Dodaj do ulubionych

Wydłużyć 804 do Serocka!

18.06.07, 01:23
Do Zegrza Południowego jeździ nowa linia, czy nie warto powalczyć, żeby
docierała też do Serocka?

W Zegrzu mieszka ok 1200 osób, w Serocku - ok 3500, w całej Gminie - prawie
11000 osób.

Serock oddalony jest od Zegrza o ok. 8km, znajduje się też w tym samym
powiecie - z wydłużeniem 804 nie powinno być większych problemów.
Chętnych do przejazdów Autobusami ZTM na pewno nie będzie brakowało.

Kontakt z Urzędem Miasta i Gminy:
* radamiejska @ serock.pl
* burmistrz @ serock.pl
* umg @ serock.pl


---
Zapraszam do:
* Dylew
* Goszczyn
Obserwuj wątek
    • marek1315 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 18.06.07, 08:23

      Popieram Pana pomysł!Dzięki temu będzie nam się żyło dużo lepiej (i wygodniej)!
      Mam cichą nadzieję,że władze chcą przyciągnąć nowych mieszkańców do gminy i
      zadbać o już istniejacych.A może ktoś mógłby napisać gotowy projekt petycjii
      pod którym mieszkańcy mogliby się tylko podpisać?(ja nie mam takich
      kompetencjii)!Pewnie byłoby nas więcej....
      Pozdrawiam!
      • tadeusz001 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 18.06.07, 19:53
        Popieram 1000 razy. Tylko, że jak kiedyś poruszyłem ten temat to spotkał się ze słabym odzewem, a ten jaki był - byl negatywny: 'a kto będzie tym jeździł?', 'a to za długo będzie jechało do Warszawy', 'a kto będzie za to płacił'.

        No, ale może teraz sytuacja już dojrzała.

        Już się przymierzam do wysłąnia e-maila na podane adresy.

        Jakąś petycje tez bym podpisał, ale... kto ją napisze, żeby miała "ręce i nogi"?

        Tadeusz

        • saddam11 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 19.06.07, 13:59
          jezdzic to moze by i ktos jezdzil tylko ze jest tu problem w tym ze i tak i 804
          i 705 do niepotentu to linie deficytowe i aby takiautobus do serocka dojezdzal
          trza by doplacac okolo 50000 zł miesiecznie i nie wiadomo czy ztm by nawet
          niepotroilo tej stawki bo moga twierdzic ta linia jest bardzo deficytowa
          • tadeusz001 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 19.06.07, 19:05
            Deficytowe to moż ei są, szczególnie 804. Trudno, żeby nie były (ile mieszkańców ma Zegrze Południowe?). Po przedłużeniu doszliby pasażerowie z Serocka, Borowej Góry, Stasi Lasu, Jadwisina itd. itp. Parę tysięcy - a ciągle się budują nowe domy. Jesli chodzi o dopłaty - Serock do najbiedniejszych gmin nie należy. Jeżeli może dopłacać taka Wiązowna do swojej linii 720 (porównaj z Serockiem),czy Nadarzyn za 711 - to dlaczego Serock by nie mógł. Wszystkie gminy dopłacają. W końcu Warszawa też płaci ZTMowi - to oczywiste.
            - Dokładnie o takiej postawie pisałem w poprzedniej wiadomości.
            Skąd zresztą takie wyliczenie, że akurat 50000zł ? To przecież liczba wzięta z księżyca i na tej podstawie od razu wyciągnięte wnioski. A może były robine jakieś wyliczenia?
    • liguaria8 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 24.06.07, 13:10
      Jasne - i co dalej ? 804 w Serocku to zaczną krzyczeć ci z Wierzbicy, dociągną
      do Wierzbicy to zaczną domagać się z Dzierżenina ! To może i Pułtusk się
      podłączy ? Toć to kilkanaście tysięcy kontra 3.5 tysiąca w Serocku...
      • tadeusz001 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 25.06.07, 19:24
        Argument conajmniej nietrafny.
        Linia 704 do Halinowa - Jakoś Dębe Wielkie ani Mińsk Mazowiecki nie krzyczą
        711- Rawa Mazowiecka siedzi cicho
        723, 801 - Nowy Dwór Mazowiecki też nie krzyczy
        709, 710, 724 - Gora Kalwaria?
        718, 732 - Radzymin?
        itd. itp. że już nie wspomnę o Pruszkowie, Brwinowie i innych miejscowościach w przypadku 716/717
        A już na dokładkę to przecież Pułtusk (i Dzierżenin też) leżą w innym powiecie, więc wydłużenie nie byłoby proste/możliwe z całkiem innych powodów.

        Jak widać racjonalnych powodów poza tymi, że "mi się to nie podoba" nie ma. Jest oczywiście kwestia pieniędzy... Czy gmina (czytaj radni) dali by na to (no i ile). To jest jedyne dobre pytanie. Niestety, sam mieszkam tu od 6 miesięcy (niecałych) i nikogo "ważnego" jeszcze nie znam, więc nie wiem jak by to mogło wyglądać. Chyba trzeba będzie wybrac się do Urzędu na jakies posiedzenie rady ( nie sa tajne przecież !), poznać ludzi i ...
        • saddam11 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 26.06.07, 09:00
          o lini do pruszkowa to nienalezy sie spierac poniewaz pruszkow lezy 3 km za
          ostatnim przystankiem strefy miejskiej tak ze autobus tam alegandzko dojezdza
          bez doplat poniewaz ZTM sobie liczy koszty doplaty za linie pozamiejskie dopiero
          od pwenej odleglosci a wiec pruszkow jeszcze zalicza sie do tego alby ztm
          pozwalalo dojezdzac autobusom zadarmo, a jak juz pisałes wczesniej dowiadywalem
          sie troszke i tu i tam i wiadome jest to ze ta kwota doplaty moze byc zalozmy X
          ale w ciagu miesiaca dwoch ztm moze zazadac na przyklad 5X mowiac ze ta linia
          jest bardzo deficytowa trzeba by bylo im to placic
          • sokoleoko75 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 26.06.07, 22:52
            Ciekawy pomysł, ktoś rzucił, nie mogę znalezć w jednej z gazet wyczytałem, że
            koszt tej linii jaki musi ponieść gmina Wieliszew, czy Nieporęt to kwota ponad
            300tysięcy rocznie. I teraz nasuwa sie pytanie za co? za starego zjeżdzonego
            ikarusa, póki lato to fajnie, jezdzisz za frico, bo na miesiecznym, ale ciekawe
            jak przyjda mrozy, czy bedziesz z tego standardu świadczonych usług zadowolony
            (a) napewno nie. Żeby gmina była zainteresowana i chciała zrobić coś, w tym
            kierunku, to napewno należałoby zaprosic lokalnych przewozników i zaproponowac
            dotacje do wozokilometra, tym samym wymusić na nich dotrzymywanie rozkładu
            jazdy i wymiane taboru. Jakość by sie poprawiła, każdy by walczył o uzyskanie
            takich pieniędzy. A dobra i pewna komunikacja, jest atutem dla przyszłych
            mieszkańców, niestety czyms trzeba dojechac do pracy, szkół i po tem wrócić.
            Nie wierze, że władze Serocka pójdą, na tak duża dopłatę dla ZTM
            • tadeusz001 Re: Wydłużyć 804 do Serocka! 27.06.07, 10:26
              Jeżeli koszt byłby około 300 tysiecy rocznie to faktycznie, trochę dużo. Tyle tylko, że przedtem ktoś wspomniał o 50 tysiącach - coś tu lipą pachnie - albo te liczby są wyssane z palca.
              Rozsądnym argumentem jest natomiast jakośc usług. Chociaz i to można zbić - jest lepsza niż prywatnych przewoźników, których nigdzie nie można się dopatrzeć rozkładu jazdy - a jeżeli w ogóle jest, to i tak nie dotrzymywany notorycznie. Rozkład jazdy PKSów też jest niedotrzymywany. Przyjeżdżają te, których w rozkładzie nie ma, a te co powinny być - to ich nie ma. Tu jest duży problem (dla mnie). Zresztą, są rozkłady dla Serocka , a dla przystanków pomiędzy Serockiem a Zegrzem nic nie ma - a wiadomo, że nie wszystkie tam stają - pytanie : które? - pozostaje bez odpowiedzi. Trzeba stać na prztystanku i czekać w nadziei że coś się zatrzyma jak machniesz. Nawet jak dziś się uda to bez gwarancji, że jutro też. Nieraz juz tak miałem. Mieszkam dopiero 6 miesięcy a jeszcze nie udało mi się ustalić kiedy i jakie PKSy jeżdżą (no i ten przejazd przez Legionowo !?!?). Porażka. Tu ZTM jest górą. Autobus co godzina, ale przynajmniej wiesz, że jak wyjdziesz na przystanek, to przyjedzie. To ważne może mniej w lecie, ale w zimie jak stoisz na mrozie pół godziny i bezskutecznie czekasz jest najważniejsze. W końcu przesiadłem się do Samochodu - majątek na paliwo, ale... W sumie nie o to chodzi, tylko o : koszt dojazu, czas dojazdu i pewnośc dojazdu. Koszt dla mieszkańców najmniejszy by był gdyby przedłuzyć jakąs linię Warszawską - niechby 804 - przynajmniej tylko jeden bilet trzeba by kupic. Poniekąd priorytetem gminy Serock powinno być zachęcenie jak największej liczby osób żeby tu sie osiedliła na stałe - a zatem powinni nawet te 300tys. zł. wywalić. W skali budżetu gminy jedt to spory wydatek, ale w sumie by sie opłaciło.
              Ostatecznie, nie będe się przy 804 upierał, ale nikt mi nie wmówi że dobrze jest tak, jak jest to rozwiązane teraz. Gmina cos w sprawie dojazdów zrobić powinna, ostatecznie oni tam są nie po to żeby tylko pensje brać z naszych podatków, ale też coś pożytecznego robić.
    • goszczyn1 do K72 01.07.07, 23:49
      > 804 powstała aby dowozić mieszkańców Wawy nad zalew, a nie dla 1200
      > mieszkańców Zegrza.

      Piszesz nieprawdę: linia 804 powstała w celu dowożenia mieszkańców Zegrza
      Południowego /gmina Nieporęt/ do Warszawy.

      Za linię 804 płaci Urząd Gminy Nieporęt, czyli także mieszkańcy Zegrza Południowego.

      ZTM kieruje Autobusy do konkretnej miejscowości wtedy i tylko wtedy, gdy władze
      danej gminy /na terenie której Autobusy mają jeździć/ zapłacą za funkcjonowanie
      linii.

      Typową 'dowozówką' mieszkańców Wa-wy nad Zalew jest 'Zegrzyk' - Pociąg
      finansowany ze środków własnych spółki Koleje Mazowieckie, i właśnie dlatego
      kursuje tylko 4 miesiące w roku, w tym tylko 2 miesiące we wszystkie dni tygodnia.
      Gdyby władze gmin/powiatów dopłacały do 'Zegrzyka', to wtedy Pociąg jeździłby
      przez cały rok; w przeciwnym razie jego funkcjonowanie byłoby deficytowe aż
      przez 8 miesięcy, na co spółkę Koleje Mazowieckie nie stać: Kolej nie jest
      charytatywną organizacją.

      > A poza tym to o przedłużeniu 718 lub 805 do Radzymina słyszałem już parę lat
      > temu.

      Tutaj rozmawiamy o linii 804 do Serocka.
      Radzymin to już inne miasto i nawet inny powiat - nie łącz jednego z drugim.
      Do Radzymina Autobusy ZTM nie pojadą dopóty, dopóki władze miasta będą ślepe i
      głuche na potrzeby przewozowe Mieszkańców, którzy chcąc nie chcąc pracują także
      na urzędników.

      ---
      Zapraszam do:
      * Dylewa *
      * Goszczyna *
      • ktosiuf Re: do K72 04.07.07, 09:12
        Z całym szacunkiem do Serocka, ale ZTM do was to już lekkie przegięcie, chodzi o
        odległość. Tym sposobem kiedyś o linię ZTM poprosi Pułtusk czy Wyszków.
          • ktosiuf Re: do K72 04.07.07, 19:16
            Argumenty:
            a) zbyt duża odległość Serocka zarówno od centrum Warszawy jak i pętli- choć nie
            ma formalnych granic terenu, który ztm może obsługiwać to jednak Serock leży
            poza terenem aglomeracji warszawskiej
            b) nieopłacalność wydłużenia trasy dla małej liczby mieszkańców- tzn. dopłaty
            samorządu do linii byłyby nieproporcjonalnie duże do liczby przewożonych
            mieszkańców
            c) - jeśli już to powinna powstać 3 strefa taryfowa dla odleglejszych gmin
            (Piastów a Serock - ta sama cena biletu?) a autobusy powinny mieć nieco inny
            charakter (nie autobusu miejskiego z przystankiem co kilkaset metrów, a dużo
            rzadziej)
    • aganiok32 to nie jest dobry pomysł 05.07.07, 12:19
      dojeżdżam do Warszawy już kilkanaście lat. MOim zdaniem wydłużenie MZK do
      Serocka nie jest dobrym pomysłem. Autobusy MZK są bardzo powolne. Sądzę, że w
      godzinach szczytu podróż do Warszawy trwałaby nawet ponad 2 godziny. Zamiast
      inwestować w MZK przydałoby się:
      a) stworzyć komunikację lokalną na szczeblu powiatowym, dowożącą np do stacji
      PKP w LEgionowie,
      b) wynegocjować z PKS albo prywatnym przewoźnikiem większą liczbę autobusów
      zatrzymujących się na przystankach między Serockiem a Legionowem. Ale
      jeżdżących za rozsądną cenę i szybciej niż obecny Dorex.
      • sokoleoko75 Re: to nie jest dobry pomysł 05.07.07, 18:59
        Aganiok, w tym co piszesz masz troche racji, tylko na czas przejazdu autobusu
        na trasie Warszawa-Serock wpływ mają ograniczenia prędkości, zreszta max dla
        nich to 70km/h poza terenem zabudowanym,a w większości trasa przebiega w
        terenie zabudowanym z ograniczeniami. Nie wymagaj,żeby robilio wyścigi, w ten
        sposób obniżamy bezpieczeńtwo nasze. Część dalekobieżnych próbuje jeździc przez
        Nieporęt, ale lokalny Dorex nie zbierze do Zegrza kompletu pasażerów, żeby
        opłacało sie jeździć przez Nieporęt, omijając Legionowskie korki. Jest zmuszony
        jeździć i stać w korkach przez Legionowo, co faktycznie wydłuża czas dojazdu do
        W-wy i z powrotem. Pomysł z dowozem do Legionowa do PKP nie jest głupi nie
        wiem, czy już dojeżdza SKM na tej trasie jak do Sulejówka, czy nadal jeżdzą
        obskurne elektryki.
        • k72 Re: to nie jest dobry pomysł 06.07.07, 22:15
          Tak przesiądżcie się w Legionowie do PKP, za 2 lata czas dojazdo do Wawy
          skróci się 3 krotnie. Tylko że wyjazd z Serocka w tym czasie wam się wydłuży. A
          może drogą wodną-wodny tramwaj.
          • sokoleoko75 Re: to nie jest dobry pomysł 06.07.07, 23:34
            Odczuwam złośliwość K72, odpowiadam Tobie, że napewno sie nie skróci,
            samochodów przybywa, a dróg nie poszerzą o kolejnych kilka pasów, to nie
            ameryka. Ochłoń przestań marzyć, o tych autostradach, które Ci tak obiecują
            koalicjanci do 2012r.
          • psychomaszyna Re: to jest to! 10.07.07, 08:47
            Może to zabrzmi cokolwiek abstrakcyjnie i kosmicznie, ale transport wodny od Was
            i cumowaniem w Zegrzu i Nieporęcie do portu na Żeraniu byłby jednak najsprawniejszy.
            Oczywiście tylko w sezonie letnim. Choć, gdyby ktoś używał poduszkowca? Na pewno
            byłoby to bardziej ekologiczne niż kolejne autobusy.

            Czy chociaż ktoś zbadał to pod względem technicznym, policzył pod względem
            ekonomicznym? Jest związek gmin nad Zalewem, są władze powiatu, są pieniądze UE...

            Taka inicjatywa rozruszałaby Zalew, ściągnęłaby ludzi z Warszawy itp. itd.
    • goszczyn1 Autobus 705 do RYNI 31.07.07, 14:19
      Do RYNI /ok 290 Mieszkańców/ wydłużona została połowa kursów linii 705.

      A do Serocka /ok 3620 Mieszkańców/ nie dojeżdża jeszcze linia ZTM sad((

      ---
      Zapraszam do:
      * Dylewa *
      * Goszczyna *
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka