Dodaj do ulubionych

Oszczędzanie paliwa

20.04.10, 13:21
Mój mąż kiedy tylko się da jeździ na wciśniętym sprzęgle, bo
uważa,że w ten sposób oszczędza paliwo.Mnie wydaje się,że
rozsprzęganie jest bardzo niebezpieczne, poza tym nie wiem, czy
wtedy rzeczywiście silnik nie pobiera paliwa.
Proszę o jakieś fachowe wypowiedzi, z góry dziękuję.
Obserwuj wątek
    • emes-nju Re: Oszczędzanie paliwa 20.04.10, 13:26
      Silnik z wtryskiem paliwa ma zerowe spalanie jak w czasie jazdy na biegu pusci sie gaz. Po wcisnieciu sprzegla silnik na biegu jalowym pali 0,7-1 l/h.
    • mobile5 Re: Oszczędzanie paliwa 20.04.10, 15:02
      powie-wiatru napisała:
      Mnie wydaje się,że
      > rozsprzęganie jest bardzo niebezpieczne,

Na czym polega to niebezpieczeństwo?
      • powie-wiatru Re: Oszczędzanie paliwa 20.04.10, 19:27
        Na tym, że podobno jest wtedy mniejsza przyczepność kół.
        Sorry, jestem laikiem, ale cos takiego słyszałam.
        • crannmer Re: Oszczędzanie paliwa 20.04.10, 19:44
          powie-wiatru napisała:

> Na tym, że podobno jest wtedy mniejsza przyczepność kół.

To sa brednie.
          • sokolasty Re: Oszczędzanie paliwa 20.04.10, 20:05
            Zluzuj słownictwo, proszę. A jechanie na luzie - czyli też na wciśniętym
            sprzęgle - pogarsza stabilność samochodu. Auto zaczyna pływać, przy dużych
            prędkościach dość mocno. Zauważyłem to przypadkiem, kiedy akurat jechałem jakieś
            180kmh niemiecką autostradą i wrzuciłem luz, bo z górki było.

A paliwo się chyba oszczędza, wtedy, kiedy silnik ma już tak niskie obroty, że
            zaczyna brać paliwo, warto wrzucić luz.
            • sokolasty Re: Oszczędzanie paliwa 20.04.10, 20:20
              I jeszcze, odnośnie wysprzęglania - sprzęgło podobno się od tego szybciej zużywa.
            • mobile5 Re: Oszczędzanie paliwa 20.04.10, 22:00
              sokolasty napisał:
              A jechanie na luzie - czyli też na wciśniętym