Dodaj do ulubionych

Całość czy fragmenty?

29.07.21, 20:58
"W czasie sobotniej konwencji prezes PiS ogłosił m.in., że w szkołach średnich nauka historii ma być wprowadzona dwutorowo: osobno historia powszechna i historia Polski. – Dla każdego z tych nurtów będzie przeznaczone 2-3, może więcej godzin w ciągu tygodnia zajęć – mówił wicepremier. Zapowiedział też wprowadzenia programów, które „pozwolą młodzieży szkolnej zapoznawać się z Polską i lokalnie, i w skali ogólnopolskiej”.

www.tvp.info/53869719/nauka-stacjonarna-i-nauka-zdalna-przemyslaw-czarnek-o-zmianach-w-programie-nauczania-lekcje-historii-i-polski-lad-minister-edukacji
Obserwuj wątek
    • wislocki12 Re: Całość czy fragmenty? 29.07.21, 21:14
      Rozmowa z dr. Jerzym Bukowskim, rzecznikiem prasowym Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie Rzecznik Praw Dziecka chce, aby uczniowie szkół poznawali historię męczeństwa polskich dzieci w okresie II wojny światowej i w latach powojennych. Jak ocenia Pan tę inicjatywę? – Pomysł jest bardzo dobry. Bardzo cieszę się, że RPD zwrócił uwagę na rozszerzenie nauczania historii o ten niezwykle ważny element naszej przeszłości. Takie tematy powinny być poruszane w szkole. Historię można poznać jedynie całościowo. Uczenie się jej fragmentami nie ma większego sensu, bo nie oddaje to pełni problemu.

      Artykuł opublikowany na stronie: naszdziennik.pl/polska-kraj/241083,historie-mozna-poznac-jedynie-calosciowo.html

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka