Dodaj do ulubionych

Pomysł na 161.

07.06.04, 21:30
Czy macie jakiś pomysł na wzrost frekwencji na 161, która nawet w szczycie
bywa różna? Czy da się coś zrobić poza wprowadzeniem jednolitej
częstotliwości co 40 minut?
Obserwuj wątek
    • jerzy-j Re: Pomysł na 161. 07.06.04, 22:34
      Sposób jest oczywisty - rozrzedzić częstotliwości muchowozów, np. 510 oraz
      skasować inne muchowozy, np. 504.

      A tak w ogóle to ja chyba się do tego kraju nie nadaję, bo mi się w pale nie
      mieści, że jedyny autobus na danej trasie może w stolicy dużego europejskiego
      kraju kursować co 40 minut, LOL.......
      Gwoli ciekawostki jedna z najważniejszych linii okalających centrum również
      teraz kursuje co 30-40 minut.
      I co z tego, że obie (161 i 416) mają niezwykle potrzebne trasy skoro jeżdżą
      pusste ze względu na częstotliwość. Lepiej ludziom iść na piechotę do 521 w
      przypadku 161 lub kisić się w tłoku w metrze i w tramie w przypadku 416.....
      Smutne....
      • zaciszanin Re: Pomysł na 161. 07.06.04, 23:21
        jerzy-j napisał:

        > A tak w ogóle to ja chyba się do tego kraju nie nadaję, bo mi się w pale nie
        > mieści, że jedyny autobus na danej trasie może w stolicy dużego europejskiego
        > kraju kursować co 40 minut, LOL.......

        To prawda - Zbójna Góra jest w stolicy, ale chyba wyłącznie z przypadku,
        niedopatrzenia rządzących. Ale skoro już ma ten przywilej, to przyzwoitością
        byłoby kursowanie minimum co pół godziny, w końcu jest to dowozówka.

        I jeszcze jedno, możnaby w końcu skończyć z obsadzaniem 161 ITS-em, a część
        Lion's-ów przeżucić na "Ostrobramską" i z tamtąd wysyłać te wozy, a np. 126
        mógłby obsługiwać ITS. Dla wszystkich z korzyścią.

        W środę dokładnie prześledzę rotację potoków na tejże linii i zdam relacje.
        • sloggi Re: Pomysł na 161. 07.06.04, 23:27
          Niestety znam dobrze 161 - nie widzę szans na zwiększenie frekwencji z prostej
          przyczyny - mało zamieszkane rejony i stopień zamożności mieszkańców.
          • zaciszanin Re: Pomysł na 161. 07.06.04, 23:32
            sloggi napisał:

            > Niestety znam dobrze 161 - nie widzę szans na zwiększenie frekwencji z
            prostej
            > przyczyny - mało zamieszkane rejony i stopień zamożności mieszkańców.

            Kideyś przyjdzie czas i na okolice wschodniej części trasy 161, tereny są
            ładne, tylko się proszą o zabudowę.
            • sloggi Re: Pomysł na 161. 08.06.04, 08:02
              W czasach PRL miały stać tam bloki, ustrój się zmienił i założenia również.
              Plany perspektywiczne zakładają budowę wolnostojących domów jednorodzinnych.
              W rejonie Zagóździa jedyną inwestycją jest budowa osiedla zamkniętego przy
              ul.Prymulki. Tereny o których piszesz to okolice Borkowa, które niestety są
              podmokłe. Budowę domów można planować jedynie wzdłuż Przewodowej i Celulozy,
              ale tam 161 nie dojeżdza.
    • e-tam Re: Pomysł na 161. 07.06.04, 23:17
      Może nie koniecznie 161, ale...
      Takie ładne są w okolicy lasy. A Powsin pęka w szwach. Wybudować na po prawej
      stronie Wisły drugi ośrodek, podobny do tego, który jest w Powsinie. Jakaś linia
      w tamtych rejonach na pewno by zyskała. Może zyskałaby na tym Wesoła, która tak
      często do Wilanowa się porownuje.
      • d.z Re: Linia 161 to zgniły kompromis 08.06.04, 07:50
        Popatrzcie na www.trasbus (lin na forum jest).
        Kiedyś była to prosta linia zapewniająca mieszkańcom Radości dojazd do pociągu.
        Potem wydłużona, w końcu połaczona ze 186 (kiedyś 186 jeździło dookoła Falenicy
        w celu dowożenia do PKP jako linia okólna) a ostatecznie przeniesiona z pętlą
        do kol. Błota.
        Taki wygibus, który przy małej częstotliwości ma dowozić wszystkich do
        wszytskiego w Wawrze (szkoda, że nie jeździ jeszcze pod Urząd Dzielnicowy).
        Moim zdaniem z tą linią niewiele da się zrobić.
        Zwiększenie częstotliwości (choćby do co 30 min by zgrać ją ze 115 na przykład)
        raczej nie wchodzi w rachubę. Jej znaczenie w Falenicy (po wprowadzeniu
        dodatkowych kursów 146 - mam na myśli parę wypadów na Olecką oraz uruchomieniu
        142) znacznie spadło. W innych rejonach nawet wszystkie miejsca siedzące nie są
        zajęte. Linia ta jedynie w Święto Zmarłych (ze względu na cmentarz) ma jeszcze
        jakieś wykorzystanie.
        Ot przykład na to jak kiedyś idea dowozówek do PKP w Wawrze padła.
        Dla przypomnienia takimi dowozówkami były 156, 161, 186 w swoich pierwotnych
        trasach. 156 "zostało zjedzone" przez 147, a 186 przez 161.
        • zaciszanin Re: Linia 161 to zgniły kompromis 10.06.04, 00:41
          Frekwencja bardzo marna. W szczycie na wybranych odcinkach (co najwyżej 2-4
          przystanki) podróżuje nią 10-15 osób. Po godzinie 19 linia nagle pustoszeje,
          ostatnie dwa kursy przeważnie wożą powietrze. Co z tym fantem zrobić?
    • anemic Re: Pomysł na 161. 10.06.04, 21:15
      Ściąć do Falenicy, z oberkiem przez Olecką w obie strony. Częstotliwość chyba
      da się naciągnąć do 30 minut, w razie czego można poprawić czas przejazdu -
      choć już teraz są przystanki (Jontka afair), gdzie w porównaniu z poprzednim na
      rozkladzie rozni sie tylko nazwa rzeczonego busstopa - czas przejazdu 0 min...
      cool :) Na Blota niepotrzebne - jest 146

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka