Dodaj do ulubionych

pomocy omega b 2,5 v6

03.09.05, 13:43
silnik pracoje w trybie awaryjnym,test wykazal blad obrotow walu
korbowego ,czujnik obrotow wymieniony bez zmian na czujniku byly opilki ,
usterki nie usunieto
Obserwuj wątek
        • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 05.09.05, 12:48
          Wyglada na to jakby to byl problem w typie zle polaczenie na stykach (choc trudno tu powiedziec, bo nie sztuka sie wymadrzac na odleglosc) sugerowalbym Ci wizyte u jakiegos dobrego autoelektryka, czasami to moze byc jakas blachostka, bo nie sztuka pol auta wymienic, a na poczatek sugerowal bym Ci przyjrzec sie przewodom od tego czujnika, bo jesli po wymianie bylo tak samo (za wyj. tych 3tyg) to przypuszczam ze wiazka przewodow byla ruszona co spowadowalo poprawe kontaktu na jakic czas,
      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 10.09.05, 08:13
        Zasugerowalem Ci sprawdzenie tych kabli bo mialem w pracy pare miesiecy takiego wrednego Golfa, ttlyklismy sie z nim dluzszy czas, kod bledu: elektrozawor w skrzyni automatycznej (skrzynia w trybie awaryjnym), wymiana elektrozaworu auto oddane klientowi wszystko ok(tak wygladalo), misiac pozniej klient wraca - ten sam problem, wyczyszczenie pamieci, wszystko ok, za 2 dni to samo (auto caly czas w warsztacie), jeszcze kilka razy, nastepnie skaner ciagle podlaczony do auta, no i jest podczas jazdy wpada w tryb awaryjny (skaner pokazuje problem z obwodem tego elektrozaworu), pomiar miernikiem pokazuje zmiany rezystancji pomiedzy tym elektrozaworem a komp. skrzyni biegow przy ruszaniu wiazki przwodow , czyli wadliwy przwod w wiazce rozwiazanie - odciecie obu koncow tego przewodu w wiazce ( by wyeliminowac ewentualny styk jego z innym przewodem) i wlutowanie nowego przewodu- musze Ci powiedziec ze byl to jak pamietam najwrednieszy problem z instalacja elektryczna i mam nadzieje ze Twoje auto nie bedzia take wredne
          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 12.09.05, 11:28
            Raczej nie bo bys go w ogole nie zapalil, impulsy bierze od tarczki z otworami kola zebatego polaczonego z walem okolice kola pasku rozrzadu, zaleznie od auta, nie pracuje w Europie to nie znam tego auta w szczegolach-silnik masz ten co Vectra V6 z tego co wiem, ale przypuszczam ze powinien miec 2 czujniki 1-walu 2-walka rozrzadu dla wtrysku sekwencyjnego, jesli jeden z nich padnie to silnik dalej pracowal bedzie tylko w trybie awaryjnym- nie moze mic wtrysko sekwencyjnego. Z tego co wiem Vectry V6 te sprzdawane w Australii maja problem z tym czujnikiem od rozrzadu ale po wymianie problem powinien zniknac- z tego co piszesz to typowo elektryczny problem. Miernik a najlepiej oscyloskop i duzo cierpliwosci Ci potrzeba
      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 21.09.05, 11:54
        bb291 napisał:

        > jeszcze jedno z sondy lambda wychodza 3 druty czarny i dwa biale te dwa mam
        > przeciete.
        No tak zimny pracuje bez sprzezenia zwrotnego (na fabrycznych nastawach) ECU nie otrzymuje/pobiera info z sondy lambda, ale po nagrzaniu ECU przelacza sie na sprzezenie zwrotne analizujac sygnal z sondy by korygowac dawke paliwa itp dla optymalizacji pracy silnika ale przez to ze masz uszkodzone przewody sonda nie wysyla sygnalu do kompa(ECU) i ten przechodzi w tryb awaryjny i zapala "check engine" lampke, mozesz sprobowac polaczyc te przwody lub wymien sonde na nowa i bedzie ok
        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 22.09.05, 09:03
          w nocy jechalem autem z niemiec 2000 obr. i koniec te kable polaczylem po
          przejechaniu 500km. zaczal strzelac w tlumik .zatrzymalem sie i przerywal
          chodzil jakby na 4-5 cyl i strzelal w tlumik teraz jak jest zimny jest juz to
          samo no i przjechalem na lawecie ... moga to byc kale ze swiec ,swiece????
          bo tak mi wszyscy znajomi robia metlik ze sam juz zglupialem???
      • waskes29 Re: pomocy omega b 2,5 v6 22.09.05, 10:36
        bb291 napisał:

        > jeszcze jedno z sondy lambda wychodza 3 druty czarny i dwa biale te dwa mam
        > przeciete.

        Jesli ktos przecial te kable to zapewne dlatego ze sonda lambda jest uszkodzona
        i tak bylo mu latwiej ja odlaczyc. Pewnie nie obejdzie sie bez wymiany tej
        sondy na nowa.
        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 26.09.05, 22:34
          wymienili tylko czujnik polozenia walu. bylo dobrze 2 dni znow zapala sie
          kontrolka czek en... i znowu gasnie tak co chwila ale silnik chodzi dobrze
          przy 6 tys. zaczyna przerywac
          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 27.09.05, 01:15
            6tys przerywa normalne dla zwyklego auta ogranicznik obrotow zaczyna dzialac, bys go nie przekrecil do 8-10tys i nie zobaczyl "tlokow z glowicami wylatujacych przez maske", a jesli chodzi o zap. lamke to prawdopodobnie inst. gazowa ma zwiazek z tym
            • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 01.10.05, 21:54
              1adarek napisał:

              > 6tys przerywa normalne dla zwyklego auta ogranicznik obrotow zaczyna dzialac,
              b
              > ys go nie przekrecil do 8-10tys i nie zobaczyl "tlokow z glowicami
              wylatujacych
              > przez maske", a jesli chodzi o zap. lamke to prawdopodobnie inst. gazowa ma
              zw
              > iazek z tym
              instalacja gazowa sprawdzona i wyregulowana kontrolka dalej sie zapala i zaraz
              gasnie auto chodzi dobrze bez problemu ale w oplu terz nie podlaczyli tych
              kabli z sondy lambda w drugiej sa ok ???
                  • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 15.10.05, 13:57
                    Wiesz a spradz alternator, mialem w pracy taka Vectre (wariowala, zapalala sie kontrolka -kod:czujnika walka rozrzadu(camshaft sensor)), przyczyna-alternator mial przepieciowe piki- napiecie na ulamek sekundy skakalo do 17V i takie dziwne rzeczy sie dzialy, ze szkoda mowic
                      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 17.10.05, 15:55
                        tak, wymien je i swiece tez, ja uzywam denso V-grove ale ich chyba w Polsce nie ma(tez jezdze na gazie) lata temu w Polsce mialem poldka na gazie i dobrze sprawowaly sie bosch 3elektrodowe. na gazie swiece powinno sie wymieniac co 10tys.
                          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 18.10.05, 14:36
                            Powinny byc ok NGK to dobre swiece, a kable tez do dobrych naleza, wymieniaj tylko swiece nie rzadziej niz co 20 tys. km (choc na gazie powinno sie co 10tys. km- to zalecenia wszystkich dostawcow/producentow instalacji gazowych w Australii), a kable tutaj zwykle wytrzymuja ok 100tys. km
                            • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 22.10.05, 22:01
                              i znow to samo 5500 obr\min szarpnie silnikiem jak by go gdzies lapalo.moze
                              to byc wina przeplywomierza? brat mi doradzil zebym wypial kostke z przepl...
                              i sie przejechal czy bedzie tak samo .. bo mial podobne objawy w alfie 155
                              2.0 jak mu padl przeplywomierz. bo jak nia wracalem z niemiec to dostalem dwa
                              strzaly jeden w wydech drugi w filtr powietrza na benzynie sie to stalo..
                              • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 23.10.05, 05:01
                                b. prawdopodobne jak miales strzal w filter moglo rozpietrzyc przeplywomierz, ale strzal - to przyczyna czegos innego-moze to byc zwiazane z tymi problemami z czujnikiem walu korbowego, lub nieszczelnymi zaworami-typowe dla aut z gazem,mozesz sprobowac odlaczenie przeplywomierza ale tez sproawdzilbym kompresje w cylindrach
                                  • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 24.10.05, 01:56
                                    Prawdopodobnie przeszla w tryb awaryjny, przypuszczam ze rownie dobrze przyczyna twoich problemow moze byc instalacja gazowa- cos popieprzone w niej przy instalacji- jakbys mial jakiegos dobrego gazownika to warto by bylo u niego to auto sprawdzic, bo ASO to sa dobrzy olej+filter w okresie gwarancyjnym i nic wiecej
                                      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 29.10.05, 06:28
                                        Sprawdz czy nie ma jakichs zewnetrznych wyciekow typu luzna opaska, miniaturowa dziurka w ktoryms z wezy, jesli nic takiego nie ma to sprawdz olej czy nie robi sie "kawa z mlekiem"-oznaczaloby to ze plyn dostaje sie do oleju, jesli nie to przy zimnym silniku odkrec korek zbiorniczna, zapal silnik i powinny pojawic sie bombelki- przedmuchiwane spalin do chlodziwa, aby sie upewnic wykrec wszystkie swiece w cylindrze ktory ma wypalona uszczelke nie powinno byc osadu na swiecy(woda powoduje jego rozkruszanie) lub swieca moze byc troche nadkorodowana-rdza
                                        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 12.11.05, 22:05
                                          powoli dochodze do tego blokowania. na zimnym silniku blokuje tak jak powinien
                                          tj 6750 obr\min a gdy dostanie ok 90 stopni to blokade mam 4000-4500 obr. a
                                          wyciek sam sie ujawnil , rozerwalo mi waz dopr...z chlodnicy. i co ciekawe od
                                          tego momentu zaczela palic jakies 3 litry wiecej .
                                          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 13.11.05, 01:36
                                            Sugerowalbym Ci wymienic wszystkie weze bo noajprowdopodobniej sa w podobnym stanie- jeden padl pozniej nastepny, a jak wymienisz to bedziesz mial z wyciekami spokoj (+nowe opaski) na dobre kilka lat, a odnosnie odcinanie przy nagrzanym silniku przy 4000rpm to nie mam pojecia- prawdopodobnie czujnik temp.
                                    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 28.10.05, 18:44
                                      1adarek napisał:

                                      > Prawdopodobnie przeszla w tryb awaryjny, przypuszczam ze rownie dobrze
                                      przyczyn
                                      > a twoich problemow moze byc instalacja gazowa- cos popieprzone w niej przy
                                      inst
                                      > alacji- jakbys mial jakiegos dobrego gazownika to warto by bylo u niego to
                                      auto
                                      >instalacje sprawdzam co 15 tys
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka