Dodaj do ulubionych

nowy rozkład jazdy od czerwca

28.04.06, 18:14
Lubliniec napewno zyska połączenie do Kudowy-Zdr oraz do Gdyni, Helu i Łeby,
pociąg "Karkonosze" pociągnie ze sobą skład do Kudowy-Zdr a pociąg Katowice-
Hel/Łeba kursujący przez Bytom-Zduńską Wole-Bydgoszcz nie będzie jeździć od
Kalet w kierunku Herbów Nowych tylko od Kalet (w których sie oczywiście nie
zatrzymuje) pojedzie do Lublińca. W Lublińcu nastąpi zmianai czoła pociągu i
pojedzie dalej do Łeby i Helu.

Zostaną jeszcze wprowadzone poprawki, nowe połączenia itp, można także
zgłaszać swoje propozycje.
Obserwuj wątek
    • lubliniczanka Re: nowy rozkład jazdy od czerwca 28.04.06, 18:20
      I cudownie!!! Połącznie do kotliny kłodzkiej (Kudowa-Zdr) zostało nam zabrane
      rok temu a teraz nam je oddają (plus dla nich) i wieeelki plus za pociąg do do
      Trójmiasta i dalej, to powinni zrobić już dawno, mam nadzieje, że zrobią coś
      jeszcze dla naszego miasta!
      • scrooge16 Pociąg do Kudowy to powrót starego pociągu 28.04.06, 21:40
        Dzięki Sandro za informacje, podaj jeszcze miejsce ich zdobycia, jeśli możesz.

        Musze jednak napisać parę rzeczy, które mi się nasuwają:

        Przede wszystkim to, że pociąg do Kudowy już z Lublińca jeździł (razem
        z "Karkonoszami", wiec to jest jedynie... przywrócenie i nic więcej.

        Pociąg do Łeby i na Hel to bardzo dobra propozycja, niezwykle się z niej
        cieszę. Ale nie cieszę się, że jest propozycja likwidacji osobowego do Katowic
        o 8:38. To skandal, chcą nam zabrać połączenia do stolicy regionu i tym samym
        nie będziemy mieli jak tam dojechać! Tylu lublińczan codziennie korzysta z
        tego RENTOWNEGO pociągu. Ehhh...

        Dalej liczę, że PKP się opamiętają, i jednak poprawią komunikację między
        Lublińcem a Katowicami.
    • sandra_z_lublinca Re: nowy rozkład jazdy od czerwca 04.05.06, 14:03
      Nie moge ci podać linka bo to jest plik, musisz go pobrać ze stron PR, plik
      jest zaraz na str głównej.

      A pod ten adres e-mailowy możecie wysyłac swoje propozycje do PKP, propozycje
      mają dotyczyć dalszej częsci nowego rozkłądu jazdy (od czerwca) PKP chce
      współpracowac z podróżnymi więc chce sie dowiedzieć jakie połączeniach ich
      interesują, potem częsc z nich zostanie wpisana do rozkładu jazdy (od czerwca).

      oto adres:
      • lubliniczanka Re: nowy rozkład jazdy od czerwca 05.05.06, 15:41
        Tez wysłałam e-maila w tej sprawie. Ale wysłałam jeszcze jednego z zapytanie
        czy PKP ma zamiar wprowadzić w rozkład jazdy jakiś pociąg do Warszawy który
        wyjeżdżał by z Lublińca rano, ta aby lublińczanie i częstochowianie (oraz
        mieszkańcy innych miejscowości) mieli lepszy dojazd do Warszawy. I co sie
        okazało, sama nie wierzyłam ale PKP faktycznie ma plany, oby na planach sie nie
        skończyło:/

        PKP Przewozy Regionalne w Katowicach chcą uruchomić pociąg pospieszny relacji
        Lubliniec-Warszawa Wsch, pociąg miał by wyjeżdżąc z Lublińca około godzi 6-7 i
        miał by sie nazywać "CISY". Wracać do Lublińca miał by poźnym wieczorem.
        Katowickie PR przedstawiły mi także drugą opcję, jeśli lubliniecko-warszawskie
        CISY nie wejdą w życie, to PR w Katowicach chcą uruchomić łącznik do pociągu
        pospiesznego "Hutnik" rel. Racibórz-Warszawa Wsch, łącznik miał by rozpoczynać
        bieg w Lublińcu, dzięki temu "HUTNIK" miał by relacje Racibórz/Lubliniec-
        Warszawa Wsch. Z Lublińca jechały by dwa wagony, lecz wtedy pociąg z Lublińca
        wyjeżdżał by ok. godz. 3-4 rano. Składy HUTNIKÓW z Lublińca i Raciborza nie
        były by łączone w Częstochowie a w Katowicach..... Dzięki temu także mieszkańcy
        miejscowości między Lublińcem a Katowicami (m.in. Bytomia i Chorzowa) mieli by
        swój (pierwszy w życiu) pociąg do Warszawy.
    • sandra_z_lublinca Re: nowy rozkład jazdy od czerwca 04.05.06, 19:46
      Dziex.

      Mogli by tez wydłużyć relacje ORLIKA żeby zamiast Z Krakowa do Częstochowy to
      jeździł z Krakowa do Lublińca przez Czestochowe, kiedys chcieli tak zrobić ale
      po jakimś czasie sprawa ucichła (podobno to od UM zależy gdyz to poc. regio
      plus), tez napisze im e-maila w tej sprawie, wy tez piszcie!!!
      • scrooge16 Orlik by się rzeczywiście przydał 05.05.06, 18:46
        Bo Lubliniec nie ma połączenia z Krakowem żadnego.

        A na nasz UM nie liczę, bo za kadencji pana burmistrza Kazika niczego dla
        lubliniecki kolei nie zrobiono, więc nawet w roku wyborów na to nie liczę.

        Chciałem jeszcze się ustosunkować do wypowiedzi lublińczanki. Szczerze wątpię,
        żeby plany utworzenia pociągu "Cisy" stały się faktem. Już nawet TLK próbowały
        uruchomić taki pociąg do Warszawy. Podchodzę do tego sceptycznie, bo to raczej
        rzeczywiście niemożliwe, napisali na odczepnego.

        Możliwe jest jedynie to, żeby wrócił pociąg do Wisły.

        I chciałem jeszcze dodać: że nigdy, ale to nigdy żaden pociąg pospieszny nie
        będzie rozpoczynał swojego kursu w Lublińcu. Nigdy. Bo stacja początkowa to
        stacja, gdzie najczęściej duża część pociągu jest zajmowana przez podróżnych.
        Lubliniec jest niestety małym miastem, żeby taką stację posiadać. A poza tym
        niewielu, jakby na to nie patrzeć - lublińczan - wolałoby wybrać się w podróż
        do stolicy pociągiem. Wolą samochody. I dlatego pociąg pospieszny ze stacji
        początkowej Lublińca nie ma racji bytu.
        • sandra_z_lublinca Re: Orlik by się rzeczywiście przydał 05.05.06, 18:59
          Nie ma do końca racji scroog. Są dużo mniejsze miasta od Lublińca w których
          kończą bieg pociągi pospieszne, np. Krynica, Zakopane, Ełk, Kołobrzeg,
          Świnoujście, Racibórz, Kutno i inne. Co prawda częsc z tych miejscowośc to
          jakieś uzdrowiska itp ale nie wszystkie. Odroku kursuje "Ostrowianin" Ostrów-
          Olsztyn. Uważam, że Lubliniec jak najbardziej mógłby sie stać końcową stacją
          dla pociągu pospiesznego. Mały miastem nie jesteśmy!!

          Skoro w Koluszkach (które nie mają nawet 10 tysięcy mieszkańców) kończy bieg
          pociąg pospieszny "Pilica" z Krakowa (ma relacje Kraków Płaszów - Koluszki) to
          w Lublińcu tym bardziej mógłby kończyć.
    • scrooge16 Wina jest także samorządu 05.05.06, 20:14
      1. Sandro! Miejscowości turystyczne są mniejsze, ale z racji ruchu
      turystycznego kursują tam pociągi pospieszne jako do stacji docelowych.
      2. Ostrów Wielkopolski jest dwukrotnie większy od Lublińca i dlatego jako
      stacja początkowa ma rację bytu dla pociągu pospiesznego
      3. Koluszkami mnie uciszyłaś :-)

      Ale to wyjątek od reguły, sam się dziwię, że taki zaistniał. To nieracjonalne,
      żeby do takiego małego miasteczka kursował taki duży pociąg...

      4. Samorządy lokalne powinny walczyć o swoją kolej poprzez działania takiego
      jak choćby zdobywanie lobbingu i naciskanie na władze PKP (interpelacje
      sejmowe, pisma urzędowe, prośby do PKP, nagłaśnianie spraw lokalnych na
      szerszym forum, zdawanie władzom kolejowym sprawozdań z oczekiwań mieszkańców).
      Nasz UM oraz pan burmistrz Józef Kazik niewiele zrobił w tej materii dla
      Lublińca.

      Jego kadencja jest dla lublinieckiej kolei całkowicie stracona. Straciliśmy
      ekspresy, stan kolei jest tragiczny (pociągi się wloką po 20 km/h), dworzec to
      jeden wielki syf, utraciliśmy mnóstwo połączeń, do likwidacji przewidziane sa
      następne. A nic nie zostało zrobione, żeby to odmienić.
      • sandra_z_lublinca masz racje 06.05.06, 06:07
        Ale Ostrów Wlkp ma niżą frekwencje niż Lubliniec. Lubliniec jest także bardziej
        znaczącym węzłem niż Ostrów oraz my mamy dużo lepsze połączenia (tak jest od
        zawsze).

        Takich wyjątków jak Koluszki jest dużo więcej. Kiedyś także jeździł pociąg
        pospieszny do Żywca a Żywiec sam w sobie nie jest uzdrowiskiem czy miastem
        turystycznym tylko jego okolice, a miasto jest od Lublińca mniejsze. Kiedyś
        jeździł także pociąg pospieszny d o Kzyża Wlkp (8 tys. mieszkańców) oraz do
        Tczewa. Także do Zgorzelca (tasz świętej pamięci "Wrocławianin" a Zgorzelec
        także jest mniejszy).

        Nie zapominajmy o tym że Lubliniec także jest miastem turystycznym. Na weekendy
        przyjeżdża do nas wiele turystów z całego województwa śląskiego i opolskiego. W
        2004 roku odwiedziło nas ponad 20.000 turystów (danych z 2005 nie znam). Miasto
        chce na turystyce zarabiać.

        Pamiętam z opowieści mojego dzidka, który mówił, że kilkadziesiąt lat temu (w
        latach 70tych i 80tych( do Lublińca przyjeżdżało kilka specjalnych pociągów (z
        Katowic, Gliwic, Sosnowca), było ich kilka, kończyły bieg w Lublińcu.
        Przyjeżdżały nimi do naszego miasta całe rodziny górników i bawiły sie u nas
        (m.in. w parku) przez cały weekend, w tym czasie gdy oni mieli przemarsz z
        dworca do parku to szła przed nimi górnicza orkiestra. Tak było co weekend.

        A wracając do pociągów to nie zapominajmy, że pociąg rel. Lubliniec-Wisła
        Głębce także był kiedyś pociągiem pospiesznym. Poźniej zmienili go na
        przyspieszonego a potem został zlikwidowany.
        • sandra_z_lublinca Re: masz racje 06.05.06, 06:08
          A co d osamorządów, to etraz nasz burmistrz zsaczyna sie starać. Władze
          lublinieckie i marszałek woj.śląskiego powiedziały Dziennikowi Zachodniemu
          i "teraz Lubliniec" że będą sie starać o reaktywacje linii Lubliniec-Gliwice.
    • sandra_z_lublinca a już nie długo 06.05.06, 13:51
      a już nie długo pojedzie także pociag pospieszny do Chojnic (15.000 mieszk)

      Co do połączenia Lublińca z Warszawą (Cisy/Hutnik) to PKP bardziej stawia na
      Cisy, gdyż łączenie Hutnika w Katowiach sprawiło by, że podróż z Raciborza by
      sie wydłożyła, tak więc najprawdopodobniej będą sie starać o "Cisy" rel.
      LUBLINIEC-częstochowa-piotrków-skierniewice-WARSZAWA WSCH.
    • sandra_z_lublinca mam bardzo dobre informacje!!! 06.05.06, 14:08
      Samorząd województwa śląskiego zdecydował, że w bieżącym roku przeznaczy na
      sfinansowanie deficytu, jakie przynoszą połączenia kolejowe w obrębie
      wojewóztwa - ok 70 mln 200 tys zotych. Oznacza to pokrycie w/w deficytu w 90%.

      A dla Lublińca oznacza, że najprawdopodobniej żaden z zagrożonych pociągów nie
      zostanie zlikwidowany.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka