Dodaj do ulubionych

527 dwukierunkowo na Głębockiej.

02.04.12, 09:43
Wątek poświęcony tylko i wyłącznie tej sprawie.

Kiedy 527 zacznie jeździć dwukierunkowo ul. Głębocką?
Obiecywany termin był przekładany już wielokrotnie, dzielnica poniosła koszty, aby dostosować infrastrukturę do nowej trasy a przebieg linii dotychczas nie został zmieniony.
Rozumiem, ze ustalenia między kilkoma super ważnymi zarządami może trochę trwać, ale szanowni Państwo, nie przesadzajcie.

KIEDY 527 PRZESTANIE ROBIĆ NIESPOTYKANĄ W ŻADNEJ INNEJ CZĘŚCI MIASTA 6-KILOMETROWĄ PĘTLĘ?

Czy może władze czekają już na remont Głębockiej i przesunęły termin na 2013, a znając sprawność urzędników i radnych 2014?

Czy ktoś potrafi wyobrazić sobie pętle dookoła Żoliborza? Ta sama odległość.
Obserwuj wątek
    • dotarota Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 02.04.12, 19:56
      Mieszkańcy okolic Głębockiej mają autobusy 132 i 527 z nieznacznie dłuższą trasą, które wywożą i przywożą z lewobrzeżnej Warszawy . Czy mieszkańcy okolic Ostródzkiej mają być skazani wyłącznie na powrót "z miasta" linią 134 z pętli na Żeraniu ?
    • gabiszonka Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 03.04.12, 02:02
      Niech jeździ tak jak jeździ - jest dobrze. Wszyscy mieszkańcy i Ostródzkiej i Głębockiej maja sprawny dojazd. Nie patrzmy tylko na swój nos! 134 jeździ jak dyliżans - raz na rok - nie idzie się nim nijak wydostać. Przypominam również, że na ostródzkiej TEŻ SĄ DERBY!!!!!! smile
    • waldek_roszak Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 03.04.12, 07:59
      bialoleka.jest.jedna napisał:
      > Wątek poświęcony tylko i wyłącznie tej sprawie.
      > Kiedy 527 zacznie jeździć dwukierunkowo ul. Głębocką?


      Oj... odnoszę wrażenie, że chyba właśnie "wsadziłeś kij w mrowisko".
      Wszelkie PROPOZYCJE zmiany trasy 527, to temat, który wzbudza bardzo dużo emocji.


      Pozdrowienia
      smile
      • bialoleka.jest.jedna Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 03.04.12, 08:37
        Owszem, widzę. Ale to chyba nie znaczy, że nie powinno się tego zmienić? Wręcz przeciwnie. Problemy trzeba rozwiązywać, nie zamiatać pod dywan.

        6-kilometrowa pętla jest wg mnie obłędnym pomysłem, tymbardziej, że może być normalnie.
        Wszędzie autobusy jeżdżą normalnymi trasami, tylko u nas kombinacje.

        134 rzeczywiście jeździ rzadko. Może wystarczyłoby przerzucić kilka brygad np. ze 120, może dorzucić coś z Tarchomina, któremu komunikacja się przecież teraz poprawi? Nie chodzi o wielkie inwestycje.
        204 jeździ już jednak w szczycie co 15 min. To przecież nie jest mało.
        Pozostaje w kierunku Centrum 132, które można by też wzmocnić. Może kosztem 527, żeby ruch rozłożyć na obie ulice.

        Kuriozalna jest sytuacja, kiedy z 527 wysypuje się pod CH Targówek tłumek pasażerów i czeka 10-15 min na 120 lub 732 by dojechać 2-3-4 przystanki. Kuriozalne też jest tłumaczenie komuś, że żeby dojechać musi jechać na pętlę i jeszcze za pętlą 3 przystanki.
        Za pętlą trzy przystanki!

        Nie chciałbym nikomu utrudniać życia, zabierać coś bez rekompensaty. Ale trochę normalności i rozsądku tu brakuje. Tymbardziej, ze od roku, dwóch mówi się, że 527 BĘDZIE dwukierunkowa na Głębockiej.
      • tarantula01 Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 07:32
        waldek_roszak napisał:

        > Oj... odnoszę wrażenie, że chyba właśnie "wsadziłeś kij w mrowisko".
        > Wszelkie PROPOZYCJE zmiany trasy 527, to temat, który wzbudza bardzo dużo emocji.

        Tu wszystko wzbudza dużo emocji. Tramwaj, metro (i brak tramwaju), a teraz autobus.
    • gabiszonka Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 03.04.12, 10:54
      Mój kij w mrowisko:
      Białołęka jest jedna - no to zobaczmy,
      1 dlaczego chcesz zabrać przyśpieszony autobus Ostródzkiej - tu ludzie też jeżdżą do pracy i chcą dojechać sprawnie,
      2 spróbuj pojeździć sobie 132, które zapchane jest już przystanek za pętlą w godzinach szczytu - polecam wsiadanie przy Juranda a lepiej przy Wikingu i oczywiście polecam całą trasę we wspaniałym porannym i popołudniowym korku na remontowanym moście i trasie,
      3 polecam również 134 - które nie dojeżdża praktycznie nigdzie chyba, że na bazarek lub do biblioteki na Bródnie,
      4 dlaczego chcesz zabrać 527, którym dzieciaki z Ostródzkiej a nawet z bliskiego Bródna dojeżdżają do gimnazjum na Ostródzkiej a niektórzy z przesiadką na Kobiałkę (przesiadki są 2 możliwości z 527 - Przy Berensona lub na Katach w byle co w stronę Olesina i Kobiałki),
      5 dojeżdżają też do podstawówki - taaak owszem jest 304, ale jeździ dopiero od Berensona, a 204 nie dojeżdża do SP - pamiętaj, że jak była SP na Ostródzkiej to była zmieniona rejonizacja i dzieciaki zostały w sp112, choć znów teraz zmienił się rejon,
      6 204 może i jeździ często, ale "donikąd" - poza tym polecam przejażdżkę w godzinach szczytu tą trasą zwłaszcza wbicie się na Białąłęcką,
      7 nic się nie stanie jak komuś się potłumaczy, że ma wysiąść 3 przystani za pętlą - przeciwnie łatwiej trafi, bo lepiej mu się policzy,
      8 mam nadzieje, że nie ma postulatu zabrania 132 na grodzisku gdzie tez robi kółko - a może będzie, bo przecież mają 120, a z resztą - tam domy to i tak nikt nie mieszka,
      9 oczywiście do centrum handlowego i m.in. kina niech nikt nie jeździ, bo po co zwłaszcza młodzież ma tu na miejscu tyle rozrywek, że głowa mała!! - trzeba będzie znów wrócić do starych nawyków i podjechać 134 do trasy i biegusiem przez te pasy na drugą stronę do MC Donalda - tak, tak biegały zwłaszcza małolaty,
      10 doskonale wiesz, że niczego z Tarchomina nie zabiorą a tu niczego nie dołożą – to mrzonki i marzenia,
      11 co do „wysypu” przed CH Targówek – może lepiej zgrać godziny przyjazdu 527, 120 i 732 – poza tym ludzie się przesiadają w te autobusy bo chcą dojechać do domu, który niekoniecznie jest na Skarbka,
      Reasumując - Bałołęka nie jest jedna – nie dość, że podzielona na Tarchomin i Zieloną Białołękę to jeszcze Zielona podzielona na Skarbka z Gór i całą resztę
      Jeśli o czymś zapomniałam – dopiszę 
      • bialoleka.jest.jedna Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 03.04.12, 11:34
        Gabiszonko, nie chcę nikomu nic zabierać!

        Chcę wyprostować linię 527, bo linie pospieszne (a 527 jako jedny z nielicznych w tym mieście ma taki charakter) powinny być szybkie, nie kluczące po osiedlach. I chwilę potem tak zreorganizować kursy na Ostródzkiej, by nikt nie czuł się pokrzywdzony. Można to zrobić, trzeba tylko chcieć znaleźć rozwiązanie.
        A co gdyby np. wydłużyć jedną z linii jadących do CH Targówek (126, 140) do Skarbka z Gór właśnie po trasie Głębocka-TT-Ostródzka-Skarbka z Gór-pętla Derby.

        Od dawna mówi się, że 527 ma zmienić trasę. Czymś to jest spowodowane. Nie jest to mój pomysł. Ja tylko się pytam, kiedy to zostanie wprowadzone w życie.

        Jedno jest pewne - wzdłuż Głębockiej mieszka więcej ludzi niż wzdłuż Ostródzkiej, co widać np. w 527, jeżdżącej rano co 5 min a jednak już na 3 przystanku kompletnie załadowanej.

        Dodam tylko, by nie być posądzonym, że chcę zrobić dobrze sobie, że nie mieszkam na Skarbka ani Głębockiej i korzystam ze 120.
        • gabiszonka Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 03.04.12, 11:55
          Wydłużanie tras "czarnych" autobusów nie rozwiązuje problemu. Nie widzę powodu dla, którego mam jechać do pracy 1,5 h zamiast 40 minut linią pospieszną - i pewnie nie tylko ja. W tym wariancie również byłyby "wysypy" pod CH, bo z 527 wyysiadali bi ci co chcą sie dostać na Ostródzką, Juranda i inne okolice.
          W godzinach szczytu w 527 nie ma już prawie miejsc siedzących jak autobus dojeżdża na Skarbka więc nie zgadzam się, że Ostródzka jest mało zaludniona, przeciwnie mieszka na niej więcej osób niż na Głębockiej a autobus jest zapchany już na pętli.
          Poza tym nie przesadzaj Ostródzka autobus jedzie kilka minut - tyle samo postoi w korku na Głębockiej
          • bialoleka.jest.jedna Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 03.04.12, 12:12
            gabiszonka napisała:

            > Wydłużanie tras "czarnych" autobusów nie rozwiązuje problemu. Nie widzę powodu
            > dla, którego mam jechać do pracy 1,5 h zamiast 40 minut linią pospieszną - i pe
            > wnie nie tylko ja.

            pewnie tak smile

            W tym wariancie również byłyby "wysypy" pod CH, bo z 527 wy
            > ysiadali bi ci co chcą sie dostać na Ostródzką, Juranda i inne okolice.
            > W godzinach szczytu w 527 nie ma już prawie miejsc siedzących jak autobus doje
            > żdża na Skarbka więc nie zgadzam się, że Ostródzka jest mało zaludniona, przeci
            > wnie mieszka na niej więcej osób niż na Głębockiej a autobus jest zapchany już
            > na pętli.

            Tutaj pozwolę się zdecydowanie nie zgodzić. Głębocka plus osiedla Lewandów i Derby bliżej Magicznej to zdecydowanie więcej niż przy Ostródzkiej.

            > Poza tym nie przesadzaj Ostródzka autobus jedzie kilka minut - tyle samo postoi
            > w korku na Głębockiej

            Wg rozkładu jazdy
            8 min z CH Targówek do Skarbka + postój kilka minut + 3-5 min do Głębockiej. Robi się 15-20 min. Jak ktoś mieszka przy Magicznej (a tam jest pierwszy duży wysyp) to jedzie 20 min lub czeka na 120, 732 (czasem 15 min). Trochę deprymujące.

            Jedno jest pewne, co też Waldek Roszak podkreślił. Potrzebna jest reorganizacja komunikacji zbiorowej na wschodniej Białołęce.
        • len-kaa Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 20:43
          Tak, ale też proszę zauważyć, że mieszkańcy Derb mają większy wybór spośród przystanków - mogą wsiadać w 204 i 304 na Skarba z Gór, 132 na Berensona i Głębockiej a do 527 mogą iść na Berensona lub na Głębocką - gdzie jest komu bliżej.
          Mieszkańcy Ostródzkiej nie mają połączeń z równoległymi ulicami, tak jak mieszkańcy Skarbka.
    • gabiszonka Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 03.04.12, 11:01

      Mój kij w mrowisko:
      Białołęka jest jedna - no to zobaczmy,
      1 dlaczego chcesz zabrać przyśpieszony autobus Ostródzkiej - tu ludzie też jeżdżą do pracy i chcą dojechać sprawnie,
      2 spróbuj pojeździć sobie 132, które zapchane jest już przystanek za pętlą w godzinach szczytu - polecam wsiadanie przy Juranda a lepiej przy Wikingu i oczywiście polecam całą trasę we wspaniałym porannym i popołudniowym korku na remontowanym moście i trasie,
      3 polecam również 134 - które nie dojeżdża praktycznie nigdzie chyba, że na bazarek lub do biblioteki na Bródnie,
      4 dlaczego chcesz zabrać 527, którym dzieciaki z Ostródzkiej a nawet z bliskiego Bródna dojeżdżają do gimnazjum na Ostródzkiej a niektórzy z przesiadką na Kobiałkę (przesiadki są 2 możliwości z 527 - Przy Berensona lub na Katach w byle co w stronę Olesina i Kobiałki),
      5 dojeżdżają też do podstawówki - taaak owszem jest 304, ale jeździ dopiero od Berensona, a 204 nie dojeżdża do SP - pamiętaj, że jak była SP na Ostródzkiej to była zmieniona rejonizacja i dzieciaki zostały w sp112, choć znów teraz zmienił się rejon – ostatni autobus 304 z Berensona, który dojeżdża do szkoły tak, by zdążyć na 8 jest pod szkołą o 7,30 nastepny jest bodajże 8,05 (o innych godzinach nawet nie wspominam, bo to porażka) – o której ma wyruszyć dziecko z Ostródzkiej by wsiąść w 204 lub 134, podjechać 304, objechać całą Zieloną i dotrzeć na lekcje? O 6,30? – teraz 527 dojeżdża w 15 minut
      6 204 może i jeździ często, ale "donikąd" - poza tym polecam przejażdżkę w godzinach szczytu tą trasą zwłaszcza wbicie się na Białąłęcką,
      7 nic się nie stanie jak komuś się potłumaczy, że ma wysiąść 3 przystani za pętlą - przeciwnie łatwiej trafi, bo lepiej mu się policzy,
      8 mam nadzieje, że nie ma postulatu zabrania 132 na grodzisku gdzie tez robi kółko - a może będzie, bo przecież mają 120, a z resztą - tam domy to i tak nikt nie mieszka,
      9 oczywiście do centrum handlowego i m.in. kina niech nikt nie jeździ, bo po co zwłaszcza młodzież ma tu na miejscu tyle rozrywek, że głowa mała!! - trzeba będzie znów wrócić do starych nawyków i podjechać 134 do trasy i biegusiem przez te pasy na drugą stronę do MC Donalda - tak, tak biegały zwłaszcza małolaty,
      10 doskonale wiesz, że niczego z Tarchomina nie zabiorą a tu niczego nie dołożą – to mrzonki i marzenia,
      11 co do „wysypu” przed CH Targówek – może lepiej zgrać godziny przyjazdu 527, 120 i 732 – poza tym ludzie się przesiadają w te autobusy bo chcą dojechać do domu, który niekoniecznie jest na Skarbka,
      Reasumując - Bałołęka nie jest jedna – nie dość, że podzielona na Tarchomin i Zieloną Białołękę to jeszcze Zielona podzielona na Skarbka z Gór i całą resztę
      Jeśli o czymś zapomniałam – dopiszę 
    • waldek_roszak Re: założenia i potrzeby (moim skromnym zdaniem) 03.04.12, 11:58

      Temat jest oczywiście dyskutowany od dawna. W gronie zarządu dzielnicy, radnych i mieszkańców. Oczywiście nie znaleziono takiego rozwiązania, które zadowoliłoby wszystkich.

      Z pewnością za kilka miesięcy będzie trochę zmian w liniach autobusowych. Propozycje na pewno będą skonsultowane z mieszkańcami.

      Uważam, że:

      1) Nie można tak po prostu zabrać 527 z Ostródzkiej, nie dając nic w zamian. Na sprawę trzeba spojrzeć szerzej - zaprojektować linie na całej ZB.

      2) Rzeczywiście trasa 527 jest "nieefektywna". Trzeba pamiętać, że 527 robi takie kółko, ponieważ przy aktualnym "przystanku końcowym" na skrzyżowaniu Berensona/SzG autobus nie ma jak zawrócić. Mieszkańcy Ostródzkiej przyzwyczaili się do świetnego dojazdu 527.

      3) Mamy 2 ciągi ulic północ-południe: Mochtyńska/Ostródzka oraz Ruskowy Bród/Kąty Grodziskie/Głębocka.

      4) Głównym "klientem" są wielkie osiedla w okolicach SzG i Głębockiej. Szybko rozrastają się kolejne (np. Kobiałka, Oknicka). Tam trzeba skierować największe autobusy. Mniejsze w okolice domków jednorodzinnych.

      5) 2 główne kierunki, o największej liczbie pasażerów w szczycie, to:
      a) metro Marymont,
      b) centrum miasta (przez pl.Wileński).

      6) Potrzebne dojazdy lokalne do szkół (zgodny z "dzwonkami"), na Targówek itd.

      7) Trzeba pamiętać, że za "chwilę" otwiera się Trasa Toruńska (S8) i znikną korki. Trzeba to wykorzystać.

      8) Powstanie NOWA EFEKTYWNA MOŻLIWOŚĆ - przystanek na TT przy tramwaju
      Dla przypomnienia:
      JAK WYKORZYSTAĆ TRAMWAJ NA ANNOPOLU?.



      To tak na szybko są moje najważniejsze przemyślenia. Z pewnością inni mogą dołożyć kolejne. Nie będzie więc łatwo stworzyć układ połączeń, który zadowoliłby wszystkich.



      Pozdrowienia

      Waldek Roszak
      • varsava halo halo Waldku! 03.04.12, 12:29
        waldek_roszak napisał:

        >
        > 3) Mamy 2 ciągi ulic północ-południe: Mochtyńska/Ostródzka oraz Ruskowy Bród/Ką
        > ty Grodziskie/Głębocka.
        >

        mamy 3 główne ciągi ulic - jest również Białołęcka


        > 4) Głównym "klientem" są wielkie osiedla w okolicach SzG i Głębockiej. Szybko r
        > ozrastają się kolejne (np. Kobiałka, Oknicka). Tam trzeba skierować największe
        > autobusy. Mniejsze w okolice domków jednorodzinnych.

        i przy Białołęckiej jest duże osiedle wielorodzinne
      • tarantula01 Re: założenia i potrzeby (moim skromnym zdaniem) 04.04.12, 07:53
        waldek_roszak napisał:

        > Temat jest oczywiście dyskutowany od dawna. W gronie zarządu dzielnicy, radnych
        > i mieszkańców. Oczywiście nie znaleziono takiego rozwiązania, które zadowoliło
        > by wszystkich.

        A to już chyba jest ściemnianie, bo żaden z tematów komunikacyjnych nie stanął np. na komisji inwestycyjnej przez którą takie projekty / dyskusje przechodzą.

        > Z pewnością za kilka miesięcy będzie trochę zmian w liniach autobusowych.

        Tak, bo zbliża się rozkopanie Głębockiej, więc zmiany na pewno będą.

        > Propozycje na pewno będą skonsultowane z mieszkańcami.

        W postaci. ZTM przesłał nam propozycję i publikujemy, aby Państwo się wypowiedzieli - żadnej własnej inicjatywy, ale chętnie miło się rozczaruję.

        > Uważam, że:
        >
        > 1) Nie można tak po prostu zabrać 527 z Ostródzkiej, nie dając nic w zamian. Na
        > sprawę trzeba spojrzeć szerzej - zaprojektować linie na całej ZB.

        Co stoi na przeszkodzie to zrobić?

        > 2) Rzeczywiście trasa 527 jest "nieefektywna". Trzeba pamiętać, że 527 robi tak
        > ie kółko, ponieważ przy aktualnym "przystanku końcowym" na skrzyżowaniu Berenso
        > na/SzG autobus nie ma jak zawrócić. Mieszkańcy Ostródzkiej przyzwyczaili się do
        > świetnego dojazdu 527.

        O, z tego wynika, że należy zaplanować i zrealizować przynajmniej jedną pętlę autobusową.
        Radni znający specyfikę terenu mogliby wytypować potencjalny teren.

        > 3) Mamy 2 ciągi ulic północ-południe: Mochtyńska/Ostródzka oraz Ruskowy Bród/Ką
        > ty Grodziskie/Głębocka.
        >
        > 4) Głównym "klientem" są wielkie osiedla w okolicach SzG i Głębockiej. Szybko r
        > ozrastają się kolejne (np. Kobiałka, Oknicka). Tam trzeba skierować największe
        > autobusy. Mniejsze w okolice domków jednorodzinnych.

        O ile parametry ulic zapewnią możliwości funkcjonowania komunikacji miejskiej - patrz SzG.

        > 5) 2 główne kierunki, o największej liczbie pasażerów w szczycie, to:
        > a) metro Marymont,
        > b) centrum miasta (przez pl.Wileński).
        >
        > 6) Potrzebne dojazdy lokalne do szkół (zgodny z "dzwonkami"), na Targówek itd.
        >
        > 7) Trzeba pamiętać, że za "chwilę" otwiera się Trasa Toruńska (S8) i znikną kor
        > ki. Trzeba to wykorzystać.
        >
        > 8) Powstanie NOWA EFEKTYWNA MOŻLIWOŚĆ - przystanek na TT przy tramwaju
        > Dla przypomnienia:
        > [url=https://forum.gazeta.pl/forum/w,36264,133416539,133416539,TRAMWAJ_NA_ANNOPO
        > LU_jak_wykorzystac_.html]JAK WYKORZYSTAĆ TRAMWAJ NA ANNOPOLU?[/ur
        > l].
        >
        >
        >
        > To tak na szybko są moje najważniejsze przemyślenia. Z pewnością inni mogą doło
        > żyć kolejne. Nie będzie więc łatwo stworzyć układ połączeń, który zadowoliłby w
        > szystkich.
        >
        W punktach 5 - 8 zidentyfikowałeś podstawowe potrzeby. Teraz w oparciu o nie radni znający specyfikę terenu mogą wykonać wariantowanie tras i przedstawić projekty.
        • bialoleka.jest.jedna Re: założenia i potrzeby (moim skromnym zdaniem) 04.04.12, 08:18
          > waldek_roszak napisał:
          >
          > > Temat jest oczywiście dyskutowany od dawna. W gronie zarządu dzielnicy, r
          > adnych i mieszkańców. Oczywiście nie znaleziono takiego rozwiązania, które zado
          > woliło by wszystkich.

          tarantula01 napisał:
          > A to już chyba jest ściemnianie, bo żaden z tematów komunikacyjnych nie stanął
          > np. na komisji inwestycyjnej przez którą takie projekty / dyskusje przechodzą.


          Czyżby dyskusje odbywały się tylko na tym forum?

          Drażni mnie, że w tym mieście wszelkie decyzje dotyczące inwestycji, zmian itp. podejmuje się nie w oparciu o twarde fakty, ale w wyniku lobbowania, czy realizowania wniosków głośniej krzyczących i mocniej szarpiących.
    • waldek_roszak Re: trzeba ANALIZOWAĆ CAŁOŚĆ 03.04.12, 17:23

      bialoleka.jest.jedna napisał:
      > Kiedy 527 zacznie jeździć dwukierunkowo ul. Głębocką?
      > Wątek poświęcony tylko i wyłącznie tej sprawie.


      Drogi Arturze, pozwolę nie zgodzić się z Tobą. Krótka i ożywiona dyskusja we wcześniejszych postach pokazuje jasno, że tak jak napisałem wcześniej, nie można rozmawiać o TYLKO o 527. Zmiana jednej linii autobusowej zazwyczaj niesie ze sobą konsekwencje w innych. Dlatego uważam, że ZAWSZE trzeba patrzeć na CAŁĄ SIEĆ komunikacji publicznej.


      P.S.
      waldek_roszak napisał:
      > 3) Mamy 2 ciągi ulic północ-południe: Mochtyńska/Ostródzka oraz Ruskowy
      > Bród/Kąty Grodziskie/Głębocka.

      varsava napisał:
      > mamy 3 główne ciągi ulic - jest również Białołęcka (...)

      Oczywiście masz rację.
      smile


      Pozdrowienia

      Waldek Roszak
      • bialoleka.jest.jedna Re: trzeba ANALIZOWAĆ CAŁOŚĆ 03.04.12, 19:51
        Waldku,
        oczywiście, że na zbiorkom na ZB trzeba patrzeć w szerszej perspektywie. Ale jedno nie przeszkadza drugiemu i można ustalić, kiedy 527 zmieni trasę.
        527 już dawno można było puścić Głębocką. Wszystkie warunki zostały spełnione (skręt, pętla, pieniądze na przebudowę SzG). Jednocześnie można btło zaplanować poprawki dla innych linii. Tymczasem zaraz zaczną się kolejne rozkopki i znów wszystko utknie na długie miesiące jeśli nie lata.
        • waldek_roszak Re: pieniądze na przebudowę SzG 04.04.12, 10:20
          bialoleka.jest.jedna napisał:
          > Waldku,
          > oczywiście, że na zbiorkom na ZB trzeba patrzeć w szerszej perspektywie. Ale je
          > dno nie przeszkadza drugiemu i można ustalić, kiedy 527 zmieni trasę.
          > 527 już dawno można było puścić Głębocką. Wszystkie warunki zostały spełnione (
          > skręt, pętla, pieniądze na przebudowę SzG
          ).


          Gdyby były pieniądze, to SzG już dawno byłaby przebudowana i dostosowana do przejazdu dużych autobusów. Problem polega jednak na tym, że jeszcze ich nie mamy. Wymagana jest "dogłębna" przebudowa wraz ze zwiększeniem nośności podbudowy (zwiększenie klasy do tzw. KR3). To kosztuje bardzo dużo pieniędzy.


          Pzdr
          • bialoleka.jest.jedna Zarząd Dzielnicy podjął decyzję zmierzającą... 04.04.12, 10:27
            Prawa ręka nie wie, co czyni lewa.

            ---------
            Autor: Piotr Jaworski
            Data: 05 sty 2012 - 11:15:14


            Za pośrednictwem forum, aby forumowicze nie byli zaskoczeni informacjami prasowymi, informuje, że Zarząd Dzielnicy podjął decyzję zmierzającą do przebudowy (nie remontu) ul. Skarbka z Gór na całej jej długości w 2012 r. Przebudowa na pewno będzie obejmowała podniesienie drogi do kategorii co najmniej kr3 (obecnie kr2).
            Szczegóły będą znane już niedługo po utworzeniu tytułu inwestycyjnego i przygotowaniu szczegółowego projektu.

            Poniżej treść oficjalnej informacji prasowej w tej sprawie.

            Po raz kolejny Dzielnica Białołęka podpisała porozumienie z deweloperem, które ma na celu poprawę jakości życia mieszkańców.

            Dzielnica rozpoczęła starania o wprowadzenie do Wieloletniej Prognozy Finansowej nowego zadania przebudowy ulicy Skarbka z Gór”. Inwestycja ta nie byłaby możliwa bez wsparcia dewelopera, który do dzielnicowych 1 147 000 zł. dołoży 850 000 zł.
            Przebudowa polegać będzie na wzmocnieniu konstrukcji i wymianie nawierzchni ulicy (z kostki na asfalt). Dzięki temu, po zakończeniu inwestycji możliwe będzie uruchomienie dodatkowej linii autobusowej, co pozwoli zwiększyć dostępność komunikacji dla mieszkańców otaczających osiedli w ul. Skarbka z Gór.
            Dzielnica wspólnie z deweloperem będzie rozpisywać i rozstrzygać przetarg tak, by prace mogły ruszyć już w wakacje, kiedy ruch jest mniejszy i budowa jest mniej uciążliwa dla okolicznych mieszkańców.
            Budowa dróg w całej Białołęce to palący, ale i kosztowny problem. Wypracowana przez władze dzielnicy i wprowadzona już w całej stolicy metoda współpracy z prywatnymi inwestorami po raz kolejny przynosi pozytywny efekt.

            ----------

            Prace mają ruszyć w wakacje. Czyli za dwa miesiące.

            Kolejny niedotrzymany termin?
            • waldek_roszak Re: nie ma jeszcze zatwierdzonych pieniędzy 04.04.12, 11:56
              bialoleka.jest.jedna napisał:
              > Prawa ręka nie wie, co czyni lewa.

              Autor: Piotr Jaworski napisał:
              > Data: 05 sty 2012 - 11:15:14 (...)
              > Zarząd Dzielnicy podjął decyzję zmierzającą do przebudowy
              > (nie remontu) ul. Skarbka z Gór na całej jej długości w 2012 r.
              (...)
              > Dzielnica rozpoczęła starania o wprowadzenie do Wieloletniej
              > Prognozy Finansowej nowego zadania przebudowy ulicy Skarbka z Gór”.
              (...)
              > będzie rozpisywać i rozstrzygać przetarg tak, by prace mogły mogły już w wakacje


              bialoleka.jest.jedna napisał:
              > Prace mają ruszyć w wakacje. Czyli za dwa miesiące.
              > Kolejny niedotrzymany termin?


              Przeczytaj jeszcze raz post, którą cytujesz. Zapoznaj się też z kilkoma oficjalnymi dokumentami (np. uchwały rady dzielnicy) w tej sprawie.
              Nigdzie nie jest powiedziane, że mamy pieniądze i rozpoczynamy inwestycję. Obecnie intensywnie staramy się, aby zdobyć odpowiednią ilość pieniędzy. W zależności od pozyskanych środków, wykonany zostanie określony zakres prac. Rozpatrywane są różne warianty.

              NIE MA JESZCZE FINAŁOWYCH DECYZJI W TEJ SPRAWIE.


              Pozdrowienia

              Waldek Roszak
              • bialoleka.jest.jedna Re: nie ma jeszcze zatwierdzonych pieniędzy 04.04.12, 12:34
                Waldku, burmistrz Jaworski nadał wyraźny tytuł posta "Przebudowa Skarbka z Gór w 2012"
                a potem napisał: Wypracowana przez władze dzielnicy i wprowadzona już w całej stolicy metoda współpracy z prywatnymi inwestorami po raz kolejny przynosi pozytywny efekt.
                Procedura zakłada wprowadzenie tego tytułu inwestycyjnego na najbliższej sesji budżetowej Rady m.st. Warszawy. Środki te nie są "wirtualne" a są w dyspozycji Dzielnicy Białołęka. Inwestycję tą traktujemy jako priorytet w 2012 r.


                Pozytywny efekt to jest wg mnie wyremontowana, przebudowana, dostosowana ulica.
                Pieniądze w dyspozycji to takie, które można wydać.
                Priorytet to bezapelacyjne pierwszeństwo.


                Wszystko już prawie jest gotowe, jeszcze tylko jeden podpis, jeszcze tylko jedna pieczątka i zaraz, za momencik będzie normalnie.

                Ale jak przychodzi co do czego okazuje się, że, mimo tych solennych zapewnień, co drugie zdanie jest w trybie warunkowym, pozwalającym napisać to co podkreśliłeś.
                I czeka się miesiąc, pół roku, rok, dwa.

                Irytująca jest ta propaganda sukcesu nie poparta faktami.
      • dotarota Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 14:27
        Przy Ostródzkiej mieszka nie tylko radny W.R. Jeśli 527 ma kursować w obie strony Głębocką to nie widzę problemu aby mieszkańcom okolic Ostródzkiej udostępnić w obie strony 132, która to linia także robi pętlę. Chcemy móc się wydostać z ZB i wrócić na nią .
        • bialoleka.jest.jedna 134 dwukierunkowo na Ostrodzkiej do Marymontu? 04.04.12, 15:08
          a moze lepsze byloby 134 puszczone za ZB Trasa Torunska prosto do Marymontu, z pominięciem Bródna? 30 min z Olesina do Marymontu to chyba dobry czas?
          Polaczenie ZB z Brodnem jest dosc dobre (104, 204, 120, 732). Zielona Dolina, Regaty i Ostrodzka zyskaja szybkie polaczenie do tramwaju na Annopolu i metra. oczywiscie lekko wzmocnione w szczycie.
        • len-kaa Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 20:34
          Dlaczego chcecie zabrać mieszkańcom Ostródzkiej 527?
          To jedyny autobus pośpieszny na Ostródzkiej. Bezpośrednie połączenie choćby z najbliższym centrum handlowym.
          Linia kursująca najczęściej.
          Zabierając 527 z Ostródzkiej, zabierzecie mieszkańcom tej ulicy codzienne połączenie do i z pracy, żłobków, przedszkoli itd.
          Czy naprawdę najważniejsze jest to, żeby mieszkańcy np. Lewandowa dojeżdżali 527 kilka minut szybciej do domu kosztem tego że mieszkańcy Ostródzkiej będą wracać o pół godziny dłużej (no chyba że skorzystają z przesiadki w 132,732 lub 120 wink )

          Może nasi radni powinni postarać się o drugą linię pośpieszną? Np z Kobiałki przez Ostródzką, połączenie Ostródzkiej z CH Targówek albo M1 i oczywiście dogodne połączenie do stacji metra w obydwie strony?

      • sibeliuss Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 09:09
        Jest tak zwana metoda gdańska, sprawdzona i tam stosowana.
        Najpierw zwiększamy pojemność autobusów, dopiero potem częstotliwość, a na końcu modyfikujemy trasę. W Warszawie tego się nie stosuje. U nas pierwsze co to puszcza się nową linię - koniecznie prosto do metra, bo przecież kupienie mieszkania na rubieżach ma nie pogorszyć dojazdu. Przy okazji najlepiej, żeby nie stawała po drodze, bo wtedy wsiądą Ci, co mieszkają dłużej i będzie ciasno. Roszczeniowość zamiast zastanowienia się co zastanę w miejscu zakupu mieszkania.
        Prawda jest taka, że zarówno 134 jak i 204 dowożą do często kursujących tramwajów i niestety trzeba się przesiąść. Tak, to potworne słowo oznacza, że nie z każdego punktu w granicach miasta będzie bezpośrednie połączenie z centrum lub linią metra. Póki 120 kursuje krótkie, a w wozach linii 134 można wybierać czy siedzimy przy kierowcy, czy na końcu - póty jest to nadpodaż miejsc. I proszę mi nie pisać o bydłowozach, bo korzystanie z autobusu na stojąco nie jest anomalią. Na bilecie nie ma gwarancji, że ZTM zapewnia nam miejsce siedzące.
        Komunikacja na Derbach zapewnia tak zwaną obręcz - linie 132 i 527 uzupełniają się wzajemnie (jadąc w przeciwnych kierunkach) i jak na razie się to sprawdza. Należy dążyć, aby linię 132 obsługiwały w dni powszednie wozy wielkopojemne i o równym takcie - szczyt minimum 10 minut, międzyszczyt 20 minut. Na obecne potrzeby wystarczy obserwować linie 134 i 204 i dostosować pojemność wozów do zapełnienia (np. na 204 już dziś potrzeba większych wozów i wyższej częstotliwości). Argument, że jeździ za rzadko - jadę autem świadczy o tym, że dla tej osoby tak naprawdę jazda autobusem nie jest niezbędna (częsty argument, jak autobus będzie co 5 minut i będę siedzieć to może pojadę).
        Reasumując - zamiast dodawać wozy jadące po linii 527 aż na Muranów może czas wzmocnić dogodny dojazd do tramwajów? Przesiadki były, są i będą i pisanie o liniach jadących do tramwaju, że jadą donikąd świadczą, że nie ma sensu tworzenia nowych linii, które utkną w śródmiejskich korkach, a luźne tramwaje będą jechać obok.

        A teraz czekam, aż mnie Państwo zjecie smile
        • varsava Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 10:48
          Ja się zasadniczo zgadzam, z jednym zastrzeżeniem - jeśli autobus jeździ co pół godziny, to ludzie nie przesiądą się do niego z samochodów, ponieważ czekanie na przystanku na Bródnie np. 25 minut na autobus 134, czy 104 przy 20-stopniowym mrozie jest średnio przyjemne (problem występuje głównie w czasie drogi "z powrotem", bo jadąc "tam" można wyjść do autobusu kierując się rozkładem).

          Więc dlatego linia 134 jeździ pusta. Ot i tyle.
            • bialoleka.jest.jedna Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 11:30
              i wpadamy w błędne koło.

              Nikt nie jeździ niektórymi autobusami, bo jeżdżą nie tak, jak ludzie potrzebują.
              ZTM nie wprowadza zmian, bo nikt nie korzysta z autobusów, czyli nie są potrzebne.

              Jest tak: ZTM ma pomysł -> realizuje go -> nie spotyka się z zainteresowaniem -> pomysł dobry, tylko ludzie do niego nie dorośli
              A powinno być tak: ZTM sprawdza zapotrzebowania -> wprowadza zmiany
              • sibeliuss Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 12:54
                ZTM często widzi to co chce widzieć (patrz krótkie wozy na liniach typu 112).
                Po udrożnieniu TT 132 będzie dużo szybszym dojazdem na ZB niż 527 w obecnej postaci.
                Fakty mówią same za siebie. Mieszkańcy środkowego odcinka SzG mają z Wileńskiego zwykłe 120 i przyspieszone 527. Dojście od Magicznej od pętli jest takie samo. Ale....linia zwykła jedzie całe 7 minut krócej. Jeśli doliczymy korek na Zaciszu to czy aby na pewno opłaca nam się jechać od razu z Bankowego tym 527 czy czymkolwiek do Piotra skargi i wsiąść w 120?

                To nie porada, to dywagacja, czy faktycznie jazda bezpośrednio jest aż tak czasowo atrakcyjna?
        • tarantula01 Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 11:13
          sibeliuss napisał:

          > Jest tak zwana metoda gdańska, sprawdzona i tam stosowana.
          > Najpierw zwiększamy pojemność autobusów, dopiero potem częstotliwość, a na końc
          > u modyfikujemy trasę. W Warszawie tego się nie stosuje.
          ...
          > Należy dążyć, aby linię 132 obsługiwały w dni powszednie wozy wielkopojemne i o
          > równym takcie - szczyt minimum 10 minut, międzyszczyt 20 minut.

          W przypadku 132 takie głosy już do mnie docierały:
          radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-132linia120316przeguby.pdf
          Dla pozostałych linii, jeszcze nie.
          • sibeliuss Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 11:18
            Równy tak jest o tyle istotny, że pozwala płynnie połączyć szczy i międzyszczyt, co obecnie na tej linii nie występuje. Poza tym takt 30 minutowy dla linii mającej równoważyć wyjazd z osiedla i powrót jest nieporozumieniem. To nie jest tak, że nie ma chętnych do jazdy, ale dysproporcja pomiędzy 132 i 527 mówi wszystko.
        • len-kaa Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 20:39
          Zwiększenie częstotliwości to dobry pomysł, szczególnie linii 204 i 132.
          Poza tym dobrze byłoby żeby 134 zmieniło trasę i dojeżdżało np do Marymont. Dzięki temu nie stałoby w korku przed skrętem na rondzie. Po drugie więcej osób skorzystałoby z takiej formy dojazdu, w tym dzieciaki dojeżdżające do szkoły i przedszkola przy Ostródzkiej.
            • len-kaa Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 05.04.12, 20:44
              Chodziło mi tu o modyfikację trasy 134 tak aby dojeżdżała do metra i jeździła częściej.
              Aby trasa się nie dublowała ze 132 możnaby było puścić ją przez Ostródzką i zamiast prosto do TT Juranda ze Spychowa i dalej do TT i do metra.
              Wtedy na krótkim odcinku Juranda ze Spychowa i fragmencie Białołęckiej dublowałaby się z 204.
              Jestem pewna, że gdyby zmienić końcówkę trasy 134 o wiele więcej ludzi korzystałoby z niej niż teraz.
              Nie wolno jednak zapominać, że po zabraniu 527, dla mieszkańców Ostródzkiej od strony TT nie ma innej alternatywy niż jeżdżące rzadko 134, więc coś trzeba będzie dla tych osób zrobić.

              Trudno przy takiej siatce ulic jaką mamy, tak prowadzić trasy autobusów, żeby się nie dublowały.


            • tw.zecik Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 05.04.12, 23:00
              sibeliuss napisał:

              > Masz na myśli dublowanie trasy 132 na odcinku Berensona-Metro Marymont?

              Z Tarchomina, Nowodworów i Dąbrówki Wiślanej częściowo tą samą trasą jedzie 186, 508, 510, 511, a od nas na dużo krótszym odcinku nie mogły by się dublować 132 i dajmy na to 528
    • tw.zecik Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 04.04.12, 13:19
      A ja mam inną propozycję, zamiast zmieniać trasę 527, trzeba zawalczyć o drugą linię przyśpieszoną z jednym krańcem Olesin przez (........) Kąty Grodziskie, Głębocką, Trasę Toruńską do Metra Marymont , ewentualnie do Powązkowskiej. Wtedy będzie wilk syty i owca cała.
    • ewa-03 Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 05.04.12, 09:56
      Witam. Może napiszę troszkę obok tematu, ale z powiązaniem. Zamieszkałam na ZB bo wierzę, że to jest moje miejsce na ziemi, grzecznie płacę podatek od pierwszego dnia , kiedy kupiłam mój kącik – i jest to dla mnie zupełnie normalne zawsze w każdym miejscu zamieszkania płaciłam, bo wierzę ( może jestem naiwna smile),że w pewnej części robię to dla siebie, ale tu na ZB jest wszystko jakoś inaczej. Chciałam więc zapytać czy w temacie ściągalności podatków coś poszło do przodu czy nadal władze dzielnicy sobie nie radzą? Czy ZB płaci podatki do tej samej kasy co Tarchomin? A jeśli tak to czemu patrząc na mapy inwestycji odnoszę wrażenie jakby w Tarchomin były wręcz pompowane pieniądze a ZB dostaje to co spadnie z Pańskiego stołu ????? Tarchomin ma pętlę kilkanaście autobusów w tym E i przyspieszone, zmodernizowane drogi ( np. Nowodworska) i kilka parków z placami zabaw ( ZB walczy o jeden i to wcale nieduży) i spójrzcie jakie kwoty zostały na to przeznaczone , Centrum Kultury, Biblioteka Multimedialna, lodowisko, przychodnia, a na ZB kłócimy się o jeden autobus przyspieszony i o trzy na krzyż zwykłe, nawet nie ma autobusu na Tarchomin, żeby dojechać ponoć do wspólnego urzędu dzielnicy do tej biblioteki, centrum kultury, czyli do tego co powstało z kasy jednej dzielnicy. A może dochody ( inne niż podatki ) dzielnicy powinny zostać podzielone tak , żeby i ZB poczuła, że jest jej częścią? A dla podatków może powinno być i kilka kont dla poszczególnych obszarów wchodzących w skład Białołęki? Może wtedy, kto by płacił podatki to coś by z tego miał – cokolwiek. Smutne……
      • tw.zecik Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 05.04.12, 23:21
        Tarchomin zaczęto budować za komuny, a wtedy (co może dziwić) budowano mieszkania prawie równocześnie z resztą potrzebnego inwentarza (drogi, sklepy, przychodnie). Ale wymienione przez ciebie dobra cywilizacji powstały stosunkowo niedawno i mam nadzieję, że zawitają "niedługo " i do nas.
        • sibeliuss Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 06.04.12, 08:52
          Otóż nie jest tak jak piszesz smile
          Tarchomin był pierwszym osiedlem budowanym kryzysowo, powstały tylko bloki. Dzieci do szkoły jeszcze nie tak dawno jeździły do okolicznych szkół, dróg nie było i trzy linie (101, 126 i H) jechały tylko pod fabrykę domów - dalej był spacer. Od drugiej strony 178 jechało prosto Mehoffera pod kościół - obu części Tarchomina nie łączył nawet asfalt - a dzielił nieistniejący Kanał Tarchomiński. Mogę pisać dalej smile
          • tw.zecik Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 06.04.12, 10:06
            Napisałem "prawie równocześnie" . Wraz z pierwszymi blokami przy Myśliborskiej (lub Śreniawitów nie pamiętam dokładnie, można mnie śmiało poprawić wink ), powstał pawilon handlowy, który istnieje do tej pory. Linia H to był express w porównaniu z dzisiejszymi wycieczkowcami.
            • sibeliuss Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 06.04.12, 10:19
              Zwróć uwagę, że ten pawilon powstał 5 lat po wprowadzeniu pierwszych lokatorów do bloków na Wittiga i Porajów (mało kto pamięta, że Tarchominem określano tylko okolice skrzyżowanie Modlińska/Obrazkowa), bloki to były Poraje wybudowane na Nowych Świdrach. Poczta była w bloku na Śreniawitów, a przedszkole w bloku na Atutowej.
              • tw.zecik Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 06.04.12, 10:47
                > Zwróć uwagę, że ten pawilon powstał 5 lat po wprowadzeniu pierwszych lokatorów
                > do bloków na Wittiga i Porajów (mało kto pamięta, że Tarchominem określano tylk
                > o okolice skrzyżowanie Modlińska/Obrazkowa), bloki to były Poraje wybudowane na
                > Nowych Świdrach. Poczta była w bloku na Śreniawitów, a przedszkole w bloku na
                > Atutowej.

                W zasadzie napisałeś to samo co ja, 5 lat (polemizował bym z tym) to prawie równocześnie w porównaniu z szybkością podejmowania jakichkolwiek decyzji na ZB, o realizacji litościwie nie wspomnę. Modlińska/ Obrazkowa to wtedy było chyba jeszcze Piekiełko, ale mogę się mylić.
                • sibeliuss Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 06.04.12, 11:15
                  Te dwie nazwy się przenikają. Karczma Piekiełko stała gdzieś w okolicy Modlińskiej/Tarasowej.
                  kiedys ktoś mi pisał, że przy "dukcie nieporęckim" - zapomniał, że Płochocińską wytyczono w 1962 smile Wylotówką na Nieporęt była przed budową kanału Białołęcka (do 1977 obecny odcinek Płochocińskiej Cieśliewskich-granica miasta nosił nazwę Białołęcka - znajomi mieli adres Białołęcka 310). Pawilon na Śreniawitów powstał trochę wcześniej i stał pusty - był felerny.
                  • tw.zecik Re: 527 dwukierunkowo na Głębockiej. 06.04.12, 12:23
                    > Pawilon na Śreniawitów powst
                    > ał trochę wcześniej i stał pusty - był felerny.

                    A co wtedy nie było felerne? Chociaż: Kabanosy, były tak suche, że można było się nimi zabić, ale smak nie zapomniany. Baleron, nie to co ta podróbka teraz. Ogórki konserwowe Krakusa, które stały otwarte tygodniami, a teraz psują się w lodówce. Niektóre rzeczy miło powspominać, ale ogólnie rzecz biorąc nie tęsknie.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka