Dodaj do ulubionych

416 -> 3XX faktem

31.03.05, 21:33
Najświeższe wieści: ZTM uzyskał pozytywną opinię Urzędu m.st. Warszawy dla
Dzielnicy Praga Południe w sprawie I etapu zmian w układzie komunikacyjnym
Gocławia.
I tak:
303 - skrócenie linii: Huta - Pl. Wilsona;
416 - przekształcenie w linię typu "300" z jednoczesnym skierowaniem ulicami:
Bora-Komorowskiego i Trasą Siekierkowską. Uruchomienie wszystkich dotychczas
pomijanych przystanków + Janika, <Gocław, Os. Las>, Most Siekierkowski;
516 - uruchomienie linii: Nowodwory - trasa 509 - Waszyngtona - Saska -
Egipska - Bora-Komorowskiego - Fieldorfa - Umińskiego - GOCŁAW;
123 - korekta trasy: ... - Meissnera - Jugosłowiańska - Umińskiego - ...
(zmiana nastąpi po zakończeniu modernizacji Jugosłowiańskiej, która się dziś
rozpoczęła).
W ten sposób każda część Gocławia będzie posiadała połączenie z Pragą.
II etap zmian obejmie linie łączące Gocław ze Śródmieściem.
Obserwuj wątek
    • wielbicielztm Re: 416 -> 3XX faktem 31.03.05, 23:30
      Szkoda jednak linii 416. Gocław raczej nie stracji, Saska Kępa tez
      niespecjalnie. Niby to rzedziej niż 303, lecz ta ostatnia na Prage nie jechała
      a teraz będzie połączenie.

      A co na dalszym odcinku trasy? Przez Wincentego? Gilarską? Czy bez zmian (czyli
      do bani)?
      • e-tam Re: 416 -> 3XX faktem 31.03.05, 23:43
        Nie powiem zeby ta zmiana mnie smuciła, ale mogli coś innego wykombinować
        (Służew/Służewiec/Okęcie, 143 w bardziej cywilizowane rejony Ursynowa). Szkoda
        numerka ;-). Ciekawe jak będzie z przesiadkami przy Torze Stegny, ale raczej
        wątpię żeby tam większe ilości luda się przesiadała.
        • thomasch Re: 416 -> 3XX faktem 01.04.05, 01:29
          Zmiany dot. 123, 416 i 516 idą w pożądanym kierunku (metody perswazji okazały
          się skuteczne). Z Umińskiego, Jugosłowiańskiej i Meissnera będzie porządny
          dojazd na Pragę (na Umińskiego 2 linie: 123 i 516, gdyż na Wildze mieszka
          więcej osób, jedna linia w tej relacji na Meissnera i Jugosłowiańskiej, czyli
          123). Przy Janika będzie co prawda tylko okresowe 316, ale stamtąd jest blisko
          do pętli, gdzie bedą 123 i 516.
          Następny krok to połączenie ulic Meissnera i Jugosłowiańskiej ze Śródmieściem
          linią całotygodniową o dobrej częstotliwości. Wtedy będzie umiarkowanie dobrze.
            • thomasch Re: 416 -> 3XX faktem 01.04.05, 01:41
              sloggi napisał:

              > W sumie to 316 po drobnej korekcie trasy na Bródnie mogłoby stać się 1xx.

              Numer jeszcze nie jest pewny. Koncepcji jest kilka - nawet... 306.
              Rozważane są korekty tras na Bródnie i Saskiej Kępie, jednak jedynie odcinek
              gocławski jest już zaopiniowany przez samorząd.
                • thomasch Re: 416 -> 3XX faktem 01.04.05, 01:48
                  sloggi napisał:

                  > Na temat innych zmian cisza?

                  Niezupełnie cisza, ale podałem tylko te informacje, które są pewne i pochodzą z
                  pewnych źródeł. Ma się swoje wtyki ;-)
                        • thomasch Re: 416 -> 3XX faktem 01.04.05, 02:38
                          sloggi napisał:

                          > Część tak, ale pewne rzeczy juz powinny być ustalone.

                          Wiadomo np. że 149 nie spełnia oczekiwań (pod względem planowanej
                          częstotliwości) osób korzystających z zespołu "Rozbrat". Dlatego też
                          prawdopodobnie któraś z pozostałych linii typu 5XX, kursujących TŁ otrzyma
                          dodatkowy przystanek w tym zespole (prawdopodobnie 515). Być może zamiast 415
                          zatrzyma się tam 408, które ma być skrócone do metra Politechnika (zawrotka na
                          pl. Konstytucji). W przypadku przystanku "Torwar" wystarczy zasilenie w postaci
                          kursującego co 15 min. 149.
                          W obliczu zatwierdzenia 516 pewna jest kasacja 509.
                          Pewne są zmiany tramwajowe, które były często krytykowane z niewiedzy (nie
                          doczytania wszystkiego).
                          303 zniknie z Gocławia (o czym pisałem) dopiero po otwarciu Słowackiego. Wtedy
                          należy się spodziewać uruchomienia 516, zmian/przekształceń 416. Od terminu
                          zakończenia modernizacji ul. Jugosłowiańskiej zależy korekta trasy 123.
                          (Modernizacja ma się zakończyć przed rozpoczęciem przebudowy Bora-
                          Komorowskiego, żeby było którędy puścić objazdy autobusów).

                            • thomasch Re: 416 -> 3XX faktem 01.04.05, 02:53
                              sloggi napisał:

                              > To 149 to ex-520?
                              > A czy wiesz coś o zmianie przebiegu 126 na Tarchominie?

                              Mam akurat kontakty z osobami zajmującymi się innymi częściami miasta. Niestety
                              nie wiem nic w sprawie 126 - a w ogóle były jakieś koncepcje zmiany trasy tej
                              linii?
                              • sloggi Re: 416 -> 3XX faktem 01.04.05, 03:03
                                Otóż Dz. Białołęka wnioskowała "jakieś" zmiany na terenie Tarchomina - odpada
                                skierowanie przez Topolową, bo to jedyna normalna linia na cmentarz przy
                                Mehofera. Niestety obecny przebieg powoduje ogromny wzrost potoków pasażerskich
                                (jedna linia dla Agromana i osiedla BMI-bo 144 to w drugim przypadku dowozówka
                                do linii na Tarchominie).
                                Chyba, że 144 pojedzie prosto Mehoffera i Światowida, a 126 Topolową i Światowida.
                          • zaciszanin Re: 416 -> 3XX faktem 03.04.05, 02:45
                            thomasch napisał:

                            > sloggi napisał:
                            >
                            > > Część tak, ale pewne rzeczy juz powinny być ustalone.
                            >
                            > Wiadomo np. że 149 nie spełnia oczekiwań (pod względem planowanej
                            > częstotliwości) osób korzystających z zespołu "Rozbrat". Dlatego też
                            > prawdopodobnie któraś z pozostałych linii typu 5XX, kursujących TŁ otrzyma
                            > dodatkowy przystanek w tym zespole (prawdopodobnie 515). Być może zamiast 415
                            > zatrzyma się tam 408, które ma być skrócone do metra Politechnika (zawrotka
                            na
                            > pl. Konstytucji). W przypadku przystanku "Torwar" wystarczy zasilenie w
                            postaci
                            >
                            > kursującego co 15 min. 149.

                            Poczynania ZTM zaczynają być coraz bardziej irytujące :-[ Zamierzają zepsuć
                            dwie dobre linie przyspieszone - 408 i 416, kierując się błahymi przesłankami.
                            Nie rozumiem, jaki związek ma 408 z podziemną kolejką skoro ich trasy są do
                            siebie prostopadłe w Śródmieściu!!! To samo tyczy się 416 - mogłoby pozostać
                            pod tym numerem, jako uzupełnienie 516 - ten sam czas przejazdu oraz
                            skorygowane ze sobą rozkłady jazdy. Ale nie... urzedasy nie wystawiające
                            półdupka zza biórka wiedzą lepiej. Boję sie przekształcenia 416 w linię czarną,
                            gdyż wiem jaki może się szykować dalszy scenariusz dla tejże linii, nie
                            kończacy się bynajmniej happy end'em :-/
                            • thomasch Re: 416 -> 3XX faktem 03.04.05, 20:45
                              zaciszanin napisał:
                              > Poczynania ZTM zaczynają być coraz bardziej irytujące :-[ Zamierzają zepsuć
                              > dwie dobre linie przyspieszone - 408 i 416, kierując się błahymi
                              przesłankami.

                              Przesłanki nie są błahe:
                              - 416 mające dużo mniejszą czestotliwość niż 516 (zwłaszcza poza szczytem) nie
                              nadaje się do synchronizacji. Oprócz tego uruchomienie 516 wiąże się z kasacją
                              303, co osłabi obsługę Saskiej Kępy. Samorząd Saskiej Kępy nie dopuści do tego,
                              żeby 303 nie zostało niczym zastąpione. Stąd 316.
                              - 408 bardzo straciła na znaczeniu po doprowadzeniu 515 na Rembertów. W chwili
                              obecnej po południu autobusy są bardzo luźne. Po skierowaniu identyczną trasą
                              linii 523 (od Przyczółka Grochowskiego aż do Wolskiej linie będą się pokrywały,
                              a 523 ma jeździć częściej). 408 wyeliminuje się samo.

                              > Nie rozumiem, jaki związek ma 408 z podziemną kolejką skoro ich trasy są do
                              > siebie prostopadłe w Śródmieściu!!! To samo tyczy się 416 - mogłoby pozostać
                              > pod tym numerem, jako uzupełnienie 516 - ten sam czas przejazdu oraz
                              > skorygowane ze sobą rozkłady jazdy.

                              O tym napisałem powyżej. Poza tym trasy 316 i 516 będą się nieco różnić w
                              przebiegu, o różnicy częstotliwości nie wspominając.
                              • jerzy-j Re: 416 -> 3XX faktem 03.04.05, 22:30
                                316 na pewno będzie dobrym wzmocnieniem dla zatłoczonego 123. A z kolei na
                                lewym brzegu Wisły to już kwestia rozkładu. Bo zatrzymuje się i tak wszędzie
                                poza Trasą Siekierkowską - czy tam się będzie ślamazarzyć nie zależy tyle od
                                ilości przystanków "nażądań" co od czasu przejazdu.

                                408 może i jest fajne bo szybkie ale od lat stosunkowo rzadkie, krótko
                                kursujące i co za tym idzie pustawe.
                                • d.z Re: mam troche inne zdanie 12.04.05, 16:14
                                  troche dziwi mnie to, ze likwiduje sie polaczenie Goclawia z Centrum na rzecz
                                  polaczenia z Pragą.
                                  Az takie potoki pasażerskie?
                                  Nie sadze.
                                  Linia 516 to w zasadzie powrót częsciowy do innej koncepcji (kiedys planowano
                                  by 513 zmienilo trase i przez most siekierkowski i Goclaw jechalo na Pl.
                                  Hallera).
                                  Oki niech bedzie.
                                  Popatrzmy jednak na to inaczej.
                                  Gdyby ZTM pozostawilo 509 (likwidujac mu wiele przystankow) to Tarchomin mialby
                                  szybka linie na Prage a gdyby polączono 123 i 101 w jedna linie (dluga i
                                  nonsensowna) to wyszloby jedno.
                                  Na tych zmianach Goclaw (choc ilosc linii sie zgadza) dostal w plecy jedna
                                  relacje do Centrum a dostal nastepna na Prage.
                                  Dzieki temu juz z Goclawia na Prage mozna dojechac
                                  123, 147, 416(316) i 516.
                                  Jakos tych tlokow nie widze by bylo to potrzebne ale coz stalo sie.
                                  Ciekawe jak bedzie wygladac poprawienie (i czy wogole nastapi bo w to watpie)
                                  relacji z centrum.
                                  • thomasch Re: mam troche inne zdanie 12.04.05, 22:41
                                    d.z napisał:
                                    > Dzieki temu juz z Goclawia na Prage mozna dojechac
                                    > 123, 147, 416(316) i 516.

                                    147 to linia delkatnie mówiąc - marginalna - 2 kursy na godzinę. Jest to linia
                                    dla Wawra, więc jej bym w to nie mieszał. Poza tym liczy się tak naprawdę 123,
                                    ale ono dociera tylko do Dw. Wschodniego. Tak więc na właściwą Pragę dociera
                                    jedynie 416 ze swoim badziewnym rozkładem. 516 będzie de facto jedynym
                                    połączeniem z centrum Pragi.

                                    > Ciekawe jak bedzie wygladac poprawienie (i czy wogole nastapi bo w to watpie)
                                    > relacji z centrum.

                                    Jestem osobiscie zwolennikiem takiej koncepcji:
                                    E-5 przekształcenie w linię typu "5XX"
                                    410 kasacja linii (lub skrócenie: Ulrychów - Metro Politechnika, chociaż widuję
                                    te autobusy pustawe na odcinku pl. Bankowy - rondo Jazdy Polskiej, potem też
                                    jest dość luźno)
                                    151 poprawa częstotliwości poza szczytem oraz w DS
                                    • d.z Re: mam troche inne zdanie 13.04.05, 11:04
                                      thomasch napisał:

                                      > d.z napisał:
                                      > > Dzieki temu juz z Goclawia na Prage mozna dojechac
                                      > > 123, 147, 416(316) i 516.
                                      >
                                      > 147 to linia delkatnie mówiąc - marginalna - 2 kursy na godzinę. Jest to
                                      linia
                                      > dla Wawra, więc jej bym w to nie mieszał. Poza tym liczy się tak naprawdę
                                      123,
                                      > ale ono dociera tylko do Dw. Wschodniego. Tak więc na właściwą Pragę dociera
                                      > jedynie 416 ze swoim badziewnym rozkładem. 516 będzie de facto jedynym
                                      > połączeniem z centrum Pragi.
                                      >
                                      > > Ciekawe jak bedzie wygladac poprawienie (i czy wogole nastapi bo w to wat
                                      > pie)
                                      > > relacji z centrum.
                                      >
                                      > Jestem osobiscie zwolennikiem takiej koncepcji:
                                      > E-5 przekształcenie w linię typu "5XX"
                                      > 410 kasacja linii (lub skrócenie: Ulrychów - Metro Politechnika, chociaż
                                      widuję
                                      >
                                      > te autobusy pustawe na odcinku pl. Bankowy - rondo Jazdy Polskiej, potem też
                                      > jest dość luźno)
                                      > 151 poprawa częstotliwości poza szczytem oraz w DS

                                      Czyli generalnie pogorszenie relacji z Centrum.
                                      Co prawda przekształcenie E-5 w 5xx da dobre polaczenie ale znając zapał do
                                      cięcia rozkładów to chyba dobrze nie będzie (poza tym po co zmieniac skoro E-4
                                      całodzienne i całotygodniowe się stało)
                                      Najpierw 303 do piachu potem 410 do piachu
                                      Czyli według tych koncepcji z Gocławia do Centrum zostanie
                                      111
                                      117
                                      151
                                      E-5
                                      kasacja 410 zabierze polaczenie z Metrem Politechnika.
                                      Nie podoba mi sie to i tyle.
                                      Ostatecznie zawsze sobie bede mogl 516 na Prage pojechac i tam sie przesiadac
                                      na zasadzie wstapil do piekiel po drodze mu bylo... :(
                                      • thomasch Re: mam troche inne zdanie 13.04.05, 11:25
                                        d.z napisał:
                                        > kasacja 410 zabierze polaczenie z Metrem Politechnika.

                                        A właściwie do czego takie połączenie? (Poza studentami Politechniki rzecz
                                        jasna). Zdaniem ZTM - i tu się muszę zgodzić z ich stanowiskiem, najszybsze
                                        połączenie Gocławia z Centrum stanowiłaby linia 5XX puszczona trasą obecnego E-
                                        5. 410 jedzie się dłużej, bo naokoło. Jeśli ktos chce dojechać z Gocławia w
                                        rejon Marszałkowska/Aleje dojedzie tam bezpośrednio bez kluczenia, jeśli chce
                                        jechać metrem na Żoliborz - może się przesiąść w metro na stacji Centrum. Jeśli
                                        zaś na Ursynów lub Mokotów ma 301 (przesiadka przy SGH, stacja Pole
                                        Mokotowskie). Poza tym 410 ma najniższą frekwencję spośród wszystkich linii w
                                        relacji Gocław-Centrum, gdyż do centrum nie opłaca się nim jechać. Nawet na pl.
                                        Bankowy szybciej wyjdzie E-5 (5XX) + metro.
                                        • d.z Re: mam troche inne zdanie 13.04.05, 16:03
                                          Wiesz mnie tam wsio ryba.
                                          Generalnie widze tendencje do pogorszenia optymalnego układu komunikacyjnego,
                                          który na Gocławiu teraz jest.
                                          5xx zamiast E-5?
                                          Oki ale nie wierzę, że bedzie ono mialo wieksza czestotliwosc niz obecnie.
                                          Poza tym jak zlikwiduja 303 to raczej watpie w to, ze ludzi przesiada sie w 516
                                          i pojada do Ronda Waszyngtona by tam sie przesiasc (od przystanku do przystanku
                                          droga tam daleka)
                                          Raczej juz ludzie podjada 516 do Bora Komorowskiego by tam w to E-5 lub co
                                          innego sie przesiasc.
                                          W 410 mala frekwencja? Dobra ale jak ci ludzie dojda do do tego E-5 to widze,
                                          ze linia ta bedzie miala duze obciazenie (obecne tez jest nie male).
                                          W ten sposob bedzie jedna linia do Centrum.
                                          117 przy obecnym rozkladzie i 111 (z podrozowaniem po uliczkach Saskiej Kepy)
                                          pozostana jedynie dla tych co maja duzo czasu.
                                          Zwiekszenie czestotliwosci 151 nic nie da bo wszyscy z Goclawia wiedza, ze
                                          wlasnie E-5 ja dobilo i ja nie wierze w to, ze ktos wsiadzie do Centrum w 151
                                          jesli ma E-5.
                                          Moim zdaniem bedzie zle (ale moge sie mylic)
                                          Goclaw jest osiedlem nadal rozbudowywujacym sie mieszkancow przybywa.
                                          Jesli powstanie na Jugoslowianskiej hipermarket to pasazerow bedzie jeszcze
                                          wiecej.
                                          Ogolnie moze byc wesolo i ja ciesze sie, ze mam samochod.
                                          • thomasch Re: mam troche inne zdanie 13.04.05, 16:35
                                            d.z napisał:

                                            > Jesli powstanie na Jugoslowianskiej hipermarket to pasazerow bedzie jeszcze
                                            > wiecej.

                                            Tak to jest, jak buduje się blokowisko-sypialnię takich rozmiarów bez
                                            alternatywnego środka komunikacji wobec autobusu. Jeśli chodzi o
                                            Jugosłowiańską - mają nią pojechać 123 i 151. Na Bora-Komorowskiego konieczna
                                            jest więc linia całodzienna w miejsce E-5.
                                            • d.z Re: mam troche inne zdanie 14.04.05, 17:33
                                              w tym wszystkim chodzi o odpowiednią podaż miejsc w kierunkach, w których
                                              potoki pasażerskie są największe.
                                              Ja nie wiem chyba mam pecha totalnego bo nigdy nie trafiam na zapchane do
                                              granic możliwości 416 lub 123 albo 147, a o róznych porach dnia zdarzało mi się
                                              jezdzić tymi liniami. Chyba nawet samo ZTM ten fakt zauważyło bo na 123 nie ma
                                              już tylko i wyłacznie, przegubów a na 147 lub 416 przeguba to ja odświętnie
                                              widywałem.
                                              Teraz dojdzie do tego 516 z częstotliwościa odpowiadającą Tarchominowi co
                                              oznacza, że linia ta moim zdaniem nie będzie jezdziła zapełniona.
                                              By jednak ją zapełnić ZTM likwiduje 303 (i to najbardziej rozbudowanej części
                                              osiedla). Dlaczego?
                                              Już bardziej bym zrozumiał gdyby tam zamiast 303 skierowano 410 (mam na myśli
                                              Umińskiego ulicę) a 516 pokierwano prosto przez Bora.
                                              W ten sposób tam pozostałyby w takim samym układzie dwie linie łączące z
                                              Centrum.
                                              Teraz zostanie tam do centrum tylko jedna 111. W szczycie nie zazdroszczę.
                                              Efekt będzie taki, że ludzie wsiądą w to co przyjedzie czyli 516 a potem na
                                              Bora wysiądą i poczekają na E-5 lub 117 (wszak jazda do Centrum przez
                                              Brazylijską, Międzynarodową i Zwycięzców jest dłuższa w porównaniu do szybkiego
                                              E-5 lub 117).
                                              Jesli rozkłady beda ulozone tak (a napewno beda) ze 316 i 516 beda jechaly
                                              przed soba to beda sobie podkradac pasazerow nawzajem. Przegra 316 jako
                                              wolniejsze.
                                              Naprawde nie wiem (bo badan i tak nikt nie przeprowadzil) czy nastapil taki
                                              wzrost liczby pasazerow jadacych z Goclawia na Prage? To dlaczego nie przedluzy
                                              sie 123 tracacego pasazerow?
                                              Argument o ludziach jadacych na zakupy do CH Wileńska do mnie nie trafia bo ja
                                              np. bym wolał 303 do Arkadii na zakupy pojechac a juz nie bede mogl.
                                              Skierowanie 151 na Jugoslowainska spowoduje likwidacje obecnej swiatecznej
                                              koordynacji ze 117 (oba kursuja co 20 minut ale dzieki temu, ze ZTM je
                                              skoordynowalo z Goclawia do Centrum jest bus co 10 minut - naprzemiennie 117 i
                                              151 i sa naprawde dobrze wykorzystane).
                                              Przenoszenie glownego zadania dowozowego do Centrum na E-5 czy jak mu tam
                                              bedzie jest szkodliwe.
                                              Linia ta i tak obecnie jest zatloczona a w zwiekszenie czestotliwosci np 5 miut
                                              to sorki ale ja nie wierze.
                                              Poza tym co z dywersyfikacja potokow pasazerskich?
                                              Teraz E-5 mozna dojechac do metra w Centrum a 410 do metra politechinka. Czasem
                                              jak nie chcialo mi sie jezdzic samochodem to widzialem sporo ludzi w 410
                                              jadacych walsnie do tego przystanku metra.
                                              Zabranie tej linii spowoduje tylko to, ze ludzie przesiada sie do E-5 (bo w to,
                                              ze pojada 301 do pol mokotowskich to ja nie wierze.
                                              151 jak juz wspomnialem na obecnej trasie spisuje sie doskonale w weekendy. W
                                              dni poeszednie nie dosc, ze ma tak ulozony rozklad, ze inne linie zabieraja jej
                                              pasazerow sprzed nosa to jeszcze dlugo jedzie do Centrum.
                                              Dosc krytyki.
                                              Moim zdnaiem:
                                              1. jesli juz 516 ma byc to nie powinno kursowac Uminskiego tylko na Bora
                                              Komorowskiego prosto do petli.
                                              2. 410 powinno zamiast 303 pojechac Uminskiego i dalej Bora by dla tej czesci
                                              osiedla utrzymac ilosc relacji z Centrum w szczycie.
                                              3. 123 moze spokojnie kursowac dookola osiedla kółeczkiem
                                              4. 151 ??? w weekendy jest dobre w dni powszednie pomocnicze.
                                              5. E-5 ? Na razie spelnia swoja role ale przy wzroscie liczby pasazerow bedzie
                                              z nim zle (no chyba, ze ZTM cos wymysli choc zamiana na 5xx bedzie trywialna i
                                              tyle)
                                              6 Inne linie lepiej nie ruszac.\
                                              Moze jestem konserwatysta nie wiem ale w dalszym ciagu uwazam, ze obecny ukad
                                              komunikacyjny jest optymalny i zmiana go tylko wszystko zacznie psuc.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka