szeptucha.z.malucha
24.01.23, 10:05
Przypadek omawiany w gronie znajomych: jest sobie uczennica klasy 8. Niezłe osiągnięcia: bez spiny, z marszu średnia coś koło 5,7, konkurs kuratoryjny z chemii i matematyki w toku, indywidualne programy nauczania dla zdolnych, działa w samorządzie uczniowskim, zna 3 języki dość dobrze, gra na instrumencie, koncertuje na małą skalę, sportowo reprezentantka szkoły. W testach IQ początkowo wychodzi jej wynik ponadprzeciętny a ostatnio przeciętny (np. pamięć słuchowa słabo - a przypominam gra na instrumencie i błyskawicznie przyswaja języki obce). Spadek o kilkanaście punktów. Zastanawiam się, jak to możliwe? Nie wydaje się, ze jedzie na opinii, sprawia wrażenie bystrej, ma bardzo obszerną wiedzę ogólną. Może miała przyspieszony rozwój a teraz zwolniła? Ale chyba nie, sukcesy przychodzą nadal. Badający źle przeprowadził test, czy dziewczyna ma zdolności nieuchwytne dla testu? Spotkałyście się z takim rozjazdami w tę stronę? Bo w drugą jestem w stanie sobie wyobrazić- dziecko wybitne ale specyficzne trudności w nauce, jakieś trudne sytuacje hamujące napęd itp. i mamy brak osiągnięć. Gdzie tkwi błąd przy tym braku korelacji wyników i sukcesów?