Dodaj do ulubionych

F1: Przyszłość KERS w normalnych autach?

19.07.09, 09:23
Oczywiscie to moze sie przydawac, aby tylko nie jako dodatek do "sportowych"
aut takich jak golf (to z ironia), gdzie znowu wiejski tunning na "sportowca"
i dopalacz po wiejskich drogach. I tak jeżdza za szybko, a normalnym kierowcą
potrzeba tanszych rozwiazan. Kers powinien zostac zaimplementowany jako
wspomagacz zwyklych jednostek napedowych, obnizajac spalanie np przy ruszaniu
ze skrzyzowan. W miastach przeciez duzo trzeba hamować, więc powinien się
ładować stosunkowo łatwo.
Obserwuj wątek
    • mother_tucker Re: F1: Przyszłość KERS w normalnych autach? 19.07.09, 12:20
      > Oczywiscie to moze sie przydawac, aby tylko nie jako dodatek do "sportowych"
      > aut takich jak golf (to z ironia), gdzie znowu wiejski tunning na "sportowca"
      > i dopalacz po wiejskich drogach. I tak jeżdza za szybko, a normalnym kierowcą
      > potrzeba tanszych rozwiazan. Kers powinien zostac zaimplementowany jako
      > wspomagacz zwyklych jednostek napedowych, obnizajac spalanie np przy ruszaniu
      > ze skrzyzowan. W miastach przeciez duzo trzeba hamować, więc powinien się
      > ładować stosunkowo łatwo.

      Ale ta technologia jest stara jak świat i od dawna wykorzystywana. Głównie na
      kolei ale ostatnio też w przemyśle samochodowym. Nawet w pierwszym Priusie
      podczas hamowania generator doładowywał akumulatory. I masz racje, stosuje się
      to po to, aby obniżyć spalanie paliwa.
    • pocalujta_wujta Juz od dawna jest - jak przyszlosc, durnie? 20.07.09, 17:41
      Wezcie poczytajcie co jezdzi w USA. Wiele z tych Hybrydow ma KERS czyli odzysk
      energii hamowania. Toyota dominuje w tej dziedzinie.

      O czym wy pieprzycie pismaki? Chyba o przyszlosci w Europie, bo tu w USA to
      hybrydy z takim rozwiazaniami staly sie moda i coraz wiecej ich na ulicach a o
      Kalifornii to juz nie ma co wspominac. owszem maja system ladowania z silnika
      spalinowego, ale wiele z nich tez ma system odzysku energii z hamowania.

      Z USA...
    • pocalujta_wujta Poczytajcie co sprzedaje Toyota w USA 20.07.09, 17:48
      www.toyota.com/sem/hybrids.html?srchid=K610_p2603958

      Prius:

      "Power-assisted ventilated front disc, solid rear disc with Anti-lock Brake
      System (ABS) and integrated regenerative braking".


      Ewidentnie tego w Europie nie widac.

      I jeszcze jedno: to nie jest przyszlosc a terazniejszosc. Przyszloscia sa
      silniki spalinowe na wodor takie jak w BMW. Sa czystsze w calum procesie
      (wlacznie z produkcja i odzyskiem po zuzyciu) niz kazde rozwiazanie z
      bateriami i przeminami chemicznymi.
      • crannmer Wodorowe mrzonki 22.07.09, 13:00
        pocalujta_wujta napisał:

        Przyszloscia sa
        > silniki spalinowe na wodor takie jak w BMW. Sa czystsze w calum procesie
        > (wlacznie z produkcja i odzyskiem po zuzyciu) niz kazde rozwiazanie z
        > bateriami i przeminami chemicznymi.

        Bzdura. To sa instalacje do marnowania wodoru. Ktory marnowany jest nie tylko
        podczas jazdy (zalosna sprawnosc silnika spalinowego napedzanego wodorem i
        poruszajacego niewspolmiernie ciezki pojazd), ale rowniez na postoju (z
        nieuzywanego pojazdu wodor wygotowuje sie i jest katalizowany do pary wodnej. Po
        kilkunastu dniach z zaparkowanego BMW Hydrogen ulatani sie __caly__ wodor). Oraz
        ktory to wodor (i energoa na pozyskanie go) marnowany jest na calej drodze od
        wytworzenia (z gazu ziemnego) poprzez skraplanie, skladowanie i transport az po
        tankowanie.

        Nie ma paliwa mniej nadajacego sie do napedu pojazdow, niz wodor spalany w
        silniku spalinowym.
      • crannmer Obywatelu, nie chedoz bez sensu. 22.07.09, 13:02
        pocalujta_wujta napisał:

        > Prius:
        > "Power-assisted ventilated front disc, solid rear disc with Anti-lock Brake
        > System (ABS) and integrated regenerative braking".
        >
        > Ewidentnie tego w Europie nie widac.

        Czego nie widac w Europie? Priusow z odzyskiem energii hamowania?
        Obywatelu, nie chedoz bez sensu.
    • 2romki Re: F1: Przyszłość KERS w normalnych autach? 20.07.09, 17:51
      KERS nie ma przyszłości, bo stosunkowo więcej niż 90% energii traci
      się bezpowrotnie na toczenie opon i opór powietrza. Jesli nawet
      pomyślimy o odzysku energii z hamowania, to efektywnie będzie to
      może 2-4%. Trzeba jednak pamiętać, że nie są to urządzenia
      bezobsługowe i kosztują, a zatem muszą się zamortyzować.

      Przykładem porażki na rynku hybryd/odzyskiwania energii jest Toyota.
      Każdy o niej dużo mówi, a nikt nie chce tym jeździć.
      • crannmer Re: F1: Przyszłość KERS w normalnych autach? 22.07.09, 12:55
        2romki napisał:

        > Jesli nawet
        > pomyślimy o odzysku energii z hamowania, to efektywnie będzie to
        > może 2-4%.

        Tysiace Priusow codziennie pokazuja, ze jest znacznie wiecej, niz 2..4 %.

        > Trzeba jednak pamiętać, że nie są to urządzenia
        > bezobsługowe i kosztują, a zatem muszą się zamortyzować.

        Owszem, to sa uzadzenia bezobslugowe. I objete baaardzo dluga gwarancja. A ilosc
        wymienianych nawet po gwarancji skladowych sladowa.

        > Przykładem porażki na rynku hybryd/
        > odzyskiwania energii jest Toyota.
        > Każdy o niej dużo mówi, a nikt nie chce tym jeździć.

        Znacznie ponad 500 000 sprzedanych pojazdow oraz nieustajaco popyt
        przewyzszajacy podaz (odwrotnie do trendu reszty motoryzacji) to wspanialy
        przyklad, jak ludzie nie chca, a kupuja.

        Moze nasteonym razem zanim zaczniesz pitolic o jakims temacie, poinformuj sie o
        stanie rzeczywistym?
        • crannmer Errata 22.07.09, 13:15
          crannmer napisał:

          > Znacznie ponad 500 000 sprzedanych pojazdow

          Przez jedenascie lat obecnosci hybrydowych Toyot na rynku zostalo sprzedanych
          lacznie ok. 1,6 miliona jednostek, ktorych jakoby nikt nie chce.
        • pocomoni Re: F1: Przyszłość KERS w normalnych autach? 23.07.09, 22:46
          crannmer napisał:

          > > Trzeba jednak pamiętać, że nie są to urządzenia
          > > bezobsługowe i kosztują, a zatem muszą się zamortyzować.
          >
          > Owszem, to sa uzadzenia bezobslugowe. I objete baaardzo dluga gwarancja. A ilos
          > c

          Problem z Priusem jest taki, że nie opłaca się go kupować. Za 100 tys. zł można
          kupić podobnej klasy samochód tradycyjny i zostaje jeszcze paliwo na 150 tys
          km
          . Ten zakup chłopie ni chu chu CI się nie zamortyzuje. Nawet jakby palił 3
          litry na 100, a przecież pali dużo więcej.

          Więc ekonomiczny sens kupna jest żaden. Jaki więc cel przyświeca kupującym?
          Moda, poprawność polityczna? Tak jak pisze 2romki, Prius powinien wykazać swoją
          wyższość w postaci wskaźników ekonomicznych. Tak się jednak nie dzieje. Stąd w
          kategorii praktycznej samochód jest porażką.
    • phalgyp Re: F1: Przyszłość KERS w normalnych autach? 22.07.09, 12:40
      nie wymysliles tego pierwszy i dla ulatwienia dodam, ze taki rozwiazania juz
      jezdza po polskich drogach np. Lexusy z napedem hybrydowym - dwa silniki -
      spalinowy i elektryczny. Elektryczny jest ladowany podczas hamowania i dluzszej
      jazdy w trasie ze stala predkoscia, a uzywany glownie po miescie do ruszania,
      przyspieszania i manewrow (np. parkowanie to na prad tylko).

      I nie jestem pewinen ale wydaje mi sie, ze Lexusy to tez Toyoty, a troche ich
      juz widzialem jezdzacych wiec chyba nie ma tak, ze nikt tym nie jezdzi...
      • literka_m Re: F1: Przyszłość KERS w normalnych autach? 23.07.09, 22:05
        ale hybryda i kers to trochę różne tematy. w pierwszym jest normalny silnik
        elektryczny, który służy do ruszania a jeśli nie przekroczysz pewnej prędkości
        możesz tylko na nim jechać.
        KERS to całkiem nieduży energooszczędny silnik (duża zawartość miedzi w
        pakietach) który ma za zadanie dostarczyć stosunkowo dużą moc (ok 60 kW w BMW)
        przez ok 6-7 sek. Potem kicha i prawdopodobnie cudo musi 1) ostygnąć 2) znów
        naładować akumulatory
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka