci
        nie jezykowej? chodz mi o historie, sztuke...itp. moze masz jakies ksiazki do
        polecenia??

pozdrawiam
        Klara
        • rzpaola Re: italianistyka 20.03.03, 09:25
          Jestem studentką filologii włoskiej na uś. To wspaniale, że pragniegie pogłębić
          waszą znajomość języka włoskiego i kultury Italii. Chcę was tylko poprosić o
          przemyślenie decyzji o studiowaniu italianistyki. Są to studia bardzo trudne,
          żmudne, niewdzięczne i musicie zdawać sobie z tego sprawę. Jak chcecie się
          nauczyć dobrze języka włoskiego, lepiej wyjechać na wakacje do Włoch lub
          zapisać się na kurs. Na studiach sie tylko pogłębia znajomość włoskiego. Tam
          nikt nie ma obowiązku nauczyć was na przykład mówić. Nie chcę was, broń Boże,
          zniechęcać, poznacie dobrze gramatykę, literaturę, historię i geogafię Włoch,
          ale nie raz będziecie zastanawiać się nad sensem studiowania. Pomyślcie o tym
          dobrze i "in bocca al lupo"!!
          • monadka Re: italianistyka 21.03.03, 21:38
            Paolo,
            Wiem to wszystko :) Ze filologia to nie kurs jezykowy i ze nie zawsze jest
            lekko i latwo :) Ale decyzja juz przemyslana, bardzo przemyslana, bo podjeta
            dwa lata temu i wciaz jednakowo silna. Ja po prostu wiem, ze to jest wlasnie
            to, co 'tygrysy lubia najbardziej' :) A chcialabym zaczac moje dorosle i w
            pelni odpowiedzialne zycie (ojej :)) wlasnie od tego, co jest moja pasja, choc
            pewnie nieraz bede przeklinala swoj brak praktycyzmu i chodzenie z glowa w
            chmurach :)

Klaro,