Dodaj do ulubionych

Konsekwencje stłuczki

03.06.08, 20:27
Witam
Niedawno miałem lekką stłuczke. Niestety z mojej winy. Z poszkodowanym poszliśmy na ugode. Spisalismy protokół zdarzenia.
Niedawno poszkodowany do mnie dzwoni, że musże jeszcze jechac do swojego ubezpieczyciela i podpisać jakies papiery z opisem szkód wykonanych w samochodzie poszkodowanego.
Tylko tak się zastanawiam w jakim celu skoro na protokole po wypadku spisaliśmy szkody i podpisaliśmy protokół.
To jest normalna procedura czy poszkodowany próbuje mnie w coś wkręcić?
Obserwuj wątek
    • milleniusz Re: Konsekwencje stłuczki 03.06.08, 20:33

      > Niedawno miałem lekką stłuczke.

      Miałem kiedyś podobnie, z tym, że to ubezpieczyciel chciał abym uściślił szkody
      opisane w protokole (jak zajrzałem do kopii to się okazało, że w opisie
      pomyliliśmy w jednym miejscu stronę lewą auta z prawą, pewnie to im nie grało,
      bo się nie zgadzało z rysunkiem scenki). Ale że chcieli abym jechał do innego
      miasta oraz z powodu, że nie mogłem się do nich dodzwonić, zupełnie zignorowałem
      sprawę. To było ze trzy lata temu, póki co jest cisza. Dziwne, że to sam
      poszkodowany Cię o cokolwiek prosi.
    • v-6 Re: Konsekwencje stłuczki 03.06.08, 21:33
      Witam!
      Procedura jest normalna, poza tymi dodatkowymi formularzami będą prawdopodobnie chcieli jeszcze ksero twojego prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego auta, które brało udział w stłuczce. Natomiast - podobnie jak przedmówca - nie rozumiem, dlaczego to poszkodowany się z tym zwraca. Jeśli wypłata jest z twojego OC, to powinno to załatwić twoje TU, zwykle przesyłają to pocztą i proszą o odesłanie (lub odwiezienie do ich najbliższego oddziału).
      Pozdrawiam
      v-6
      • mroovechka Re: Konsekwencje stłuczki 03.06.08, 22:45
        Poszkodowany chce zapewne szybko naprawić samochód a, jeśli nie było policji,
        samo oświadczenie spisane na miejscu zdarzenia nie wystarcza. Musisz potwierdzić
        swojemu TU okoliczności stłuczki. Oczywiście mogliby Ci wysłać druki pocztą ale,
        jak wiadomo, poczta strajkuje więc trwało by to z miesiąc. W prośbie
        poszkodowanego nie ma żadnego haczyka.
        • misiek308 Re: Konsekwencje stłuczki 04.06.08, 11:51
          Dokładnie.
          Jadąc do TU bardzo ułatwisz człowiekowi życie, nie będzie musiał czekać na Twoje
          potwierdzenie zdarzenia.
          Jeżeli dobry z Ciebie człowiek to tak właśnie uczyń w końcu to on ma przez
          Ciebie problem.
          W mojej sytuacji skróciło to naprawę o około miesiąc, teraz gdy jest strajk
          poczty będzie to znacznie więcej czasu.

          PZDR
          • max77max Re: Konsekwencje stłuczki 04.06.08, 19:42
            Dokładnie tak jak pisze Misiek-też kiedys byłem sprawcą stłuczki no
            i poszkodowany zadzwonoił do mnie z prosbą żeby sie zgłosić do T.U.
            zrobiłem tak ,moja wina to przynajmniej tak chciałem mu pomuc no i
            jak przyszedłem do T.U. to facet który mnie obsługiwał zrobił takie
            oczy że ja przyszedłem że szok powiedział że mu sie to pierwszy raz
            zdarzyło także tak to wygląda
              • niknejm Re: rozumiem dobra wole sprawcy 06.06.08, 11:02
                iberia.pl napisała:

                > ale do licha od tego jest zakichane TU! Jaki problem zeby to oni
                > zadzwonili do sprawcy???? Za co biora kase???

                Przyspieszenie wypłaty odszkodowania absolutnie nie jest w ich
                interesie. TU po prostu mają w nosie satysfakcję klienta, nie myślą
                w tyck kategoriach. Likwidatorzy szkód itp. kadra to na
                ogół 'starzy' pracownicy PZU z czasów, kiedy na rynku był monopol.
                W związku z tym w TU pokutuje mentalność właściciela warzywniaka
                oszukującego klienta sfałszowaną wagą. IMHO ktoś, kto otworzy
                oddziały w PL i WSZYSTKICH pracowników wyszkoli od nowa (przez
                trenerów z zagranicy) przejmie w kilka lat większość rynku -
                standardem obsługi, przejrzystością procedur i brakiem chęci do
                ściemy.

                Pzdr
                Niknejm
        • iberia.pl Re: Konsekwencje stłuczki 04.06.08, 15:20
          mroovechka napisała:

          > Poszkodowany chce zapewne szybko naprawić samochód a, jeśli nie
          było policji, samo oświadczenie spisane na miejscu zdarzenia nie
          wystarcza. Musisz potwierdzić swojemu TU okoliczności stłuczki.
          Oczywiście mogliby Ci wysłać druki pocztą ale ,
          > jak wiadomo, poczta strajkuje więc trwało by to z miesiąc. W
          prośbie poszkodowanego nie ma żadnego haczyka.

          chwila moment, a TU nie moze samo sie skontaktowac (mailowo,
          telefonicznie) ze sprawca??
          • celicaman Re: Konsekwencje stłuczki 05.06.08, 10:13
            > chwila moment, a TU nie moze samo sie skontaktowac (mailowo,
            > telefonicznie) ze sprawca??
            Moze i pewnie właśnie to robi. Pocztą. Zanim pismo dotrze do sprawcy
            minie tydzień (strajk). Sprawca ma następny tydzień. Potem znowu
            poczta. Jak dobrze pódzie przez 3 tygodnie sprawa bedzie stała w
            miejscu. TU mogłoby (teoretycznie) skontaktowac sie ze sprawca
            mailem czy faksem ale tego nie zrobi z kilku powodów:
            1. Jedynymi danymi jakie są na polisie jest adres, TU może nie znac
            nr faksu, czy adresu mailowego
            2. W razie ew. przyszłych komplikacji, spraw sadowych itd. e-mail
            nie będzie dostatecznym dowodem w sądzie, a pismo wysłane listem
            poleconym tak
            3. TU wcale nie zależy, aby przyspieszyć sprawę. Bo to oznacza
            szybsza wypłatę "ich" pieniedzy. Oni najchetniej zapłaciliby za 10
            lat. To poszkodowanemu zależy na przyspieszeniu sprawy i pewnie
            dlatego dzwonił.

            • iberia.pl Re: Konsekwencje stłuczki 05.06.08, 11:32
              celicaman napisał:

              > > Moze i pewnie właśnie to robi. Pocztą. Zanim pismo dotrze do
              sprawcy minie tydzień (strajk).

              oprocz poczty sa inne sposoby na komunikacje.

              >Sprawca ma następny tydzień. Potem znowu poczta. Jak dobrze pódzie
              przez 3 tygodnie sprawa bedzie stała w miejscu. TU mogłoby
              (teoretycznie) skontaktowac sie ze sprawca mailem czy faksem ale
              tego nie zrobi z kilku powodów:
              > 1. Jedynymi danymi jakie są na polisie jest adres, TU może nie
              znac nr faksu, czy adresu mailowego

              ppodejrzewam, ze na oswiadczeniu jest podany nr telefonu sprawcy.

              >2. W razie ew. przyszłych komplikacji, spraw sadowych itd. e-mail
              > nie będzie dostatecznym dowodem w sądzie, a pismo wysłane listem
              > poleconym tak

              tu sie zgodze, choc jedno nie wadzi drugiemu.
    • marian_7 Re: Konsekwencje stłuczki 05.06.08, 09:53
      przy okazji tego tematu - czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, jak to jest z naprawą
      własnego auta w przypadku stłuczki/otarcia? czy sprawca dostanie zwrot z
      własnego AC, OC, czy figę z makiem?
      • kontik_71 Re: Konsekwencje stłuczki 05.06.08, 10:23
        Moim zdaniem dobrze jest pogadac z ubezpieczeniem "ofiary". W
        zeszlym roku bylem uwiklany w wypadek w ktorym braly udzial cztery
        auta, bezposredni sprawca zwial i bylem nastepny w kolejce winy.
        Szkody poniosly dwa inne auta.. Po pewnym czasie dostalem papiery od
        mojego ubezpieczyciela i na szczescie zauwazylem, ze ubezpieczyciele
        poszkodowanych zglosili nie jeden wypadek tylko dwa! Dla mnie robi
        to wielka roznice bo jedno zdarzenie w roku jest ubezpieczone i nie
        ma wplywu na moje rabaty, dwa wypadki juz by mi lecialy po kieszeni.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka