Dodaj do ulubionych

Człowiek jednowymiarowy według prof. Cellarego ...

19.05.12, 23:54
Kiedyś uczestniczyłem w wykładzie prof. Cellarego. Profesor powiedział mniej więcej tak: jeśli jest profesor antropolog i profesor informatyk, to nie ma powodu, dla którego mieliby oni zarabiać jednakowo, bo obaj są profesorami. Przeciwnie, informatyk powinien zarabiać więcej niż antropolog, bo jest informatykiem. Jestem informatykiem (chociaż wcale nie profesorem). Zarabiam (jak na informatyka) marnie. Jednak też uważam, że antropolog powinien zarabiać mniej niż ja. I głos antropologa mogę potraktować jedynie jako wyraz frustracji.
Obserwuj wątek
    • ktos.tu.oszalal2012 Człowiek jednowymiarowy według prof. Cellarego ... 20.05.12, 00:24
      A ja jestem filologiem (po romanistyce) i zgadzam się w z wieloma twierdzeniami prof. Cellarego. Polskie szkolnictwo wyższe produkuje tysiące absolwentów kierunków humanistycznych, którzy nie posiadają tak naprawdę żadnych "twardych" umiejętności i nie mają żadnych szans znalezienia pracy zgodnej z kierunkiem swoich studiów. Przez kilka lat miałem okazję przyjrzeć się dokładnie, jak to wszystko funkcjonuje i coraz bardziej doceniam ludzi, którzy posiadają konkretny fach w ręku: inżyniera, który potrafi zbudować most, lekarza stawiającego trafną diagnozę albo i mechanika potrafiącego zreperować auto. Konkret, konkret i jeszcze raz konkret a nie jakieś pseudonaukowy bełkot ubrany w szaty wielkiej nauki.
      • komcionauta Zgadzam się. Produkuje się niedorajdów albo 20.05.12, 00:46
        hochsztaplerów i jeszcze się nazywa ich "humanistami". Większość tych dzisiejszych "humanistów" z niby wyższym wykształceniem pisze gorzej i ma węższe horyzonty niż absolwent liceum sprzed wojny.

A paru mądrych socjologów (trafiają się i tacy) dobrze wie, że te "studia humanistyczne" to jedynie przechowalnia bezrobotnych, utrzymywana w obawie przed niepokojami społecznymi.
        • skubi6 Humanistyka jest fajna, ale tylko trochę 20.05.12, 00:58