Dodaj do ulubionych

Przyczyna "ściągania" samochodu

03.10.05, 08:39
Witam Panie Marcinie,

Proszę o sugestie: mój samochód (Skoda Fabia) przy ustawionej prosto
kierownicy zjeżdża w prawo - żeby jechał prosto, muszę przekrzywić nieco
kierownicę w lewo.

Geometria kół była kilkakrotnie ustawiana w różnych warsztatach (także
autoryzowanych) i nic to nie dało. Dane z pomiarów geometrii generalnie są w
granicach normy.
Nie jest to wina opon - zarówno na zimowych, jak i na letnich jest to samo.
Również przekładanie opon z jednej osi na drugą, na skos, itd., nic nie daje.

czy może to być kwestia tego, że podczas pomiarów koła wiszą w powietrzu, a
ewentualne uszkodzenie/skrzywienie zawieszenia ujawnia się dopiero, gdy
samochód stoi na kołach i zawieszenie jest ugięte? Jeśli tak - czy są
warsztaty, które są w stanie to wykryć?

Jeśli ktoś na forum ma podobne doświadczenia i udało mu się rozwiązać ten
problem - proszę dajcie znać.

dzięki
Wojtek (Kraków)


Obserwuj wątek
    • lucj Re: Przyczyna "ściągania" samochodu 03.10.05, 10:20
      Z pomiarami geometri w warsztatach jest często tak jak z wróżeniem z fusów,
      większość serwisów nie mierzy kąta wyprzedzenia itp. Poza tym nie robią
      kalibracji kół a to też wpływa na wynik pomiaru. Bardzo rzadko urządzenia do
      pomiaru geometri są kalibrowane to wszystko powoduje że pomiary nie zawsze dają
      właciwy pogląd na przyczynę ściągania samochodu.
    • ktbb Re: Przyczyna "ściągania" samochodu 10.10.05, 16:17
      Każ sprawdzićgeometrię tylnych kół. 'Fachowcy" próbowali różnych sztuk z moim
      zawieszeniem - fabrycznie ustawionym - a samochód i tak szedł krzywo.
      Dopiero jeden się wkurzył - zrobił pełną geometrię i wyszło że to tył chce
      skręcać.
      Jeżeli nie wierzysz - pomyśl jak kierujesz wózkiem w supermarkecie. Skręcasz
      tylne koła.
        • waskes29 Re: Przyczyna "ściągania" samochodu 27.10.05, 21:33
          astro_glide napisał:

          > Tylko jak ma poduszke (air bag) to lepiej byc ostroznym .Lepiej sie
          > przyzwyczaic ze kierownica jest lekko skrzywiona .

          To nie ma nic do rzeczy jak pamietam w toyotach fabrycznie zle zakladano
          kierownice a pozniej poprawiano to w servisach .To byla wina robota
          odpowiedzialnego za ustawienie kierownicy .
          W ASO bez problemu to ustawia pewnie nawet za darmo bo to zaden problem
        • xystos Re: Przyczyna "ściągania" samochodu 29.10.05, 09:38
          wszajnert napisał:

          Kiedy skręcę kierownicę tak, żeby jechał prosto, i tak muszę ją trzymać, bo po
          puszczeniu sama się kręci w drugą stronę i samochód mi zjeżdża w bok.


          .. teraz wiem , przednie zawieszenie,tylko jedna strona : ramie (np.prawe)
          na którym osadzone jest kolo jest rególowane-przy uderzeniu w np.kraweznik moze
          sie cofnac-efekt: bedzie zciagac w np.prawo .
          to jest b.latwo ustawic i niepowinno drogo kosztowac , sam tego nie zrobisz
          jezeli nie masz odp.przyzadów - chodzi o 1/10 mm - jedz na opniarski warsztat
          który ma dynamiczne ustawianie kól i profilowanie zawieszenia ~ 50 zl ? .
        • waskes29 Re: Przyczyna "ściągania" samochodu 29.10.05, 11:16
          wszajnert napisał:

          > Kiedy skręcę kierownicę tak, żeby jechał prosto, i tak muszę ją trzymać, bo
          po
          > puszczeniu sama się kręci w drugą stronę i samochód mi zjeżdża w bok.

          Jesli tak i geometria jest ustawiona dobrze to sprobuj jeszcze przelozyc kola
          stronami jesli zacznie znosic w druga strone to cos nie tak z oponami a jesli
          sie wyrowna to problem z glowy.
          Nie wiem o jakim samochodzie p[iszemy ale moze to byc tez wynik wczesniejszego
          wypadku i zlej naprawy geometria sie zgadza ale tylko przedniej osi .
          Jesli nie wiesz czy samochod mial jakis wczesniej wypadek to sprawdz
          odleglosci miedzy kolami osi przedniej i tylnej z dwoch stron tu moze
          ciebie czekac niespodzianka i to niemila jesli sa rozne bo trudno bedzie juz
          cos z tym zrobic.
    • mmarko2 Re: Przyczyna "ściągania" samochodu 09.11.05, 21:17
      Miałem kiedyś podobny problem w renault 19, wszystko jak należy poustawiane a
      samochód po puszczeniu kierownicy lekko zbaczał na jedną stronę. Okazało się po
      paru latach takiej jazdy że winę może ponosić wachacz, prawdopodobnie przy
      wymianie wachacza został wstawiony od nowszego modelu, różnica jest może
      milimetra, dwóch nie do zauważynia gołym okiem, ale dla geometri istotna. Nie
      zdążyłem wymienić już tego wachacza, poiformowałem jednak kupującego. Być może u
      Ciebie też istnieje możliwość że ta część pasuje od starszego modelu lub coś
      podobnego powodujące minimalne różnice na obu kołach.
      • sk-1 Re: Przyczyna "ściągania" samochodu 23.07.17, 11:02
        Okoł 10 lat ciągnęło mnie na prawo do rowu . Wszystkie mechaniki rozkładały ręce bo wszystko było w prządku . Uznałem że po to urosły łapska żeby trzymać za kółko i kierować. Aż pewnego dnia złapałem kapci a na denku butelki z grubego szkła i opona była do wurzucenia. Kupiłem podobną za złotufkę na złomowisku i problem ustał. Q... 10 lat.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka