Dodaj do ulubionych

Honda Insight w Polsce od 75 900

IP: *.centertel.pl 04.06.09, 16:57
Zaczyna się. Kto ma nowe, 1-2-letnie 1,6 lub więcej w benzynie, może sobie odjąć 20% od wartości. Ten samochód bedzie pierwszą popularną hybrydą i jednym z ostatnich produkowanych na masową skalę samochodów z napędem benzynowym. Idą czasy Tesli i BYD-a. Diesle bedą się jeszcze bronić, ale to tylko kwestia czasu.
Niech żyje węgiel, uran i wierzba energetyczna :-) Rosja może sobie produkować Ople, Hindusi Land Rovery i Jaguary. To jest majstersztyk, żeby takie trupy drogo sprzedać frajerom..., no, no. Niemcy i Amerykanie mają głowę.
Obserwuj wątek
    • Gość: jacek Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.06.09, 11:41
      To auto będzie naprawdę mało palić. Nie tylko z powodu zastosowanej techniki, ale również z powodu gadżetu z tymi zielonymi listkami przydzielanymi za oszczędność. Ja się ciągle łapię na teoretycznie bezsensownie oszczędnej jeździe służbowym samochodem (firma płaci za paliwo) tylko dlatego, że przed nosem mam na wyświetlaczu średnie zużycie liczone od uruchomiennia silnika. W Insighcie z tymi zmiennymi kolorami podświetlenia i listkami w nagrodę za oszczędność wielu kierowców będzie oszczędzać przynajmniej litr na setkę dodatkowo tylko z powodu tego gadżetu. W tej sytuacji Insight się z pewnością opłaci finansowo, a dzięki technologii stosowanej w produkcji 10 lat można nie obawiać się problemów eksploatacyjnych. No i do tego benzynowy silnik Hondy to nie jakiś grzechotnik, a pięknie brzmiący bączek. Osobiście wolałem 90 KM w hondowskiej benzynie niż 109KM w mercedesowskim grzechotniku. Jakbym miał kasę na nowe auto, to bym się tylko nad kolorem budy zastanawiał.
      • Gość: antek Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.06.09, 11:50
        Gość portalu: jacek napisał(a):

        > To auto będzie naprawdę mało palić. Nie tylko z powodu zastosowanej techniki, a
        > le również z powodu gadżetu z tymi zielonymi listkami przydzielanymi za oszczęd
        > ność. Ja się ciągle łapię na teoretycznie bezsensownie oszczędnej jeździe służb
        > owym samochodem (firma płaci za paliwo) tylko dlatego, że przed nosem mam na wy
        > świetlaczu średnie zużycie liczone od uruchomiennia silnika. W Insighcie z tymi
        > zmiennymi kolorami podświetlenia i listkami w nagrodę za oszczędność wielu kie
        > rowców będzie oszczędzać przynajmniej litr na setkę dodatkowo tylko z powodu te
        > go gadżetu. W tej sytuacji Insight się z pewnością opłaci finansowo, a dzięki t
        > echnologii stosowanej w produkcji 10 lat można nie obawiać się problemów eksplo
        > atacyjnych. No i do tego benzynowy silnik Hondy to nie jakiś grzechotnik, a pię
        > knie brzmiący bączek. Osobiście wolałem 90 KM w hondowskiej benzynie niż 109KM
        > w mercedesowskim grzechotniku. Jakbym miał kasę na nowe auto, to bym się tylko
        > nad kolorem budy zastanawiał.

        Qrwa co za kraj , kto zatrudnia i daje samochod sluzbowy ludziom ktorzy
        podniecaja sie listakimi na wyswietlczu?
        Ile ty masz lat?
        Ja gdzies w piwnicy mam taka ruska gierke LCD z rybkami moge ci wyslac za free
        Dziecinada , mozna odniesc wrazenie ze ten kraj cywilizacyjne dopiero opuscil
        drzewa
      • Gość: jano Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.06.09, 14:39
        Silnik elektryczny wspomaga spalinowy podczas ruszania i przyspieszania o
        ile akumulatory sa naladowane
        Nie ma prawa sie wlaczac przy 80km/h a jesli nawet by sie wlaczal to na
        ile wystarczy energii - na 10 minut?
        W aktualnym Priusie za samym silniku elektrycznym mozna przejechac jakies
        max ok 3 km wiec sami sobie odpowiedzcie jak daleko uposledzona jest jeszcze
        ta technologia

    • Gość: GOŚĆ Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.unregistered.net.exatel.pl 05.06.09, 16:41
      Niestety w artykule jest poważny błąd. Pojazd ten może poruszać się wykorzystaniem silnika spalinowego lub tylko elektrycznego, choć w większości przypadków silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy. Jazda w trybie elektrycznym możliwa jest jedynie z ustaloną prędkością.

      Masa zespołu akumulatorów w nowej Hondzie Insight wynosi jedynie 38 kg. W ciągu miesiąca przejechałem nową Honda Insight kilka tysięcy km. Realne zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 4,5-5,5 l/100 km. Poza miastem bez większych problemów można zejść do 3,8 l/100 km, choć mój rekord to 3,4 l/100km. Gwarancja na układ hybrydowy wynosi 8 lat lub 160 tys. km. Auto daje ogromną przyjemność z jazdy i zdecydowanie jest godne uwagi.
    • Gość: GOŚĆ Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.unregistered.net.exatel.pl 05.06.09, 17:08
      Kolego mieciu,
      zapewne nigdy w życiu nie jechałeś pojazdem z napędem hybrydowym. Całkowicie nie rozumiesz również istoty jego działania i filozofii która kryje się za tą technologią. Poziom merytoryczny i gramatyczny Twojej wypowiedzi jest żenująco niski, więc nie będę wdawał się z Tobą w dyskusje na tematy w których zupełnie nie potrafisz się odnaleźć. Nie pozdrawiam.
      • soner3 Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 05.06.09, 18:51
        Kolego ktory wypisuje ze uzyskal 3.5 litra jest malo wiarygodny i wyraznie
        nie zna zasady dzialania tego uklkadu w omawianym modelu Hondy
        Honda Insight nie da sie poruszac tylko na silniku elektrycznym tak jak to ma
        miejsce w Priusie tak wiec to kolejny punkt w ktorym GOSC delikatnie ujmujac
        mija sie z prawda .
        Sam uklad jest zdecydowanie bardziej prosty od zastosowanego w Toyocie stad w
        polaczeniu z bardzo marna jakoscia wykonczenia wnetrza, mozna sie zorientowac
        gdzie starano sie oszczedzac.
        Dla zasady warto napisac ze pojemnosc akumulatora w Hondzie wynosi 5.7 Ah a
        calkowite napecie oscyluje w okolicach 100 woltow.

    • Gość: Gość Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.adsl.inetia.pl 05.06.09, 19:58
      kolego soner3 niestety jesteś w błędzie. Hondą Insight można jechać tylko na silniku elektrycznym. Co prawda nie jest to takie proste jak w Priusie bo nie ma specjalnego przycisku ale przy odrobinie chęci i wprawy w operowaniu pedałem przyśpieszenia można wymusić prace silnika elektrycznego. Co do spalania w cyklu miejskim to zgadzam się z opinią poprzednika 4,5 - 5,5 L przy normalnej (czytaj "nie nastawionej na oszczędność jeździe") można taki wynik uzyskać bez problemu...
      • soner3 Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 05.06.09, 21:05
        Niestety to ty jestes w bledzie
        Tym samochodem nie da sie poruszac na samym silniku elektrycznym
        Jesli moje slowa nie sa dla ciebie wiarygodne to
        www.auto-swiat.pl/wydania,Toyota-Prius-i-Honda-Insight-Auta-na-tej-samej-fali,23299,1.html
    • Gość: Zur Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.09, 02:00
      Do niedowiarków. Wierze w to co mówi GOŚĆ bo sam mam okazje jeździć priusem i wiem jakie sa mozliwosci hybryd. Oczywiscie zgodze sie z faktem z w trasie pracuje w zasadzie tylko silnik benzynowy ale czy to wlasnie nie w trasie kazde konwencjonalne auto pali mniej? Kto wie czym jest ch-ka uniwersalna silnika i polaczy te kwestie, wyciagnie odpowiednie wnioski, moze chociaz troche zalape temat
    • Gość: BSFC Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.ssp.dialog.net.pl 06.06.09, 03:01
      Osoby twierdzące, że hybrydy nie oszczędzają paliwa poza miastem są w błędzie. Auta hybrydowe mają nie tylko odzyskiwanie energii hamowania ale także oszczędniejszy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona. Dzięki temu bardzo mało spalają również w trasie.

      Ile spali Honda Insight? Łatwo to wyszacować. Hybrydowa Honda Civic średnio spala 5,71 l/100km (źródło: tiny.pl/3c9n 96 kierowców).

      Taki hybrydowy Civic ma spalanie normatywne 4,6 l/100km a Insight 4,4 l/100, czyli 1,045 razy mniejsze. O tyle też będzie mniejsze zużycie rzeczywiste. Czyli 5,71/1,045=5.47 l/100 km.

      Czyli Honda Insight w rzeczywistości spali około 5,5 l/100km.

      To mniej niż bardzo oszczędne diesle.

      VW Golf 1.9 TDI spala średnio 5,92 l/100km (źródło: tiny.pl/3c9k 369 kierowców)
      VW Jetta 1.9 TDI spala średnio 6,07 l/100km (źródło: tiny.pl/3c98 27 kierowców)

      Cenowo też hybryda ma przewagę. Każda Honda Insight ma seryjnie automatyczną skrzynię biegów. Najtańsza zaczyna się od 75.900 złotych.

      VW Jetta 1.9 TDI z automatem (DSG) zaczyna się aż od 83 tysięcy złotych. 7 tysięcy więcej. 5-drzwiowy Golf 1.6 TDI z automatem (DSG) to wydatek co najmniej 82 tysiące złotych.

      Ponadto, Amerykanie, u których hybrydy sprzedają się bardzo dobrze od dawna, wyszacowali CAŁKOWITE (naprawy, utrzymanie, tankowanie, utratę wartości itd.) koszty utrzymania tych aut oraz to samo zrobili dla aut z silnikiem diesla.

      Okazało się, że hybrydy są znacznie tańsze niż diesle także w kategorii kosztów całkotiwych.

      5-letnie utrzymanie Hondy Civic hybrydy z 2004 roku to 28 tysięcy dolarów (źródło: tiny.pl/3c96 )
      5-letnie utrzymanie Volkswagena Jetty 1.9 TDI to aż 34 tysiące dolarów (źródło: tiny.pl/3c9v)

      Czyli mamy dostępną w Polsce hybrydę która:
      - jest sporo tańsza w zakupie niż porównywalny diesel
      - spala nieco mniej niż tenże diesel
      - okazuje się w kwestii kosztów całkowitych o prawie 20% tańsza
    • Gość: GOŚĆ Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.09, 10:05
      Kolego soner3,
      niestety dziennikarze powielają ten sam błąd pisząc, że Insight nie może poruszać się z wykorzystaniem jedynie energii elektrycznej. Ponieważ dość dobrze zdążyłem poznać ten samochód, z całą pewnością zapewniam Cię że taka możliwość istnieje. Jazda w trybie tylko elektrycznym możliwa jest w przedziale prędkości od około 20 do 75 km/h. W samochodzie nie ma żadnego przycisku umożliwiającego wybór źródła napędu, więc autko w tryb elektryczny przechodzi automatycznie. Tak jak pisze kolega alkapone, podczas jazdy w trybie elektrycznym i podczas hamowania silnikiem, wszystkie zawory silnika spalinowego pozostają szczelnie zamknięte.

      Kolego BSFC, rzeczywiste spalanie Hondy Insight jest sporo niższe niż 5,5 l/100 km. Porównanie z Hondą Civic jest dość karkołomne z uwagi na różnice budowy układu hybrydowego, inne nadwozie, masę pojazdu, ogumienie itp. Insight ponadto jest pojazdem segmentu B i od podstaw projektowany był jako pojazd hybrydowy (Civic został zaadoptowany do tej roli). Układ hybrydowy Insighta jest znacznie zmodyfikowany i pojazd znacznie częściej wykorzystuje tryb jazdy elektrycznej. Przeciętne zużycie paliwa w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 4,0-4,3 l/100 km. Warunkiem jest oczywiście dość spokojny styl jazdy. Jeżdżąc dynamicznie nigdy nie udało mi się przekroczyć 5,6 l/100 km. To są naprawdę dobre wyniki.

      Jeżeli chodzi o koszty serwisowania tego pojazdu, to są one takie same jak każdego samochodu z silnikiem ZI. Układ hybrydowy nie wymaga ŻADNYCH dodatkowych czynności serwisowych.

      Pozdrawiam.
    • Gość: Zuraw Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.09, 16:24
      Tak jest.. Ja jeszcze dodam iz oba pojazdy tj prius i insight nie sa podobne do siebie przypadkowo, bowiem ich nadwozia byly projektowane w mysl zasad aerodynamiki. Z tego samego powodu nieprawda jest fakt ze te auta nie oszczdzaja paliwa w trybie poza miastem. Np. przy przekroczeniu predkosci 120km/h roznica w oddawaniu mocy jednostki napędowej przy odniesienie do pojazdu typowoego o podobnej masie i przekroju czolowym moze wynosic 3,6kM co juz rzutuje na zmniejszenie zuzycia paliwa w przypadku hybryd. Jest jeszcze inny aspekt w tym trybie jazdy. Otóz chyba nikt nie powie mi ze na calej dlugosci trasy nie uzywany jest hamulec lub nie wyprzedzamy innych pojazdow. W jednym i drugim przypadku do dzialania wlacza sie motor elektryczny albo jako pomocnik redukujac tym samym zuzycie paliwa jednostki benzynowej, albo jako odzysk energii ktora w konwencjonalnym pojezdzie podgrzeje tarcze i klocki hamulcowe emitujac przy tym do otoczenia produkty scierania tych elementow. Takze pojazde hybrydowe daja oszednosci w postaci redukcji zuzycia paliwa w kazdych warunkach eksploatacji, a na wyzej wymienionym przykladze takze tarcz i klockow hamulcowych, dajac jednoczesnie ponadprzecietna przyjemnosc z jazdy....cichej i ekologicznej.
      • Gość: robert- mech Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.09, 18:13
        dajac jednoczesnie ponadprzecietna przyjemnosc z jazdy....cichej i ekologicznej.

        Przejedz sie to honda powyzej 90km/h a zobaczysz jaka jest cicha.
        W tym samochodzie nie ma chyba w ogole materialow izolacyjnych, zreszta to
        tlumaczy niska masa
        Oszczedzano na wszystkim - beznadziejny twardy platik, glosno i ogolna
        wrazenie tandety.
        Naprawde mimo moich checi zrozumienia sensownosci takich pojazdow uwazam je
        za dalece niedopracowane .Reszta to tylko marketing i pseudoekologia.Wciaz
        lepsza alternatywa sa silniki diesla
    • Gość: BSFC Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.ssp.dialog.net.pl 06.06.09, 21:58
      robert- mech:

      > Przejedz sie to honda powyzej 90km/h a zobaczysz jaka jest cicha.
      > W tym samochodzie nie ma chyba w ogole materialow izolacyjnych,
      > zreszta to tlumaczy niska masa. Oszczedzano na wszystkim - glosno

      Hałas przy 70 milach na godzinę czyli 112 km/h
      Honda Insight = 68 decybeli (źródło: tiny.pl/3ckn )
      VW Jetta 2.0 TDI Common Rail = 70 decybeli (źródło: tiny.pl/3ckk )

      Decybele (dB) są skalą logarytmiczną. 3 dB więcej to dwukrotnie większe natężenie dźwięku. Więc albo bredzisz i nigdy autem nie jechałeś albo po prostu piszesz z konkurencji i próbujesz oczernić nowy bardzo mocny produkt Hondy.


      > Reszta to tylko marketing i pseudoekologia.

      Marketing szeptany niestety uprawiasz Ty, rzucając niczym niepodpartymi bzdurami. Insight z seryjnym automatem jest tańszy niż diesel z automatem, spali mniej, jego utrzymanie kosztuje znacznie mniej. To wszystko wykazałem powyżej.

      Nowa Honda Insight jest znacznie bardziej przyjazna środowisku niż porównywalne auto z silnikiem diesla.

      Aby wytworzyć paliwo na przejechanie 24 tysięcy kilometrów (15 tysięcy mil), w przypadku Hondy Insight potrzeba przetworzyć 1320 litrów (8,3 baryłki) ropy naftowej (źródło: tiny.pl/3c2t ), aby ten sam dystand przejechać najnowszym Volkswagenem Jettą TDI-CR potrzeba przetworzyć 1845 litrów (11,6 baryłek) ropy naftowej (źródło: tiny.pl/3c27 )
    • Gość: BSFC Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.06.09, 13:37
      Gość: Ludwig:

      > Nie zostawil na niej suchej nitki!
      > Nie jet to dla mnie Guru ale w tym temacie prawie w pelni
      > sie zgadzam z nim .Ten samochod jest beznadziejny

      Clarkson jest motoryzacyjnym błaznem, który szerzy opinie, iż należy jeździć jak najszybciej, gdyż wtedy uważa się bardziej. Pogląd znany także jako "szybki ale bezpieczny".

      Sam zaś Jeremy Clarkson, gdy zostaje przyłapany na znacznym przekroczeniu prędkości, korzysta z usług bardzo kosztownego prawnika, Nicka Freemana, specjalizującego się w szukaniu każdego możliwe uchybienia podczas procedury karania piractwa drogowego. Tutaj: tiny.pl/3dh9 jest opis przypadku, w którym Clarkson prowadził z prędkością 130 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 80 km/h i niczym śliski piskorz uniknął kary za pomocą kolejnego kruczka prawnego.

      Tutaj z kolei: tiny.pl/3dhf są opisane metody działania wspomnianego prawnika:
      - obrona jadącego 210 km/h motocyklisty za pomocą przepisu z 1922 roku, powstałego gdy praktycznie nie istniały jeszcze żadne masowo produkowane motocykle
      - obrona jadącej po pijaku znanej celebrity sugerując, że mąż ją straszył i zmusił do prowadzenia w stanie upojenia alkoholowego
      - obrona jednego ze swoich klientów, który prowadząc pod wpływem alkoholu spowodował groźny wypadek, opierająca się o fakt, że krew jego klienta została pobrana przez chirurga operującego go, podczas gdy przepisy nakazują, że musi być pobrana przez osobę niesprawującą nad badanym opieki medycznej


      > A co do opini z edmunds, ja bym byl ostrozny to wyjatkowo nieobiektywne zrodlo

      Nie podałeś żadnego uzasadnienia tej sugestii.

      Edmunds to jeden z największych amerykańskich magazynów motoryzacyjnych, dla którego zarówno auta japońskie jak i niemieckie są produktami importowanymi i magazyn nie ma żadnego interesu w promowaniu poszczególnych marek (w przeciwieństwie np. do niemieckiego Auto Motor und Sport, testującego niemieckie samochody).

      Jednocześnie Edmunds ma ustalone procedury testowania i korzysta z profesjonalnego sprzętu przy weryfikowaniu osiągów samochodów: www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=130988 Wprowadza nawet korekty zależne od warunków atmosferycznych podczas testów.
    • Gość: Zuraw Re: Honda Insight w Polsce od 75 900 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.09, 16:09
      >Przejedz sie to honda powyzej 90km/h a zobaczysz jaka jest cicha.
      W tym samochodzie nie ma chyba w ogole materialow izolacyjnych, zreszta to
      tlumaczy niska masa
      Oszczedzano na wszystkim - beznadziejny twardy platik, glosno i ogolna
      wrazenie tandety.
      Naprawde mimo moich checi zrozumienia sensownosci takich pojazdow uwazam je
      za dalece niedopracowane .Reszta to tylko marketing i pseudoekologia.Wciaz
      lepsza alternatywa sa silniki diesla <

      Niestety ale dla mnie rzetelnosci informacji zawartych w twoim poscie jest conajmniej wątpliwa. I chociaz nie wiem jak sprawa wyglada w hondzie to moge na przykladzie priusa powiedziec ze jest on wyznacznikiem ciszy. A co do materialow wygluszajacych to zauwaz ze w porownaniu konewncjonlanych pojazdow jest roznica w ilosci zaadoptowanego wygluszenia miedzy deislem a benzyna bo silniki benzynowe sa i tak znacznie cichsze niz diesle. Jest jeszcze inna sprawa. Przy wyzszych predkoscach dominujacym zaczyna byc halas od szumu waitru, a jak pewnie wiesz szum ten to zmiany cisniania. Im wieksze sa opory tym bardziej drastyczne sa te zmiany i wiekszy jest halas. Poniewaz jak wczesniej wspomnialem oba auta projektowane sa pod kątem zminimalizowania oporw aerodynamicznych, korzysci objawiaja sie nie tylko od strony zmnejszenia zuzycia paliwa ale takze zredukowania poziomu halasu. Argumenty o chwytach marketingowych juz totalnie mnie oslabiaja i nie bede juz poruszal tego tematu bo to daremny trud. Moge jedynie powiedziec ze dla mnie rownie dobrze chwytem marketingowym moze byc promowanie diesli....chwytem marketingowym ktorego podales ofairą Ty i wielu innych uzytkownikow. Ale to moze i dobrze...przynajmniej przez jakis czas hybrydy beda wyrozniac sie wsrod szarego tlumu. ;]

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka