Dodaj do ulubionych

Prius jako taksówka?

04.04.09, 15:42
Pleciecie bzdury.U nas czyli w Polsce wiekszosc taksowek jezdzi na
gazie.I to paliwo jest bardziej ekologiczne od tego zestawu ktory
tak chwalicie.Gaz spala sie do wody,akumulatory w jaki jest
zaopatrzony pirus i elementy sterowania zawieraja metale
ciezkie,czyli te bardzo niebezpieczne.Po paru latach beda nadawaly
sie jedynie na zlom.
Tak przy okazji.Czy wiecie ile energi nalezy zuzyc do produkcji
akumulatorow Pirusa? A moze wiecie ile energi do wyprodukowania
ogniw slonecznych?

Obserwuj wątek
    • rysiekk111 Prius nie jest autem miejskim, a tylko miejskie 04.04.09, 17:37
      nadają się do roli taksówki.
      krysteria miejskości to:
      -niska energochłonność ruchu przy prędkościach do 60 km/h, co w
      praktyce oznacza głównie odchudzenie pojazdu ( możliwe jest zejście
      poniżej 600 kg przy 5 osobówce )
      -niezadługość celem niezajmowania nadmiaru miejsca
      -duża wysokość celem łatwego w(y)siadania
      -napęd osiagający max sprawność przy płynnej jeżdzie do 60 km/h (w
      praktyce przy poborach mocy do ok 5 kW)
      -możliwosć pokonywania znacznych dystansów (co najmniej 20-30 km) w
      trybie czysto elektrycznym
      -możliwość szybkiej wymiany akumulatorów
      -odzysk energii hamowania

      Prius spełnia tylko ostatnie kryterium i to nie wiadomo w jakim
      stopniu, aczkolwiek trzeba przyznać, że sposób przeniesienia mocy
      silnika spalinowego jest godny uwagi (tylko że silnik za duży)

      Ogólnie to warto przy tej opkazji przypomnieć, że problemem nie są
      techniczne możliwosci obniżenia kosztów eksploatacji (n.p. poprzez
      wymianę napędu w istniejących pojazdach ) lecz brak motywacji do
      tego z powodu blokowania konkurencji limitami ilosci licencji
      taksówkowych
      • em_obywatel Prius jest autem miejskim 04.04.09, 19:37
        Prius jest autem miejskim. W Szwecji w Göteborgu jest niesamowicie popularny,
        dlatego, że miasto jest położone w terenie bardz pagórkowatym gdzie ciągle
        jedzie się pod górkę albo z górki. Dodam, że te górki są dość konkretne. Przez
        to, że Prius odzyskuje energię podczas hamowania silnikiem świetnie nadaje się
        takie rejony. No i hamulce tak nie dostają w kość.
        • rysiekk111 Sadziłem że umiecie przeanalizować czy spełnia kry 04.04.09, 21:54
          -teria miejskości, ale jak widać się myliłem, więc tłumaczę że:
          1.silnik spalinowy jest za duży, co widać na wykresie
          www.techno-fandom.org/%7Ehobbit/cars/training/800/SAE-bsfc.gif
          na którym widać, że przy mocach rzędu 3-4 kW ( odpowiadających
          płynnej jeździe miejskiej ) jednostkowe zużycie paliwa przez silnik
          znacznie przewyższa minimalne osiągane przez ten silnik

          2.nadwozie jest za niskie, za długie ( co nie przeszkadza, ale
          zacznie przy dalszym wzroście zatłoczenia ), i za ciężkie

          3.akumulatory umieszczone są w sposób uniemozliwiajacy ich b.szybką
          wymianę

      • crannmer Re: Prius nie jest autem miejskim, a tylko miejsk 04.04.09, 22:53
        rysiekk111 napisał:

        > nadają się do roli taksówki.
        > krysteria miejskości to:
        > -niska energochłonność ruchu przy prędkościach do 60 km/h, co w
        > praktyce oznacza głównie odchudzenie pojazdu

        Eee tam. W ruchu miejskim roznica energochlonnosci jazdy ze stala predkoscia 600
        kg ws. 1600 jest pomijalna.

        Interesujaca jest energochlonnosc ciaglych zmian predkosci.

        > ( możliwe jest zejście
        > poniżej 600 kg przy 5 osobówce )

        Tylko w przypadku kompletnego olania sprawy bezpieczenstwa pasywnego.

        > -niezadługość celem niezajmowania nadmiaru miejsca
        > -duża wysokość celem łatwego w(y)siadania
        > -napęd osiagający max sprawność przy płynnej jeżdzie do 60 km/h (w
        > praktyce przy poborach mocy do ok 5 kW)

        Wymaganie wobec braku mozliwosci plynnej jazdy w warunkach miejsckich
        bezprzedmiotowe.
        Wiec i zarzut odnosnie do za duzego silnika spalinowego bezzasadny.

        > -możliwosć pokonywania znacznych dystansów
        > (co najmniej 20-30 km) w
        > trybie czysto elektrycznym

        A w ktorej ewangelii tak stoi?

        > -możliwość szybkiej wymiany akumulatorów

        Po co?
        • rysiekk111 Myśl o stanie docelowym, m.in. płynnej jeżdzie 05.04.09, 02:12
          crannmer napisał:


          > Eee tam. W ruchu miejskim roznica energochlonnosci jazdy ze stala
          predkoscia 60 0 kg ws. 1600 jest pomijalna.

          -Niekoniecznie.To zależy od prędkości i płynności o czym dalej


          > Interesujaca jest energochlonnosc ciaglych zmian predkosci.

          -tak właśnie i dlatego trzeba dbac o płynność ruchu zarówno ze
          strony kierowców, jak i zarządców ruchu (zielone fale i wskaźniki
          czasu pozostałego do zmiany koloru przy sygnalizacji )

          > > ( możliwe jest zejście
          > > poniżej 600 kg przy 5 osobówce )
          >
          > Tylko w przypadku kompletnego olania sprawy bezpieczenstwa
          pasywnego.

          ..albo w przypadku wyeliminowania ryzyka b.poważnych wypadków w
          miastach m.in. bezwględnie przestrzeganymi ograniczeniami prędkości


          ....
          > Wymaganie wobec braku mozliwosci plynnej jazdy w warunkach
          miejsckich bezprzedmiotowe.

          -już, mimo zaniechać władz w kwesti upłynnienia ruchu graniczących
          z sabotażem, można jeździć płynnie - wystarczy użyć rozumku i nie
          przejmować się trąbieniem


          > > -możliwosć pokonywania znacznych dystansów
          > > (co najmniej 20-30 km) w
          > > trybie czysto elektrycznym
          >
          > A w ktorej ewangelii tak stoi?

          - To wielkość do dyskusji. Na tyle oceniam najdłuższe przejazdy w
          mieście n.p. z osiedla na dzielnicy do centrum.

          > > -możliwość szybkiej wymiany akumulatorów
          >
          > Po co?

          -po to by nie czekać kilka godzin na ich ładowanie tylko wymienić
          natychmiast. Dlatego też budowa odpowiednich puktów wymiany (ogólnie
          centrów kolejowo-busowo-taksówkowych )jest jedną z najpilniejszych
          potrzeb inwestycyjnych- na pewno pilniejszych od autostrad
    • zurych1909 Wszystkie hybrydy to slepy zaulek,za moment znikna 05.04.09, 17:58
      bez sladu.W USA jest juz 15 modeli aut elektrycznych,sa juz nawet
      elektryczne ciezarowki.W przyszlym roku wchodzi z masowa produkcja
      Volt,bedzie takze w Europie i w Polsce.
      Sa juz nowe akumulatory,2 x bardziej wydajne i ladujace sie w
      kilkanascie sekund ( tak )
      W Berlinie testuje sie wlasnie 50 elektrycznych Mini ( a jakie maja
      przyspieszenie) ,a vatenfall instaluje wlasnie na stacjach punkty
      ladowania.to samo w Monachium.Za kilka lat hybryda bedzie tylko
      ciekawostka,w dodatku bez sensu,bo wprowadza sie dodatkowy element
      pozerajacy energie,zamiast napedzac silniki elektryczne od razu z
      baterii.
      A kto widzial z bliska Tesle,ten wie jaka bedzie przyszlosc.
      Poza tym Prius jest zwyczajnei nudny,a po paru dniach od ciagle tych
      samych mrugajacych wskaznikow robi sie niedobrze.
      • rysiekk111 Docelowo tak, ale obecnie są w nich olbrzymie re- 05.04.09, 19:00
        -zerwy niewykorzystane dlatego, że konkretne modele są projektowane
        nie pod oszczędną jazdę typowo miejską lecz nie wiadomo do czego.
        przy czym chodzi nie tylko o napęd ale również o zbyt ciężkie
        nadwozia.
        P.S. hybrydy równoległe lub te o schemacie jak w Priusie mogą podać
        na koła całą moc silnika spalinowego bez jej przemiany

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka