Dodaj do ulubionych

Do Mariana 770- ponowne pytanie dot. tranu Kirkman

14.01.11, 18:27
Marian czy mógłbys mi pomóc mam watpliwości co do tranu. Mam go w domku, kolezanka tez chciała zamówic ale okazalo sie ze w Walii jest wycofany, dlaczego? nie wiemy ale kolezanka natrafiła na ten artykuł:
leftbrainrightbrain.co.uk/2010/05/study-finds-supplements-contain-contaminants/
Poza tym cały czas jestem skołowana tym fragmentem wywiadu (dzieci.org):
Tak. Dużym zaskoczeniem okazały się wyniki badań w tzw. programie CARET (Beta-Carotene and Retinol Efficacy Trial; tytułem wyjaśnienia: ß-karoten jest prowitaminą A, a retionol to po prostu witamina A). Badania objęły prawie 20 tys. osób (nałogowi palacze i pracownicy narażeni na działanie azbestu) obojga płci, których podzielono na dwie grupy. Pierwszej grupie podawano antyoksydanty, czyli ß-karoten i retinol, a drugiej placebo. A wszystko to w nadziei wykazania, że podawanie antyoksydantów zmniejszy zachorowalność na raka płuc i innych narządów. Eksperyment miał trwać 24 miesiące. Doświadczenie jednak przerwano już po 21 miesiącach, ponieważ w grupie otrzymującej antyoksydanty częstość wystąpienia raka płuc wzrosła o 28%, a śmiertelność o 17%. Jak wyjaśnić te dziwne wyniki? Ciągle wiemy za mało, by sformułować jednoznaczne zalecenia dotyczące dodatkowego spożywania antyoksydantów. Na pewno ich niedobór jest szkodliwy. A nadmiar...? A może chodzi nie tylko o ilość, ale także o interakcje z innymi lekami, truciznami (nikotyna, azbest etc.), żywnością? Badania trwają.*
Błagam Cie wytłumacz mi jak krowie na rowie czy faktycznie J. na tym straci wiecej niz zyska, My nie palimy Tylko mama moja ale w oknie (jak ja nie lubie papierosów :( ) Kurcze jest zamotana, wiec poomoz prosze
Anka
Obserwuj wątek
    • marian770 Re: Do Mariana 770- ponowne pytanie dot. tranu Ki 14.01.11, 18:37
      spokojnie, to nie dotyczy przypadków w którym rodzice nie palą lub dziecko w jakiś inny sposób nie jest narażone na dym papierosowy.

      co do przedawkowania antyoksydantów- owszem nadmiar zakłóca prawidłową prace komórek, szczegónie witamina C. nie warto podawać jej w większej ilości niż 100 mg na dobę

      w przypadku tranu i wit. A, nie jest on antyoksydantem klasycznym, nadmiar ma tutaj raczej wpływ na wątrobe. jesli będziesz stosowała dawki jakie są na opakowaniu zalecane to spokojnie, nic zlego nie ma prawa się stać!

      także Tran możesz bezpiecznie dawać.
        • marian770 Re: Do Mariana 770- ponowne pytanie dot. tranu Ki 14.01.11, 18:51
          tam w artykule jest napisane o suplementach zawierających metale ciężkie. to jakiś paradoks z tym tranem Kirkmana, bo to jest jeden z niewielu na świecie własnie nie posiadający tych metali ciężkich. Reszta tranów jest wątpliwa stąd wnioskuje o wycofanie wszystkich innych tranów. Także ryb, które mają całe tablice Mendelejewa ( to ironia oczywiście )

          moja żona ostatnia w lato we Wladysławowie jedząc rybę zatruła się. Te ryby to prawdziwe trucizny, dlatego szczególnie uczulam aby nie dawać żadnych ryb dzieciom ani samemu nie jeść.

          • ania.ruda Re: Do Mariana 770- ponowne pytanie dot. tranu Ki 14.01.11, 19:24
            No to nie dobrze dzis zjadłam z dziecmi dorsza :( No cóz ale chyba ostatni raz poza tym hmmm cena ryb jest mocno wysoka.
            Dzieki za wyjasnienia. Juz dzwoniłam do mamy, która opiekuje sie J. na codzien. Obiecała ze palic nie bedzie chyba ze na balkonie.
            Szczerze to jestem b. podniecona ;) juz nie moge sie doczekac efektów, które mam nadzieje przyjdą.
            21.01 mamy kolejny raz wizyte u psychologa, no ciekawe co powie nie widział go jakies pol roku, od tego czasu duzo słów sie pojawiła ciekawe, jak teraz wypadną badania mam nadzieje ze zrobi te badania co poprzednio tak aby widziec postep (bo wg mnie jest). Tylko cały czas mnie martwi ze on jest daleko za rówiesnikami a wg nowej ustawy jako 6-latek idzie do pierwsze klasy niby daleko jeszcze ale hmm sam wiesz ze czas szybko leci a postepy niestety troche wolniej idą. NO cóz pozyjemy zobaczymy. No ale 46 słow już mamy wczoraj pojawiło sie kolejne słowo swiadomie juz mówione (a nie jak kiedys) ANIA i to kieruje do mnie kiedy na mame nie reaguję. Cwaniak
            A tak wogóle dzieki ze jestes na tym forum bo widze ze nie tylko ja ale i inne osoby dużo sie ucza od Ciebie
            Anka

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka