Dodaj do ulubionych

pomocy omega b 2,5 v6

03.09.05, 13:43
silnik pracoje w trybie awaryjnym,test wykazal blad obrotow walu
korbowego ,czujnik obrotow wymieniony bez zmian na czujniku byly opilki ,
usterki nie usunieto
Obserwuj wątek
    • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 04.09.05, 03:09
      A czy skasowano kod bledu z pamieci? W wielu autach auto musi miec "wyczyszczona" pamiec by wyszlo z trybu awaryjnego
      • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 04.09.05, 16:04
        musze zapytac . ona stala w serwisie w niemczech
      • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 04.09.05, 22:15
        blad byl skasowany i jest bez zmian. co ciekawe po wymianie oleju bylo wszystko
        w porzadku ok 3 tygodnie.i znowu to samo????
        • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 05.09.05, 12:48
          Wyglada na to jakby to byl problem w typie zle polaczenie na stykach (choc trudno tu powiedziec, bo nie sztuka sie wymadrzac na odleglosc) sugerowalbym Ci wizyte u jakiegos dobrego autoelektryka, czasami to moze byc jakas blachostka, bo nie sztuka pol auta wymienic, a na poczatek sugerowal bym Ci przyjrzec sie przewodom od tego czujnika, bo jesli po wymianie bylo tak samo (za wyj. tych 3tyg) to przypuszczam ze wiazka przewodow byla ruszona co spowadowalo poprawe kontaktu na jakic czas,
          • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 05.09.05, 22:20
            dzieki zobaczymy ale w oplu wniemczech podobno sprawdzili wszystkie przewody
            potem doszlo ze brak masy wiec przekrecili gwint na czujniku .Niemiecka
            dokladnosc
    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 09.09.05, 23:26
      lable w pozadku . silnik dalej pracuje w trybie awaryjnym. na tescie wychodzi
      blad obrotow walu korb..
      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 10.09.05, 08:13
        Zasugerowalem Ci sprawdzenie tych kabli bo mialem w pracy pare miesiecy takiego wrednego Golfa, ttlyklismy sie z nim dluzszy czas, kod bledu: elektrozawor w skrzyni automatycznej (skrzynia w trybie awaryjnym), wymiana elektrozaworu auto oddane klientowi wszystko ok(tak wygladalo), misiac pozniej klient wraca - ten sam problem, wyczyszczenie pamieci, wszystko ok, za 2 dni to samo (auto caly czas w warsztacie), jeszcze kilka razy, nastepnie skaner ciagle podlaczony do auta, no i jest podczas jazdy wpada w tryb awaryjny (skaner pokazuje problem z obwodem tego elektrozaworu), pomiar miernikiem pokazuje zmiany rezystancji pomiedzy tym elektrozaworem a komp. skrzyni biegow przy ruszaniu wiazki przwodow , czyli wadliwy przwod w wiazce rozwiazanie - odciecie obu koncow tego przewodu w wiazce ( by wyeliminowac ewentualny styk jego z innym przewodem) i wlutowanie nowego przewodu- musze Ci powiedziec ze byl to jak pamietam najwrednieszy problem z instalacja elektryczna i mam nadzieje ze Twoje auto nie bedzia take wredne
        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 10.09.05, 12:57
          dzieki zobaczymy co bedzie dalej.
        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 11.09.05, 21:09
          1adarek. powiedz mi czy moze byc cos z walem? skad czujnik odbiera impuls?
          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 12.09.05, 11:28
            Raczej nie bo bys go w ogole nie zapalil, impulsy bierze od tarczki z otworami kola zebatego polaczonego z walem okolice kola pasku rozrzadu, zaleznie od auta, nie pracuje w Europie to nie znam tego auta w szczegolach-silnik masz ten co Vectra V6 z tego co wiem, ale przypuszczam ze powinien miec 2 czujniki 1-walu 2-walka rozrzadu dla wtrysku sekwencyjnego, jesli jeden z nich padnie to silnik dalej pracowal bedzie tylko w trybie awaryjnym- nie moze mic wtrysko sekwencyjnego. Z tego co wiem Vectry V6 te sprzdawane w Australii maja problem z tym czujnikiem od rozrzadu ale po wymianie problem powinien zniknac- z tego co piszesz to typowo elektryczny problem. Miernik a najlepiej oscyloskop i duzo cierpliwosci Ci potrzeba
            • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 12.09.05, 18:09
              dzieki to pocieszyles mnie
              • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 17.09.05, 18:09
                ale powiedz dlaczego te opilki na czujniku????????
                • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 18.09.05, 14:55
                  Cos musi obcierac o ten czujnik najprawdopodobniej(element wirujacy odpowiedzialny za wytwarzanie impulsow) moze jest ugiety/ udezony i to jest przyczyna Twoich problemow- uszkadza czujnik- musisz sie temu przyjrzec dokladniej recznie- kluczem obracajac wal czy nie ma bicia
                  • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 20.09.05, 01:03
                    witaj na zimnym silniku jest wszystko ok a przy 90 stopniach dojdzie do
                    2200 obrotow na oko zaczyna szarpac silnikiem i zapala sie czeck co ty na to?
    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 20.09.05, 01:12
      jeszcze jedno z sondy lambda wychodza 3 druty czarny i dwa biale te dwa mam
      przeciete.
      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 21.09.05, 11:54
        bb291 napisał:

        > jeszcze jedno z sondy lambda wychodza 3 druty czarny i dwa biale te dwa mam
        > przeciete.
        No tak zimny pracuje bez sprzezenia zwrotnego (na fabrycznych nastawach) ECU nie otrzymuje/pobiera info z sondy lambda, ale po nagrzaniu ECU przelacza sie na sprzezenie zwrotne analizujac sygnal z sondy by korygowac dawke paliwa itp dla optymalizacji pracy silnika ale przez to ze masz uszkodzone przewody sonda nie wysyla sygnalu do kompa(ECU) i ten przechodzi w tryb awaryjny i zapala "check engine" lampke, mozesz sprobowac polaczyc te przwody lub wymien sonde na nowa i bedzie ok
        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 22.09.05, 09:03
          w nocy jechalem autem z niemiec 2000 obr. i koniec te kable polaczylem po
          przejechaniu 500km. zaczal strzelac w tlumik .zatrzymalem sie i przerywal
          chodzil jakby na 4-5 cyl i strzelal w tlumik teraz jak jest zimny jest juz to
          samo no i przjechalem na lawecie ... moga to byc kale ze swiec ,swiece????
          bo tak mi wszyscy znajomi robia metlik ze sam juz zglupialem???
          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 22.09.05, 09:53
            Najprawdopodobniej swiece, kable, moze to byc tez modul zaplonowy, cewka choc sprawdzilbym kompresje czy przypadkiem nie masz upalonego zaworu
      • waskes29 Re: pomocy omega b 2,5 v6 22.09.05, 10:36
        bb291 napisał:

        > jeszcze jedno z sondy lambda wychodza 3 druty czarny i dwa biale te dwa mam
        > przeciete.

        Jesli ktos przecial te kable to zapewne dlatego ze sonda lambda jest uszkodzona
        i tak bylo mu latwiej ja odlaczyc. Pewnie nie obejdzie sie bez wymiany tej
        sondy na nowa.
    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 22.09.05, 20:10
      oddalem ja dzisiaj do serwisu opla (katowice) zobaczymy co wymysla bo niemam
      juz sily
    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 26.09.05, 07:17
      omega jezdzi super
      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 26.09.05, 10:35
        ale pochwal sie co Ci z nia zrobili(co bylo zepsute)
        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 26.09.05, 22:34
          wymienili tylko czujnik polozenia walu. bylo dobrze 2 dni znow zapala sie
          kontrolka czek en... i znowu gasnie tak co chwila ale silnik chodzi dobrze
          przy 6 tys. zaczyna przerywac
          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 27.09.05, 01:15
            6tys przerywa normalne dla zwyklego auta ogranicznik obrotow zaczyna dzialac, bys go nie przekrecil do 8-10tys i nie zobaczyl "tlokow z glowicami wylatujacych przez maske", a jesli chodzi o zap. lamke to prawdopodobnie inst. gazowa ma zwiazek z tym
            • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 01.10.05, 21:54
              1adarek napisał:

              > 6tys przerywa normalne dla zwyklego auta ogranicznik obrotow zaczyna dzialac,
              b
              > ys go nie przekrecil do 8-10tys i nie zobaczyl "tlokow z glowicami
              wylatujacych
              > przez maske", a jesli chodzi o zap. lamke to prawdopodobnie inst. gazowa ma
              zw
              > iazek z tym
              instalacja gazowa sprawdzona i wyregulowana kontrolka dalej sie zapala i zaraz
              gasnie auto chodzi dobrze bez problemu ale w oplu terz nie podlaczyli tych
              kabli z sondy lambda w drugiej sa ok ???
              • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 02.10.05, 13:04
                Nie znam tego auta, ale sonda powinna byc podlaczona, bo jak nie to po nagrzaniu silnika komputer wykaze blad -brak/niewlasciwy sygnal sondy lambda- tak jest w autach ktore znam
                • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 15.10.05, 12:10
                  pimocy i znowu to samo 120km\h i szarpie silnikiem na razie niezaleznie od
                  obrotow kontrolka nie swieci
                  • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 15.10.05, 13:57
                    Wiesz a spradz alternator, mialem w pracy taka Vectre (wariowala, zapalala sie kontrolka -kod:czujnika walka rozrzadu(camshaft sensor)), przyczyna-alternator mial przepieciowe piki- napiecie na ulamek sekundy skakalo do 17V i takie dziwne rzeczy sie dzialy, ze szkoda mowic
                    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 16.10.05, 12:49
                      znowu chodzi dobrze nie wymienialem jeszcze przewodow wys napiecia moze wilgoc
                      im szkodzi?
                      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 17.10.05, 15:55
                        tak, wymien je i swiece tez, ja uzywam denso V-grove ale ich chyba w Polsce nie ma(tez jezdze na gazie) lata temu w Polsce mialem poldka na gazie i dobrze sprawowaly sie bosch 3elektrodowe. na gazie swiece powinno sie wymieniac co 10tys.
                        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 18.10.05, 00:51
                          swiece sa NGK maja rok kable od nowosci 11 lat na gazie zrobila 13000km
                          kupilem nowe swiece i kable NGK 2 elektrodowe. opel zaleca wymiane swiec co 8
                          lat . idiotyzm.
                          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 18.10.05, 14:36
                            Powinny byc ok NGK to dobre swiece, a kable tez do dobrych naleza, wymieniaj tylko swiece nie rzadziej niz co 20 tys. km (choc na gazie powinno sie co 10tys. km- to zalecenia wszystkich dostawcow/producentow instalacji gazowych w Australii), a kable tutaj zwykle wytrzymuja ok 100tys. km
                            • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 22.10.05, 22:01
                              i znow to samo 5500 obr\min szarpnie silnikiem jak by go gdzies lapalo.moze
                              to byc wina przeplywomierza? brat mi doradzil zebym wypial kostke z przepl...
                              i sie przejechal czy bedzie tak samo .. bo mial podobne objawy w alfie 155
                              2.0 jak mu padl przeplywomierz. bo jak nia wracalem z niemiec to dostalem dwa
                              strzaly jeden w wydech drugi w filtr powietrza na benzynie sie to stalo..
                              • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 23.10.05, 05:01
                                b. prawdopodobne jak miales strzal w filter moglo rozpietrzyc przeplywomierz, ale strzal - to przyczyna czegos innego-moze to byc zwiazane z tymi problemami z czujnikiem walu korbowego, lub nieszczelnymi zaworami-typowe dla aut z gazem,mozesz sprobowac odlaczenie przeplywomierza ale tez sproawdzilbym kompresje w cylindrach
                                • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 23.10.05, 14:47
                                  dzisiaj zrobila sie strasznie mulowata jakby miala 70 a nie 170km.a strzal
                                  mialem na paliwie bo gazu mi zabraklo .
                                  • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 24.10.05, 01:56
                                    Prawdopodobnie przeszla w tryb awaryjny, przypuszczam ze rownie dobrze przyczyna twoich problemow moze byc instalacja gazowa- cos popieprzone w niej przy instalacji- jakbys mial jakiegos dobrego gazownika to warto by bylo u niego to auto sprawdzic, bo ASO to sa dobrzy olej+filter w okresie gwarancyjnym i nic wiecej
                                    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 28.10.05, 18:42
                                      a na dodatek zaczal sie tracic plyn ze zbiornika wyr....czyzby uszczelka pod
                                      glowica padla?0,5 litra w 3 dni a nie przegzalem jej.......?
                                      • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 29.10.05, 06:28
                                        Sprawdz czy nie ma jakichs zewnetrznych wyciekow typu luzna opaska, miniaturowa dziurka w ktoryms z wezy, jesli nic takiego nie ma to sprawdz olej czy nie robi sie "kawa z mlekiem"-oznaczaloby to ze plyn dostaje sie do oleju, jesli nie to przy zimnym silniku odkrec korek zbiorniczna, zapal silnik i powinny pojawic sie bombelki- przedmuchiwane spalin do chlodziwa, aby sie upewnic wykrec wszystkie swiece w cylindrze ktory ma wypalona uszczelke nie powinno byc osadu na swiecy(woda powoduje jego rozkruszanie) lub swieca moze byc troche nadkorodowana-rdza
                                        • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 12.11.05, 22:05
                                          powoli dochodze do tego blokowania. na zimnym silniku blokuje tak jak powinien
                                          tj 6750 obr\min a gdy dostanie ok 90 stopni to blokade mam 4000-4500 obr. a
                                          wyciek sam sie ujawnil , rozerwalo mi waz dopr...z chlodnicy. i co ciekawe od
                                          tego momentu zaczela palic jakies 3 litry wiecej .
                                          • 1adarek Re: pomocy omega b 2,5 v6 13.11.05, 01:36
                                            Sugerowalbym Ci wymienic wszystkie weze bo noajprowdopodobniej sa w podobnym stanie- jeden padl pozniej nastepny, a jak wymienisz to bedziesz mial z wyciekami spokoj (+nowe opaski) na dobre kilka lat, a odnosnie odcinanie przy nagrzanym silniku przy 4000rpm to nie mam pojecia- prawdopodobnie czujnik temp.
                                    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 28.10.05, 18:44
                                      1adarek napisał:

                                      > Prawdopodobnie przeszla w tryb awaryjny, przypuszczam ze rownie dobrze
                                      przyczyn
                                      > a twoich problemow moze byc instalacja gazowa- cos popieprzone w niej przy
                                      inst
                                      > alacji- jakbys mial jakiegos dobrego gazownika to warto by bylo u niego to
                                      auto
                                      >instalacje sprawdzam co 15 tys
    • bb291 Re: pomocy omega b 2,5 v6 26.09.05, 23:56
      a oprocz tego mam instalacje BRC i wyskakuja kody na kompie z czujnika
      cisnienia gazu i poziomu gazu . po wizycie w serwisie muł niesamowity
    • komandos7 Re: pomocy omega b 2,5 v6 17.10.05, 16:01
      Trzeba sprawdzic kable od tego czujnika az do komputera wlacznie.
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka