Dodaj do ulubionych

Bmw 7 vs Stop&Go

IP: *.pools.arcor-ip.net 02.03.09, 12:46
i dlaczego zaraz nie tak !!! Wnosiek pamie redaktorze najpierw przeczytaj instrukce a potem opowiadaj....
Obserwuj wątek
    • Gość: pmich Re: Bmw 7 vs Stop&Go IP: *.samar.pl 02.03.09, 14:37
      Użytkując samochód z takimi systemami należy mieć świadomość jego ograniczeń, na obecnym etapie ich rozwoju. Wiązka radaru "patrzy przed siebie" pod małym kątem (co jest zrozumiałe, aby nie śledzić obiektów poruszających się po sąsiednich pasach ruchu i niepotrzebnie nie hamować) i nie ma możliwości "wodzenia głową na boki" jak kierowca. Jest to raczej system na autostradę, a nie do krętej jazdy ulicznej, czego należy mieć świadomość, i oczywiście przeczytać instrukcję obłsugi i nie szukać sensacji na siłę.
    • Gość: akysz Re: Bmw 7 vs Stop&Go IP: 83.168.106.* 02.03.09, 17:25
      wszystko zmierza w takim kierunku, jakby auta robiono dla idiotow. auto ma za ciebie parkowac, sprawdzac cisnienie w oponach. niedlugo nie bedzie potrzebne w ogole prawo jazdy. tylko czy o to chodzi?
      tak to wszystko komplikuja, ze nie bedzie nas stac na naprawianie tego calego elektronicznego bajzlu.
      z tzw extrasow mi wystarczy w aucie abs i klima. nie potrzebuje 59 systemow wspomagajacych hamowanie, przyspieszanie, skrecanie, cofanie, informujacych o zmianie pasa drgajaca kierownica czy fotelem.
      tak, tylko ze ja uzywam jeszcze mozgu do prowadzenia auta.
    • Gość: jot Re: Bmw 7 vs Stop&Go IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.03.09, 09:49
      rozwiązanie zagadki, która od kilku dni męczy redaktorów z wyborczej jest dość proste... żeby aktywny tempomat rozpoznał samochód w ruchu drogowym i zwolnił bądź zatrzymał się, tenże musi być w RUCHU (!)
      2 pierwsze sytuacje są właśnie o ten "mały" fakt różne od trzeciej - tam auta cały czas poruszają się więc radar w bmw (który nie ma za zadanie nie dopuszczać do zderzeń czy kolizji drogowych, a utrzymywać stałą prędkość bądź prędkość auta poprzedzającego) wykrył pojazdy, dostosował się do ich prędkości i ostatecznie wyhamował. w ostatniej sytuacji, zanim radar auto zobaczył ten zdąrzył wyhamować do 0 km/h i tutaj niestety kierowca musi radzić sobie sam, czyli użyć pedału hamulca.
      widząc jak panowie z wyborczej od kilku dni mocują się z udowodnieniem, że te wszystki nowinki techniczne w autach wysokiej klasy są do niczego myślę, że warto dać im jeszcze jeden temat do sprawdzenia związany z tempomatami.
      wyobraźmy sobie auto o bardzo dużej mocy i ogromnym momencie obrotowym (np. wałkowane wyżej 750i). ustawiamy tempomat aktywny z funkcją stop&go na wysoką prędkość, np. 120 km/h, jedziemy długą prostą za autem, które jedzie z taką właśnie prędkością i szybko razem zbliżamy się do zakrętu w lewo pod kątem prostym, kierowca przed nami zwalnia do około 50 km/h, a na samym środku zakrętu odbija w prawo gdzie przypadkiem znajduje się droga i auto znika z pola widzania radaru w bmw.
      jak zachowa się bmw z tak potęzną mocą i momentem obrotowym mając zapisane w tempomacie prędkość 120 km/h?? czy gwałtownie przyspieszy? jeśli tak czy będzie to bezpieczne na środku ostrego zakrętu? czy kierowca poradzi sobie z opanowaniem maszyny w tak trudnej sytuacji? jakie będzie rozwiązanie tej zagadki panowie z wyborczej?!
      znowu proste! żadne rozwiązania wspomagające kierowce w samochodach jego nie zastąpią! cały czas będziemy musieli myśleć za kółkiem i dostosowywać się do sytuacji na drogach! jeśli ktoś chce wjechać w ścianę, to nie ważne czy nasze auto kosztuje 30 tys. czy 650 tyś., to samochód napewno mu w tym nie przeszkodzi!
      pozdr.
    • Gość: luk Re: Bmw 7 vs Stop&Go IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.03.09, 10:31
      powiem tak: osobiście nie przypadam na takimi gadżetami, aczkowlwiek niektóre z nich powoli stają sie wyposażeniem seryjnym naszych aut. tak prędzej czypóźniej bedzie z tym aktywnym tempomatem.

      1.w pokazanej sytuacji widać, że urządzenie jest niedopracowane, bo od "inteligentny" można by oczekiwac czegoś więcej, cena też by na to wskazaywała; swoją drogą - ale kosmos -samochod sam jedzie!

      2.nie jestem do końca pewien, czy Redaktor Szanowny robił wszystko tak jak podaje instrukcja - skoro ustawił prędkość na 40, to może wykluczyło to podczepienie sie pod samochód przed. Zdaje się też, że po to jest ikonka żółtego samochodu - znak że tempomat czyta poprzedzający samochód, jeśli nie czyta - prawa stopa w pogotowiu.

      3.zwykły tempomat - też fajny bajer na autostradę, czy chwilowe rozluźnienie stopy, ale na 100% nie zatrzymuje auta na światłach, czy zwalnia, jak przywalisz dzwona w ciężarówkę przed tobą - na nic tłumaczenie, że to przez tempomat - używasz na własną odpowiedzialność - podobnie uznałbym sprawę w BMW.

      Pdsumowując - nie wiem jak nazywa się ten bajer w BMW, jeśli "tempomat adaptacyjny" i zatrzymuje czy zwalnia auto zawsze, kiedy pojawia sie ikonka żółtego auta - nie widzę problemu. jesli "inteligentny temopomat" to IQ jest jescze do podrasowania.

      PS. swoją droga fajy pomysł na test ze skoll busem bardzo fajny - forum ożyło!
    • Gość: milki Re: Bmw 7 vs Stop&Go IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.03.09, 10:52
      Skoro tak dużo osób odwołuje się do instrukcji, (w której - na bank, zwłaszcza po Mercedesie - jest cała masa zastrzeżeń prawnych) - to tutaj fragment ze strony bmw.com o siódemce z tempomatem adaptacyjnym wyposażonym w stop and go:


      Active Cruise Control.

      Driving on busy highways and freeways is more relaxing with Active Cruise Control. It maintains the desired speed when possible, while also keeping a pre-defined distance to any vehicles in the lane ahead.

      Radar sensors at the front of the vehicle permanently scan the road ahead. As your BMW approaches a slower vehicle, Active Cruise Control automatically reduces power output from the engine and gently applies the brakes, holding your BMW at a pre-defined distance to the vehicle ahead.
      This distance is set as a number of seconds, not of metres, so that a safe reaction time is always available, relative to the current speed. When the lane ahead becomes clear, Active Cruise Control automatically increases your vehicle's speed to your preferred cruising speed. Up to four different cruising speeds can be pre-programmed. A touch on the accelerator or brake pedal deactivates the system.
      On curves, Active Cruise Control uses data from the DSC and navigation systems to calculate whether the cruise speed needs to be adjusted, and to determine whether vehicles in the radar's field are in the same or a neighbouring lane.
      The high-performance radar sensor is heated in cold weather, ensuring year-round operation. Active Cruise Control is functional at speeds above 30 km/h and below 180 km/h. The system is not intended to serve as an autopilot: outside these speeds, and if sudden deceleration is required, the driver is alerted by a warning sound and visual message.

      Jest oczywiście info że to nie jest autopilot - ale też nikt w teście w tak bezrozumny sposób nie podszedł. Jest też info, że jeśli konieczne jest hamowanie, któego system nie może przeprowadzić - to kierowca zostanie zaalarmowany "wizualnie i dźwiękowo".
    • Gość: fox Re: Bmw 7 vs Stop&Go IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.03.09, 21:06
      Dziwi mnie tylko ten caly szal wokół tego adaptacyjnego tempomatu. Lexus to ma juz od jakiegos czas, ba! Do tego ma wykrywanie pasow bocznych - mialem okazje siedziec w LSie i sprawdzic, ze to faktycznie dziala:) To jest prawdziwy autopilot, a nie toto co jest w BMW...

      Moze czas na porownanie p. redaktorze?:)

    • Gość: Gosciu Re: Bmw 7 vs Stop&Go IP: 91.84.26.* 06.03.09, 11:26
      No i mamy rozwiazanie problemu od milki - 1. to nie jest autopilot 2. ma ulatwiac jazde po AUTOSTRADZIE. No i zdaje sie ze ten test zdal celujaco - auta jechaly a system dostosowywal predkosc do poprzedzajacego auta. Koniec i kropka. Pan Balkan sie chyba nudzi troche ostatnio?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka