25.02.07, 22:13
Dostałam piękny kwiatek doniczkowy ale nigdzie nie mogę znaleźć jego nazwy i
porad jak o niego dbać:( Wygląda jak małe drzewko na czubku którego znajdują
się gęste gałązki oblepione ciemnoczerwonymi czy purpurowymi kwiatkami i
pączkami, listki ma ciemnozielone owalne - bardziej w kształcie jezyczków
bądź łezek. Pomóżcie odnaleźć nazwę! Pozdrawiam!
Obserwuj wątek
        • viki0 Re: Pomocy! 26.02.07, 17:48
          Nie to niestety żadna z tych roślin:( przejżałam zdjeęcia w necie i nic nie
          pasuje:( Ten mój kwiatek jest bardziej podobny do róży hodowanej w kształcie
          drzewka - takiej miniaturki: wysokość ok 25 -30 cm, listki długości ok 2cm,
          kwiatki ok 2 cm długości po 3 w każdym gronie...
      • katarzyna.bn fotki 27.02.07, 21:47
        viki0 napisała:

        > Jak wkleić zdjęcia?? już zrobiłam ale nie ma chyba takiej mozliwości na tym
        > forum:(

        chyba najprościej będzie wrzucić zdjęcie na swoją stronę (o ile takową
        posiadasz) i wkleić link. Wydaje mi się że nie ma innej możliwości. Jeśli nie
        masz strony to szybciutko ją załóż np. na www.fotosik.pl albo na onecie też są
        darmowe strony na wrzutę fotek.


        --
        Pozdrawiam,
        Katarzyna B.
        -- katarzyna-b.fotosik.pl --
        • lustroo Re: fotki 28.02.07, 07:31
          Poszukałam w książkach. Z opisu to może być:

          Azalia
          Krossandra
          Oleander
          Catharanthus roseus(vinca rosea)
          --
          Jezdem żdżęźliwa, a co ;)
          • lustroo Re: Fotki 02.03.07, 07:59
            No jasne, że Azalia. Napisałam nawet to przypuszczenie 2 razy. Nie sprawdziłaś.
            Trzeba było sprawdzić albo iść do pierwszej lepszej kwiaciarni, to byś
            wiedziała od razu, a nie nas męczysz ;) A tak na serio, cieszę się, że sie
            wyjaśniło. Azalia jest trudnym kwiatem do hodowli, poczytaj. Pozdrówka.
            --
            Jezdem żdżęźliwa, a co ;)
            • viki0 Re: Fotki 03.03.07, 10:15
              Dzięki za pomoc:) sprawdzałam w necie ale nie rozpoznałam na zdjęciach swojego
              okazu... może zasugerowałam się tym że moje jest w formie drzewka i takiej na
              zdjęciach szukałam...
            • osesek22 Re: Fotki 03.03.07, 22:38
              Czy trudna do hodowli? - jako dziecko dostałam azalię od ojca na urodziny, bo
              bardzo mi się podobała. Nie była to roślina na pniu, ale zwykła, krzaczasta w
              doniczce i miała trochę jaśniejszy kolor kwiatów od drzewka viki. Stała na
              parapecie w moim blokowym pokoju i nie pamiętam żeby była jakoś szczególnie
              pielęgnowana. Podlewałam ją tylko wtedy, kiedy miała sucho, z częstotliwością
              taką samą jak inne rośliny w moim pokoju. Rosła na tym samym miejscu przez
              kilkanaście lat, przeżyła nie jeden upadek, na okrągło kwitła. W ostatnim czasie
              miała prawie bezlistne gałązki ale całe obsypane kwiatami. Dlatego moim zdaniem
              nie była zbyt wymagająca.
    • viki0 Dziękuję :) 03.03.07, 10:18
      Dzięki wszystkim za zaangażowanie! :) mam nadzieję że uda mi się sprostać
      wszystkim wymaganiom mojej wybrednej roślinki ;) Pozdrawiam serdecznie!
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka