Dodaj do ulubionych

SKM w Pruszkowie

08.02.04, 13:26
SKM (Szybka Kolej Miejska)- tak bodajże nazywają się kolejki "podmiejskie" w
Trójmieście (Gdańsk-Gdynia-Sopot).
Czyżbyśmy załapali się na podobny, warszawski projekt?
Metro (8.02.04)
serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,1901429.html

Brzmi to fajnie, chociaż niekonkretnie. Nieco więcej szczegółów w papierowym
wydaniu Metra:
... "Przy przystankach powstana parkingi, by dojeżdżający do Warszawy mogli
zostawić przy stacji samochód i dalej jechać pociągiem".
... "Na razie nie wiadomo jednak, kto zaplaciza inwestycję. Być może do
realizacji przedsięwzięcia zostaną zaproszeni prywatni inwestorzy".

Rewelacje te potwierdza FAKT (6.02.04); do linku się nie dogrzebałem, więc
pracowicie wstukuję...

"Podmiejska kolejka będzie dużo szybsza.
Nowe, szybsze wagony, bezpieczne stacje - już za dwa lata tak będzie
wyglądać linia kolejowa z Grodziska Mazowieckiego przez Warszawę do Otwocka.
Ma to zapewnić powołana właśnie spółka Szybka Kolej Miejska. Spółkę tworza
PKP, miasto Warszawa i gminy leżące na trasie kolejki. Gminy sfinansują
remonty stacji i zbudują obok nich parkingi a stolica kupi nowe pociągi.
Wagony da również PKP. Po uruchomieniu szybkiej kolejki na pierwszej trasie
(a będzie to w 2006 roku) spółka przejmie kolejne linie."

Obie gazetki są profesjonalne i zasypują czytelników nadmiarem
niepotrzebnych konkretów i szczegółów.

Wiecie coś więcej na ten temat?

Pozdrawiam
cat_s
Obserwuj wątek
    • stary.prochazka Re: SKM w Pruszkowie 08.02.04, 15:44
      już chyba nie pierwszy raz słychć o czymś takim, podchodzę do tego raczej
      sceptycznie.Oczywiście byłoby świetnie ale...na polskie warunki 150 mln. w dwa
      lata-to jest niewykonalne i przypomina rewelacje o kolejnych stacjach metra.
      Poza tym z całym szacunkiem dla wszystkich zaangażowanych podmiotów;jeśli
      włączą się w to samorządy to sprawa leży a jeśli włączy się jeszcze PKP to
      skończy się w sądzie.Skąd jedni i drudzy mają wziąć 150 milionów (na jedną
      linię!)skoro o każdy grosz na metro trzeba się wykłócać w Sejmie?Nie mogą
      zbudować trzech kilometrów pod ziemią a chcą położyć 58 kilometrów na ziemi?

      PS:a żeby sprawa nie skończyła się skandalem, trzeba jeszcze trzymać
      Ministerstwo Infrastruktury z daleka od tego pomysłu.
    • stary.prochazka Re: SKM w Pruszkowie 09.02.04, 09:53
      tak a'propos z dzisiejszego Metra:
      serwisy.gazeta.pl/metro/1,50148,1902831.html

      Autentyczny regulamin Gnieźnieńskiej Kolejki Dojazdowej (wąskotorówki)

      i 06-02-2004, ostatnia aktualizacja 06-02-2004 19:32

      Obowiązki podróżnego

      1. Zabrania się zbierania grzybów podczas jazdy pociągu.

      2. W czasie jazdy wyskakiwanie z pierwszego i wskakiwanie do ostatniego wagonu
      jest surowo wzbronione.

      3. Wyśmiewanie się z pieszych i rowerzystów nie jest wskazane (w końcu i tak
      nas wyprzedzą).

      4. Zabrania się wznosić okrzyki w rodzaju "gaz do dechy", gdyż denerwują
      maszynistę i mogą spowodować u niego czasową niezdolność do pracy.

      5. Reklamacje dotyczące szybkości kolejki nie będą uwzględniane, albowiem
      jedzie ona wolno ze względu na dobro podróżnych, a nie dlatego, że szybciej nie
      może.

      6. Podczas jazdy nad brzegiem jeziora zabrania się łowienia ryb z okien wagonu -
      istnieje niebezpieczeństwo wciągnięcia kolejki do wody przez wyrośniętą rybę.

      7. Kąpiel w jeziorze podczas jazdy wzbroniona.

      8. W razie trudności przy wjeździe na wzniesienia podróżni z ostatniego wagonu
      zobowiązani są do popychania kolejki.

      9. Wnoszenie do wagonów żółwi lub innych równie powolnych zwierząt traktowane
      będzie jako prowokacja
      • cat_s Re: SKM w Pruszkowie 09.02.04, 11:40
        stary.prochazka napisał:

        >Poza tym z całym szacunkiem dla wszystkich zaangażowanych podmiotów;jeśli
        > włączą się w to samorządy to sprawa leży a jeśli włączy się jeszcze PKP to
        > skończy się w sądzie.Skąd jedni i drudzy mają wziąć 150 milionów (na jedną
        > linię!)skoro o każdy grosz na metro trzeba się wykłócać w Sejmie?Nie mogą
        > zbudować trzech kilometrów pod ziemią a chcą położyć 58 kilometrów na ziemi?

        No właśnie, ten brak szczegółów w oficjalnych komunikatach...
        Ja, jako optymista, zakładam, że może nie będą chcieli "kłaść" 58 kilometrów
        nowej linii, tylko wykorzystają istniejącą infrastrukturę, przynajmniej w
        większej części. W takim przypadku szansa na realizację wzrasta drastycznie o
        kilka procent;) Zakładając oczywiście, że termin realizacji zostanie
        przekroczony zaledwie o 5 lat.

        > 2. W czasie jazdy wyskakiwanie z pierwszego i wskakiwanie do ostatniego
        > wagonu jest surowo wzbronione.

        Heh, jak już "nasza" kolejka powstanie, proponuje twórcą przeróbkę: "W czasie
        jazdy wyskakiwanie z ostatniego i wskakiwanie do pierwszego
        wagonu jest surowo wzbronione." :-)

        pzdr
        • stary.prochazka Re: SKM w Pruszkowie 09.02.04, 13:17
          bycie optymistą w tym kraju to jest jednak wyzwanie.Gratuluję determinacji.
          Jak na razie słyszeliśmy już o:
          a)pociągnięciu linii WKD do Okęcia i Raszyna
          b)budowie szybkiego tramwaju z Okęcia do Centrum
          c)metrze naziemnym czyli szybkiej kolei aglomeracyjnej na bazie już z
          istniejącej, bądź co bądź poważnie rozwiniętej sieci PKP.
          Cat_sie, bardzo chciałbym żebyś miał rację.Ale jak na razie bardziej jestem
          pewien tej wiadomosci którą chyba wrzuciłem w "Ciekawostkach www" a z której
          wynika(według mnie) że dzięki bohaterskiej postawie samorządowców LPR, którzy
          bronią naszej mazowieckiej infrastruktury przed zakusami złych i krwiożerczych
          kapitalistów, jeszcze przez dobre parę lat tabor WKD nie ulegnie poprawie ale
          za to będzie Nasz, Ojczysty i Polski jak jasna cholera:(

          PS:Do spisu pobożnych życzeń możnaby też dołączyć kolejkę ekspresową w
          godzinach szczytu zatrzymującą się na przystankach:Komorów-Pruszków-Michałowice-
          Raków-Zachodni-Ochota-Sródmieście.Moznaby też dodac niektóre stacje między P-
          kowem a G.Maz.
    • smitte Re: SKM w Pruszkowie 10.02.04, 11:46
      Tylko tak się podzielę, jako Pruszkowianka w Trójmieście przez pierwsze parę
      miesięcy mojego tu pobytu miałam straszny problem, bo do Warszawy można było z
      Pruszkowa zawsze pojechać kolejką lub pociągiem. Dla mnie kolejka to była
      zawsze WKD, mniejsza i w innych kolorach od pociągu PKP, a tutaj kolejką
      nazywają to, co wygląda jak nasz pociąg, długie, brudne i zasadniczo
      pomarańczowe. A pociągiem to się dla nich też jeździ do Warszawy, ale jest
      zielony i czerwony, ma 1 i 2 klasę i Wars. Długo jeszcze mówiłam, że muszę
      lecieć, bo się spieszę na pociąg, a oni pytali dokąd się wybieram o tej porze.
      A ja sobie tylko myślałam :"Co wy wiecie o kolejce..." Kisses
    • stary.prochazka Ciąg dalszy nastąpił... 21.02.04, 14:40
      info.onet.pl/873892,11,item.html
      PKP za współpracą ze stolicą, ale nie przystąpi do spółki

      PKP popiera współpracę z władzami stolicy, ale nie przystąpi do spółki
      obsługującą jedną linię Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) - poinformował w piątek
      na konferencji prasowej w siedzibie Zarządu PKP prezes Maciej Męclewski.

      Zgadzamy się co do konieczności współpracy z władzami stolicy w celu
      zintegrowania transportu, ale nie co do formy tej współpracy - podkreślił
      Męclewski. "Nie możemy przystąpić do spółki, która zajmuje się stworzeniem
      tylko jednej linii Szybkiej Kolei Miejskiej" - powiedział. Tłumaczył, że teraz
      dla kolei najważniejsza jest kwestia przewozów regionalnych.

      5 lutego tego roku przedstawiciele Metra Warszawskiego i Tramwajów Warszawskich
      podpisali porozumienie o utworzeniu spółki, która zajmie się tworzeniem
      Szybkiej Kolei Miejskiej łączącej stolicę z pobliskimi miejscowościami. W
      pierwszej kolejności w ramach SKM ma powstać linia na odcinku Grodzisk
      Mazowiecki-Otwock.

      Wiceprezydent Warszawy Sławomir Skrzypek wyjaśnił w piątek, że podpisano
      porozumienie, gdyż potrzebny jest nowy podmiot prawny, zajmujący się
      organizacją komunikacji w aglomeracji warszawskiej. Zaproszenie do porozumienia
      otrzymało także PKP.

      Prezes spółki Przewozy Regionalne PKP Janusz Dettlaff uważa, że nie ma potrzeby
      powoływania odrębnej spółki dla obsługi wybranych linii. Korzystniej byłoby,
      gdyby miasto weszło do spółki z PKP i samorządem, utworzonej być może jeszcze w
      tym roku w celu obsługi całej aglomeracji warszawskiej.

      PKP parafowała już umowę z Zarządem Transportu Miejskiego (ZTM) o wspólnych
      biletach. "Uzgodniliśmy wszystkie kwestie, parafowaliśmy umowę, jest szansa, że
      wejdzie ona w życie 1 kwietnia. Jednocześnie od 2 maja zwiększymy o 20-30
      liczbę pociągów kursujących na siedmiu liniach w obrębie aglomeracji
      warszawskiej" - powiedział Dettlaff.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka