Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Minusy pracy na pół etatu

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.11.05, 16:28
    Co traci pracownik zatrudniony na pół etatu? Jestem zielona w przepisach.
    Prosze o pomoc. Oczywiscie nie o płace mniejszą mi chodzi, ale inne z tego
    wynikające konsekwencje.
    Obserwuj wątek
      • andrejwww Re: Minusy pracy na pół etatu 04.11.05, 18:27
        Pierwszy minus odczuje pracownik przy bankomacie, gdy odbiera się bardzo niskie
        wynagrodzenie.Potem może pojawić się odczucie, że stoi się w drugim rzędzie, że
        pracując na pół etatu, jest się pracownikiem drugiej kategorii.Nawet jeżeli
        pracownik ma ambicje zawodowe i chce iść "wyżej" to jako pracownik o
        ograniczonej dyspozycyjności ma równie ograniczony dostęp do szkoleń.Fatalnie
        wygląda sprawa awansu zawodowego.Prawo do urlopu cało-etatowca wynosi (
        zakładając ) 20 dni.Prawo do urlopu równe 1/12 x 10 oznacza że pracownik na pół
        etatu nabywa prawo tylko do połowy urlopu.Składki ZUS (emerytalne, rentowne,
        wypadkowe ) zależą od dochodu.

To chyba wszystko, chyba że ktoś coś jeszcze doda.
        • ewa9923 Re: Minusy pracy na pół etatu 06.11.05, 23:48
          No własnie -ja też jestem zielona w tym temacie, a właśnie dostałam taką
          propozycję pracy. Wcześniej pracowałam przez 4 lata na cały etat.

Mam pytanie- jak się liczy lata pracy na pół etatu do przyszłej emerytury?

Gdybym pracowała przez rok na pół etatu, czy to jest liczone jakbym procowała
          tylko pół roku :) ???

• andrejwww Re: Minusy pracy na pół etatu 07.11.05, 11:57
            Proszę zatem odpowiedzieć dlaczego "brednie"?

Przecież Art. 153. § 1. jasno i wyrażnie mówi, że pracownik, który podejmuje
            prace po raz pierwszy, w roku kalendarzowym, w którym podjął tą pracę, uzyskuje
            prawo do urlopu z upływem każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru
            urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.