tswiercz Re: ile kosztuje XP 05.10.04, 09:58 Jak dobrze poszukasz to nawet za 400 zł HE znajdziesz. Ale dalej uważam, że wersja OEM to największe sk.. jakie mógł wymyśleć Bill. Wystarczy że płyta padnie po dwóch tygodniach bo trafi Ci się wadliwy egzemplarz i dowidzenia. Link Zgłoś
Gość: dfg Re: ile kosztuje XP IP: *.proxy.aol.com 05.10.04, 10:04 swierszcz napisal: "Wystarczy że płyta padnie po dwóch tygodniach bo trafi Ci się wadliwy egzemplarz i dowidzenia". ...to kup XP np z karta muzyczna. Zadko sie psuje i nie trzeba jej wymieniac co chwile, jak np. karte graficzna. PS. Na gieldach komp. sprzedaja same licencje xp za ok. 300 zl. sprzedawca twierdzil, ze wystarczy miec w domu linencje i jakakolwiek plytke z kopia xp, a jakby co mowi sie, ze to kopia zapasowa a oryginal ulegl zniszczeniu. Nie jestem prawnikiem, wiec nie wiem, czy mowil prawde. Link Zgłoś
mariuszr_77 Re: ile kosztuje XP 05.10.04, 10:14 Gość portalu: dfg napisał(a): > ...to kup XP np z karta muzyczna. Zadko sie psuje i nie trzeba jej wymieniac > co chwile, jak np. karte graficzna. To nie do końca chyab tak. Kiedyś drążyłem ten temat i wyszło mi na to że w co prawda OEM kupujesz z określonym podzespołem komputera ale w momencie kiedy już go zainstalusz zostaje on prawnie przywiązany do całej jednostki a nie tylko tego konkretnego podzespołu. W moemcie kiedy aktywujesz Windowsa przez sieć jest generowany klucz na podstawie konfiguracji sprzętowej i zapisywany w bazach MS razem z Kluczem twojego win XP, jeśli zmienisz płytę główną to po reinstalacji systemu zostanie już wygenerowany inny klucz niż ten w bazie MS i aktywacja się nie uda. Wtedy trzeba dzwonić do MS i przekonać ich że to tylko zmiana podzespołu w komputerze a nie próba zainstalowania na innym komputerze, z tego co słyszałem nie robią większych problemów jeśli to faktycznie wygląda na modernizację sprzętu. Link Zgłoś