IP: *.tivnet.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 03.03.05, 21:51
Jakie są objawy podwyższonego poziomu potasu.
Mam wysoki poziom i czuję się źle.
Obserwuj wątek
      • Gość: Jola Re: POTAS IP: *.tivnet.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 04.03.05, 08:47
        Jest mi duszno mam kołatania serca,bardzo szybko się męcze.
        Mam uczucie że puchne.A wynik sodu jest w normie a potas znacznie podwyższony.
        Wizyte mam za 2 tygodnie bo teraz grypa szaleje w ośrodku,przyjmuja tylko nagle
        przypadki.Pielęgniarka w okienku obejrzala wynik i kazala za 2 tygodnie
        przyjsć.Powiedziala ze jet znacznie podwyzszony,wpięla go do karty.
        Mija 5 dzień a ja sie czuje coraz gorzej.Jak pojde znow to i tak mnie nie
        przyjmie .Czy moze mi sie pogorszyć?
        • Gość: Doki Re: POTAS IP: *.246-200-80.adsl-fix.skynet.be 04.03.05, 10:41
          Tamten "doki", ktory sie powyzej wpisal, to falszywka. Prawdziwy Doki pisze z
          domeny skynet.be, nie z Polski.

          > Pielęgniarka w okienku obejrzala wynik i kazala za 2 tygodnie
          > przyjsć.Powiedziala ze jet znacznie podwyzszony,wpięla go do karty.

          Dla mnie to jest kryminal! Pozostawic znacznie podwyzszony potas tak po prostu
          to pozwolic, zeby pacjent umarl nagla smiercia.

          > Mija 5 dzień a ja sie czuje coraz gorzej.Jak pojde znow to i tak mnie nie
          > przyjmie .Czy moze mi sie pogorszyć?

          Moze. Jezeli ten wynik jest prawdziwy (a nie blad pobrania albo blad
          oznaczenia), to cos jest na rzeczy. Zeby chociaz dowiedziec sie co to znaczy
          "znacznie podwyzszony"... Ale juz od 6 mEq/l nie puscilbym pacjenta tak po
          prostu do domu...
    • amiga2 Re: POTAS 04.03.05, 11:43
      A ja mam przeciwny problem: moja mama,osoba już wiekowa,zażywala z przepisu
      lekarza potas w tabletkach/podobno na serce/ i miala po nim
      dolegliwości:zawroty glowy,uczucie gorąca,slabości,bóle brzucha.Odstawila ten
      lek i jest OK.Moje pytanie: w jakich artykulach spożywczych występuje potas?
      Wolalabym,aby moja mama pobierala potas w naturalnej postaci.
      • snajper55 Re: POTAS 04.03.05, 11:50
        amiga2 napisała:

        > A ja mam przeciwny problem: moja mama,osoba już wiekowa,zażywala z przepisu
        > lekarza potas w tabletkach/podobno na serce/ i miala po nim
        > dolegliwości:zawroty glowy,uczucie gorąca,slabości,bóle brzucha.Odstawila ten
        > lek i jest OK.Moje pytanie: w jakich artykulach spożywczych występuje potas?
        > Wolalabym,aby moja mama pobierala potas w naturalnej postaci.

        kakao, czekolada twarda, migdały, orzechy ziemne i laskowe, ziemniaki, natka
        pietruszki, szpinak, chrzan, boćwina.

        Gotowanie powoduje przejście potasu do wody.

        S.
        • amiga2 Re: POTAS 04.03.05, 12:00
          Dzięki :)))
          Moja mama pytala lekarkę,czy nie moglaby wlasnie w naturalny sposób dostarczać
          organizmowi potas, i uslyszala,że w jej wieku organizm nie przyswaja już tak
          dobrze potasu z pozywienia.Mnie to się wydaje dziwne,no ale ja nigdy nie
          lubilam i nie lubie wszelkich "sztuczności".
        • Gość: Doki Re: POTAS IP: *.246-200-80.adsl-fix.skynet.be 04.03.05, 12:04
          snajper55 napisał:

          > kakao, czekolada twarda, migdały, orzechy ziemne i laskowe, ziemniaki, natka
          > pietruszki, szpinak, chrzan, boćwina.

          Nie sadze, zeby ktos mogl wypic az tyle kakao albo zjesc tyle czekolady,
          migdalow czy orzechow, zeby to zawazylo na bilansie potasu w organizmie.
          Warzywa i owoce tak. Zapomniales, snajper, o pomidorach i bananach.

          > Gotowanie powoduje przejście potasu do wody.

          Nie calego, ale prawda. Dlatego mozna gotowac na parze.
          • snajper55 Re: POTAS 04.03.05, 14:09
            Gość portalu: Doki napisał(a):

            > snajper55 napisał:
            >
            > > kakao, czekolada twarda, migdały, orzechy ziemne i laskowe, ziemniaki, na
            > > tka pietruszki, szpinak, chrzan, boćwina.
            >
            > Nie sadze, zeby ktos mogl wypic az tyle kakao albo zjesc tyle czekolady,
            > migdalow czy orzechow, zeby to zawazylo na bilansie potasu w organizmie.
            > Warzywa i owoce tak. Zapomniales, snajper, o pomidorach i bananach.

            Z tymi pomidorami i bananami to dziwna sprawa. Mówi się, że mają dużo potasu, a
            według moich danych jego ilość wcale nie jest taka wysoka:

            Zawartośc potasu w 100g:

            kakao (20%) - 1954 mg
            czekolada twarda - 489 mg
            rodzynki - 833 mg
            orzechy laskowe - 616 mg
            orzechy ziemne - 694 mg
            migdały - 856 mg
            ziemniaki - 557 mg
            szpinak - 480 mg
            natka pietruszki - 695 mg
            korzeń pietruszki - 562 mg
            boćwina - 548 mg
            chrzan - 677 mg

            banany - 315 mg
            pomidory - 282 mg

            > > Gotowanie powoduje przejście potasu do wody.
            >
            > Nie calego, ale prawda. Dlatego mozna gotowac na parze.

            Albo gotować i odlewać wodę, gdy się chce poziom potasu obniżyć. ;)

            S.
    • Gość: Mela Re: POTAS IP: *.kv.net.pl 04.03.05, 14:05
      Ja się wciskam w ten watek z odwrotnym problemem.wczoraj wyladowalam na
      kardiologii i okazalo sie że potas mi spadł tak drastycznie ze myslałam że
      umre. proszę napiszcie mi jakie sa objawy niedoboru i jakie konsekwencje to
      niesie. Ja się cała trzeslam serce waliło okropnie i straszne trudności z
      oddychaniem. Dlatego się tu dopisalam bo wczesniej ktos tu powiedzial że
      dusznośći to objaw nadmiaru a nie niedoboru potasu
      • snajper55 Re: POTAS 04.03.05, 14:15
        Gość portalu: Mela napisał(a):

        > Ja się wciskam w ten watek z odwrotnym problemem.wczoraj wyladowalam na
        > kardiologii i okazalo sie że potas mi spadł tak drastycznie ze myslałam że
        > umre. proszę napiszcie mi jakie sa objawy niedoboru i jakie konsekwencje to
        > niesie. Ja się cała trzeslam serce waliło okropnie i straszne trudności z
        > oddychaniem. Dlatego się tu dopisalam bo wczesniej ktos tu powiedzial że
        > dusznośći to objaw nadmiaru a nie niedoboru potasu

        Potas między innymi wpływa na pracę serca i tak samo groźny jest jego niedobór,
        jak i nadmiar. I nadmiar i niedobór może prowadzić to tragicznych konsekwencji.
        Przy istotnym przekroczeniu normy konsultacja lekarska jest KONIECZNA.

        S.
    • bogomis Re: POTAS 04.03.05, 14:24
      ej chyba dobrze jest miec wysoki poziom postasu co? ma sie wtedy niskei
      cisnienie i czlowiek jest spokojny pogodny, miesnie sa twrde i nawodnione,
      potas nawadni acialo w komorkach a sod w krwi , trzeb atylko pilnowac aby
      jedno i drugie ni ebylo zatrzymywane pod skora tylko w komorkach i zylach,
      nalezy te zpic wode, sol i aspargin, potas dziala anabolicznie ja sam łykam8
      tabletek asparginu dziennie i dobrze sie czuje , jestem super nawodnony i mam
      bardzo niskei cisnienie ok 80 na 40
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka