Dodaj do ulubionych

neckermann żąda dopłat

08.01.09, 15:36
Witam serdecznie!
Jesteśmy (choć właściwsze chyba będzie "byliśmy") stałymi klientami
Neckermanna. W sierpniu wykupiłam w w first minute wyjazd do Egiptu.
W ferie zimowe na tydzień. Wpłaciłam zaliczkę. Termin wpłaty salda
upłynął 30 grudnia. Oczywiście wpłaciłam saldo terminowo. Dzisiaj
dostaję poleconym pismo z Neckermanna, że wskutek zmiany kursów
walut podwyższyli cenę wyjazdu o prawie 1700 złotych Co ciekawe,
regulamin oczywiście przewiduje taką możliwość, ale najpóźniej do 21
dnia przed rozpoczęciem podróży. Kiedy upływa ten termin? Jutro.

Zrezygnować nie mogę, bo ubezpieczenie kosztów rezygnacji nie
obejmuje rezygnacji z powodu zmiany ceny wyjazdu, więc jeśli
zrezygnuję, to mi nie zwrócą. Ale idźmy dalej - piszą, że ceny
katalogowe podawane są w złotych polskich wedle kursu średniego NBP
z listopada 2007 roku. Porównałam sobie kurs z listopada i kurs z 31
grudnia 2008. Wzrósł o 15%. Czyli powinnam dopłacić o przynajmniej
500 złotych mniej niż ode mnie żądają. Zadzwoniłam i zapytałam, skąd
taka różnica. Okazuje się, że w biurze pomylono się i wydano mi
nieaktualne warunki wyjazdu, bo kursem referencyjnym powinien być
średni kurs NBP z lipca 2007. Oczywiście, nie jest to ich problem,
tylko mój...

Żeby było już w ogóle zabawniej i żebym czuła się naprawdę
dopieszczona jako stały od lat klient Neckermanna, to biuro
poczekało z radosną informacją o podwyżce do czasu, kiedy wpłata za
wyjazd wylądowała na ich koncie. Bo teraz, to albo stracę całość,
albo dopłacę...

Podobno decyzja o wprowadzeniu dopłat zapadła dokładnie 31 grudnia.
Ale jakoś dziwnie mi się to zgrało z wpłatą, której dokonałam 30
grudnia...

Chyba przestaniemy jeździć z Neckermannem. Zastanawiam się, czy
niemiecki Neckermann pozwala sobie na podobne zagrywki wobec swoich
klientów.

W każdym razie przestrzegam tych, którzy mają wykupione wyjazdy
zimowe: ponieważ Neckermann ma obowiązek powiadomić osobę
podpisującą Zgłoszenie o podwyższeniu ceny w ciągu 21 dni przed
rozpoczęciem imprezy, na wszelki wypadek nie odbierajcie w tym
terminie listów poleconych od Neckermanna. Przypominam, że list
uznaje się za prawidłowo doręczony dopiero w terminie drugiego awiza.

Pozdrawiam
Agnieszka MR z Łodzi
Obserwuj wątek
      • agnieszkamr Re: neckermann żąda dopłat 08.01.09, 16:11
        > chyba kurs z lipca 2008 a nie 2007?

        Jasne:)

        Zapytałam, co jeśli zrezygnuję?
        Powiedzieli, że mogę wystąpić o zwrot, ale potrącą te koszty, które
        już ponieśli.
        Ale ja nie chcę rezygnować. Dzieciaki mają obiecany wyjazd w ferie...
        Napisałam sążniste pismo do Neckermanna, informując, że zamierzam
        podzielić się z internautami swoją negatywną opinią na temat
        praktyk, jakie stosują wobec stałych klientów. Sądzicie, że byłoby
        dobrze podać w nim link do tej strony?
          • Gość: first Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 08.01.09, 16:47
            A mi sie wydaje ze przesadzasz, chyba ze pierwszy raz jedziesz na
            wycieczke z polski i nie wiesz ze takie cos to juz standard z
            polskich biur.
            Firsta kupuje sie nie po to by taniej pojechac tylko zeby miec
            miejsce w hotelu za ktory płacisz.
            Wiekszosc polskich biur żada dopłat, ktos musi zaplacic za zmiane
            ceny paliwa i zmiane kursu złotówki do euro. Przeciez biuro nie
            bedzie za to płacic.
              • Gość: firsttime Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 08.01.09, 16:54
                spoko, spoko ale co sie dziwisz ?
                Pierwszy raz jedziesz z Polskiego biura (nie biore pod uwage
                lastow) ?
                Przeciez w Polsce różnego rodzaju dopłaty to juz kilkuletnia
                tradycja.
                Nawet jak paliwo i euro taniej to zawsze znajdzie sie powód by
                zrobic dopłaty - tak juz jest w tym kraju i nie ma co wojowac bo
                tego nie zmienisz.
                • jerzyk.40 Re: neckermann żąda dopłat 08.01.09, 17:00
                  Jeżdże od 11 lat ale po raz pierwszy mnie strzelili na taką sumę i dlatego się
                  rzucam. Swoją drogą kiedyś cena rezerwacji nie mogła wzrosnąć więcej niż 10% a
                  obecnie ustawa jest tak napisana że skolko ugodno. Szlag by trafił!
            • agnieszkamr Re: neckermann żąda dopłat 08.01.09, 17:14
              Gość portalu: first napisał(a):

              > A mi sie wydaje ze przesadzasz, chyba ze pierwszy raz jedziesz na
              > wycieczke z polski i nie wiesz ze takie cos to juz standard z
              > polskich biur.

              No właśnie nie pierwszy, a piąty raz z neckermannem, z innymi
              biurami też byliśmy chyba z pięć razy. Raz tylko wyjechaliśmy z
              Thomasa Cooka, ale i to załatwiał Neckermann. Taka sytuacja
              przytrafia mi się po raz pierwszy.

              > Firsta kupuje sie nie po to by taniej pojechac tylko zeby miec
              > miejsce w hotelu za ktory płacisz.

              Tak. Właśnie dlatego zarezerwowałam w first minute. Cena była
              katalogowa. Teraz mam dopłacić - czyli zapłacić więcej niż się
              umawiałam. Pretensje mam o załatwienie sprawy - czyli o odczekanie,
              aż pieniądze znajdą się na koncie i przysłanie listu w dokładnie
              ostatnim momencie (gdyby przyszedł dwa dni później, termin 20 dni
              zostałby przekroczony). To jest postawienie klienta pod ścianą.
              Przyzwoite firmy, a za taką do dziś uważałam Neckermanna, tak nie
              robią.

              > Wiekszosc polskich biur żada dopłat, ktos musi zaplacic za zmiane
              > ceny paliwa i zmiane kursu złotówki do euro. Przeciez biuro nie
              > bedzie za to płacic.

              Większość polskich biur ma niższe od Neckermanna ceny, gorszy
              standard obiektów i nie oferuje np. pokojów rodzinnych. Właśnie
              dlatego wybierałam do tej pory Neckermanna. Sądziłam, że wysoki
              standard obejmuje także obsługę i traktowanie klienta. Źle sądziłam,
              jak się okazuje.
                • Gość: wiola Re: neckermann żąda dopłat IP: *.adsl.inetia.pl 11.01.09, 18:13
                  Wyjeżdżam 3.02.2009roku do Maroka z rodzinką nie otrzymałam od Neckermanna
                  żadnych dokumentów o podwyżce. Jestem osobą pracującą i nie mam ochoty siedzieć
                  w oknie i czekać na listonosza do czwartku 15.01.2009r. Po czwartku to
                  Neckermann ma problem, że mnie nie poinformował o podwyżce w odpowiednim
                  terminie. A jeśli zażądają dopłaty to sprawa do sądu gdyż nie mogą podnieść na
                  20 dni przed wyjazdem mieli czas od października. Rozmawiałam z listonoszem
                  otrzymuje się list awizo i czeka 7 dni na poczcie następnie drugie awizo.
        • Gość: modart Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.09, 13:52
          Ja kupilem 42.10.2008 wycieczke do Egiptu. Cena za dwie osoby 4100pln 7 dni.
          Teraz dostalem pismo informujace, ze koszt wzrosl i mam zaplacic 5240 czyli 28%
          !!!!!! w centrali neckermanna poinformowali mnie ze jesli zrezygnuje to zabiora
          zaliczke 900pln. Przez ostatnie 4lata wydalem w neckermannie 50tys.pln za wczasy
          i co ???? Maja mnie gdzies. Przepraszam mam niemiecka klawiture.
          • tu-quoque Re: neckermann żąda dopłat 12.01.09, 12:01
            Czyli wzrost ceny o prawie 30% i nadal Polacy placa , pojecza troche
            na forum ale i tak zaplaca- ludzie , w Polsce jest dziki
            kapitalizm , a to hotele 3 gwiazdkowe robia sie magicznie 4
            gwiazdkowe w Polsce,a to kaza Ci placic 30% wiecej dopiero po tym
            jak dostana zaliczke-cos pieknego, i nadal jezdza .Ciekawe czy w
            Niemczech o tym wiedza , czy to tylko taki dla specjalnych polskich
            klientow prezent noworoczny
    • jerzyk.40 Re: neckermann żąda dopłat 08.01.09, 16:47
      Witam!
      Jestem w dokładnie takiej samej sytuacji. Wyjeżdżamy 30.01.09.
      29.12.08 wpłaciłem całość a dziś dostałem pismo od drani że cena skoczyła z 9892
      PLN na 12661PLN. Rezerwację zrobiliśmy dla czteroosobowej rodziny 28.10.2008 -
      wtedy dolar (bo w nim rozliczają się z Egiptem) był po 3.05 - obecnie jest
      porównywalnie lub nawet taniej! Neckermann ma to jednak gdzieś bo twierdzi że
      katalogi powstały w sierpniu - a wtedy waluty były tańsze. Koszt rezygnacji na
      dzień dzisiejszy to 35% czyli chyba dopłacę te 2769 ale będę robił co mógł żeby
      im umilić życie. Agentka z biura za którego pośrednictwem robiłem rezerwację
      dzwoniła do nich i usłyszała od jakiegoś ważniaka w stolicy że klient może sobie
      iść do sądu ale i tak nie wygra. Na pewno takich jak my jest spora grupa -
      skrzyknijmy się jakoś i spróbujmy zawalczyć w grupie o swoje a przynajmniej
      zróbmy taki szum i antyreklamę żeby Neckermannowi sprzedaż spadła do zera -
      wtedy poczują że nie można bezkarnie okradać klientów. A swoją drogą to kolejny
      argument za wprowadzeniem euro wbrew niektórym politycznym opiniom.
      Pozdrawiam. Oszukani przez Neckermana! - działajmy!
    • agniesia331 ALE ty mozesz zrezygnować bez opłat!!!! 09.01.09, 11:38
      jest cos takiego jak "ogólne warunki płatności "i w nich jest
      napisane, że BP ma prawo podnieść cenę, ale ty masz wtedy prawo
      zrezygnować bez opłat (zależy od BP masz chyba na to 3 dni)-tylko,
      że zwrot kasy potrwa trochę,musisz ich pośpieszyć, żebyś dostał ta
      kasę na wykupienie innej wycieczki
      • agnieszkamr Re: ALE ty mozesz zrezygnować bez opłat!!!! 09.01.09, 11:47
        agniesia331 napisała:

        > jest cos takiego jak "ogólne warunki płatności "i w nich jest
        > napisane, że BP ma prawo podnieść cenę, ale ty masz wtedy prawo
        > zrezygnować bez opłat (zależy od BP masz chyba na to 3 dni)-tylko,
        > że zwrot kasy potrwa trochę,musisz ich pośpieszyć, żebyś dostał ta
        > kasę na wykupienie innej wycieczki

        Niestety, nie w Neckermanie. W Warunkach podano, że w przypadku
        rezygnacji oni potrącają poniesione koszty. Powyżej 20 dnia przed
        podróżą jest to około 35% (powinni udokumentować poniesione koszty).
        Oczywiście, klauzula ta jest tzw. klauzulą niedozwoloną.

        Ja nie chcę rezygnować. Dzieci cieszą się na ten wyjazd. Nie mam też
        zamiaru szukać teraz czegoś w last minute. Zamierzam natomiast nie
        brać w przyszłości Neckermanna pod uwagę i informować wszędzie,
        gdzie się da, o ryzyku związanym z korzystaniem z ich usług.
    • Gość: stop !!! Re: neckermann żąda dopłat IP: *.tensor.gdynia.pl 09.01.09, 12:59
      > biuro poczekało z radosną informacją o podwyżce do czasu, kiedy
      > wpłata za wyjazd wylądowała na ich koncie. [...]
      > Podobno decyzja o wprowadzeniu dopłat zapadła dokładnie 31 gru.
      > Ale jakoś dziwnie mi się to zgrało z wpłatą, której dokonałam 30
      > grudnia...

      wplacilem 5/01, 8/01 juz w skrzynce czekalo info o poleconym...;
      co ciekawe, 6/01 osobiscie bylem w biurze N*****a, sprawdzic czy doszedl przelew i mila pani nie poinformowala mnie ze planowane sa jakies doplaty (przelew wtedy jeszcze nie doszedl). gdy nastepnego dnia (7/1) zadzwonilem czy doszedl przelew, okazalo sie ze przelew jest ale ze *WLASNIE* dostali info z centrali o doplatach. nie wierze, ze nie ma na to wszystko paragrafu.
    • Gość: zal Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 09.01.09, 13:39
      Doją z was kase, nie ma co.
      Wydaje mi sie ze polskie biura testuja te dopłaty teraz na wieksza
      skale. I jezeli takie dopłaty bedą przechodziły bez wiekszego echa
      to w przyszłsci praktycznie od wszystkich wyjazdow kupowanych ponad
      21 dni przed wyjazdem beda pobierne. Zreszta tak juz jest od
      jakiegos czasu ale teraz moze byc na znacznie wieksza skale.
      Nieswiadomy klient bedzie kuszony niska ceną ale nie bedzie wiedział
      ze czeka go w odpowiednim momencie dopłata.

      Z drugiej strony nie ma sie co dziwic ze tak jest - wiadomo biuro
      podróży to nie instytucja charytatywna i chcą jak najwiecej zarobic
      kasy - kazdy sposob zgodny z prawem jest dobry o ile sa klienci
      ktorzy sie tak z kasy wydoić dadzą to czemu tak nie robic... Dla
      biura to zawsze dodatowy grosz a czymś klienta trzeba zwabic (niska
      cena bez dopłat).
      Gorzej maja ci ktorzy zaplacili juz wczesniej dużą kwote i jeszcze
      maja dodatkowo dopłaty.... wtedy zeby sie nie załamac to trzeba
      myslec pozytywnie - najlepiej tak ze moze jak zapłace te dopłaty to
      biuro podstawi lepszy samolot, lub lepszy autokar na transfer do
      hotelu. Lub jak zapłace to dopłaty to chociaz w zamian beda lepsze
      drinki przy basenie.
      Trzeba myslec pozytywnie bo inaczej to idzie sie załamać.
      • Gość: xxx Re: neckermann żąda dopłat IP: *.tensor.gdynia.pl 09.01.09, 13:50
        > Z drugiej strony nie ma sie co dziwic ze tak jest - wiadomo biuro
        > podróży to nie instytucja charytatywna i chcą jak najwiecej zarobic
        > kasy - kazdy sposob zgodny z prawem jest dobry o ile sa klienci
        > ktorzy sie tak z kasy wydoić dadzą to czemu tak nie robic... Dla
        > biura to zawsze dodatowy grosz a czymś klienta trzeba zwabic (niska
        > cena bez dopłat).

        oprocz prawa istenieja niepisane normy zwane najogolniej "dobrym zwyczajem".
        Firma z KLASĄ nigdy nie bedzie praktykowała sztuczek na granicy prawa. W Polsce
        nadal w wielu firmach istnieje zasada: wydoic ile sie da, a potem jakos to
        bedzie. Kazda firma bez zasad jest dla mnie przegrana i koniec.
      • Gość: jack_06 Re: neckermann żąda dopłat IP: *.kalisz.mm.pl 09.01.09, 16:29
        W tym roku TUI ma ofertę na lato 2009 (do 15-01) gwarantującą
        niezmienność opłat. Baaaardzo pragnąłem tego typu gwarancji. A to co
        opisane wyżej, potwierdza, że słusznie. W ub roku Neck, tuż po
        wykupieniu wczasów w first (początek stycznia - zdawałoby się
        będzienajtaniej), obniżył ceny o 10%. Też byłem w plecy, a wypisane
        przeze mnie żale, potraktowali sztampowym (i niegrzecznym) pismem. W
        tym roku dałem z nimi spokój. Zresztą mają obłędne ceny, a i tak
        przed wylotem pewnie coś dowalą do pieca... Też mnie mdli na ich
        żółty kolor.
        JD

        • agnieszkamr Re: neckermann żąda dopłat 09.01.09, 16:34
          Gość portalu: jack_06 napisał(a):

          > W ub roku Neck, tuż po
          > wykupieniu wczasów w first (początek stycznia - zdawałoby się
          > będzienajtaniej), obniżył ceny o 10%.

          Dwa lata temu było dokładnie tak samo. Za Teneryfę zapłaciliśmy o
          1500 złotych więcej niż osoby, które kupiły ją parę miesięcy po nas.

          > Też byłem w plecy, a wypisane
          > przeze mnie żale, potraktowali sztampowym (i niegrzecznym) pismem.
          W
          > tym roku dałem z nimi spokój.

          Ja się nawet nie kłóciłam. Słowo się rzekło, kobyłka u płota.
          Uznałam, że to moje ryzyko, mogłam poczekać.
          No cóż, mnie rozbawili w tym roku do łez, ponieważ dostałam kartę
          Neckermann Klub i przyznali mi zniżkę. 18 (słownie osiemnaście)
          złotych, bo mogłam taniej wykupić ubezpieczenie. Tak, tak, zgodnie z
          regulaminem, ale radosne informowanie o takiej zniżce dla stałego
          klienta to trochę obciach jednak...
          • Gość: jaszcur Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 10.01.09, 10:43
            ha, ha, ha
            W sumie to mnie to zaczęło bawić zważywszy na fakt jak to się wszyscy zawsze
            mądrowali - Tylko Tui i Neckerman gwarantują Ci najwyższą jakość
            usług............ itd ha, ha, ha
            A poważnie to ja naprawdę mam zamiar napisać do wszelakich inspekcji zwracająć
            się z prośbą o przyjrzenie się tym procederom. Dla mnie są skandaliczne. Fakt
            gdybym zapłaciła miała dzieci to pewnie bym dopłaciła. To nie zmienia jednak
            faktu, że starałąbym się tę kasę odzyskać. Na pewno rzecznik praw konsumenta.
            Oni zresztą nawet w jakieś dni tygodnia przyjmują osobiście ale drogą emailową
            też można się porozumieć bo kiedyś w jakiejś sprawie się kontaktowałam.
            W sumie to głupota ze strony takich biur bo akcja jest jednorazowa. Jeden raz
            klient się natnie a potem będzie szerokim łukiem omijał takie biura i tyle. Więc
            tak z pozycji handlowca to głupie te posunięcia. Jeśli się bawią w takie
            przeliczanki to dlaczego nie przeliczają waluty w dniu zakupu ?

            Właśnie sprawdziłam i tu namiary na instytucje gdzie składać donosy. W sumie to
            może się okazać, że to luka w prawie :)
            Tu artykulik

            www.tur-info.pl/p/ak_id,29560,,umowa,biuro_podrozy,klient,klauzula,zapis,naduzycie,zastrzezenie.html
    • kan111 Re: neckermann żąda dopłat 10.01.09, 14:41
      Co robicie w związku z dopłatami.Czy mamy jakieś szanse na wygraną?
      Ja też powiększyłam to grono,z tym że mam wykupione ubezpieczenie od
      kosztów rezygnacji,no ale po to się rezerwuje,żeby jechać a tu
      rozczarowanie.Mi podwyższyli o 2000 zł.Chciałam zmienić Sharm na
      Hurghade ale też się nie mogę z nimi dogadać.Koszty ubezpieczenia i
      25% przepada.Pani w biurze kazała rozwiązać obecną umowę i zawrzeć
      nową.Żadne argumenty do nich nie docierają.każą dzwonić do zarządu a
      zarząd szuka nowych frajerów,bo aktualnie są targi turystyczne.Myśl
      ałam,że za te pieniądze wezmę sobie tydzień,to nawet do tego
      tygodnia muszę dopłacić(hotel 4*)a miałam 5*.i ubezpieczenie płacić
      od nowa.Ani tak,ani siak
      • Gość: z Gdanska... Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 10.01.09, 19:21
        Witam mysle ze grno jest ogromne, ludzie przegladaja to forum a nie koniecznie tu pisza (tak jak ja do czasu...) mysle ze mozna sprobowac napisac na kontakt tvn24 i wysle im link do tego forum, moze by cos zrobili i rozglosnili na Polske, a wracajac do tematu mi kazali ok. 500zl doplacic(mniej od wiekszosci bo sa to zimowe ferie). Przejzalem dokladnie umowe i nie ma tam nic o innej walucie niz pln (jade do Szwajcarii) w takim razie jak lira turecka wzrosnie to tez mi beda kazac doplacac ???
      • agnieszkamr Re: neckermann żąda dopłat 11.01.09, 14:10
        kan111 napisała:

        > Co robicie w związku z dopłatami.

        Dopłacę. Niestety, walka w sądzie miałaby szanse powodzenia tylko
        wówczas, gdybym zrezygnowała z wyjazdu, a ja nie zamierzam psuć
        dzieciom, mężowi i sobie radości z ferii. Natomiast będzie to
        zdecydowanie ostatni nasz wyjazd z Neckermannem. Następnym razem
        zorganizuję urlop sama (na tegoroczne wakacje mam już samodzielnie
        załatwione rezerwacje we Włoszech i na Lazurowym Wybrzeżu) albo
        pójdę do konkurencji, czyli do Tui albo do jakiegoś zagranicznego
        biura, chyba, że w międzyczasie inne polskie BP zaczną oferować
        pokoje rodzinne (a nie pokoje z dwiema dostawkami). Warunkiem
        podstawowym przy wyjeździe w first minute (a lubię tę formę, bo mam
        pewność dobrego hotelu i takiego standardu, jaki mi odpowiada)
        będzie gwarancja ceny albo chociaż ustalenie ceny w walucie.

        Neckermann stracił klientów. I postaram się zniechęcić innych.
    • Gość: Markus Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 11.01.09, 14:10
      Jestem w podobnej sytuacji. Otrzymałem od N powiastke poleconą i
      przeanalizowałem wszystkie dokumenty i daty (!!!) Piszesz o
      problemie lecz nie podałaś daty rozpoczęcia ferii. Jeżeli impreza
      rozpoczyna się w okresie 21 dni od dnia doręczenia pisma od N to
      niestety musisz zapłacić kwotę podwyżki. Jeżeli jest inaczej to nie
      ma takiego obowiązku. Zauważ że wpłata nie ma tutaj żadnego
      znaczenia a jedynie okres, który pozostał do rozpoczęcia imprezy.
      Cen nie można zmieniać na 20 dni przed imprezą. Pozdrawiam
      • Gość: Neckermann Re: neckermann żąda dopłat IP: *.3s.pl 11.01.09, 14:37
        Czy ten problem dotyczy wszystkich imprez. Mam zarezerwowane lato i po
        przeczytaniu tego wątku zaczynam mieć obawy, że też nam zaserwują dopłatę.
        Rezerwowałam z katalogu HIT, gdzie nie ma podanych cen i ceny są stale
        aktualizowane, więc trudno aby zrzucali winę na kurs walut sprzed kilku
        miesięcy. Czy ktoś z Was też rezerwował z HITa?? Patrząc na stronę, dzisiaj ta
        oferta jest dużo droższa, miałam nadzieję, że mieliśmy rabat za wczesną
        rezerwację, ale teraz już sama nie wiem co myśleć. Czy będę dopłacać do obecnej
        ceny?? Może ktoś był lub jest w podobnej sytuacji.
        Pozdrawiam i mimo wszystko życzę udanych wakacji.
      • kan111 Re: neckermann żąda dopłat 11.01.09, 14:50
        U mnie z datą akurat okey,wyrobili się w czasie.Pismo dostałam 7.01
        a wylot mamy 11.02.Tak że chyba nie mam pola do popisu.Dopłaty
        jeszcze nie zrobiłam,nadal się zastanawiam.Opcja jest taka że lecę
        albo całkowicie rezygnuję.Poczekam jeszcze do jutra,może w biurze
        będą mieć nowe wiadomości,bo z tego co mi mówili to oni też nie
        mieli kontaktu z zarządem.Myślę że jutro trzeba ostro nachodzić
        szefostwo.Pani była naprawdę przejęta sytuacją klientów,starała się
        pomóc,nawet kilkakrotnie dzwoniła.(nie bronię jej)Decyzja ponoć ma
        być podjęta na początku tygodnia.
        • kan111 Re: neckermann żąda dopłat 11.01.09, 15:12
          Wydaje mi się,że mogą dołożyć.Biuro co roku stosuje jakieś
          gierki.Chyba że w tym sezonie zmądrzeją po naszych krytykach i
          zaczną szanować klientów.Zpewne wielu z nas ,jak sytuacja się nie
          wyjaśni z nimi już nie poleci.Ja też zacznę z powrotem podróżować
          samochodem.(chociaż nie ukrywam,że się strasznie rozleniwiłam przez
          to latanie)Wracając do dopłat to w tamtym roku też dopłacali,też był
          szum,ale nic nie dał.Ludzie ,,płakali'' ale i tak latali.Jak to się
          mówi---PŁAĆ I PŁACZ--POZDRAWIAM--
      • agnieszkamr Re: neckermann żąda dopłat 11.01.09, 15:02
        Gość portalu: Markus napisał(a):

        > Jestem w podobnej sytuacji. Otrzymałem od N powiastke poleconą i
        > przeanalizowałem wszystkie dokumenty i daty (!!!) Piszesz o
        > problemie lecz nie podałaś daty rozpoczęcia ferii.

        Ależ pisalam, że zmieścili się w terminie. Pismo otrzymałam 8
        stycznia, a wyjazd rozpoczyna się 30 stycznia (22 dni przed datą
        rozpoczęcia).


      • Gość: modat Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.09, 16:22
        Mam niemiecka klawiAtur/'>Atur/'>ature- przepraszam. Jedziemy do egiptu z
        neckermanna. wyjazb byl kupiony juz na poczatku listopada. Teraz na 40 dni przed
        wylotem zmienili cene z 4100pln, na 5240pln, 28% to skandal !!!!!!
        Dzwonilem do Warszawy do centrali, gdzie poinformowano mnie, ze jesli zrezygnuje
        to strace przedplate w wysokosci 900pln. !!!!!!
        • kan111 Re: neckermann żąda dopłat 11.01.09, 17:53
          Tak,stracisz całą przedpłatę,chyba że masz wykupione ubezpieczenie
          od kosztów rezygnacji to tracisz do 30 dni przed rozpoczęciem 20% z
          całości imprezy,oczywiście nie licząc ubezpieczenia (w twoim
          przypadku 40 zł).Tak?Im bliżej wylotu tracisz więcej,następne
          tygodnie to kolejne 5%Tracisz z ceny którą masz na umowie.
      • Gość: modart@op.pl Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.09, 16:49
        Czy moze ktos wie czy postepowania neckermanna jest zgode z prawem i czy moga
        pozbawic mnie zaliczki ?
        Czy ktos jest w podobnej sytuacji, slyszalem ze jest to obecnie "normalka". ja
        bylem 3 razy z neckermannem i gdy waluty tanialy to nie zwracali ani grosza.
        Teraz calym ryzykiem walutowym obarczaja nas. Sa na tyle beszczelni ze nie ma
        dla nich znaczenia, ze w ciagu 4 ostatnich lat wydalem u nich na wczasy dla
        mojej rodziny ponad 40tys. To byl ostani raz !!!!
        Przepraszam, mam niemiecka klawiture.
        • Gość: jack_06 Re: neckermann żąda dopłat IP: *.kalisz.mm.pl 11.01.09, 18:04
          Przy okazji rozpatrywania tego wątku, zastanawiam się, czy
          postępowanie polskiego oddziału Neckermann jest spójne z polityką
          całego koncernu Thomas Cook, którego Neckermann jest częścią ?
          Zakładam, że w Niemczech takie numery byłyby stosowane przez firmę,
          która w przyszłym roku żadnych turystów na wakacje wysłać już nie
          zamierza. Może ktoś z forumowiczów znających język niemiecki na tyle
          dobrze, by napisać do nich pismo z opisem tych zdarzeń, spróbuje
          jeszcze tej drogi. Może nie zmieni to sytuacji tych, którzy już
          dostali te nieszczęsne dopłaty, ale może jakiś niemiecki boss zapyta
          polskiego odpowiednika, co tam wyprawia za Odrą ? W końcu to jedna
          firma, pod jedną nazwą, która szargana jest na forum z uwagi na
          zachłanność lokalnego dyrektora. Może uratujemy swoje i przy okazji
          innych pieniądze, a może to będzie krok (choćby mały) do
          ucywilizowania polskiego rynku usług turystycznych...
          JD
            • Gość: wiola Re: neckermann żąda dopłat IP: *.adsl.inetia.pl 11.01.09, 18:25
              Wyjeżdżam 3.02.2009roku do Maroka z rodzinką nie otrzymałam od Neckermanna
              żadnych dokumentów o podwyżce. Jestem osobą pracującą i nie mam ochoty siedzieć
              w oknie i czekać na listonosza do czwartku 15.01.2009r. Po czwartku to
              Neckermann ma problem, że mnie nie poinformował o podwyżce w odpowiednim
              terminie. A jeśli zażądają dopłaty to sprawa do sądu gdyż nie mogą podnieść na
              20 dni przed wyjazdem mieli czas od października. Rozmawiałam z listonoszem
              otrzymuje się list awizo i czeka 7 dni na poczcie następnie drugie awizo.
              • Gość: jack_06 Re: neckermann żąda dopłat IP: *.kalisz.mm.pl 11.01.09, 18:35
                Mój pomysł oparłem na doświadczeniach mojej znajomej, która
                poruszywszy centralę (telefonicznie) w Reichu osiągnęła, co chciała.
                Chcieli jej zmienić hotel na kilka dni przed wyjazxem. W polskim
                oddziale biura nie chcieli słyszeć o zmianie decyzji. Po interwencji
                w Reichu, wszystko wróciło do normy, a na miejscu przyjęto ich po
                królewsku. Nawiasem mówiąc, w Reichu byli w lekkim szoku, gdy Polak
                robił awanturę jakiemuś dyrektorowi. Może tu też poskutkuje głos
                znad Wisły, przecież wielu naszych rodaków wyjeżdża z Neckiem na
                wakacje. Chyba nie mogą nas traktować jak totalną prowincję. Nie
                dajamy szybko umrzeć temu wątkowi, zwłaszcza, że jest teraz czas
                first-minute. Wielu ludzi kupi ofertę, szczęśliwie sądząc, że tanio,
                a przed wyjazdem przyjdzie spore rozczarowanie wraz z listonoszem
                przynoszącym dodatkowe koszty last minute...
              • wojtek37k Re: neckermann żąda dopłat 11.01.09, 20:26
                Nie chce Cię rozczarować , ale to , że nie odbierzeż
                korespondencji , wcale nie zwolni Cię z dopłaty . Rozumując ja Ty ,
                nie można było by skutecznie zawiadomić żadnego dłużnika , o swoich
                roszczeniach , żaden sąd nie przyzna Ci racji w sprawie - nie
                odebrałam korespodencji mogę nie płacić . Ja wam bardzo wpółczuję
                tej sytuacji z dopłatami , mam to szczęście , że już kiedyś się
                zraziłem się Necermanna i z nim nie jeżdzę .

                Pozdrawiam Wojtek
                • pietnacha40 Re: neckermann żąda dopłat 11.01.09, 20:39
                  W umowach kredytowych jest napisane,ze nie odebranie trzech
                  kolejnych awizo,jest traktowane jak zawiadomienie otrzymane.Nie
                  wiem,czy biura mają coś takiego w umowie.Następnie,jeśli oni odbiorą
                  list,ale pod koniec drugiego awizo - czyli ,że będzie mniej niz te
                  21 dni - jak to będzie potraktowane ? Bo np.w prawie pracy jest
                  tak,ze jeśli wyślesz wypowiedzenie przed końcem kwietnia,a pracownik
                  odbierze je choćby 1 maja,to wypowiedzenie liczy się od 1
                  czerwca.Więc też by trzeba sprawdzić,jak jest z biurem - data
                  wysłania ,czy data otrzymania.
                    • pietnacha40 Re: neckermann żąda dopłat 12.01.09, 07:41
                      wojtek37k napisał:

                      > Nie wiem , co mają do tego umowy kredytowe , wiem natomiast , że
                      te
                      > kwestie reguluje kodeks handlowy , liczy się stempel pocztowy ,
                      > kiedy korespondencję odbierzesz , to już twoja prywatna sprawa .

                      Umowy kredytowe nic,taka luzna uwaga tylko.Czyli ,jesli jest tak jak
                      piszesz (a pewnie jest),to odbieranie poleconych dopiero po drugim
                      awizo,nic nie da.Bo taki pomysł chyba tutaj już wcześniej padł.No to
                      chyba zostaje droga przez Niemcy lub sądowa.
                      • wojtek37k Re: neckermann żąda dopłat 12.01.09, 13:49
                        Tą drogą , z nie przyjmowaniem korespodencji , nie ma chyba co
                        podążać , ale kibicuje wam z całego serca , piszcie do centrali . To
                        co zrobił Nec nie jest normalne . Sam mam wczasy wykupione z firsta
                        u sprawdzonego przeze mnie organizatora , dzwoniłem do agentki
                        zapewnia , że coś takiego napewno się nie zdaży , cena jest
                        ostateczna . .....ale.....
                • Gość: wiola Re: neckermann żąda dopłat IP: *.adsl.inetia.pl 11.01.09, 20:54
                  To dlaczego mówią o 21 dniach. Tym bardziej, że inne biura o podwyżkach
                  informowali na 2-3 miesiące przed wyjazdem. Czy Neckermann to inne biuro i na co
                  czekali aż do ostatniej chwili. Ja ich poinformuje o braku zawiadomienia o
                  dopłacie w piątek to jest na 19 dni przed wylotem. Tym bardziej, że wycieczkę
                  zamawiałam do Maroka w październiku. Adwokaci są od takich spraw a umowa jest w
                  dwie strony.
      • Gość: z Gdańska Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 12.01.09, 15:34
        Gość portalu: jozefa1 napisał(a):

        > Proponuję napisać do TVN24,bo wiem z doświadczenia że biura nie
        > lubią antyreklamy w mediach,ale może to zrobić wyłącznie ktoś z
        > poszkodowanych.

        Już napisałem do nich, z linkiem do tego forum, a oni w odp. spytali mnie czy znam kogoś kto też wykupił taką wycieczke, a ja odpisałem że znam was ale tylko przez internet i od tego czasu nic nie napisali... czekam ok. 1 dnia wiec może jeszcze coś z tego będzie.
        • Gość: wiola Re: neckermann żąda dopłat IP: *.adsl.inetia.pl 12.01.09, 15:43
          Byłam u adwokata gdyż nie otrzymałam od Neckermanna pisma o podwyżkach.Okazuje
          się, że muszą mnie powiadomić skutecznie na 20 dni przed wylotem może to być
          pisemnie lub telefonicznie gdyż umowa nie precyzuje w jakiej formie. Dlatego
          jestem czujna. Ja z nimi zagram w waryjata dzwoniąc i pytając czy nic się nie
          zmieniło a potem akcja problem mają wielki.
    • Gość: jozefa1 Re: neckermann żąda dopłat IP: 80.51.237.* 12.01.09, 11:44
      Na stronie NEC.znalazłam następujący zapis w warunkach
      płatnośći:4.1. Zmiany lub uzupełnienia poszczególnych usług dokonane
      przez nas w stosunku do informacji zawartych w katalogach,
      Zgłoszeniu - Umowie są dopuszczalne po zawarciu Umowy o ile są
      niezbędne, nie są znaczące i o ile podstawowa forma imprezy
      turystycznej zostaje zachowana.
      Wydaje mi się że wzrost ceny o 28% jest jak najbardziej ZNACZĄCY
    • Gość: jozefa1 Re: neckermann żąda dopłat IP: 80.51.237.* 12.01.09, 12:39
      Zgodnie z obowiązującym prawem Urząd Ochr.Konkurencji i Kons.
      podejmuje działanie w przypadku naruszenia zbiorowych interesów
      konsumentów-ma to miejsce w tym przypadku,a więc proponuję postąpić
      zgodnie z poniższą instrukcją powołując sie na niegodność zapisu w
      umowie (zapis że cena może być podwyższona bez możliwości klienta
      odstąpienia od umowy)z ustawą o usługach turystycznych.Można też
      powołać się na rejestr niedozwolonych klauzul umownych (o tym pisał
      kolega wyżej)
      Zbiorowe interesy konsumentów
      Z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów mamy do czynienia
      wówczas, gdy bezprawna praktyka przedsiębiorcy dotyka
      nieograniczonej liczby osób – to znaczy potencjalnie każdy może
      zostać przez nią poszkodowany. Tak więc zbiorowych interesów
      konsumentów nie będzie naruszać na przykład błędne naliczenie rozmów
      na rachunku telefonicznym bądź niejasne sformułowanie w konkretnej
      umowie – są to sprawy indywidualne. Natomiast z naruszeniem
      zbiorowych interesów konsumentów będziemy mieli do czynienia w
      przypadku takiego skonstruowania systemu obsługi klienta, które w
      praktyce uniemożliwia reklamowanie kwestionowanego rachunku lub
      stosowanie w umowach ze wszystkimi konsumentami wzorców
      zawierających niedozwolone postanowienia.

      Konsumenci, którzy chcą do UOKiK zgłosić skargę mogącą być podstawą
      do wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie naruszenia
      zbiorowych interesów konsumentów, powinni złożyć ją na piśmie pod
      adresem Urzędu. Zgodnie z art. 63 par. 2 kodeksu postępowania
      administracyjnego, zarówno w przypadku skargi, jak i próśb o
      udzielenie odpowiedzi, wszelkie wystąpienia do Urzędu Ochrony
      Konkurencji i Konsumentów powinny być opatrzone dokładnymi danymi
      teleadresowymi nadawcy. Zgłoszenia anonimowe nie będą przez Urząd
      rozpatrywane.
      Proponuję dać to do wiadomośći Zarządu NEC.
    • kan111 Re: neckermann żąda dopłat 12.01.09, 19:41
      No to od jutra zaczynamy ponownie interwencję.Wiecie ,że od piątku
      N... nie sprzedał wogóle Egiptu.Te miejsca.które były nadal
      są.Kilkakrotnie dzwoniłam dzis do Warszawy i nikt nie podnosił
      słuchawki.(nie wiem,czy robili to celowo,czy miałam pecha)Dzięki za
      nr.telefonów .TUI i SCAAN już nie mają miejsc na ferie.
      • Gość: modart Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.01.09, 19:52
        Ja sie dodzwonilem do NN do Warszawy, ale spiewka byla ta sama.Plac i placz albo
        trac zaliczke. Pamietajcie telefony nic nid daja, tylko faksy i pisma. Wszytko
        trzeba miec na pismie, takze to ze nie oddadza zaliczki. Ja jutro puszczam do
        nich faks,poniewaz tylko na tej podstawie mozna starac sie po powrocie od zwrot
        doplaty. Przepraszam, mam lapsa DE.
      • arturos71 Re: neckermann żąda dopłat 12.01.09, 20:09
        Witam.Lecę 21.01.2009 a rezerwowałem pod koniec sierpnia.Na razie
        nic mi nie przysłali i chyba mam spokój,natomiast moi teściowie lecą
        11.02.2009 i za dwie osoby musieli dopłaci 1500złTrzeba podbijac
        cały czas ten wątek i przenieśc go na inne fora regionalne.Może te
        złodziejskie metody odbiją się im czkawką.
        Pzdrawiam
        Arturos
          • jerzyk.40 Re: neckermann żąda dopłat 12.01.09, 20:45
            nieważne ilu nas jest.Ja jestem strzelony na 2769 zet i staram się szarpać.
            Dzwoniłem już do Weissa do Radia Zet(na razie bez odzewu), jutro dzwonie do TVN
            i ide do rzecznika praw konsumenta. Każdy ze swej strony powinien działać i
            robić jak najwięcej szumu. Przynajmniej tyle zrobimy że drabom spadnie sprzedaż
            bo forsy chyba nie odzyskamy.
            • Gość: oli Re: neckermann żąda dopłat IP: 212.67.149.* 15.01.09, 22:53
              jestem w szoku! anie mieliscie takiej opcji,ze nie zmienia wam ceny?
              teraz biura daja to za darmo (w ecco przynajmniej tak jest jak sie
              kupi wczesniej, zeby sie potem nie stresowac). ale numer wam
              wycieli. to ja wole latac moze z biurem, ktore ma moze mniejsza
              renome, ale nie roluje klientow. pozdro i powodzenia!
                • Gość: KM Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.01.09, 18:38
                  Jerzyk podaj nr telefonu, również nie mam zamiaru podarować N tego
                  co zrobili, jeste nas 4 rodziny więc już jest więcej ludzi.
                  Skontaktuję się z Toba może razem zdziałamy więcej.....Mam zamiar
                  nie tylko iść z tym do prawnika, ale wszystkie w/w urzedy z prasą i
                  TV na czele.......Rozmumiem podniesienie cen bo wzrosło Euro, ale z
                  formą powiadomienia 14 dni przed wyjazdem dostałam list polecony,
                  nadany 02.01. Nie ochodzi mnie ich data stempla, tylko faktyczna
                  data kiedy ja zoatałam zapoznana z informacją!!!!
              • Gość: luko Re: neckermann żąda dopłat IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 25.01.09, 13:36
                Witam ,odpowiadam -takiej obcji Neckermann nigdy nie miał,bo wiem że
                to Biuro Neckermann jest droższe i to wszystko co może się wydarzyc
                to jest w kalkulowane w tą cene,i po to kupowałem u nich wycieczki
                żeby się nie stresowac tylko cieszyc się każdym dniem do czasu
                wylotu.Ja jeszcze nie dostałem polecenia dopłaty ale jak to się
                wydarzy to wykupiłem u nich ostatni raz .Pozdrawiam
    • fazolka Re: neckermann żąda dopłat 12.01.09, 22:19
      Dwa lata temu wyjeżdżaliśmy z neckermanem do Hiszpanii, kupiliśmy
      wycieczkę w maju, wyjazd miał być we wrześniu (podróż poślubna, ah!).
      W sierpniu otrzymaliśmy pismo o konieczności dopłaty, ale wysłali je
      listem zwykłym, więc wmówiliśmy im, ze nic nie dostaliśmy, a 20 dni
      przed rozpoczęciem imprezy nie mogli podnieść ceny (i tego się
      trzymali !!!), więc nic nie dopłacaliśmy...
      Jak widać-praktyka stara, tylko teraz wysyłają listy polecone :(

      A.
    • korba7 Re: neckermann żąda dopłat 12.01.09, 22:42
      Również dostałem pismo o podwyżce ferii od 6 lutego. W biurze we wrześniu przy
      rezerwacji jako załącznik dostałem warunki Neckermanna mówiące, że cena imprezy
      jest skalkulowana na poziomie średniego kursu euro z listopada 2007 roku
      /3,6556/. Teraz NN wypiera się twierdząc, że we wrześniu obowiązywały już
      warunki z cena na lipiec 2008 roku /ok.3,25/. Myślę, że powinny nas obowiązywać
      warunki te które otrzymaliśmy wraz z umową. Szkoda, że nie były one parafowane.
      Jeżeli jednak są takie osoby z warunkami cenowymi na listopad 2007 roku to
      świadczy to o błędzie NN, który musi obciążać biuro, a nie klienta. Wysłałem fax
      + polecony do NN, obliczyłem dopłatę, która była połową kwoty żądanej przez NN,
      zgłosiłem sprawę do Urzędu Marszałkowskiego Woj. Mazowieckiego, który prowadzi
      nadzór nad biurami. Podwyżka jest prawnie uzasadniona jednak jej wysokość należy
      indywidualnie przeliczyć wg zasad w punkcie 2.1 i 3.1 warunków NN. Pozdrawiam i
      namawiam do działania, nawet dopłata pełnej kwoty przed wyjazdem nie zamyka
      możliwości odwoływania się po feriach. Należy jednak zasygnalizować problem
      najlepiej faxem i poleconym. Powodzenia!!!
          • jarenty77 Re: neckermann żąda dopłat 13.01.09, 11:44
            Witam, nas też "dotknęła" korespondencja od N.
            Z tym, że sytuacja jeszcze nie jest do końca wyjaśniona.Wczoraj otrzymaliśmy
            pismo (12 stycznia) listem zwykłym z prośbą o dopłatę kwoty 1134 złote. Lecimy
            do Hurghady 30 stycznia.
            Rozmowa z Panią od marketingu dała nadzieję, że jednak nie będziemy musieli
            dopłacać ponieważ nie dostaliśmy listu poleconego. Pewnie wkrótce to się
            wyjaśni, tak czy inaczej należy powiedzieć, ze sytuacja jest beznadziejna, bo
            cóż można ugrać na kilkanaście dni przed wylotem.
            Najgorsze jest to, że człowiek po każdym by się tego spodziewał tylko nie po
            nich. Zawsze wolałem zapłacić troszkę więcej żeby mieć komfort i spokój. Do tej
            pory było ok. Dzięki naszym referencjom cała bliższa i dalsza rodzina jeździła z
            neckermannem. No i proszę.
            Na szczęście dzisiaj ludzie maja internet, potrafią się mobilizować, jednoczyć i
            dzięki temu inni mogą przejrzeć na oczy i się głęboko zastanowić nad wyborem
            biura podróży na przyszłość. Dzisiaj może dzięki tym dopłatom kasa im się
            zgodzi, ale czy tak będzie zawsze?
            Niech N pamięta też, że na "miejscach przeznaczenia" ma swoich rezydentów,
            którzy sprzedają nam wycieczki do Kairu, Luksoru, na quady itd. I, że każdy z
            poszkodowanych może takiego rezydenta zbojkotować, bo nie ukrywajmy wszędzie są
            biura lokalne konkurencyjne, które są tańsze i z usług których Polacy korzystają.
            Jeśli np nie cofną nam tej dopłaty, to nie skorzystamy z usług wycieczek
            fakultatywnych i mniej więcej kwota się wyrówna. Dlatego czekajmy na rozwój
            wypadków. Jeśli pójdą w zaparte to akcja na szeroka skalę i to cały czas. Niech
            nikt nie ma złudzeń, że za czasem wszystko ucichnie.


            • Gość: gosv a jak sie do tego ma gwarancja stalej ceny? IP: 195.164.254.* 13.01.09, 12:03
              witam.. czytałem posty choc nie wszystkie.. tez zawsze mialem jak
              najlepsze zdanie a tu taki numer.. ja kupilem na lato w scanie
              wakacje niby z gwarancja stalej ceny, ale juz sam nie wiem w koncu
              zawsze moga cos wymyslec co niby ma wplyw na doplaty... juz niczego
              czlowiek nie moze byc pewien... na razie mam nadzieje ze jak jest
              gwarancja stalej ceny to jest i juz.. no i tak naiwie poki co bede
              czekal do lata;))pzdr
            • Gość: z gdańska... Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 13.01.09, 12:04
              > Z tym, że sytuacja jeszcze nie jest do końca wyjaśniona.Wczoraj otrzymaliśmy
              > pismo (12 stycznia) listem zwykłym z prośbą o dopłatę kwoty 1134 złote. Lecimy
              > do Hurghady 30 stycznia.

              Cóż u was sprawa jest jasna przesyłka doszła 18 dni przed wylotem a w przepisach jest, że 21 dni przed wyjazdem nie można podnosić ceny, do tego możecie powiedzieć, że przesyłka nie doszła (list zwykły)...
              (mój mail to: zbigniewlos@vp.pl)
              • jarenty77 Re: neckermann żąda dopłat 13.01.09, 12:17
                W normalnym przypadku dokładnie tak. Ale obserwując to co się dzieje, niczego
                pewni być nie możemy.
                Narazie to oni rozdają karty i to oni wysyłają dokumenty wyjazdowe.
                Ale nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.

                • Gość: z gdańska... Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 13.01.09, 12:27
                  Właściwie masz racje, dopuki nie wysłali dokumentów to oni decydują, dlatego specjalnie idioci czekali aż wszyscy zapłacą reszte kwoty wycieczki (ja miałem do końca grudnia)po tym wysłali te listy informujące o dopłatach. I jest taki dylemat czy kłócić się z nimi (można straci 35% chyba) czy dopłacić i jechać. Jest jeszcze możliwość walczyć po wyjeździe ale tak jak ktoś pisał wcześniej małe są szanse ... Jedno jest pewne Nec stracił właśnie większość klientów!!!
                  • jarenty77 Re: neckermann żąda dopłat 13.01.09, 12:42
                    W ogóle ja się zastanawiam, jak to jest możliwe w cywilizowanym świecie.
                    Kupujesz coś, płacisz za to cenę ustalona na rynku i powinno być ok. Tymczasem
                    wahnięcie euro dolara czy rubla rozpieprza cały system.
                    Ja prowadzę zwykły zespół muzyczny i podpisuję umowy z rocznym lub jeszcze
                    dłuższym wyprzedzeniem. Ale nie przychodzi mi do głowy zmieniać cenę tuż przed
                    imprezą tylko dlatego, że powiedzmy wzrosła cena baryłki ropy. Po to jest umowa,
                    żeby wszystko skalkulować i potem się tego trzymać.
                    może dziś kupię telewizor za 3000, ale jak za miesiąc spadnie jego cena o 300
                    zł, to zgłoszę się do sklepu niech mi zwrócą różnicę:)
                    To jest paranoja. Zresztą żona rozmawiając dzisiaj z pracownicą N. zapytała, czy
                    jak przed samym wyjazdem spadnie cena Euro czy zwrócą nam ta nadpłatę.
                    Odpowiedzi nie otrzymała. Widać milczenie bywa złotem:)
                    • Gość: z gdańska... Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 13.01.09, 12:47
                      >Zresztą żona rozmawiając dzisiaj z pracownicą N. zapytała, cz
                      > y
                      > jak przed samym wyjazdem spadnie cena Euro czy zwrócą nam ta nadpłatę.
                      > Odpowiedzi nie otrzymała. Widać milczenie bywa złotem:)

                      To samo chciałem sie zapytać ich, jak oni są na plusie to jest ok, ale w drugą strone to już nie!!!

                      Napisałem opinie na ich stronie ciekawe czy ją zamieszczą:

                      www.plikus.pl/zobacz_plik-Neckermann-184959.html
                      • Gość: Anna Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.09, 21:42
                        Moim zdaniem Neckermann czuje się zbyt pewnie - podejrzanie pewnie i
                        musi to byc czymś uzasadnione. Ja wpłaciłam zaliczkę w październiku
                        na wyjazd w lutym - miał kosztować 12911 o wczoraj odebrałam
                        pismo ,że będzie kosztował 16600 a więc 3600zł różnicy. Bez
                        jakiejkolwiek kalkulacji etc. Żadne biuro tak się nie zachowuje i
                        nie panoszy - powinniśmy zawiadomić CBA , prokurature krajową i
                        ambasadę niemiecka bo jakby sie nie patrzeć to jest częściowo ich
                        kapitał. Musi ktos dokładnie sprawdzić koncesje, umowy oraz to jak
                        wielu urzęników z tych urzędów turystyki, ministerstw i innych nie
                        wiadomo do czego słuzących jak widac z obecnej sytuacji urzędów
                        spędza wakacje z neckermanem!!!! bo w tym chyba tkwi sedno problemu
                        • Gość: Anna Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.09, 21:50
                          pondto skala tego "przedsiwęzięcia" okazuje sie byc powszechna -
                          Kto sie ma tym zająć - okazuje sie ,że mamy urzędy turystyki,
                          ministerstwo turystyki , izby turystyczne, specjalne departamenty w
                          urzędach wojewódzkich czy marszałkowskiech - i co z tego wynika - na
                          co idą nasze podatki skoro w tej sytuacji jestesmy bezsilni. Nie ma
                          jak mówią dymu bez ognia - Skoro Neckermann tak robi to znaczy ,że
                          ma powszechne przyzwolenie "z góry" i chyba czas z tym
                          skończyć.NECKERMANN SIĘ NIE BOJI A DLACZEGO BO SIĘ OPŁACA W
                          URZĘDACH!!!!
                    • Gość: modart Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.09, 12:57
                      Sprawdzcie sobie, czy nawet jesli temin 20 dni nie zostal dotrzymany, a
                      wylecicie, czyli zgodzicie sie na warunki NN, macie prawo do zwrotu.
                      Czy jesli nie doplacicie, dostaniecie bilety ? I czy nie bedziecie musieli
                      dochodzic swoich praw na drodze cywilnej. Pamietajcie, na wszystko musza byc
                      potwierdzenia w postaci pism, a nie telefonow do NN
                      • jarenty77 Re: neckermann żąda dopłat 13.01.09, 13:06
                        Ważne tez jest roztrzygnięcie kwestii, o której ktoś już w tym temacie pisał,
                        czy jeśli biuro podwyższa cenę imprezy, to klient może z niej zrezygnować nie
                        ponosząc żadnych kosztów? Bo jeśli za darmo mają dostać 35% to, szkoda słów.
                        • Gość: modart Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.09, 13:12
                          Podalem wam numery telefonow. Tam dzwoncie. Ja mysle ze wazniejsze jest
                          czy w przypadku zrealizowania umowy mamy prawo do odwalania. Ja dzis wyslalem
                          faks do NN, jakie poniose koszty w zwiazku z rezgnacja, musicie to miec na
                          pismie. Nie chce rezygnowac a mam 28% podwzki !
                          Ja mam tylko przedplate w wys.20% ale to tez kupa kasy. Telefonicznie w centrali
                          NN powiedzieli,ze trace wszystko.
                          • agnieszkamr Re: neckermann żąda dopłat 13.01.09, 13:27
                            Dostałam właśnie kolejne pismo, że mam w terminie do 12 stycznia
                            (czyli do wczoraj) uregulować brakującą kwotę, bo w przeciwnym razie
                            anulują moją rezerwację.

                            Dawno nie widziałam takiej bezczelności. Będę bardzo zdziwiona,
                            jeśli utrzymają się na powierzchni po takim potraktowaniu klientów.
                            To skandaliczne!
                            • Gość: Bedzie dobrze Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.09, 13:43
                              Utrzymają sie, to jest Polska nie zapominaj o tym, tu sa troche inne
                              standardy.
                              Jakos inne polskie biura od dawna stosuja podobne dopłaty gdy
                              wycieczke kupuje sie znacznie wczesniej niz last i jakos wszystkim
                              to pasuje i nikt specjalnie nie narzeka.
                              Biura sa zadowolne bo zarabiaja wiecej a ludzie którzy dają sie
                              rolowac z kasy, pomarudzą, pomarudzą i tak pozniej wracają bo gdzie
                              maja isc jak wiekszosc biur w polsce robi podobne dopłaty. Maja isc
                              do TUI ktore mimo że na razie nie stosuje dopłat to jest piekielnie
                              drogi (niejedengo niemca nie było by stac by z polskiego TUI jechac
                              z oferty katalogowej).
                              Pozatym nie czytałas umowy ?
                              Tu zawsze wszyscy pisza ze umowy trzeba dokładnie czytac (troche
                              mnie nawet dziwi z nie ma teraz mase komentarzy ze sama jests sobie
                              winan bo nie czytałas umowy - takich komenatrzy jest tu zawsze pełno
                              az dziw ze w tym temacie pracownicy biur siedzą cicho)

                              Jezeli w umowie był zapis ze kwota wycieczki moze sie zmienic to
                              dlaczego w chwili podpisania umowy nie zgłszałas ze ci ten punkt nie
                              pasuje? Jezeli umowe podpisałas to musiały ci warunki umowy pasowac.
                              Spytaj sie WEB`A on pracuje w biurze i czesto tu pisze, powie ci to
                              samo - ze umowy trzeba czytac a jak warunki uczestnictwa nie pasuja
                              to nie podpisywac.
                              • agnieszkamr Re: neckermann żąda dopłat 13.01.09, 14:09
                                Gość portalu: Bedzie dobrze napisał(a):

                                > Poza tym nie czytałas umowy?

                                Czytałam:)
                                Pretensje mam o dwie rzeczy:
                                - o formę;
                                - o klauzule niedozwolone w umowie.

                                No i nie spodziewałam się takiego traktowania klientów ze strony
                                Neckermanna. Naprawdę nie widzisz tego, że jest to lekceważenie
                                klientów? Że postępują niezgodnie z KC, dobrymi praktykami
                                handlowymi, etyką kupiecką i zwyczajną rzetelnością?

                                Utrzymają się, owszem. Tylko nie należy zapominać o tym, że jeden
                                niezadowolony klient jest w stanie zniechęcić całe rzesze innych,
                                potencjalnych klientów. A klienci Neckermanna to często ludzie
                                mający rozległe kontakty. Dobre imię trudniej jest odzyskać niż
                                budować je od początku.
                                    • agnieszkamr Re: neckermann żąda dopłat 13.01.09, 14:25
                                      Gość portalu: web napisał(a):

                                      > ktoś mnie wołał?
                                      > Tak, biuro ma prawo podnieść cenę. Ale skończonym chamstwem jest
                                      nie pozwolić
                                      > zrezygnować bez kosztów jak jest istotna zmiana umowy.

                                      I właśnie o to mam pretensję. Nie o podwyżkę ceny. Bo faktycznie
                                      kursy wzrosły. Tym niemniej, gdyby Neckermann postawił sprawę w ten
                                      sposób:
                                      - kursy wzrosły o 25%. Podnosimy Państwu cenę o 25%, ale mogą się
                                      Państwo bez żadnych kosztów wycofać z umowy;
                                      albo nawet:
                                      - kursy wzrosły o 25%, dzielimy się ryzykiem po połowie, a jeśli
                                      nie, to przepada Państwu zaliczka,

                                      to zaakceptowałabym to bez słowa. Kursy wzrosły, taki lajf. Biuro
                                      bierze połowę strat na siebie, klient połowę na siebie. Niewątpliwie
                                      pojechałabym jeszcze nie raz z Neckermannem. Ale za dużą jestem
                                      dziewczynką, żeby więcej niż raz dać się postawić przed ścianą. Tak
                                      postępują firmy-krzaki i hochsztaplerzy, a nie poważne firmy
                                      obsługujące poważnych klientów.
                                    • Gość: modart Re: neckermann żąda dopłat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.09, 14:40
                                      3 lata temu kupilem corce przez intenet mp3 firmy Sony. Nastapila awaria. Po
                                      telefonicznym kontakcie z centrala poproszono mnie o wyslanie wadliwego towaru
                                      na ich koszt do W-wa. Po drugiej awarii, mimo ze okres gwarancji minal, corka
                                      otrzamala nowy model z 2-krotnie wieksza pamiecia. Tak sie dba o klijentow.
                                      Wszytko na koszt firmy Sony. Niech sie NN w Polsce uczy od lepszych od siebie, a
                                      nie za swoj brak kompetencji karze podwyzkami Nas.
                                    • Gość: z gdańska... Re: neckermann żąda dopłat IP: *.chello.pl 13.01.09, 14:41
                                      Jest jeszcze taki szczegół że w umowie nie ma napisane że NN rozlicza się w euro, dolarach czy frankach szwajcarskich. Nia ma również kursów z tamtego czasu na umowie. Ja w dalszym ciągu nie wiem o którą walute im chodzi, dzwoniłem do Warszawy do centrali powiedzieli że rozliczają się w dolarach, zadzwoniłem do pani która rezerwowała mi wycieczkę to powiedziała że w euro to co jest do jasnej cholery z tym! Na umowie mam w złotych! A w regulaminie napisane że mogą podnieść jeśli "kursy walut" wzroną ale jakie kursy? naprawde lira turecka czy korona duńska też wchodzą w gre!!!