Dodaj do ulubionych

[i] Alicia de Larrocha

26.09.09, 16:53
Odeszła
Alicia de Larrocha
.
Smutno.
Obserwuj wątek
    • onufry_z_oddali Re: [i] Alicia de Larrocha 28.09.09, 23:42
      Wspaniała muzyka Hiszpanii: Albeniz, Granados, Sor, ...
      Nie znałem jej za wiele na początku lat 80. Znałem juz wtedy
      sporo nagran Segovii, ale nie znalem zadnego pianisty hiszpanskiego.
      Bedac w 83 r. w Paryzu poszlem pewnego dnia do FNAC i tam przykul
      moja uwage 2 plytowy : Album 2 disques pour le prix d'un.
      Mial on przepiekna okladke z ogrodami Alhambry. Na albumie widnial
      napis: Isaac Albeniz IBERIA Alicia de Larrocha piano.
      (Erato, duetto, DUE 20236). Kupilem go i czesto don wracalem.
      Slyszalem wiele wykonan Iberii w nagraniach bardziej utytulowanych
      pianistow, ale nagranie A. de Larrochy jest mi najblizsze.
      W wykonanniach muzykow hiszpanskich jest ... duzo slonca,
      optymizmu smile

      R.I.P.
      • onufry_z_oddali Re: [i] Alicia de Larrocha 29.09.09, 18:50
        A tak grala:

        www.youtube.com/watch?v=unR6coI5rgI

        To byl naprawde KTOS!

        NYT po jej smierci napisal:


        www.nytimes.com/2009/09/26/arts/music/26larrocha.html?pagewanted=1&_r=1&hp

        Oto fragment, w ktorym AdL charakteryzuje kompozytorow
        hiszpanskich - prawdziwa muzykologiczna perelka smile

        “I don’t believe there is a ‘best’ of anything in this life,” she said in a 1978
        interview with Contemporary Keyboard. “I would say, though, that Granados was
        one of the great Spanish composers, and that, in my opinion, he was the only one
        that captured the real Romantic flavor. His style was aristocratic, elegant and
        poetic — completely different from Falla and Albéniz. To me, each of them is a
        different world. Falla was the one who really captured the spirit of the Gypsy
        music. And Albéniz, I think was more international than the others. Even though
        his music is Spanish in flavor, his style is completely Impressionistic.”


        R.I.P.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się


Nakarm Pajacyka