Dodaj do ulubionych

octavia tdi - 1,9 czy 1,6

06.01.10, 15:10
hej,

co sądzicie? oba silniki maja ta sama moc (105KM), 1,6TDI jest na
Common Rail i posiada filtr cząsteczek stałych, zaś 1,9 TDI to
stara (sprawdzona) konstrukcja...

1,6TDi teoretycznie troszkę mniej pali, jest jednak trochę droższy...

czy filtr cząsteczek stałych oznacza kłopoty?
Z tego co wiem 1,9 TDi można w dość łatwy sposób wzmocnić do 120-
130KM. Jak z modyfikacjami 1,6TDI CR?

no i jest jeszcze najtańszy z nich, benzynowy 1,4TSI (122KM)

Obserwuj wątek
    • roney03 Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 06.01.10, 15:42
      Jesli moja opinia cos pomoze
      - przy naprawde duzych przebiegach gdzie liczy sie pewnosc nad komfortem warto
      postawic na 1.9tdi.Smiem twierdzic ze to ostatni juz tak pewny i dopracowany
      silnik diesla w samochodach osobowych.
      Silnik 1.6tdi to generalnie to samo co 2.0tdi o ktorym (odpukac) nie slychac
      masowych skarg .
      Pzy mniejszych przebiegach zdecydowanie lepszym rozwiazaniem bedzie 1.4tsi -
      swietny silnik w swojej klasie
    • ulubiony19 Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 06.01.10, 17:44
      > czy filtr cząsteczek stałych oznacza kłopoty?

      Czasem tak,czasem nie.Wiele zależy od konkretnej konstrukcji.Ale
      najwięcej syfu może narobić ofermowaty i atechniczny użytkownik.
      Poza tym,gdy filtr nadaje się do wymiany,to ja wtedy jestem za jego
      wyrzuceniem i bezproblemową(i często przyjemniejszą) jazdą.W końcu
      wsio się da zrobić.A i nie jest to Mercedes E Bluetec,w którym bym
      tego nie zrobił,bo zniszczyłbym koncepcje tego auta(w gruncie rzeczy
      świetnego samochodu:)).

      > Z tego co wiem 1,9 TDi można w dość łatwy sposób wzmocnić

      Każdy silnik można łatwo wzmocnić;) To tylko kwestia kasy.A tak po
      naszemu,to łatwiej coś wzmocnić,wydając na powiększenie zagrody 900
      zł,a nie 9000zł.
      A wg. Twojego toku rozumowania,tak:1.9TDI okaże się lepszy z kilku
      powodów(bo poznano już rezerwy wytrzymałościwe/mocy wszystkich
      wariantów 1.9 i niuanse konstrukcyjne każdego typu z osobna,dużo już
      gotowych elementów na rynku,itp.).

      Ja sam wybrałbym 1.4TSI,bo mając na uwadze aktualną furmankę,w
      której gra(tu Octavia) i wersję mocy,to wynajdywanie wad jest jak
      szukanie dziury w całym-bardzo dobry silnik!

      A 1.6TDI dalej goni włoską i francuską konkurencję,więc wybór
      pomiędzy dieslami jest trudny.To dobry wybór,kiedy naprawdę zależy
      Ci na tym,by silnik nie był hałaśliwy(jak na diesla of koz),a pod
      uwagę bierzesz nawet najmniejsze różnice w zużyciu paliwa(1.6TDI CR
      pali zauważalnie mniej).Ponadto 1.6 ma przyjemniejszą
      charakterystykę w porównaniu do trochę niezdecydowanego i czasami
      ślamazarnego 1.9.Za to 1.9 na pewno okaże się bardziej bezproblemowy
      w eksploatacji,poza tym to stara szkoła(kiedy bezgranicznie liczyła
      się trwałość).Czasami miałem też wrażenie,że 1.9 lepiej radzi sobie
      z Octavią,ale to takie złudzenie,bo oba silniki mają takie same
      parametry,a 1.6 ciut szybciej przyspiesza.No i jak wiesz,1.9 ma -jak
      to się mówi-trochę brutalna charakterystykę.
      Generalnie między dieslami jest tak,że 1.9 wygrywa tylko wtedy,gdy
      chodzi o szeroko pojętą ekonomię(tańszy zakup i serwis).

      Pozdr

        • ostlander Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 06.01.10, 19:08
          Jeśli zależy ci na trwałości i bezproblemowej jeździe to wyłącznie 1,9TDi.
          Obecnie montowany silnik 1,9 to BXE , bez filtra cząstek stałych, z dużym
          momentem obrotowym i mocą fabrycznie większa niż podawana oficjalnie 105KM. Ten
          silnik na hamowni obciążeniowej rozwija moc w zakresie 115-120Km i moment w
          zakresie 270-300Nm w zależności od egzemplarza. Po zmianie oprogramowania ECU
          można bezproblemowo osiągnąć ok 140-150KM i moment 320Nm przy podobnym spalaniu
          co fabryczne bez zmian w mechanice. I nie jest to jego ostatnie słowo.
          Silnik 1,6TDi CR oficjalnie posiada taka sama moc, jednak porównując w próbach
          drogowych jest wyraźnie słabszy. Jego jedyna zaleta to mniejszy hałas w środku.
          Wady to wspomniany wcześniej DPF , system paliwowy bardziej czuły na jakość
          paliwa, krótki czas na rynku, a tym samym możliwe wady konstrukcyjne i niska
          trwałość - podobnie jak 1,4TSI wielka niewiadoma.
          Ja wybrałem przy zakupie swojej 1,9TDI PD i jestem zadowolony. Był to świadomy
          zakup ze wszystkimi zaletami i wadami tego silnika. jeśli nie liczył bym się z
          kosztami paliwa to wybór byłby jeden - 1,8TSI.
          • pitbull Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 07.01.10, 10:19
            ostlander napisał:

            > Po zmianie oprogramowania ECU
            > można bezproblemowo osiągnąć ok 140-150KM i moment 320Nm przy
            podobnym spalaniu
            > co fabryczne bez zmian w mechanice. I nie jest to jego ostatnie
            słowo.

            A jeżeli mam skrzynie DSG to czy taka zmiana nie ma wpływu na jej
            pracę? Czy nie powinna być także przeprogramowana?
            • v-6 Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 07.01.10, 22:49
              pitbull napisał:

              > ostlander napisał:
              >
              > > Po zmianie oprogramowania ECU
              > > można bezproblemowo osiągnąć ok 140-150KM i moment 320Nm przy
              > podobnym spalaniu
              > > co fabryczne bez zmian w mechanice. I nie jest to jego ostatnie
              > słowo.
              >
              > A jeżeli mam skrzynie DSG to czy taka zmiana nie ma wpływu na jej
              > pracę? Czy nie powinna być także przeprogramowana?

              Trafne pytanie. DSG może przenosić moment obrotowy do określonej wartości. Ale dobry tunningowiec o tym wie. Jeśli nie przekroczy krytycznego progu i zapewni możliwie płaski przebieg momentu tuż pod nim, będzie ok. Jeżdżą już wzmocnione TDI z DSG, nie ma narzekań. Prawdopodobnie zmiana oprogramowania skrzyni jest konieczna. Jak zwykle, trzeba to zrobić w dobrej firmie. Nie wiem, czy ta jest dobra, podaję tylko przykład:
              www.44tuning.pl/najnowsze-wiadomosci/chip-tuning-silniki-audi-seta-skoda-vw-skrzynia-7-biegowa-dsg-ustawienia-skrzyni.html
              Pozdrawiam
              v-6
          • jestklawo Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 07.01.10, 14:16
            ostlander napisał:

            >Ten silnik na hamowni obciążeniowej rozwija moc w zakresie 115-
            >120Km i moment w zakresie 270-300Nm

            taaa, 150 trzeba było napisać

            >Po zmianie oprogramowania ECU można bezproblemowo osiągnąć ok 140-
            >150KM i moment 320Nm przy podobnym spalaniu co fabryczne

            a nawet raz w tygodniu trzeba odlać z baku te 100 litrów

            > Silnik 1,6TDi CR oficjalnie posiada taka sama moc, jednak
            >porównując w próbach drogowych jest wyraźnie słabszy

            a ile tych prób drogowych przeprowadziłeś? Ciekawa sprawa, płacisz
            za 105 KM, a dostajesz 130 :)))

            > Ja wybrałem przy zakupie swojej 1,9TDI PD i jestem zadowolony

            zamiast szukać potwierdzenia słuszności zakupu (u siebie? u nas?),
            trzeba było się przedtem zastanowić i nie kupować tego złoma. Teraz
            już za późno na żale


            • programistajava Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 07.01.10, 14:54
              Jesli 1.6 CR 105km jest bratem 2.0 CR to dla świętego spokoju 1.9. Inna sprawa ze 1.6 jest słabszy wiec moze nie ma wałkó wyważających czy jak się to zwie (a to tylko jeden z wielu problemów 2.0 CR).
              Jesli auto ma byc na 10 lat to 1.9. Jesli na 304 lata to wsjo radno :D
            • ostlander Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 07.01.10, 18:55
              Widzisz chłopcze , w przeciwieństwie do ciebie jeśli o czymś piszę to
              przynajmniej staram się pisać prawdę bez zbędnych przepychanek i chamskiego
              sarkazmu.
              Specjalnie dla ciebie i Ulubionego - wykresy z hamowni silnika BXE znalezione w
              necie:

              forum.octaviaclub.pl/files/leon_wykres1a_155.jpg
              forum.octaviaclub.pl/files/o2_105__132.jpg
              forum.octaviaclub.pl/files/octaviabxe1_107.jpg
              img411.imageshack.us/my.php?image=poprogramie1de6.jpg
              forum.octaviaclub.pl/files/octa_800.jpg
              forum.octaviaclub.pl/files/wykres_617.jpg
              forum.octaviaclub.pl/files/kuba2_222.jpg
              I co - zatkało?
              Spalanie pozostaje na tym samym poziomie ponieważ i tak z reguły jeździ się w
              takim samym zakresie obrotów silnika jak przed przeróbka przy mniejszym
              wciśnięciu pedału przyspieszenia. Chyba , że ktoś cały czas wyciska pełną moc z
              silnika.
          • ulubiony19 Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 07.01.10, 16:55
            > Obecnie montowany silnik 1,9 to BXE , bez filtra cząstek stałych,
            z dużym
            > momentem obrotowym i mocą fabrycznie większa niż podawana
            oficjalnie 105KM. Ten
            > silnik na hamowni obciążeniowej rozwija moc w zakresie 115-120Km i
            moment w
            > zakresie 270-300Nm w zależności od egzemplarza.

            Chłopie,co Ty gadasz:) Uwierzyłbym Ci może tylko wtedy,gdybyśmy
            razem wybrali się na hamulcownię,a Ty po badaniu byś mnie pobił:)
            Owszem,zdarzają się w przyrodzie takie przypadki(gdy parametry w
            rzeczywistości przewyższają wartości nabazgrane prze producenta),ale
            to margines.Poza tym,jeśli by było tak jak mówisz,to coś strasznie
            słabe kuńska miałyby te volkswagenowskie diesle(Octavia/115-
            120KM/270-300Nm/12s.:):):)).

            Po zmianie oprogramowania ECU
            > można bezproblemowo osiągnąć ok 140-150KM i moment 320Nm przy
            podobnym spalaniu
            > co fabryczne bez zmian w mechanice.

            Co jest małostkowe,bo poszczególne 1.9 sporo się od siebie różnią...


            I nie jest to jego ostatnie słowo.

            Pewnie.Gdy podkręcisz go do 170KM,to powie "pffluuuch!"
            Potem się będziesz skrobał po głowie,jak reanimować podziurkowany
            tłok:)


            > Silnik 1,6TDi CR oficjalnie posiada taka sama moc, jednak
            porównując w próbach
            > drogowych jest wyraźnie słabszy.

            Hmm...:)

            Pozdr



            • roney03 Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 07.01.10, 17:58
              Tu sobie poczytaj na temat 1.9TDI (jak bedzie juz czynny )bo to prawda ze
              kazdy silnik mial wyraznie wiecej mocy od deklaracji producenta i doczytasz
              sie tez co z tym silnikiem mozna zrobic bez wiekszych modyfikacji .Silniki
              CR sa duzo gorsze w "obrobce"
              forum.tdi-tuning.pl/
              • ulubiony19 Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6 11.01.10, 22:12
                Tu sobie poczytaj na temat 1.9TDI (jak bedzie juz czynny )bo to
                prawda ze
                > kazdy silnik mial wyraznie wiecej mocy od deklaracji producent

                roney,w tym przypadku zdania nie zmienię,choćby NASA mi te wykresy
                do domu posłała.Swoje wiem.
                Poza tym ludziom to się w dupach poprzewracało od tego klekotania
                TDI za każdym winklem.Nikt nie bierze pod uwagę,że może mieć inny
                silnik,niż wynika to z plakietki na klapie,rzadko kto stara się
                dokładnie określić typ swojego silnika,mało kto uznaje,że przywiózł
                z Niemczech wóz już po modach...
                Zatrzęsienie wersji,znikoma wiedza,idealizowanie,chujowy sprzęt
                pomiarowy,forym zapełnione po części szalonymi onanistami-później
                słyszysz,że każdy TDI ma więcej mocy,niż podaje zajebiście zabawny
                producent,choć gdy poddać wszystko weryfikacji i zajebiście głębokim
                przemyśleniom,wychodzi na to,że coś słabo odpychają się te TaDkI,jak
                na oferowaną przez nich zajebiście,fantastycznie ukrytą moc:)

                Pozdr


Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka