Dodaj do ulubionych

A2 - problematyczny węzeł Pruszków

04.06.12, 13:51
Witam Wszystkich,
Wiem, że na tym forum udziela się członek stowarzyszenia SISKOM, albo ktoś inny, kto może nas oświeci dlaczego w Pruszkowie zaprojektowano najgorszy z możliwych węzłów na całej trasie Stryków-Konotopa. W Konotopie węzeł jest typu WA - całkowicie bezkolizyjny, w Pruszkowie WB - częściowo bezkolizyjny, w pozostałych miejscach, w tym w Grodzisku są to węzły typu trąbka, wg mnie dużo lepsze niż nasz pruszkowski, gdzie są dwa światła (nawet dla tych wjeżdżających do Pruszkowa od strony Poznania!). Jakie są przyczyny takiego rozwiązania, bo mi nasuwa się jedno - maksymalne zniechęcenie do skręcania na Pruszków celem omijania płatnych bramek. W powiązaniu ze światłami na rondzie Struzika, węzeł Pruszkowski to jakaś makabra! Nie można było zaprojektować u nas węzła WA? Nie było miejsca? Zbyt kosztowne? Na pewno rozwiązanie z węzłem WA i jednymi światłami na rondzie Struzika byłoby lepsze niż to, co nam zafundowano. Czy są docelowo jakieś plany, by rozwiązać problem tego gordyjskiego węzła, w szczególności w powiązaniu z rondem Struzika i ew. paszkowianką? Może jest coś o czym nie wiemy?
Obserwuj wątek
    • sibeliuss Re: A2 - problematyczny węzeł Pruszków 04.06.12, 14:10
      Dodaj do tego nawierzchnię ul. Przejazdowej i Żbikowskiej (odcinek Promyka-Domaniewska) jako dojazd z autostrady do części logistycznej Gąsina.
    • humptyangel Re: A2 - problematyczny węzeł Pruszków 07.06.12, 14:57
      Węzeł WA musiał być obowiązkowo na skrzyżowaniu dróg klasy S i A. W przypadku skrzyżowań dróg klasy GP lub G z A powinno stosować się węzeł WB, WA dopuszcza się przy skrzyżowaniu dróg GP i A.

      Z kolei, węzeł typu trąbka stosuje się właśnie tam gdzie są autostrady płatne.

      Czy węzeł źle zaprojektowano? Ja bym takich wniosków nie wysnuł teraz. W pierwszej kolejności zwróciłbym uwagę sygnalizację świetlną, bo tu i owszem można parę rzeczy wytknąć. Jest też pytanie w jakiej formie występuje (o ile jest) koordynacja między światłami na skrzyżowaniu DW718 i 701 a węzłem (radio czy kabel). Poza tym mamy ograniczenia terenowe i należy pamiętać, że nie ma oddanych do użytku innych odcinków dróg, które mogą wpłynąć na rozkład ruchu całej sieci a przez to i na węźle.

      Dodatkowo, być może wybrano węzeł WB, gdyż przy WA nie mógłby być spełnione długości odcinków przeplatania. Jakby nie patrzyć, kształt węzła i układ łącznic były podyktowane prognozami ruchu a nie widzi misie.
      • annagracz Re: A2 - problematyczny węzeł Pruszków 13.06.12, 15:45
        węzeł, autostrada, sygnalizacja.... wszystko super tylko mieszkając na 3 Maja od chwili otwarcia autostrady z własnej bramy nie mogę wyjechać!!! Zakorowano nam cały Żbików.
        I jak tu się cieszyszyć z "autostrady" ?
        • leo48 Jak wygląda "przejezdność" w stronę Poznania 13.06.12, 18:48
          Wybieram się w okolice Gniezna. Mogę jechać A2 aż do Wrześni i tam odbić w prawo. Czy ktoś już testował kierunek Poznań ?
          • follow Re: Jak wygląda "przejezdność" w stronę Poznania 13.06.12, 20:56
            W sobotę jechałem A2 do Łodzi. Jest trochę ograniczeń prędkości bo gdzieniegdzie brakuje ostatniej warstwy nawierzchni lub ogrodzeń. Pewnie z tego powodu "zdarzył się" też jeden spory przerażony pies na naszym pasie autostrady. Udało się wyhamować, zgłosiliśmy policji - mam nadzieję, ze nikt go nie potrącił i udało się go ewakuować. Poza tym wszystko idealnie. Zbudowane jest na razie tylko jedno miejsce na postój (z toaletami) oraz nie ma stacji benzynowych, ale w nagrodę nie ma też jeszcze punktów poboru myta...
            • leo48 Re: Jak wygląda "przejezdność" w stronę Poznania 13.06.12, 22:35
              follow napisał:
              nie ma też jeszcze punktów poboru myta...

              O ile dobrze się doczytałem, to za odcinek Konin - Września jednak skasują mnie na 14 zeta :)
              • follow Re: Jak wygląda "przejezdność" w stronę Poznania 14.06.12, 00:21
                Aaa, tam pewnie tak. Ja teraz zwiedziłem tylko nowy odcinek. Na starym są i stacje benzynowe i opłaty...
                Ale jeśli 14 zł to znaczy że znów podnieśli ceny - dranie. Pamiętam, że było 11 a potem 12 zł.
                • leo48 Re: Jak wygląda "przejezdność" w stronę Poznania 14.06.12, 05:18
                  Użyłem kalkulatora ze strony www, który dla tego odcinka i w 1-szej kategorii pojazdu (osobowy) tyle właśnie podaje. Nie wiem, jak potraktują rower na dachowym bagażniku Żyjemy w takim dziwnym kraju, że mogą nie wpuścić roweru na autostradę albo kazać płacić a w tabeli nie ma stawki za rowery.

                  Mam mobilny net z iPlusa, który powinien tam działać więc dziś wieczorem lub jutro napiszę, jak to wygląda w praktyce.
                  • leo48 Re: Jak wygląda "przejezdność" w stronę Poznania 15.06.12, 05:33
                    Jazda A2 rewelacyjna. Od wyjazdu z podwórka w Pruszkowie do zjazdu z autostrady we Wrześni równo 200 km dokładnie w 2 godziny spokojnej jazdy mimo deszczu, momentami tak ulewnego, że ledwie widać było pasy ruchu.

                    Na wysokości Zgierza bramki z automatycznym pobraniem biletu a po 50 km w Koninie kasowanie 9,90 PLN. Nieco dalej bramki z poborem kasy "z góry" 14 PLN niezależnie od planowanej długości trasy bo na odcinku za Koninem w stronę Poznania zjazdy z A2 są już bez bramek.

                    Dołożyłem ponad 50 km do mojej zwykłej trasy i wydałem 25 złotych na bramkach. Czasowo nic nie zyskałem ani nie straciłem. Ominąłem Błonie, obwodnicę Sochaczewa z rondami, długi przejazd przez Włocławek z przyczajoną policją oraz cały szereg małych miasteczek.
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka