Dodaj do ulubionych

vectra B 2.0 16V

01.09.03, 19:03
Witam. Mam instalacje gazowa II generacji z pelna elektronika, komputerem i
silnikiem krokowym firmy BRC model JUST do samochodow z katalizatorem i
sonda lambda z pelnym wskazaniem gazu w zbiorniku, zaplacilem za nia 2500zl
pol roku temu.Podaje linka opisujacego ta instalacje
www.czakram.pl/just.php .Jestem z niej zadowolony. W sumie to nie mam
zadnych problemow. Pare razy zdazylo mi sie ze mi strzelil ale nic sie nie
stalo, tylko wydaje mi sie ze troche duzo mi pali. Bylem regulowac
kilkakrotnie i wszystko jest ok. W miescie z klima pali mi 15 litrow gazu.
Benzyny natomiast bral 10-11 ale bez klimy sprawdzalem. Duzy wplyw na to ma
sonda lambda? Moja instalacja z niej kozysta i w serwisie mi powiedzial
facet ze nie pracuje ona do konca tak jak powinna. Czy wymiana sondy
rzeczywiscie zmniejszy spalanie gazu?
Co to jest emulator wtrysków i czy moja instalacja to ma?
Jeszcze jedno moja vectra jest z 97 roku i ma przejechane 140 tys km.
Obserwuj wątek
    • gaziarz Re: vectra B 2.0 16V 02.09.03, 21:15
      W miescie z klima pali mi 15 litrow gazu.
      > Benzyny natomiast bral 10-11 ale bez klimy sprawdzalem. Duzy wplyw na to ma
      > sonda lambda? Moja instalacja z niej kozysta i w serwisie mi powiedzial
      > facet ze nie pracuje ona do konca tak jak powinna. Czy wymiana sondy
      > rzeczywiscie zmniejszy spalanie gazu?
      > Co to jest emulator wtrysków i czy moja instalacja to ma?
      > Jeszcze jedno moja vectra jest z 97 roku i ma przejechane 140 tys km.


      Jesli zalozyc, ze bez klimy pali 13.5 i ze z gazem (poniewaz mniej boli) jezdzi
      sie dynamiczniej i mniej oszczednie, to nie masz powodow do zmartwien.
      Prawdopodobnie nieprawidlowe dzialanie sondy sprawialoby zwiekszone zuzycie
      rowniez benzyny.
      Nieprawidlowe dzialanie sondy jest oczywiscie dobrym tropem, ale napisales, ze
      dziala nie do konca dobrze. Nie wiadomo, co to znaczy. Zakladajac ze uzyjesz
      nawet zamiennika za 300zl, to taki strzal (moze sie uda) nie bedzie najtanszy,
      a efekt moze, ale nie musi zaistniec.
      Ciekawe, czy rozbieznosci w spalaniu sa tez duze na trasie.
      W miescie sprobuj zmienic technike jazdy: kiedy przyspieszasz dodawaj gaz
      stopniowo- wczuj sie w prace silnika, rozpedzanie i podazaj tylko "tuz przed",
      tylko odrobine mocniej gaz niz ma to sens- mam nadzieje, ze zrozumiale to
      napisalem. Moze duzo pomoc. Pomeczysz sie ze 100km, a potem wchodzi w krew
      (dlatego ja nie umiem sie przesiasc na turbodiesle:().
      Napisz jaki efekt, pozdrawiam
      • jaakub Re: vectra B 2.0 16V 03.09.03, 15:28
        1) Nie do konca to zrozumialem. Jaki ma sens dawkowac tak gaz??? Bedzie mniej
        palil?
        2) Co do mojej techniki to wlasnie jest dosyc mulowata :). Jezdze powoli bo
        mialem wypadek duzo silniejsza bryka niz vectra i teraz mam troche opory.
        Zwykle juz trojke wrzucam przy 40 na godzine wiec jezdze bardzoooo
        ekonomicznie.
        3) Na trasie to nie wiem ile palil benzyny bo nie jezdzilem nim tylko od razu
        zalozylem gaz. Jezeli chodzi o gaz to mi pali 9-10 gazu przy predkosci 100-
        120, wiec tez dosc ekonomicznie.
        4) Co do sondy to okreslenie ze "pracuje nie do konca dobrze" opiszcze ci to
        co widzialem. Jak gosciu podlaczyl mi pod to urzadzenie diagnostyczne i tam na
        nim byly duzo diod do sondy i on mi powiedzial ze powinny te diody migac od
        lewej do prawej plynnie, a u mnie one tak przeskakuja bardzo szybko
        praktycznie od lewej do prawej.
        Poradz mi cos ? :)))))
        • gaziarz Re: vectra B 2.0 16V 03.09.03, 18:52
          jaakub napisał:

          > 1) Nie do konca to zrozumialem. Jaki ma sens dawkowac tak gaz??? Bedzie
          mniej
          > palil?

          taka mialem intencje :)

          > 2) Co do mojej techniki to wlasnie jest dosyc mulowata :). Jezdze powoli bo
          > mialem wypadek duzo silniejsza bryka niz vectra i teraz mam troche opory.
          > Zwykle juz trojke wrzucam przy 40 na godzine wiec jezdze bardzoooo
          > ekonomicznie.

          niskie obroty nie oznacza ekonomicznie. Raczej nalezy dobierac obroty do
          najbardziej efektywnych miejsc w charakterystyce momentu. Wydaje mi sie, ze w
          silnikach 16V raczej wysokie obroty daja mniejsze spalanie. Tylko oczywiscie
          przy tej samej dynamice. W sumie jedno drugie prawie wyklucza, ale tak jest

          > 3) Na trasie to nie wiem ile palil benzyny bo nie jezdzilem nim tylko od razu
          > zalozylem gaz. Jezeli chodzi o gaz to mi pali 9-10 gazu przy predkosci 100-
          > 120, wiec tez dosc ekonomicznie.

          Chyba niezle. A to oznacza, ze sonda chodzi.

          > 4) Co do sondy to okreslenie ze "pracuje nie do konca dobrze" opiszcze ci to
          > co widzialem. Jak gosciu podlaczyl mi pod to urzadzenie diagnostyczne i tam
          na
          > nim byly duzo diod do sondy i on mi powiedzial ze powinny te diody migac od
          > lewej do prawej plynnie, a u mnie one tak przeskakuja bardzo szybko
          > praktycznie od lewej do prawej.
          > Poradz mi cos ? :)))))

          Co do czwartego- nie umiem sie ustosunkowac. Nie sadze jednak, zeby wymiana
          sondy byla oplacalna
          • jaakub Re: vectra B 2.0 16V 03.09.03, 21:33
            1) Calkiem mozliwe z tymi obrotami. To wg Ciebie do jakich obrotow go krecic?
            Głownie to chodzi pewnie o 2 i 3 bo ja lubie jezdzic nawet przy 40km/h na 4
            biegu :))) Moj silnik mozna nawet do ponad 6 tysiecy, ale bez przesady :)
            2) A tak na marginesie mi sie przypomnialo ze kiedys jechalem trase 250 km tak
            ja wiem 90-100 a jechalem ta trase wczoraj nawet dosc szybko bo miejscami
            jechalem 160 i wiecej i spalil mi praktycznie to samo. Jak to jest z tym
            zluzyciem jezdzac na gazie w stosunku do benzyny? Jezdzac na benzynie ostrzej
            wiecej pali niz jezdzac na gazie w porownaniu do ekonomicznej jazdy?
    • kkkjjj Re: vectra B 2.0 16V 30.09.03, 14:23
      Gaziarzu!
      Pół miesiąca temu zagazowałem u Ciebie (a raczej w warsztacie przez Ciebie
      polecanym) swoją Vectrę.
      Landi, II gen., pełna elektronika
      Jak na razie wszystko pracuje jak w szwajcarskim zegareczku, prócz jednej
      większej i jednej mniejszej rzeczy:
      - uruchamianie - po raz pierwszy (bo nigdy przed instalacją gazu tego nie było)
      pojawiły się skoki obrotów i nawet gaśnięcie silnika tak na benzynie, jak i
      zaraz po po przełączeniu sie na gaz. Czy po pierwszej regulacji problem może
      zniknąć? Czy może powinienem się przyzwyczaić do problemów na zimnym silniku?
      Ale wtedy co sie będzie działo w zimie??
      - pojemność zbiornika - mam zbiornik w kole 45l. Największe osiągalne
      tankowanie to 33l (po wyjechaniu gazu "do cna"). Czy te 3-5 litrów więcej
      mogłoby wchodzić przy każdym tankowaniu? Jeśli tak, to jak to "wykonać"?
      Pozdr

      P.S. Po instalacji nikt z pracowników w Siedlcach nie potrafił mi powiedzieć
      gdzie w moim pobliżu (jestem z Zielonej Góry) mogę zrobić pierwszy
      przegląd/regulację. A Ty coś podpowiesz??

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka