Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Po co mi ten język?

IP: 62.93.48.* 07.01.09, 08:18
    W moim przypadk od pewnego poziomu (FCE) to jak głową w mur :-). Nic nie idzie. zero efektów.
    Obserwuj wątek
      • Gość: Munia samouctwo IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.01.09, 08:45
        niestety, nie ma Pani racji, jestem samoukiem, opanowalam sama 3
        języki i we wszystkich trzech potrafię się porozumieć - na pewno z
        masą błędów, ale w podróżach mi wystarcza, tak, jak Pani mówi, każdy
        ma swoją metodę, mnie uczenie się na kursach nudzi, nauka jest za
        mało dynamiczna, a każdy kurs jest robiony pod 15-18 latków, nawet w
        Empiku.
        • Gość: jęzor Re: samouctwo IP: *.chello.pl 07.01.09, 09:01
          nie zgadzam się z Munią.. Każdy kurs językowy ma sens i jest pomocny.. o ile się
          regularnie chodzi na zajęcia i odrabia zadania. Może się wydawać głupie i nie
          potrzebne ćwiczenie na pozór bezsensownych zdań i zwrotów ale po jakimś czasie
          łapiemy się na tym że pod te "wzorcowe zwroty" wstawiamy nowe słówka i (surprise
          surprise!) całkiem płynnie się porozumiewamy i nie tylko potrafimy zapytać o to
          jak dojść do poczty ;)
          • bez_portek Re: samouctwo 07.01.09, 09:18
            niestety ale nie każdy kurs ma sens i jest pomocny. chodziłam w
            zyciu na dwa kursy. po pierwszym juz byłam znudzona, ale chciałam
            dać sobie szanse i spróbowac w innej szkole i znowu to samo. po
            prostu nie nadaje sie na zajecia grupowe, lepiej idzie mi nauka
            indywidualna. w grupie jest ok 15 osób i mimo że niby poziom ten
            sam, to stan wiedzy bywa różny, jedni szybciej łapia inni wolniej, a
            nauczyciel jest w kropce, czekac na słabszych uczniów czy isc z
            materiałem dalej. dla mnie 1,5h poświecone na tłumaczenie jednego
            zagadnienia to strata czasu, bo wiem że sama zrobiłabym w tym czasie