Dodaj do ulubionych

OKULARNICY A PODUSZKI POWIETRZNE

18.09.05, 15:04
Może juz ten wątek był...od niedawna jestem na tym forum.
Czy kupując nowy samochód osoba w okularach jest informowana ze poduszki
powietrzne mogą zagrażac w razie wypadku. czy niepowinno byc wyłaczenia jej?
Obserwuj wątek
    • crannmer Re: OKULARNICY A PODUSZKI POWIETRZNE 18.09.05, 15:16
      knurzynski napisał:

      > Może juz ten wątek był...od niedawna jestem na tym forum.

      Byl.

      > Czy kupując nowy samochód osoba w okularach jest informowana ze poduszki
      > powietrzne mogą zagrażac w razie wypadku.

      Dla dzialania poduszki i jej oddzialywania na osobe chroniona fakt noszenia
      okularow jest nieistotny.

      Zwiekszenia zgrozenia okularami nie ma, tak wiec i nie ma dodatkowej informacji
      o zwieszonym zgrozeniu okularami (a nie poduszka).

      > czy niepowinno byc wyłaczenia jej?

      Nie.

      MfG

      C.
    • niki27 Re: OKULARNICY A PODUSZKI POWIETRZNE 18.09.05, 15:19
      knurzynski napisał:

      To jest urban legend. Poduszki powietrzne nie są groźne w przypadku wypadku dla
      osobu w okularach.

      Kilka uwag:
      - okulary są tak zrobione, że bez kłopotu można je złamać na nosie (pękną w
      środku). Szkieł w oczy już tak łatwo się nie da wepchnąć. Nigdy nie stwierdzono
      przypadku zbicia okularów przez eksplodująca poduszę powietrzną.
      - dużo grożniejsze dla osoby w okularach jest uderzenie twarzą w wieniec
      kierownicy lub inną częśc kokpitu, niż w poduszkę;
      - coraz wiecej oso nosi okulary z plastikowymi szkłami, które nie pękają.
      (Potrzeba na to ogromnej siły o innych kierunkach działania niż napór poduszki
      powietrznej).

      To tyle. Jeśłi nosisz okulary, nie masz powodów do niepokoju większych niż
      reszta populacji

      > Może juz ten wątek był...od niedawna jestem na tym forum.
      > Czy kupując nowy samochód osoba w okularach jest informowana ze poduszki
      > powietrzne mogą zagrażac w razie wypadku. czy niepowinno byc wyłaczenia jej?
    • lewarek5 Re: w temacie bezpieczeństwa 18.09.05, 16:03
      A propos Air Bags , ponoc w USA poduszki sa wieksze i upuszczaja powietrze
      wolniej,jest to ponoc uwarunkowane ze nie w wszystkich stanach jest obowiazek
      zapinania sie ...
      czy ktos wie cos wiecej o tym amerykanskim rozwiazaniu ?,czy sprzedawane w USA
      auta japonskie tez maja wieksze Air Bag´i dla kierowcy niz w przypadku aut
      sprzedawanych w europie ? .
      • miloszpm Re: w temacie bezpieczeństwa 18.09.05, 17:04
        Rzeczywiście, część samochodów jest/była projektowana w ten sposób. EuroNCAP
        wspomina o tym przy opisie testów zderzeniowych MErcedesa M:

        Źródło: www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=9&id2=145

        The M-Class is an old design and is tailored to its US market, where it has to
        protect belted and unbelted drivers. So its design thinking differs from
        vehicles designed solely for Europe.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka