Dodaj do ulubionych

Tramwajowa superlinia

17.01.04, 08:29
Sobota, 17 stycznia 2004r.

Od 1 lutego tramwaj linii 11 ma połączyć trzy miasta. Jego trasa wiodąca
dziś z Pabianic do łódzkiego Helenówka zostanie wydłużona do Zgierza. Będzie
to więc supertramwaj, przemierzający podczas jednego kursu prawie 30-
kilometrowy dystans!

Przedłużenie „jedenastki” do Zgierza jest wynikiem porozumienia, jakie
zawarły samorządy Łodzi, Zgierza i Ozorkowa. Jego podpisanie ma nastąpić w
najbliższy wtorek.

– Byliśmy zainteresowani takim rozwiązaniem, które ułatwiłoby naszym
mieszkańcom dotarcie do centrum Łodzi – mówi wiceprezydent Zgierza Krzysztof
Kwiatkowski. – Kursująca do tej pory linia 45 nie spełniała oczekiwań
zgierzan, bo dojeżdżała tylko do ulicy Północnej, czyli o wiele za blisko.
Pasażerowie wciąż narzekali, że nie mogą bez przesiadek dotrzeć w rejon
Galerii Łódzkiej, szpitala im. Kopernika czy wyższych uczelni. Jedenastka,
jadąca ze Zgierza główną arterią Łodzi jest dla nas idealna.

Na odcinku Helenówek–Zgierz będą obowiązywały bilety zgierskie. Oznacza to,
że aby przejechać całą trasę „jedenastki”, będziemy musieli kasować aż trzy
rodzaje biletów: pabianickie, łódzkie i zgierskie.

Wraz z wydłużeniem do Zgierza trasy „jedenstki”, z komunikacyjnej mapy Łodzi
zniknie linia 45. Jednocześnie wydłużona zostanie – do Chocianowic – trasa
linii 46, łączącej Ozorków z Łodzią, kończąca się dziś przy ul. Północnej.

(jaz) - Express Ilustrowany
Obserwuj wątek
    • Gość: SzK Prawdziwy bałagan się zapowiada ! IP: *.pabianice.pl 17.01.04, 09:08
      Bardzo śmieszna to będzie linia...
      Gdzie nic nie kursuje punktualnie, albo wcale nie kursuje.

      Jestem ciekawy czy wystąpi wariant Pabianice - Zgierz, bo wątpię, choć to tylko
      8 minut więcej niż do Helenówka.

      Ciekawe jak z częstotliwością do Zgierza - teraz jest co 10 minut w szczycie.

      Skoro do Chocianowice pojedzie 46, to najlepiej by zrobić 11-kę co 10 minut na
      całej trasie : co 10 minut na trasie Zgierz - Chocianowice, z tego co drugi
      kurs dojeżdża do Pabianic, dzięki czemu mamy tam trawmaj co 20 minut jak
      kiedyś, oraz Zgierz prze\y tym nie traci.

      W innym wypadku będzie jeden wielki bałagan.
    • geograf Re: Tramwajowa superlinia 17.01.04, 10:50
      oj będzie bałągan, a na Radogoszczu będzie ścisk..
      Teraz na Radogoszcz kursuje 11-tka, 4-ka 45-co 10 minut w szczycie i 46-co 15
      minut w szczycie.
      Jeżeli zlikwidują 45-będzie tam o wiele mniej kursów...czyli uszczerbek dla
      samych mieszkańców Łodzi!
      Żałosne...ech..a było w miarę dobrze,a teraz Panowie wzięli się za rozpieprzanie
      systemu tramwajowego:(
      ciekawe co ile minut będzie jeździła ta 11-tka do Zgierza...

      hmm...ciekawa jest również domniemana trasa 46...

      --
      "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
      kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
      godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
        • Gość: J.S. I dlatego... IP: *.pai.net.pl 17.01.04, 12:45
          ...zawsze uwazalem, ze powinna do Zgierza jezdzic linia 4 (ta sama
          czestotliwosc). Ale coz, na sile probuje sie zrealizowac powstala w 2001 r.
          koncepcje Lodzkiego Tramwaju Regionalnego (Pabianice-Lodz-Zgierz), ktory to
          mial byc obslugiwany przez MKT nowoczesnym taborem. Wszystko sie niby udalo,
          nie udalo sie tylko wprowadzic w czyn takich blahostek jak:

          - nowoczesny tabor
          - zmodernizowana trasa
          - jedna taryfa na calej trasie

          Ale kto by sie tam przejmowal drobiazgami. Wazne, ze cel osiagnieto...

          J.S.
          • Gość: STUDI Re: I dlatego... IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 13:06
            J.S. argumantecja za 11 byla taka: Dojazd do Centralu, Galerii, Piotrkowskiej.
            Niestety 4 nie spelnia tego warunku. tu chodzi o to gdzie ta linia ma dojechac.
            Wiekszosc chce dojechac najlepiej bez przesiadek do rejonow Al. Kosciuszki
            Zielona i Al. Kosciuszki/Al.Mickiewicza.

            Wystarczy popatrzec np. na linie busowe. Najwiksza ilosc wsiadajacych i
            wysiadajacych nie jest na Dworcu Fabrycznym. Na Kilinskiego sporadycznie ktos
            wysiada. Tlum szturmuje dopiero przy Centralu.

            Gdyby to byla linia 4 to tak narawde Nie byloby dla wieszkosci Zgierzan
            wydluzenia linii do Lodzi. J.S. co masz przy Kilinskiego???. POwiesz Dworzec
            Fabryczny - tyle ze jaki procent z mieszkancow Zgierza musi codizeniie dujechac
            co tego dworca????

            Stad 11-tka. Z wielu przeciekow docierajacych do mnie nie bylo mowy o linii 4.
            Luki cos o tym wspominal. Ale ja slyszalem tylko o 11-tce....

            Nawet ostatnie rozmowy z konduktorami na 11-tce byly jednoznaczne - 11-tka od
            lutego do Zgierza. Polowa konduktorow z odcinka Pabiniackiego pojdzie na
            zgierski.

            Na razie prezes MPK-Lodz zeralizowal 2/3 swoich planow. Czekamy na Ozorkow -
            cociazby poprzez wchloniecie zaj. Helenowek. A to wg mnie tez jest przesadzone.

            A bilety -EI ni podal nic konkretnego. Bilet zgierski moze oznaczac bilet
            komerncyjny (i wtedy konduktorzy w Zgierzu maja sens) albo bilet MUK.

            geograf - odszczekaj swoje uwagi ze przezes chcialby o ze to niemozliwe.... ;)

            P.S. jest jeszcze inny aspekt zmiany. Zwolnienia pracownikow MKT. 46 nawet do
            CChocianowic to stanowczo za malo pracy dla obecnej obsady w MKT. I znowy
            plotki - od konduktorow - mowia ze niektorzy motorniczowie z MKT przejda do ZKT-
            33.
          • Gość: STUDI Re: I dlatego... IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 13:09
            - tabor - przeciez wmawia sie ze Cityrunnery sa zle a te lodzkie zlomy sa super
            hiper....

            - jeden wpsolny bilet .... tak ale firmy Inter-Bus, PKS i ta co obsluguje dwie
            dzikei linie do Zgierza tez maja swoich sprzymierzencow w wladzach gmin Zgierz
            i Pabiniace. Te lobby powie wyraznie nie, bo dla nich oznacza to koniec latwych
            zarobkow.
            • Gość: J.S. Tunelowi - NIE IP: *.pai.net.pl 17.01.04, 15:28
              W 2001 r. nikt o niczym takim nie mowil. Jak juz mowilem, tunel to sie przyda
              na odcinku Zwirki-Czerwona. Ponadto budowa tunelu ma kosztowac 540mln zl, a te
              pieniadze mozna wydac w bardziej rozsadny sposob. Kiedys to wyliczalem, ale
              starczy to NA PRZYKLAD na jakies PIECDZIESIAT KILOMETROW (jak nie wiecej) tras
              tramwajowych na podwojnym torowisku wydzielonym. Mozna za to wyremontowac trase
              tramwajowa W-Z oraz trase Wlokniarzy-Aleksandrowska, albo chociazby tory na
              obecnej trasie (Pabianice-Pabianicka-Piotrkowska-Kosciuszki-Zachodnia-Zgierska-
              Zgierz) tej namiastki LTR.

              Tunelowi na odcinku Zwirki-Polnocna - STANOWCZE NIE.

              J.S.
              J.S.
              • Gość: STUDI Re: Tunelowi - NIE IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 15:46
                Tunel tylko wtedy jak sie w koncu doprowadzi torowiska do porzadnego stanu.

                Ale jak tanio zdublowac ciag torow Zachodnia - Al. Kosciuszki?
                Inne warianty to naruszenie ukladu ulic .....

                ale dwa ciagi - Piotkrowska
                i drugi Zachodnia - Al. Kosciuszki - Wolczanska
                polaczone ulica Zwirki i Czerwona (dla celow technicznych i objazdow
                awaryjnych) bardzo by sie dzis przydaly.

                Zwiekszylby by przepustowosc glownego potoku przewozowego w osi polnoc poludnie.
    • Gość: Ja Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 17.01.04, 13:11
      No tak:
      - opóźnienia rzędu kilkudziesięciu minut
      - Bajzel jak cholera (no bo pewnie będzie 5 wariantów jednej lini)
      - obniżenie częstotliwości na trasie do Zgierza
      - niemiłosierny tłok na Radogoszczu
      - Wielki ? dotyczący spółki MKT
      Coś jeszcze przegapiłem?
      No, oczywiście wydłużenie zasięgu tramwaju jakim można dojechać ze Zgierza jest
      niewątpliwym plusem, ale poza tym - niewiele. A 46 ze swoją obecną
      częstotliwością to łodzianom się przyda jak psu na budę.
    • Gość: Ja Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 17.01.04, 13:22
      I jeszcze dwie uwagi:
      - ewentualne obniżenie częstotliwości 11, to paraliż komunikacyjny na al.
      Kościuszki
      - o ile ZKT-3 jest lepszą zajezdnią do obsługi lini Pabianickiej, o tyle
      dojazdy zeń do Zgierza, to już nie jest takie super posunięcie. Być może 11
      częściowo obsłuży nam ZKT-1, aby nie realizować przesadnie wczesnych kursów?
      • Gość: STUDI Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 13:38
        W przypadku kursow do Zgierza to nie grozi. Kuriozum bylo na 41, gdzie odjazdy
        z Pabianic o 4:00 i 4:20 byly lekko zatloczone. 45 zaczyna kursowac do Zgierza
        sporo pozniej.

        Popierane przez wielu forumowiczow likwidacje wczesnych kursow tramwajow w
        Pabianicach jest czytms niewyobrazalnym. Przeciez prace zaczyna sie o 5:00!!!!

        To o czym piszesz to jest wlasnie jednym z powodow dazen do przejecia za
        wszelka cena zajezdni Helenowek przez MPK-Lodz
    • Gość: Aleksej Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 13:32
      No jezeli MPK przejmie linie do Zgierza to napewno rowniez do Ozorkowa i mamy
      koniec MKT, powstanie zajezdnia nr. 4. Ciekawe ile przegubow wykorzysta MPK,
      napewno wszystkie modernizacje i moze pokusi sie o swoje wlasne. Aha i jeszcze
      jedno, jestem pewien ze na 11 pojawia sie zmodernizowane przeguby.

      Pozdrawiam,
      Aleksej
      • Gość: Ja Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 17.01.04, 13:40
        Gość portalu: Aleksej napisał(a):

        > No jezeli MPK przejmie linie do Zgierza to napewno rowniez do Ozorkowa i mamy
        > koniec MKT, powstanie zajezdnia nr. 4. Ciekawe ile przegubow wykorzysta MPK,
        > napewno wszystkie modernizacje i moze pokusi sie o swoje wlasne. Aha i
        jeszcze
        > jedno, jestem pewien ze na 11 pojawia sie zmodernizowane przeguby.

        Boże chroń przed taką pomysłowością! Nie zapominajmy, że 11 jest także linią
        zapewniającą przejazdy łodzianom (chociaż teraz to pewnie mało który łodzianin
        się do niej wciśnie)
        Generalnie wychodzi tu spory problem - władze Łodzi uważają, że do tramwaju
        można wepchnąć nieograniczoną liczbę osób! Przecież jeżeli przyjedzie
        zatłoczona 11 ze Zgierza czy Pabianic, to nie zmieści się do niej drugie tyle
        ludzi, którzy będą zeń korzystać na odcinku miejskim. Tu nie trzeba jakichś
        szerokich studiów i badań frekwencji. Wystarczy odrobina wyobraźni i podstawowa
        wiedza matematyczna w stylu 2x>x (gdzie x - z natury rzeczy jest liczbą
        naturalną)

        > Pozdrawiam,
        Takoż i ja
          • Gość: J.S. Re: Tramwajowa superlinia IP: *.pai.net.pl 17.01.04, 14:36
            > A nie proscuiej bylby zrobic:
            > 11A - Zgierz - Chocianowice
            > 11B - Pabinice Helenowek

            A pewnie, ze nie. Do Pabianic jezdzi co trzeci kurs. Do Zgierza pewnie bedzie
            jezdzic co drugi (jakos nie wierze w to, ze kazdy, chociaz to tylko 2 kursy
            wiecej na godzine - sie okaze). Wowczas nie ma mocnych - niektore kursy sie
            pokryja i beda na trasie Pabianice-Zgierz, wiec Twoja koncepcja 11A i 11B nie
            znajdzie zastosowania. Burdel bedzie niesamowity.

            J.S.
            • geograf Re: Tramwajowa superlinia 17.01.04, 14:58
              to może 11C?
              Zgierz-Pabianice
              jak szaleć,to szaleć...
              wszak i tak bałągan będzie:(

              --
              "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
              kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
              godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
        • Gość: M.E. Re: Tramwajowa superlinia IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 17.01.04, 14:26
          Gość portalu: Ja napisał(a):

          > Generalnie wychodzi tu spory problem - władze Łodzi uważają, że do tramwaju
          > można wepchnąć nieograniczoną liczbę osób! Przecież jeżeli przyjedzie
          > zatłoczona 11 ze Zgierza czy Pabianic, to nie zmieści się do niej drugie tyle
          > ludzi, którzy będą zeń korzystać na odcinku miejskim.

          Kłaniają się 3-składy. Niestety bez modernizacji podstacji w Zgierzu i
          Pabianicach jest to nie osiągalne.

          PS.
          W Gdańsku robiono próby 4*105N. Wypadły w zasadzie pomyślnie.
          Gdy zaczynano budować PST w Poznaniu, to pierwotnie zakładano, że będą tam
          kursować właśnie 4*105N i chyba nawet 5*105N.
          • Gość: J.S. 4*105N IP: *.pai.net.pl 17.01.04, 15:18
            > PS.
            > W Gdańsku robiono próby 4*105N.

            W Lodzi podobno tez, na linii 14. Zrodlo wiarygodne.

            > Wypadły w zasadzie pomyślnie.

            W zasadzie?

            > Gdy zaczynano budować PST w Poznaniu, to pierwotnie zakładano, że będą tam
            > kursować właśnie 4*105N i chyba nawet 5*105N.

            5*105N... 5-sklad z trzema pantografami w gorze, to by dopiero bylo!

            J.S.
            • Gość: STUDI Re: 4*105N IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 15:26
              Przy tej liczbie wagonow, to czesc ich powinna byc bierna (bez napedu).

              A 4*805N w Zgierzu goriz nie tyle przerwami w zasilaniu ale wykspediowaniem
              podstacjiw Kuraku na Marsa ;)
              Nieste Lodz to ciasne ulice, i gesta siec przystankow.
              Dlugie skaldy bylyby OK, gdy odwrocono proporcje odlegloszci pomiedzy
              przystankami autobusowymi i tramaajowymi.

              Bo dwa taie sklady i ten drugi pratycznie swoim koncem by jezzcze stal na
              poprzendim przystanku.

              Tak krociutkie przystanki tramwajowe centrum i dluuuugie autobusowe to nasza
              rodzima glupia tradycje.
              • Gość: STUDI 43 -> 17, 46 -> 16 CZAS NAJWYZSZY. IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 15:41
                Wlasnie pozostane tlyko dwa numery 4x.
                Utrzymywanie ich zwlaszcz w sytuacji ze zakres nukeracji linii autobusowych
                jest ponoc 20-39 i 50-99 jest juz anachronizmem.

                Proponuje techaniczna modyfikaccje:
                Linie tramwajowe dzienne - 1 -> 29.
                Linia autobusowe dzienne -> 30 -> 99.

                43 i 43 bis - jezdza trasa identyczna jak w ostanich swoich dniach 17.
                A 46 - 16 jakos sie skojarzy latwo.

                  • Gość: STUDI Re: Nie. IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 15:50
                    Ale dwa numery tak przypdakowe ...
                    Czy to ma sens.

                    Nie te czasy ze rzeba rozrozniac linie podmiejskie i miejskie.
                    A zauwaz ze te 40 sa w srodku zakresu nmerow przydzielonych an autobusy.

                    Chcesz np. linie autobusowa 20?

                    Danwe linie podmiejskie odeszly juz w przreszlosc.
                    43 wlaczono w system linii miejskich. 41 45 zniknely. Zastapila je linia 11.
                    46 tez stanie sie czescia systemu linii miesjkich

            • Gość: M.E. Re: 4*105N IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 20.01.04, 14:21
              Gość portalu: J.S. napisał(a):
              > > PS.
              > > W Gdańsku robiono próby 4*105N.
              >
              > W Lodzi podobno tez, na linii 14. Zrodlo wiarygodne.
              >
              > > Wypadły w zasadzie pomyślnie.
              >
              > W zasadzie?

              Skład objechał prawie całą sieć w Gdańsku. Zasadniczo poruszał się na 4
              patykach, jedynie przy przejeździe przez niektóre zwrotnice składano ostatni
              (4) pantograf. Teoretyzując, w naszych warunkach mógłby jechać na 2 patykach.
              Innym problemem były drzwi, ale tylko dlatego, że jeden z wagonów nie miał
              przycisków dla pasażerów.
        • Gość: STUDI Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 14:39
          Tlok - jest jeszcze tabor MKT do przejecia.
          Co numeracji - dla lodzian nadal jest to 11-kta ktora zachowala swoja
          czestotliwosci i pojedynczy szczyt.

          Pabianiczanie sobie poradza.
          Zgierzanie tez.

          Owszem powinny powsta oddzilen numeracje ale wtedy dopiero byloby zaminieszanie
          bowiem ludnie ni patrza na rozklad i trase tlyko czekaja na onkrenty numer.

          Wiele wariantow trasy od wielu lat ma Kalisz. Juz o tym pisalem. Jedyna cecha
          wspolna linii czyli numerek nap oczatku to dojazd do centrum ta samam ulica.
          Maja tam 3, 3A, 3B .... a do 3F. Kazda ta linia ma gdzie indzije petle. Tlyko w
          centrum maja wpsolna trase. Ludzie jakos tam na to nie psiocza. To tlyko
          kwestia przyzwyczajenia.

          A czyz rewolucja trawmajowa w Lodzi nie wprowadzila jeszcze wiekszego zametu....
          8 na Teofilowie?. 3 Na Warszawskiej? 2 na Dabrowie?. 13 na Nizszej?
          Ile bylo narzekan zanim ludzie przystosowali sie do nowych linii tramajowych.
          • Gość: Ja Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 17.01.04, 15:50
            Gość portalu: STUDI napisał(a):

            > Tlok - jest jeszcze tabor MKT do przejecia.
            > Co numeracji - dla lodzian nadal jest to 11-kta ktora zachowala swoja
            > czestotliwosci i pojedynczy szczyt.

            Mi nie chodzi o to, że nie będzie tramwajów do obsługi lini, tylko, że oba
            przedłużenia lini 11, z punktu widzenia łodzianina oznaczają zmniejszenie
            liczby kursów. 11 nie będzie dla łodzian tą samą 11, z tej prostej przyczyny,
            że będzie zapełniona mieszkańcami Zgierza. Tramwaj nie jest jednostką gumową i
            jeśli dotychczas mieściło się w nim np. 175 osób i był pełen, to gdy przyjedzie
            ze 150 zgierzanami, to zmieści się w nim max 50 łodzian, a 125 zostanie na
            przystanku. I rzecz w tym, że UMŁ w najmniejszym stopniu tego nie zauważa!!!
      • Gość: J.S. Re: Tramwajowa superlinia IP: *.pai.net.pl 17.01.04, 13:47
        > No jezeli MPK przejmie linie do Zgierza to napewno rowniez do Ozorkowa i mamy
        > koniec MKT, powstanie zajezdnia nr. 4.

        A to nawet bedzie niezly dowcip, biorac pod uwage, ze niedawno jedna z 3
        zajezdni MPK miala isc do likwidacji. Pewnie wiec pojdzie ta 4.

        > Ciekawe ile przegubow wykorzysta MPK,
        > napewno wszystkie modernizacje i moze pokusi sie o swoje wlasne.

        Powitajmy 803N-Elin :>

        > Aha i jeszcze
        > jedno, jestem pewien ze na 11 pojawia sie zmodernizowane przeguby.

        Tego to bym nie byl taki pewien, bo ta linia jest dosyc oblegana, ale na
        liniach pt. 1, 4, 7 - kto wie...

        J.S.
      • geograf Re: Tramwajowa superlinia 17.01.04, 14:20
        Boże broń nas przed 803-kami w centrum miasta...
        już teraz ludzie nie mieszczą się do 11-tki w godzinach szczytu i z centrum
        jadą: "byle do przodu" 2, i 3, by później móc się rpzesiąść na 4, 45 , czy 46.
        Nie trzeba jakiejś wielkiej wiedzy. Wystarczy pobyć i poobserwoać trochę centrum
        i tramwaje w nim w godzinach szczytu...

        Cikawe czy zgierzanie ucieszą się z linii do centrum, skoro najpewniej będzie
        miała ona mniejszą częstotliwość...już widzę te pełne wagonu wjeżdżające na
        Radogoszcz..a co bedzie z nimi na Julianowie?Ech...
        Panowie od komunikacji w UMŁ..Wy chyba się nie znacie na swojej robocie:/

        --
        "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
        kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
        godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
        • Gość: STUDI Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 14:33
          geograf - przypomne busiarze dowoza do samiusienkiego centrum Lodzi. W tym
          przypadku linie podmiejskie ktore nie przejezdzaja przez scisle centrum i nie
          korzystaja z gownych potokow przewozowych sa skazane na smierc.

          Ludzie jako narod leniwy wybiora busa bezposredniego niz konicznosc okropnych
          przesiadek. I niestety te linie prywatne to udowadniaja. W Warszawie kazda
          linia prywatna podmiejska dojezdza do PKiN. A niedobitki linii MZK ktore nie
          dojezdzaja do centrum powoli obumieraja.


          Natomiast w obliczu przepelnienia al. Kosciuszki ->
          Wprowadzic tramwaj na Piotkrowskiej - jeden z planow zakladal deptak z tramwajem
          Jesli juz ten p....y tunel TO KONIECZNIE Z ZACHOWANIEM TOROW NA ZACHODNIEJ I
          AL. KOSCIUSZKI, A NIE Z JEDNOCZESNA LIKWIDACJA TAM TRAMWAJU.


          Ale wg mnie teraz msci sie np. idiotyczna likwidacja torow na Lagienickiej. Czy
          tramwaj z Radogoszcza Wsch. nie mogl pojechac Lagiewnicka potem Franciszkanska -
          Kilinskiego - Narutowicza ....... Planowano polaczenie sktrotowe Lagiewnickiej
          ze skrzyzowaniem Wojska Polskiego/Fnaciszkanska

          Teraz przydalaby sie kolej obwodowa. Autobusy np. Radodogoszczy by tez
          dojezdzaly do stacji. I dalej koleja obwdowa - ci co potrzebuja dojechac
          dalej.... Zaniedbmanie spore. Ale by realizowano te stare plany (np. tory
          koleji laczace linie Widzew - Zgierz z linia Lodz Kaliska - Zgierz polnocnym
          skrajem osiedla Radogoszcz-Wsch?

          TO sie sprawdza w Trojmiescie wiec czemu nie mozna byloby tego zrobic i w Lodzi.

            • Gość: STUDI Re: Tunel IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 14:49
              Tera wida ze konieczna jest duga linia na wschod od Piotrkowskiej wzdluz niej.
              I to w poblizu.
              Lecz uklad ulic jest niekorzystny.
              Wschodnia nie jest przedluzeniem Sienkiewicza...... (Choc to mozna jeszcze
              latwo skorygowac).
              A Wolczanska - zaczyna sie w niewygodnym miejsu. Ponadto przeszkoda sa terny f.
              Poznanskiego.

              Kilinskiego juz niestety jest abyt daleko scislego centrum - a ponadto
              przeszkadza tramwajom i autobusom to ze nie zamknieto jej (jak to mialo miejsce
              w drugiej polowie lat 80tyh) dla ruchu samochodowego.

              Jelsi nie tunel to Piotrkowska oprocz funkcji deptaku misialby przyjac tramwaje.
              W innych krajach stusoje sie takie rozwiazanie - u nas jak zwykle nie bo
              urzedasy glupie przeszkody wymyslaja.

              Ale jak napiosalem ciag Zachodnia Al. Kosciuszki zostaje i jest wsparty
              dodatkowym ciagiem tramajowym. Ale nie tunel w zamian torow na Zachodnej i AL.
              Kosciuszki. Bo taki pomysl stworzy kolejne waskie gardlo tyle tylko ze o wiele
              bardziej kosztowne.

              No i awarie dodam. Co bedzie jak w tunelu zepsuje sie tramwaj????

              • berger.m Re: Tunel 17.01.04, 14:56
                Gość portalu: STUDI napisał(a):

                > Tera wida ze konieczna jest duga linia na wschod od Piotrkowskiej wzdluz
                niej.
                > I to w poblizu.
                > Lecz uklad ulic jest niekorzystny.
                > Wschodnia nie jest przedluzeniem Sienkiewicza...... (Choc to mozna jeszcze
                > latwo skorygowac).
                > A Wolczanska - zaczyna sie w niewygodnym miejsu. Ponadto przeszkoda sa terny
                f.
                >
                > Poznanskiego.
                >
                > Kilinskiego juz niestety jest abyt daleko scislego centrum - a ponadto
                > przeszkadza tramwajom i autobusom to ze nie zamknieto jej (jak to mialo
                miejsce
                >
                > w drugiej polowie lat 80tyh) dla ruchu samochodowego.
                >
                > Jelsi nie tunel to Piotrkowska oprocz funkcji deptaku misialby przyjac
                tramwaje
                > .
                > W innych krajach stusoje sie takie rozwiazanie - u nas jak zwykle nie bo
                > urzedasy glupie przeszkody wymyslaja.
                >
                > Ale jak napiosalem ciag Zachodnia Al. Kosciuszki zostaje i jest wsparty
                > dodatkowym ciagiem tramajowym. Ale nie tunel w zamian torow na Zachodnej i
                AL.
                > Kosciuszki. Bo taki pomysl stworzy kolejne waskie gardlo tyle tylko ze o
                wiele
                > bardziej kosztowne.
                >
                > No i awarie dodam. Co bedzie jak w tunelu zepsuje sie tramwaj????
                >
                Gdzie indziej można - w Łodzi też będzie można. Popieram tunel.
                • Gość: Ja Re: Tunel IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 17.01.04, 15:46
                  Tunel, tunel, tunel. Uparli się... Jeżeli ma być ten tunel, to musi spełniać
                  kilka warunków:
                  - Musi być połączony z resztą sieci tzn mieć swój wjazd i wyjazd. Rzucony przez
                  jaśniepanującego projekt o czymś takim w ogóle nie wspominał - miał być tylko
                  tunel i to między Pl. Wolności a Żwirki.
                  - Jeśli ma być wjazd i wyjazd, to musi się on gdzieś znajdować: jedyne miejsca
                  jakie mi przychodzą na myśl to okolice Bałuckiego Rynku i okolice Górniaka,
                  choć tu problem będzie już znacznie większy. Tunel to ogromne przedsięwzięcie
                  inżynieryjne, o czym jakoś wszyscy zapomnieli. A i koszt takiego tunelu dużo
                  wyższy niż „wozidełka” Pl. Wolności - Żwirki (pomijając abstrakcyjność czegoś
                  takiego)
                  - Jeżeli nie zabierze się za budowę tego czegoś ktoś mądry i nie zwiększy
                  odstępów między przystankami, to ten cały tunel zda się psu na budę
                  - Jeśli miałby być tunel, to koniecznie musi zostać zachowana sieć naziemna (z
                  szeroko przedyskutowanych już względów)
                  - Jest to inwestycja na ładnych kilka lat, a my tu mamy inny problem - za
                  miesiąc mieszkańcy Radogoszcza nie będą się mogli wepchnąć do tramwaju,
                  podobnie jak podróżujący w centrum. I coś z tym trzeba BARDZO SZYBKO zrobić!!!
                  Na prędce można jedynie dołożyć dodatkowe kursy (modyfikacja tras lini,
                  dodatkowa linia, dodatkowe linie - temat do dyskusji), które wypełnią braki po
                  41 i 45

                  Linia tramwajowa na deptaku to pomysł ryzykowny, a inne ciągi komunikacyjne w
                  Centrum nie są już tak atrakcyjne. Moim zdaniem należałoby:
                  - próbować odciągnąć tych ludzi, którzy nie muszą jechać al. Kościuszki na inne
                  trasy, poprzez np. zwiększenie na nich komfortu jazdy i prędkości
                  - zwiększyć przepustowość ciągu Zachodnia - Kościuszki - Piotrkowska poprzez:
                  odpowiednio zaprogramowaną sygnalizację, podwójne przystanki, zmniejszenie
                  liczby przystanków, wydzielenie pasów ruchu tylko dla tramwajów na ul.
                  Piotrkowskiej oraz zamknięcie ul. Żwirki dla samochodów
    • Gość: STUDI Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 16:01
      Jak rozladowac ten tlok?

      - remont podstacji w Pabianicach i na Kuraku.
      - budowa pelti w Proboszczewicach.
      - dodatkowe kursy 46 - ktore uczynie z niej pelnowartosciowa linia w Lodzi (pod
      warunkeim puszczenia jej przez Gdnaska i Zeromskiego) - dodatkow pozwoli ona
      odciazyc odnoge tramaaju na Pl. Kilinksieog w Zgierzu!!!
      - wtedy mamy kursy co 15 minut do Zgierza i co 15 minut do Pabianic.
      - na odcinku Helenowek - chocianowice zachwujemy czestitliwosc 7.5 minuty
      (mozliwe warianty: Zgierz - PAbinaice, Hleenowek - Chocianowice lub lpeszy wg
      mnie Zgierz - Chocianowice i Pabianice - Helenowek).
      - 46 jako linia z dwoma szczytami gdzie kursuj co 10 minut, a poza szczytami co
      okolo 20 minut przebiegajaca inna trasa (na dodatek potrzebna!!!) i jeszcze
      naprawiajaca fehler z jedna jedyna 15-tka na Al. Politechnuiki.
      - polaczyc MKT i MPK-Lodz - doprowadzic do lepszego standardu zmodernizowane
      803N (moze przegub-kanciak - Elin?)
      Jesli MPK-Lodz mysloi powaznie to czas dzialac. Podstacje, i petla w
      Proboszczewicach. Wtedy Radogosz nie bedzie tak zaktany, Pabianicka i LA.
      Politechniki odetchnie.


      Tylko tyle na poczatek Czy to az tak duzo?
    • michal.ch Re: Tramwajowa superlinia 17.01.04, 16:09
      Ale czym tu się podniecać? Pseudo tramwajem regionalnym? Kropiwnicki się tym
      pewnie będzie chwalił, że niby zrobił taki tramwaj. Naturalnie na papierze...
      Bo w rzeczywistości mamy 3 różne strefy taryfowe, kompletnie ze sobą
      niekompatybilne. To są te genialne rozwiązania na przyszłość. No to niech mi
      ktoś powie, czym to w takim razie będzie się różniło od stanu dotychczasowego,
      bo wg mnie niczym.



      --
      IMKM w Łodzi

      www.imkm.friko.pl
      • Gość: STUDI Nie od razu Krakow zbudowano. IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 17:18
        MKT nie robilo nic przy torowisku. Nie wykonywano drbonych napraw torow (ktore
        byly w zasigu mozliwosic finansowych tej spolki).
        Wejscie MPK-Lodz stwarza przynajmnije nadziej ze cos bedzie robione (na lini
        PAbiniackiej naprawiano ubytki, poprawiano trakcje).

        Ponadto nie mozna twierdzic ze nie bedzie zadnej roznicy. Teraz tramwaj
        zgierski i pabianicki pozwala dojechac bez przesiadki do scislego centrum Lodzi.

        W przypadku Pabianic jedyniePKS i mikrobusy zapewnialy sensowny dojazd
        pabianiczanom do centrum Lodzi. Krancowka 41 na Pl. nipeodleglosci to porazka
        jesli chodzi o dojazd do Lodzi.
        To samo dotyczy Zgierzan. Prywatny autobus dojezdzjacy do Pl. Dabrowksiewgo
        zapenia o wiele bardzije funkcjonalny dojazd do Lodzi niz tramwaj 45 czy nawet
        linia 51 (bowiem przywatne autobusy przejezdzaja przez scisle cetrum
        Zgierza!!!!).

        To pierwszy krok. Poczekajmy. Moze prezes MPK-Lodz tlyko wykorzystal chore
        pomysly Kropiwnikciego i jego zadze prograndy sukcesu do stopniowego wyciagania
        linii podmiejskich ze stanu rychlej likwidacji.
        • michal.ch Re: Nie od razu Krakow zbudowano. 17.01.04, 17:25
          Gość portalu: STUDI napisał(a):

          > MKT nie robilo nic przy torowisku. Nie wykonywano drbonych napraw torow
          (ktore
          > byly w zasigu mozliwosic finansowych tej spolki).

          W sumie nie było za co. :(

          > Wejscie MPK-Lodz stwarza przynajmnije nadziej ze cos bedzie robione (na lini
          > PAbiniackiej naprawiano ubytki, poprawiano trakcje).


          Miejmy nadzieę, że i tu tak będzie.

          > Ponadto nie mozna twierdzic ze nie bedzie zadnej roznicy. Teraz tramwaj
          > zgierski i pabianicki pozwala dojechac bez przesiadki do scislego centrum
          Lodzi
          > .

          Czy do tego musiano zmieniać przewoźnika? Bo o to mi chodzi. Przecież taryfowo
          nic się nie zmieniło, za to za kulisami toczy się walka o kasę z obsługi linii.
          Jak mam płacić trzy razy na całej linii, to przepraszam bardzo, ale mam w
          dupie taki "tramwaj regionalny". Równie dobrze mógłbym się przesiadać. Tak,
          czy tak - bilety nowe trzeba skasować. Więc dla mnie to żadna różnica.

          > To pierwszy krok. Poczekajmy. Moze prezes MPK-Lodz tlyko wykorzystal chore
          > pomysly Kropiwnikciego i jego zadze prograndy sukcesu do stopniowego
          wyciagania
          >
          > linii podmiejskich ze stanu rychlej likwidacji.

          Obawiam się, że na tym kroku się zakończy. MPK dostało linię i w sumie reszta
          nie musi już firmy obchodzić. Dopieli swego. A samorządowcy jakoś nie mogą się
          dogadać. Wspólnych biletów nie ma i baaaaardzo długo nie będzie.



          --
          IMKM w Łodzi

          www.imkm.friko.pl
          • true_blue Re: Nie od razu Krakow zbudowano. 17.01.04, 19:25
            A moze moznaby wprowadzic specjalny bilet miedzystrefowy? Tym bardziej teraz
            skoro wszystko ma byc obslugiwane przez MPK? Tak jest w Genewie, na liniach
            podmiejsko-miejskich (autobusy) obowiazuje inny bilet niz w miescie, ale
            JEDEN. Zreszta tutaj cala Genewa jest poszatkowana na strefy i wszystko zalezy
            gdzie sie jedzie. Ale trzy kasowania biletow to chyba przesada....
            --
            t_b
            • Gość: Ja Re: Nie od razu Krakow zbudowano. IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 18.01.04, 12:46
              Akurat to, że linię obsługuje jeden przewoźnik w niczym tu sytuacji nie
              upraszcza. Problem w tym, że w strefie łódzkiej biletami zajmuje się LTZŁ,
              czyli podwydział wydziału Urzędu Miasta, taryfę ustala Rada Miejska. W Zgierzu
              mamy MUK, który jakośtam jest przedstawicielstwem urzędu w Zgierzu, a na lini
              Pabianickiej biletami zajmuje się MPK - osobiście. W kraju o takim stopniu
              ucywilizowania jak Polska niemożliwe jest, abe te trzy podmioty dogadały się w
              sprawie podziału łupów z biletów. Dlatego na wspólny bilet to jeszcze długo
              poczekamy...
    • Gość: Ja Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 17.01.04, 19:02
      Hm. Skoro już koniecznie UMŁ się uparł, aby to 11 przedłużać do Zgierza, a nie
      45 do Łodzi (czyt.: Centrum), To uważam, że powinno to wyglądać następująco:
      - 11 do Zgierza - takt: 7,5 minuty (żeby w miarę rozłożyć tłok)
      - 46 do Chocianowic via Politechniki z taktem jaki sobie tylko Zgierz i Ozorków
      życzą, ale na odcinku Helenówek - Choćki wzmocnione do 7,5 minuty. Oczywiście z
      11 tak zestawione, aby tramwaje odjeżdżały tak z Radogoszczy jak z Chociek -
      regularnie. Mogę się zgodzić, aby linia ta miała szczyty: poranny i wieczorny,
      a poza szczytem - takt 15 minut. Być może należałoby również część kursów
      skrócić do Ronda Lotników.
      - jeśli mimo to na al. Kościuszki MPK będzie zajmowało się produkcją konserw
      mięsnych, to rozważyć wprowadzenie na części brygad składów trzywagonowych.

      W sprawie numeracji: Mam w d***(czytaj głębokim poważaniu), który przewoźnik
      obsługuje daną linię i do jakiego numerka się przyzwyczaił. Jak dla mnie
      motorniczy może nawet zmieniać numer lini na granicy strefy taryfowej. Mi to
      rybka, ale w przepisach jest wyraźnie napisane, że linie podmiejskie mają
      numery z zakresu 40-49, a miejskie 1-20. Koniec kropka. Niech się urzedasy tak
      gimnastykują, żeby numery były zgodne z przepisami oraz, żeby jeden numer nie
      oznaczał dwóch lini. Z resztą stosowne pisemko powędrowało już do stosownego
      urzędu. Aż drżę z ciekawości czego dowiem się na ten temat w odpowiedzi.
      • Gość: Aleksej Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 20:09
        Jesli okaze sie ze przedluza 11 do Zgierza i bedzie taka sama czestotliwosc jak
        w Lodzi (lub co drugi?) to proponuje 11 (ew. 11A do Helenowka). 11 do Pabianic
        przenumerowac na 16 (moze 16A do Helenowka i w razie potrzeby 16 do Zgierza?).
        Wtedy beda po dwie linie w Zgierzu i na Pabianickiej (moze 46 przemianowac na
        17 a 43 na 18 43Bis na 19).

        Pozdrawiam,
        Aleksej

        P.S.
        Faktycznie przeguby z MKT moga zasilic linie mniej zatloczone i moze powstanie
        pomysl wprowadzenia trojskladow. Tak czy inaczej dosyc ciekawie zaczyna sie rok.
        • Gość: Ja Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 18.01.04, 12:55
          Gość portalu: barnaba napisał(a):

          > > - jeśli mimo to na al. Kościuszki MPK będzie zajmowało się produkcją konse
          > rw
          > > mięsnych, to rozważyć wprowadzenie na części brygad składów trzywagonowych
          > .
          >
          > Tylko, po cholerę 3 wagony do Zgierza...

          Ano właśnie. Być może wtedy takt do Zgierza - 7,5 - 15 - 7,5... Albo jeździłyby
          te 3 wagony dla świętego spokoju... To wszystko wyjdzie w praniu. (bo nawet nie
          wiem na ile możliwości techniczne pozwoliłyby na coś takiego)

          > pozdrawiam
          Również
    • Gość: barnaba Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 17.01.04, 20:05
      Znowu ktoś pomyślał...

      Znika jedna linia ze Zgierskiej, jeżdżąca z przyzwoitą częśtotliwością i
      skutecznie rozładowująca tłok. Teraz o wejście do 4 i 11 w godzinach szczytu
      trzeba będzie stoczyć walkę.

      Jaki sens ma wydłużenie do Chocianowic "46" jeżdżącego maksimum 4x/godzinę,
      wiedzą chyba tylko pomysłodawcy.

      pozdrawiam
      • Gość: J.S. Odpowiedz jest prosta... IP: *.pai.net.pl 17.01.04, 20:09
        Jesli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o...

        Po likwidacji "41" i "45" UML nie bedzie musial placic za wozokilometry ktore
        generowala ta linia na odcinku Polnocna-Helenowek. Proste? Pewnie "46" wypadnie
        taniej. A przy okazji zamydli sie Lodzianom oczy Lodzkim Tramwajem Regionalnym
        i wszyscy beda zadowoleni.

        J.S.
          • Gość: flip Re: Odpowiedz jest prosta... IP: *.p.lodz.pl 17.01.04, 20:36
            I wy sadzicie, ze do Zgierza bedzie sie jezdzic co 7,5 minuty? My idziemy
            watpic. Bedzie co 15 min. Czyli rzadziej niz dzisiaj w szczycie. Co wiecej,
            jak juz zauwazono, spadnie liczba tramwajow na Zgierskiej, tak jak spadla na
            Pabianickiej. A moze doczepia jeszcze jeden wagon - ale co wtedy z
            podstacjami? Dorzucimy jeszcze jedno pytanie: czy odpoczynki dla motorniczych
            na tak dlugiej, pewnie dwugodzinnej, trasie to jest OK?

            Owszem sa dlugie trasy tramwajowe w Europie. Ale one sa znacznie szybsze i
            maja sporo bezkolizyjnego torowiska.
            • Gość: STUDI Busiarze nie znaja pojecia odpoczynek.... IP: *.lodz.dialog.net.pl 17.01.04, 20:46
              flip - ale konkurrencja - busiarze i prywaciarze majcy dzikie linie nie znaja pojecia odpoczynek, norma pracy. Tam kierowca pracuje do bolu. 4 godziny snu musi wystarczych.
              Ponadto busiarze i przywaciarzy przeciez nikogo nie zatrudniaja. Sa jakies umowy zlecenia o dzielo. Jelsi juz to rencostow na pol etatu ale pracujacych po 20 godizn dziennie.

              Jesli takie postepowanie jest OK, bo busy sa cool , zatrzuja sie gdzie sie zazada. Gnala 120km.h wiec sa szybkie ..... To nie ma co podnosic glosu o norme pracy.

              We Francji to zdaje sie motorniczowie i kierowcy w duzytch miastach maja 6 godiznny dzien pracy. A ja znam przypadki jak kierowca busa pracowal 30 godzin non-stop.
            • Gość: barnaba Re: Odpowiedz jest prosta... IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 17.01.04, 22:27
              > I wy sadzicie, ze do Zgierza bedzie sie jezdzic co 7,5 minuty? My idziemy
              > watpic. Bedzie co 15 min.

              Ale będzie burdel. To, co jest teraz to nic. Część kursów "11" do Pabianic,
              część do Chocianowic, kilka do Placu Niepodległości, coś dojedzie do Helenówka,
              coś może do Zgierza. Jeśli ktoś chciał zrobić z "11" linię o standarcie PKS-u z
              Pcimia do Myślenic (część kursów do Krakowa, część do Rabki) to jest na
              najlepszej drodze.

              > Czyli rzadziej niz dzisiaj w szczycie. Co wiecej,
              > jak juz zauwazono, spadnie liczba tramwajow na Zgierskiej, tak jak spadla na
              > Pabianickiej.

              Bardziej. "41" jeździło co 20 min. "45" co 10 min.

              > A moze doczepia jeszcze jeden wagon - ale co wtedy z
              > podstacjami?

              Niezależnie od podstacji- po cholerę 3 wagony w Zgierzu lub w Pabianicach?

              > Dorzucimy jeszcze jedno pytanie: czy odpoczynki dla motorniczych
              > na tak dlugiej, pewnie dwugodzinnej, trasie to jest OK?

              Tym, znając polskie realia, ktoś się przejmie dopiero, gdy dojdzie do tragedii.

              pozdrawiam
              • geograf Re: Odpowiedz jest prosta... 18.01.04, 11:15
                hmmm..to może 3 wagony puszczą tylko na wariancie trasy Helenówek-Chocianowice?
                Tyle tylko-ile to kursów będzie?maksymalnie 2 na godzinę,czyli nic nie da..

                aha-jeszcze jedno.
                Dużo osób proponuje wariant z trzema wagonami....czy przystanki są na tyle
                długie,aby 3 wagfony się zmieściły?szczególnie rpzystanki w centrum...chyba nie
                wszystkie...

                --
                "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
                kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
                godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
                • Gość: Ja Re: Odpowiedz jest prosta... IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 18.01.04, 13:10
                  geograf napisał:

                  > hmmm..to może 3 wagony puszczą tylko na wariancie trasy Helenówek-
                  Chocianowice?
                  > Tyle tylko-ile to kursów będzie?maksymalnie 2 na godzinę,czyli nic nie da..
                  >
                  > aha-jeszcze jedno.
                  > Dużo osób proponuje wariant z trzema wagonami....czy przystanki są na tyle
                  > długie,aby 3 wagfony się zmieściły?szczególnie rpzystanki w centrum...chyba
                  nie
                  > wszystkie...
                  Wydaje mi się, iż będzie ok. Na większości prawie mieszczą się dwa składy.
    • geograf Pytanie 18.01.04, 11:09
      w przypadku linii 41 było półroczne wypowiedzenie umowy.
      Czy jest umowa między miastewm Zgierz,a MKT?Czy zerwanie jej nie wymaga
      dłuższego okresu?
      Czy 1 lutego to pewny termin?:/

      --
      "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
      kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
      godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
      • geograf jeszcze jedno. 18.01.04, 11:19
        Jest propozycja trzech wagonów.
        1)najpewniej musiałyby one jeździć tylko i wyłącznie po Łodzi,prawda?To byłyby
        chyba maksymalnie 2 kursy na godzinę,prawda?Czy jest sens?

        2)czy na wszystkich przystankach w centrum zmieszcza sie 3 wagony??

        --
        "(...) na darmochę,byle prędzej,bez pracy!Przyzwyczaili się życ cudzym
        kosztem,chodzić o cudzych szczudłach,jeść przeżutą strawę.A gdy nastała wyroczna
        godzina,każdy pokazał,co ma za skórą..."
        • Gość: M.E. Re: jeszcze jedno. IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 19.01.04, 13:55
          W innym wątku omawialiśmy sprawy 3-składów w ujęciu historycznym. W pewnym
          okresie w latch 80-tych np. na 11 częściej można było spotkać 3-skład niż 2-
          skład. Nie była to wtedy jedyna linia kursująca ciągiem Kościuszki-Zachodnia
          obsługiwana 3-składami. Przystanków od tego czasu chyba nikt nie skracał?
    • ventlan Idealny rozklad 19.01.04, 13:58
      Czestotliwosc podstawowa Chocki-Helenow co 5 minut
      co drugi kurs do Zgierza
      co czwarty kurs do Pabianic

      Mamy utrzymana obecna czestotliwosc do Zgierza, troszke zwiekszona do Pabianic,
      czesciowa rekompensate ze skasowana linie dla Radogoszcza i zwiekszona
      czesctotliwosc w centrum :). To daje 3 rozne warianty tras:

      11 Zgierz - Pabianice (co 20 minut)
      11A Zgierz - Chocianowice (co 20 minut)
      11B Helenowek - Chocianowice (co 10 minut)

      Prosciej chyba sie nie da...
      • geograf Re: Idealny rozklad 19.01.04, 19:22
        cóż..5-minutowa częstoltiwość chyba zrekompensowała by usunięcie jednej linii na
        Pabianickiej oraz jednej,mocnej, na Zgierskiej.
        Również uważam,że byłby to optymalny pomysł tyle tylko,że:
        - czy MPK miałoby wystarczająca ilość wagonów?
        - trochę psułoby to układ częstotliwości na ciągu-Zachodnia-Kościuszki-Piotrkowska.
        -czy to w ogóle możliwe?

        ale coś za coś...
      • Gość: SzK Re: Idealny rozklad IP: *.pabianice.pl / *.pabianice.pl 20.01.04, 22:08
        Idelany rozkład byłby taki, że na odcinku Pabianice - Zgierz tramwaj kursuje co
        15 minut w szczycie i co 30 minut poza szczytem.

        Na odcinku miejskim dodatkowo linia 11A kursująca co 15 minut w szczycie i co
        30 minut poza nim - w sumie w mieście co 7,5 minuty i co 15 minut.

        Do realizacji konieczne byłby korekty czasu przejazdu do Pabianic - obecnie
        odcinek Chocianowice - Warszawska /Sikorskiego wg rozkłądu pokonuje się w 20
        minut, w praktyce jest to od 15 do max 17 minut.

        Trochę lepiej byłoby z liniami np
        11A Zgierz - Chocianowice (15 minut w szcycie, 30 minut poza)
        11B Helenówek - Pabianice (15 minut w szcycie, 30 minut poza)
        - w wyniku tego znowu mamy w mieście tramwaj co 7,5 minuty.

        NIe ukrywajmy, że wariant Pabianice - Zgierz jest interesujący, ale...
        • ventlan Re: Idealny rozklad 21.01.04, 10:35
          Gość portalu: SzK napisał(a):

          > Idelany rozkład byłby taki, że na odcinku Pabianice - Zgierz tramwaj kursuje
          > co 15 minut w szczycie i co 30 minut poza szczytem.
          >
          > Na odcinku miejskim dodatkowo linia 11A kursująca co 15 minut w szczycie i co
          > 30 minut poza nim - w sumie w mieście co 7,5 minuty i co 15 minut.

          Wszystko pieknie z jednym wyjatkiem: obecnie do Zgierza 45 jezdzi co 10 minut w
          szczycie i ciekawe jak zgierzaninom spodoba sie mniejsza czastotliwosc. Z kolei
          Pabianice by sie ucieszyly bo dla nich to by byla poprawa. Nie ma tez zadnej
          rekompensaty dla Radogoszcza za utrate 45.

          I w takim przypadku zdecydowanie zmiana numeracji:
          11 Helenowek - Chocianowice
          40 Zgierz - Pabianice

          O ile MPK zgodzi sie na taka czestotliwosc do Pabianic, Zgierz tez sie z tym
          pogodzi oraz wymysli sie cos dla Radogoszcza (4 co 7.5 minuty?), to
          rzeczywiscie byloby to idealne rozwiazanie.
          • geograf Re: Idealny rozklad 22.01.04, 19:50
            4. co 7,5 minuty odpada:
            raz,że na Kilińskiego nie ma takiej potrzeby (a poza tym w godzinach szczytu te
            4-ki stojące w korku:/), a poza tym po co na Dąbrowe kolejny tak często
            kursujący tramwaj?
            niestety-jeżeli zlikwidują linię 45 to najgorzej odczują to mieszkańcy Łodzi, to
            będzie dola łodzian największa szkoda-nie oszukujmy się. a myślkałem,że ZDit i
            UMŁ powinien przede wszystkim dbać o interesy włąsnych podatników,a nie o wygodę
            chociażby zgierzan...
            • ventlan Re: Idealny rozklad 23.01.04, 12:50
              geograf napisał:

              > 4. co 7,5 minuty odpada:
              > raz,że na Kilińskiego nie ma takiej potrzeby (a poza tym w godzinach szczytu
              te
              > 4-ki stojące w korku:/), a poza tym po co na Dąbrowe kolejny tak często
              > kursujący tramwaj?

              Rzeczywiscie jest to dosc marny pomysl.
              Inny sposob na zmocnienie Radogoszcza to 46bis Helenowek-Chocianowice (na wzor
              czerwonej 43bis) tak zeby lacznie z 46 jezdzila z rozszadna czestotliwoscia (co
              10 minut). Na dodatek za jednym zamachem wzmocnimy tez Pabianicka i
              Politechniki. Tylko czy MKT mialoby na to tabor...?
              • Gość: Ja Re: Idealny rozklad IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 24.01.04, 18:29
                ventlan napisał:

                > geograf napisał:
                >
                > > 4. co 7,5 minuty odpada:
                > > raz,że na Kilińskiego nie ma takiej potrzeby (a poza tym w godzinach szczy
                > tu
                > te
                > > 4-ki stojące w korku:/), a poza tym po co na Dąbrowe kolejny tak często
                > > kursujący tramwaj?
                >
                > Rzeczywiscie jest to dosc marny pomysl.
                > Inny sposob na zmocnienie Radogoszcza to 46bis Helenowek-Chocianowice (na
                wzor
                > czerwonej 43bis) tak zeby lacznie z 46 jezdzila z rozszadna czestotliwoscia
                (co
                >
                > 10 minut). Na dodatek za jednym zamachem wzmocnimy tez Pabianicka i
                > Politechniki. Tylko czy MKT mialoby na to tabor...?

                Równie dobrze może się to nazywać 16 i być obsługiwane przez MPK, albo nazywać
                się 46bis i być obsługiwane przez MPK, albo nazywać się 16 i być obsługiwane
                przez MKT (taboru, to im akurat zabraknąć nie powinno). Zakresy numeracji NIE
                SĄ PRZYPISANE DO OBSŁUGUJĄCEGO LINIĘ PRZEDSIĘBIORSTWA, tylko do "zakresu
                terytorialnego lini". I jest czarno na białym napisane, że linie podmiejskie
                mają zakres 40 - 49, a miejskie 1-20 i g**** mnie obchodzi jaki kto numerek
                lubi. Tak jest w przepisach, więc należy się tego trzymać!!!! I jeszcze jedno -
                eksperymenty na staruszkach typu - jeden numer - kilka lini są wyjątkowo mało
                śmieszne i jak dla mnie są niczym innym jak obrazem głupoty zarówno MPKowców
                jak i urzędasów, a to z tej prostej przyczyny, że wkurza się ludzi (a więc
                traci), a nawet się na tym nie oszczędza (jak w przypadku jakichś cięć).
                • ventlan Re: Idealny rozklad 26.01.04, 15:45
                  Pewnie ze 16 mogloby byc, ja aqrat rzucilem 46bis i tyle.
                  A to, ze cos jest napisane w przepisach jak widac wcale nie musi byc
                  egzekwowane, patrz linia autobusowa 6 w Lodzi czy "podmiejskie" 43bis
                  (czerwone) na trasie Stoki-Zdrowie (juz zupelne kuriozum zeby normalna linia
                  kursowa byla oznaczona tylko kolorem, i to czerwonym).
                  Jednak numerologia nie jest najwazniejsza, najwazniejsze zeby cos jezdzilo!!!
                  • Gość: Ja Re: Idealny rozklad IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 01.02.04, 12:36
                    Nie, nie i jeszcze raz nie! Ten kraj to jedna wielka rozklekotana prowizorka,
                    niezgodna z sobą samą. Po to ustala się przepisy, żeby się ich trzymać. A to,
                    że dotychczas się ich nie przestrzegało, to i dalej nie trzeba - to nie jest
                    żaden argument. W przypadku 43bic(czerwony), to ewentualnie mogę się zgodzić -
                    z prostego powodu. Podejrzewam, iż TP ma w statucie spółki zapisaną obsługę
                    lini PODMIEJSKICH, więc oficjalnie UMŁ nie może im zlecić lini miejskiej, więc
                    mamy 43bis, jako kursy „skrócone”. Natomiast wszelkie zgierskie szóstki, 11tki
                    z kompleksem PKSu czy „tramwaje” na oponach są moim zdanim nie do przyjęcia.
          • camelot Re: Idealny rozklad 23.01.04, 23:52
            Dyskusje, dyskusje a MPK zrobi swoje. tak jak z Pabianicami. Dopiero 1
            stycznia pojawił się rozkład jazdy. Wszyscy wiedzieli, pisali i nic z tego nie
            wynikało. czasami mam wrażenie, żę pasażerowie są tylko dodatkiem do
            działalności MPK.
    • Gość: bombardier 43 i 43 bis nie zmieniac na 17 IP: *.toya.net.pl 23.01.04, 21:53
      linie 43 i 43 bis utrzymaly sie od dluzszego czasu mimo pewnych zmian w lodzi i
      poza nia :
      1 ) w latach 90 kiedy to byla przeprowadzona likwidacja "bisów " linia 43 bis
      zostala na niezmienionej numeracji
      2 ) kiedy to zaczęto dodawac do numeru linii literke "A" linia 43bis tez nie
      ulegla zmianie ( przyklad linia 55 i 55A )
      3 ) nawet gdy 43 ma teraz 3 warianty trasy ( 1-lutomiersk, 2konstatynow,
      3zdrowie )numeracja linii 43 i 43 bis nie ulegla zmiane

      dlaczego teraz mialaby byc inna
      jest to duza tradycja ,to ze zlikwidowano nr 41 a wkrotce 45 nie oznacza ze
      linia 43 ma byc pod innym numerem ( 17)
      tramwaj 43 jest przede wszystkim dla mieszkancow lutomierska i konstatynowa u
      ktorych zakorzenila sie tradycja linii 43 bis ( w konstatynowie wydawany jest
      biultetyn 43 bis )
      • ventlan Re: 43 i 43 bis nie zmieniac na 17 26.01.04, 15:52
        Gość portalu: bombardier napisał(a):

        > dlaczego teraz mialaby byc inna
        > jest to duza tradycja ,to ze zlikwidowano nr 41 a wkrotce 45 nie oznacza ze
        > linia 43 ma byc pod innym numerem ( 17)
        > tramwaj 43 jest przede wszystkim dla mieszkancow lutomierska i konstatynowa u
        > ktorych zakorzenila sie tradycja linii 43 bis ( w konstatynowie wydawany jest
        > biultetyn 43 bis )

        Alez oczywiscie ze nie zmieniac 43 na 17 czy cokolwiek innego.
        43 do Lutomierska
        43bis do Konstantynowa
        17 na Zdrowie !!! (zamiast dziwacznego 43bis czerwone)
    • Gość: Prawy Re: Tramwajowa superlinia IP: *.Astral.Lodz.PL 23.01.04, 23:32
      Moja propozycja:
      4 -> przedłużyć do Zgierza
      11 -> Chocianowice - Helenówek (niech to zostanie linia miejska)
      46 -> przemianować na 16
      43 -> przemianować na 17
      43 bis -> przemianować na 18
      19 -> Pabianice - Zgierz

      A na przyszłość unikać różnych BIS, A i innych mutacji numerów linii.
      • pawel-strzalka Re: Tramwajowa superlinia 24.01.04, 11:23
        przyszłość linii 43 i 43bis moim zdaniem też jest zagrożona bo przecież po
        likwidacji torow na kozinach będzie można skierować 7 ze śląskiej do pl.
        wolności i dalej trasą podmiejskich do konstantynowa i lutomierska
        • Gość: barnaba Re: Tramwajowa superlinia IP: *.lodz.msk.pl / 62.233.147.* 24.01.04, 14:48
          Za bardzo bym się nie zdziwił gdyby "7" pojechała na... Radogoszcz próbując
          zastąpić "45". W pierwszych wersjach reformy zakładano wydłużenie "11" do
          Zgierza i 3 miejsckie linie na Zgierskiej.
          Do tego linia Koziny-Pl. Wolności od początku pomyślana jako tymczasowa...
          Obsługiwana jednym przegubem przez MKT...

          Mam cichą nadzieję, że nikt w UM na taki pomysł nie wpadł.

          pozdrawiam
          • Gość: STUDI Re: Tramwajowa superlinia IP: *.toya.net.pl 24.01.04, 19:57
            Koziny upadna - po prostu tylko jeden przystanke na samym koncu osiedla Koziny.
            Wiekszosc meiszkanwo musi korzystac z autobusu. A nawet do tramwajow na Al
            Wlokniarzy jest stanowczo za daleko (i tylko jeden przystank posrodku osiedla).

            Krancowka jest przy przystanku linii 8 i 13. Obydwie daja bardzo atrakcyjne
            relacje (chyba w sumie znacznie lepsze od 7).
            Gdyby toryze srebrzynskiej skrecaly na Al. Wlokniarzy, a 7 jechalaby na
            Zabieniec byloby inaczej.


            Linia 4 nie mogla pojechac do Zgierza zamiast 11-tki - powod - warunkiem kasy
            na remont torowisk w tym i podmiejskich miala byc jedna linia Pabianice-Lodz-
            Zgierz. Stad brak oddzielnej numeracji dla Pabianic. Nikt nie chce dac
            pretekstu (glownie formalnemu!!!!!).

            a 4 do Zgierza to niespelnienie warunku. Stad od samego poczatku jedyna relana
            propozycja byla 11-tka. Pozniej moze sie zmienic - chodzi o kase na tory. A ze
            Zgierz chce tramwajow wiec pewnie chce remontu torow. Wiec tym bardziej Zgierz
            by zadal 11-tki a nei 4-ki. Oni w Zgierzu sie sa glupi. Wiedza ze mozna zysakc
            kase i skorzystaja.
          • ventlan Re: Tramwajowa superlinia 26.01.04, 15:57
            Gość portalu: barnaba napisał(a):

            > Za bardzo bym się nie zdziwił gdyby "7" pojechała na... Radogoszcz próbując
            > zastąpić "45". W pierwszych wersjach reformy zakładano wydłużenie "11" do
            > Zgierza i 3 miejsckie linie na Zgierskiej.

            O ile dobrze mi sie wydaje to "3" mialo jechac wlasnie na Radogoszcz, ale po
            cudownym uratowaniu torowiska na Warszawskiej skierowano je tam nie dajac
            Radogoszczowi nic w zamian.
        • geograf Re: Tramwajowa superlinia 25.01.04, 15:21
          wcale bym się nie zdziwił gdyby-wzorem 11-tki- do Konstantynowa przedłużono...9-tkę.
          Niestety.
          a co do 43...one jeszcze mają rolę w ruchu miejskim,nie tylko podmiejskim,więc
          może UMŁ spojrzy łaskawszym okiem..chociaż co ja gadam..oni tam się w ogóle nie
          znają:/

          --
          "Łódź się budziła. Pierwszy wrzaskliwy świst fabryczny rozdarł ciszę wczesnego
          poranku,a za nim we wszystkich stronach miasta zaczeły się zrywać[...]niby chór
          kogutów,piejących metalowymi gardzielami hasło do pracy"
          W. Reymont. "Ziemia Obiecana"
      • Gość: STUDI Citki na 46!!!! IP: *.prokom.pl 27.01.04, 17:49
        he, he
        napisano:

        W planach władz miast: Łodzi, Zgierza, Ozorkowa jest wprowadzenie na 30 kilometrowej trasie szybkiego tramwaju , a także ujednolicenie taryf biletowych. (W.Ch)

        Ni ema slowa o Pabiniacach wiec nie chodzi o linie 11 po wydluzeniu do Zgierza. Napisano Ozorkow. Szybki tramwaj. Hmmm
        wiec zamiast 10 bedzie szybkie 46. Teraz wiadomo czemu nie robi sie nic na trasie 10.

        Brak Pabianic, no tak problemy. Za miast lini LTR laczacej Pabianice-Lodz-Zgierz mamy juz superszybka linie Lodz-Zgierz-Ozorkow.

        Tylko niech sie spiesza bo okaze sie za jak zaczna budowac skrzyzowanie A2 S-14 z droga numer 1 to juz nie beda mieli co budowac.

        A moze wlasnie o to chodzi.
      • Gość: Aleksej Dzisiejsze LWD IP: *.lodz.dialog.net.pl 27.01.04, 18:39
        Powiedzieli ze w Zgierzu beda obowiazywaly bilety MUK Zgierz. Po drugie
        powiedzieli ze dziki wydluzeniu linii 46 zwiekszy sie ilosc przewozow w
        stosunku do 45 i 46 w takim systemie jak jest teraz. Aby to byla prawda
        musieliby uruchomic dodatkowa linie (46Bis??? A moze uzyc numer 45?) od
        Chocianowic do Helenowka. Po trzecie "w ciagu roku chca wprowadzic jeden bilet
        na cala linie 11". Czy trzeba az roku aby cos wymyslec, jestem pewien ze jakby
        kilku znas usiadlo to za dwie godziny bysmy mieli gotowy system,
        satysfakcjonujacy wszystkich. Po czwarte modernizacja linii 11 (jak najbardziej
        za) chca siegnac po fundusze UE, no ale niestety wspomnieli o poronionym
        pomysle tunelu. Jak juz ma byc tunel to od Dw. Fabrycznego do Dw. Kaliskiego a
        nie pod Kosciuszki czy Piotrkowska.

        Pozdrawiam,
        Aleksej
        • Gość: STUDI Re: Dzisiejsze LWD IP: *.prokom.pl 27.01.04, 18:44
          Aleksej ilosc przewozow na 46 zwiekszy sie, wierz mi.
          Popierwsze odcinek na AL. Politechniki. Tlumek no nie?
          A rozrzedza kursy 15-tki wiec mamy juz sporo wiecej pasazerow.

          Ponadto zamiast 5/10 brygad bedzie jezdzic 14 brygad. Wiec samo to automatycznie zwieksza liczbe pasazerow.

          Czesciej 46 - wiec nieco mieszknacow Zgierza skorzystac z 46 zmaiast 11-tki jesli beda mieli dogoniejszy dojazd.

          No i jeszcze jedno - 46 pojedzie dalej do centrum Lodzi. Moze to wplynac na wieksza liczba chetnch z odcinka Zgierz-Ozorkow (choc tu zapewne nie tak znaczace zwiekszenie).
          • Gość: STUDI a moze 11 co 15 minut... IP: *.prokom.pl 27.01.04, 18:48
            Jeszcze jedno mi sie nasunelo - moze 11 do Zgierza jezdzic bedzie co 15 minut w szczycie a nie co 10 jak teraz 45. Wiec 46 wezmie na barki wiekszy procent przewozow Zgierz-Lodz.

            Za tym przemawia wiele argumentow:

            Cykl w Lodiz 7/8 minut. Nie pasuje to co 10 minutowego w Zgierzu.
            Nie rozrzedza 11-tki do cyklu w Lodzi co 10 minut (kursy na przemian Zgierz-Chocki, Zgierz-Pabinaice), bo co w zamian 46 nie wystarczy.

            Ponadto slaba podstacja na Kuraku.

            Weic sklaniam sie ze 11 do Zgierza bedzie jezdzic co 15 minut!!!! Brakujaa liczbe kurswo przejmie 46 lub prywatna linia autobusowa - Zgierz Os 650 Lecia-Zgierska-Bazarowa-Pl.Dabrowskiego.

            Obym sie mylil.....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka