Dodaj do ulubionych

Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę

04.11.03, 12:30
Pani Doktor, na forum emama toczy się prawdziwa bitwa dotycząca depo
provery. Podobno nadaje się tylko dla trzeciego świata? Właśnie wybieram się
do lekarza i biorę pod uwagę ten zastrzyk (karmię 10 miesięczne
maleństwo smile). Proszę o opinię. Mam dwójkę dzieci, przynajmniej przez kilka
lat nie planuję kolejnego. Nie wróciła jeszcze miesiączka po porodzie. Będę
wdzięczna za poradę.
Obserwuj wątek
    • moboj Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 04.11.03, 13:48
      podsyłam Ci kilka linków do wypowiedzi pani doktor o depo - proverze (pani
      doktor też zdaje się brała zastrzyki):
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=7612147&a=7831203
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=6861303&a=6877024
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=6693958&v=2&s=0
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=6330167&v=2&s=0
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=4463649&a=4569417
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=4435118&a=4569322
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=3877973&a=3975033
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=3531399&a=3575195
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=2057533&a=2058770
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=1376588&a=1485942
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=495300&a=575712
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=216&w=256445&a=264440
      pozdrawiamsmile
      • mamajanka Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 04.11.03, 17:08
        Dziękuję serdecznie. Może to jednak nie "antykoncepcja dla trzeciego świata",
        gdzie "kontrola urodzin ponad wszystko"? Naprawdę poruszyły mnie te słowa.
        • moboj Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 04.11.03, 17:25
          witaj Mamojanka. az odszukałam ten wątek, o którym wspomniałaś. wydaje mi się,
          ze wiem co lekarz miał na myśli: otóż taką antykoncepcję stosuje się w krajach
          trzeciego świata, ale nie dlatego, ze jest zła. chodzi o to, że taka kobietka z
          murzyńskiego plemienia mieszkająca w chatce z liści po pierwsze nie ma jak
          kupić sobie pigułek, po drugie pewnie nie ma ich jak przechowywać, po trzecie
          czasem nie ma możliwości, zeby je codziennie o stałej porze łykać. dlatego
          Czerwony Krzyż i podobne organizacje podają tym kobietom depo - proverę, bo
          zastrzyk robi się raz na trzy miesiące i jest spokój a zaludnienie np. Afryki
          jest dzisiaj istotnym problemem. tam ciąza to nie taki pikuś jak u nas.
          z rozmowy z moją panią doktor wynika, ze zapisuje wielu swoim pacjentkom
          właśnie zastrzyk i ma z tym dobre doświadczenia. także pani Antepowicz
          przyjmowała zastrzyki i oprócz tycia to chyba nie miała innych zastrzeżeń. w
          krajach zachodnich antykoncepcja w zastrzyku jest bardzo popularna (patrz:
          Anglia).
          sama zdecydowałam się na zastrzyk po wielu latach łykania microgynonu, bo chcę
          spróbowac czegoś nowego. na razie łykam cerazette, żeby sprawdzić reakcję
          organizmu na antykoncepcję progestagenną. kończę już drugie opakowanie i musze
          powiedzieć, że świetnie się czuję, nie mam żadnych plamień, krost.
    • ceslavie Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 04.11.03, 20:01
      Witam. Nie jestem wprawdzie lekarzem, ale moge powiedziec coś na temat Depo...
      Zaplikowalam sobie za namowa lekarza ten swietny srodek w miesiacu lutym...
      Zbyt pochopnie jak mysle teraz... W miesiąc później stwierdziliśmy z mężem, że
      może jednak czas nas goni (wiek) i będziemy starać się o dziecko... Środek
      powinien przestać działać w maju, mijal czerwiec i nic... W lipcu jeszcze mnie
      zbywano... W sierpniu zapisano Lutheine.. (nie jestem pewna jak sie to
      pisze)... Pierwsza @ dostalam 19 października. I kiedy pomyślałam, że nareszcie
      wszystko się unormuje w dniu wczorajszym dostałam krwotoku... Już czytałam że
      po odstawieniu leków ant cykle mogą być niereguralne, ale czy aż tak? Sama nie
      wiem co myśleć. Z natury jestem histeryczką, może to czysty przypadek, ale
      osobiście odradzam.
      • moboj Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 04.11.03, 20:07
        ceslavie, wszędzie trąbi sie o tym, ze na powrót płodności po depo TRZEBA
        czekać nawet i półtora roku, dlatego decyzję o wzięciu zastrzyku trzeba sobie
        dokładnie przemyśleć.
        • ceslavie Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 05.11.03, 11:03
          Tak, wiem. Teraz już wiem, bo sobie posiedzialam na forum i troche sie
          uświadomiłam....ale wczesniej jakgdyby nie uprzedzono mnie o tym, chociaz
          pytalam lekarza kilkakrotnie... Nie zdecydowałabym się wtedy pewnie na ten
          zastrzyk. Pozdrawiam
    • malwinkax Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 04.11.03, 20:32
      Ja wzięłam 3 zastrzyki Depo-Provery,najpierw trochę plamiłam,ale póżniej czułam
      się wspaniale,nie miałam krwawień,może tylko troszeczkę przytyłam.Ale i z tym
      mozna sobie poradzić.Po ostatnim zastrzyku dopiero po półtora roku dostałam
      miesiączkę,strasznie się martwiłam,że jej tak długo nie miałam.Jeśli karmisz
      swoje maleństwo to polecam Ci te zastrzyki,naprawdę.Pozdrawiam!
    • kora3 Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 04.11.03, 23:45
      Witaj !!!
      Zgadzaa\m się z Moboj, ze określenie "antykoncepcja dla trzeciego swiata"
      oznacza właśnie bardzo wysoką skuteczność tej antykoncepcji przy braku
      konieczności pamiętania o codziennej tabletce, a także braku konieczności
      kupowania tabletek co miesiac, odpowiedniego przechowywnia itede. Rzeczywiście
      przy afrykańskim przeludnieniu i jednoczesnie niskim poziomie wiedzy tamtejszych
      kobiet o antykoncepcji jest on zbawiennym rozwiązaniem.
      Z drugiej strony trudno mi polecić Ci Depo po moich własnych doświadczeniach...
      Ja wzięłam jeden zastrzyk - w marcu. Czułąm się po nim okropnie sad Miałam wzdęty
      brzuk, kompletny brak łaknienia, bóle głowy, obniżony nastrój. Po ok. 11 dniach
      od iniekcji zaczęłam plamić bardzo obficie i tak plamiłam pomimo zażywania
      cyklonaminy prktycznie do końca przewidzianego działania stuprocentowej
      antykoncepcji tego specyfiku, czyli do końca czerwcasad Z tym, ze samopoczucie
      poprawiło mi się po około miesiącu, tak że poza dokuczliwym plamieniem nie
      odczuwałam już skutków ubocznych zastrzyku.
      Zrezygnowałam jednak z tej antykoncepcji i z zalecenia lekarza od połowy lipca
      zaczęłam przyjmowć luteinę w tabletkach. Potwornie źle się czułam po luteinie,
      ale pojawiła mi się miesiączka ...niestety cykl mi się rozregulował całkowicie
      sad Następn miesiączka , jużnaturalna czyli bez 'pomocy" luteiny pojawiła się po
      47 dniach od poprzedniej, a kolejna po 24 dniach ...
      Dodam,ze wcześniej przyjmowałam antykoncepcję doustną (minulet) i miałam zero
      skutków ubocznych oraz zarówno z tabletkami, jak i bez nich zawsze miaałam
      regularne 28 - dniowe cykle...
      Podobno ze mną zdaniem mojej lekarki nie jest wcale źle po Depo, bo jak się
      nawet tu doczytałąm w twoim wątku niektóre dziewczyny czekają po zastrzyku
      bardzo długo na naturalny powrót miesiączkowaniasad Zatem u mnie pojawiło sie ono
      bardzo szybko, niestety nie wiem, czy mam owulację, bo stwierdziłam, ze n testy
      owulacyjne po depo jeszcze moze za wcześnie.
      Rozpisałąm się o sobie, a przecież miałam pomóc Tobie w ewentualnym wyborze tego
      rodzaju antykoncepcji smile ale między nami mówiąc nikt ci nie powie na forum jakie
      skutki uboczne tego zastrzyku wystąpia ewentualnie u ciebie i czy w ogóle
      wystąpią ..Jak przy każdej hormonalnej antykoncepcji jest to cecha
      indywidualna... Jeden organizm reaguje tak, a inny całkiem odmiennie... na pewno
      radziłabym się zastanowić dobrze nad tym wyborem oraz skonsultować decyzję moze
      niekoniecznie tylko z jednym lekarzem ginekologiem.
      Na koniec dodam, ze o ile nie wróciła ci jeszcze miesiączka po porodzie to musi
      ją lekarz chyba wywołać do przyjęcia depo, gdyż iniekcja nastepuje podczas
      bodajże pierwszych trzech dni krwawienia, nie wydaje mi się, by można było wziąc
      ten zastrzyk w dowolnym dniu cyklu ...Oczywiście kolejny bierze się dokładnie po
      3 miesiącach ..naturalnie już bez miesiączki, bo onaa się po tym zastrzyku nie
      pojawia.
      Ufff to tyle moich doświadczeń smile Życzę dobrego wyboru metody antysmile
    • monika.antepowicz Re: Pani Doktor - pytanie o Depo Proverę 07.11.03, 22:12
      To jest bardzo zskuteczna metoda, nie szkodząca dzidiusiowi, Niektóre Pani
      czuja sie znakomicie, bo to 100% zabezpieczenia, nie trzeba pamietac, problem
      ze niektóre pani tyją, niektóre maja xdepresje no i że moiesiaczki i płodność
      powracają dopiero po kilkuynatu miesiącach od ostatniego zastrzyku. Jest to
      tania metoda, wieć nikt - ani producent ani konkurebncja nie jest raczej
      zainteresowany jej promowaniem!

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się


Nakarm Pajacyka