Dodaj do ulubionych

Biksenony- dobry pomysł

IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 03.03.03, 19:19
Myślę o wsadzeniu tego sprzętu do samochodu. Co o tym myślicie???

Czy to nie oślepia????
Obserwuj wątek
            • greenblack Re: Do Greenblacka 03.03.03, 22:20
              Za 2,5 tyś, to będzie jakaś nielegalna tandeta. Pewnie "zaoszczędzą" na
              dynamicznym poziomowaniu, spryskiwaczach lub, co gorsza, na okablowaniu. 2,5
              tyś nie kosztują chyba nawet zwykłe lampy do LS400.


              Pozdrawiam
              • Gość: Andrzej Re: Do Greenblacka IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 03.03.03, 22:26
                greenblack napisał:

                > Za 2,5 tyś, to będzie jakaś nielegalna tandeta. Pewnie "zaoszczędzą" na
                > dynamicznym poziomowaniu, spryskiwaczach lub, co gorsza, na okablowaniu. 2,5
                > tyś nie kosztują chyba nawet zwykłe lampy do LS400.
                >
                >
                > Pozdrawiam

                Dobra, i tak mam niestandartowe długie- nie wiem co to, ale po prostu
                niewiarygodnie mocne. To ma być wsadzenie żarówek. To taki warsztat, gdzie ten
                sprzęt reperują(Lexusy). Reflektory mają być nie zmieniane

                Dobra, ake jak będą dobre i niegroźne, to co złego, czymś to grozi, przepalą
                się??

                U córki ojca kolegi w sc400 to zrobili.

                Co o tym myślisz???

                Pozdrawiam


                • greenblack Re: Do Greenblacka 03.03.03, 22:32
                  Gość portalu: Andrzej napisał(a):

                  > Dobra, i tak mam niestandartowe długie- nie wiem co to, ale po prostu
                  > niewiarygodnie mocne.

                  Twój wybór.

                  To ma być wsadzenie żarówek. To taki warsztat, gdzie ten
                  > sprzęt reperują(Lexusy). Reflektory mają być nie zmieniane

                  To już wszystko jasne. Takiego czegoś się nie robi, bo grozi śmiercią i
                  kalectwem. Przeczytaj ten wątek:

                  www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=20&w=4114327&a=4114327&v=2&strona=0



                  Dobra, ake jak będą dobre i niegroźne, to co złego, czymś to grozi, przepalą
                  > się??

                  Ty i samochód też się możecie spalić. W najlepszym przypadku lustra
                  reflektorów "spłyną".

                  > U córki ojca kolegi w sc400 to zrobili.

                  I co, działa?

                  > Co o tym myślisz???

                  Głupota.


                  > Pozdrawiam

                  Pozdrawiam
                  • Gość: Andrzej Do Greenblacka IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 03.03.03, 22:44
                    greenblack napisał:
                    Dobra, ake jak będą dobre i niegroźne, to co złego, czymś to grozi, przepalą
                    się??

                    Ty i samochód też się możecie spalić. W najlepszym przypadku lustra
                    reflektorów "spłyną".

                    Możesz wytłumaczyć, na czym to miałoby polegać. Zagrożenie mojego życia????.
                    Mógłbym się spalić???
                    Zdarzyło się kiedyś??

                    Aha, czy te niestandartowe długie działają jakoś negatywnie??? Czymś grożą?

                    > U córki ojca kolegi w sc400 to zrobili.
                    > I co, działa?
                    Działa, jak najbardziej, to ten mechanik jest szalony????? Albo jakoś to tak
                    robi, że to jest dobre.


                    Pozdrawiam

                    Odpisz koniecznie
                    • greenblack Re: Do Greenblacka 03.03.03, 22:51
                      Gość portalu: Andrzej napisał(a):

                      > Możesz wytłumaczyć, na czym to miałoby polegać. Zagrożenie mojego życia????.
                      > Mógłbym się spalić???

                      W instalacji elektrycznej ksenonów jest kilkadziesiąt tysiecy Volt. Czym grozi
                      ewentualne przebicie? - sam sobie dopowiedz.


                      > Aha, czy te niestandartowe długie działają jakoś negatywnie??? Czymś grożą?

                      Grożą mandatem i odebraniem dowodu rejestracyjnego, chociaż to nic w porównaniu
                      z niestandardowymi światłami mijania.

                      > Działa, jak najbardziej, to ten mechanik jest szalony????? Albo jakoś to tak
                      > robi, że to jest dobre.

                      To on chyba zamontoał żarówkę "ksenon look". Jakoś sobie nie wyobrażam
                      zamontowania ksenonowej żarówki do instalacji i w miejsce halogenowej, a tym
                      bardziej jej prawidłowej pracy:o


                      Pozdrawiam
                      • greenblack Re: Do Greenblacka 03.03.03, 22:55
                        Powtarzam. Zamontowanie PRAWDZIWEJ żarówki ksenonowej w miejsce halgenowej jest
                        niemożliwe. Żeby zapalić ksenony, potrzebne jest kilkadziesiąt tysięcy Volt.
                        Tego nie da zwykła instalacja. Zagrożenie dla życia i zdrowia przy
                        nieprawidłowej instalacji jest oczywiste, ale nie powiem Ci, czy jest to
                        1:10000, czy 1:50000.

                        W Lexusie Twojego kolegi najprawdopodobniej zamonotowano żarówki typu "xenon
                        look" i nic poza tym.
                            • greenblack Re: Do Greenblacka 04.03.03, 15:05
                              Gość portalu: Marcel napisał(a):

                              > Ja tez nie wiem, ale robia juz takie cuda. Potrzeba matka wynalazkow...

                              Wiem, że są biksenony lustrzane, np. w Volvo i starym A8, ale są one słabe i w
                              ogóle ksenony lustrzane odchodzą w zapomnienie, czego najlepszym przykładem
                              jest Mercedes.


                              Pozdrawiam
                        • Gość: Andrzej Do Greenblacka IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 03.03.03, 23:06
                          Mi powiedział mechanik, że to najprawdziwsze biksenony. I za 2,5. Coś przerobi
                          i będzie działać.

                          Ksenon look za 2500zł???. Aha, te długie są naprawdę mocne! Obstawiałbym 10x
                          standart. Czy tam się nic nie stopi???


                          Aha, on ma tam wiele leksusów, ojca kolega jeździ tam za 10 lat(kiedy były
                          początki)

                          Wiesz co jutro rano oddaję mu samochód. Napisze do ciebie, spytam się, o co
                          chodzi.

                          Pozdrowienia

                          Za pół godziny sprawdzę, czy odpisałeś. Jak, nie to będę czekał jutro. Dzięki
                          za ostrzerzenie, nie chcę skończyć jak ta biedna dziewczyna.
                          • Gość: is300 Ludzie, Ludzie, Ludzie, Greenbak i Andrzej....... IP: *.dyn.optonline.net 03.03.03, 23:27
                            Kurwa, ze tak brzydko sie wyraze.
                            O czym wy tu pidolicie.
                            Ani jeden ani drugi nie ma zadnego zielonego pojecia o HID/Ksenonyach.
                            Poczytajcie wiecej na sieci a potem moze cosc z tego zrozumiecie.

                            Wasze teksty typu ( Wioska):

                            "Reflektory ci poplyna", "Spalisz sie razem ze swoim autem", " Nie da sie
                            zrobic Ksenonow w standardowych reflektorach" i wiecej glupot nie bede cytowal
                            bo szkoda czasu.

                            Czy masz jakiesc pojecie jakie jest natezenie zarowki Xenonowej?
                            Odpowiedz: 35w
                            Standardowa Halogenowa: 65-80w.

                            A o zabiciu prondem to jest nie mozliwe, to tylko taka wiesinacka wypowiedz
                            takich ludzi co nie wiedza o czym mowia.

                            Do Andrzeja:
                            Po co ci Bi-Xenony? Zwykle Xenony ci wystarcza, a swiatla bedzie
                            wystarczajaco.
                            PO drugie:
                            Jak masz troche zdolnosci, znaczy sie rece masz nie lewe, to taki monaz
                            ksenonow zrobisz sam w 30min. Jest to zwane " HID Kit"
                            Wszystko jest tam przygodowane, zarowki Xenonowe nie sa DR2, lub DRS natomiast
                            sa to zarowki przystosowane do reflektorow fabrycznych wsadza je sie jak
                            normalne zarowki, troche inaczej wygladaja.
                            Podlaczasz to do balastow, balasty podlaczasz do standardowego zasilania i
                            masz caly setup.

                            Do Greenbaka:
                            Stary powstrzymaj sie przed pisaniem badziewia.
                            Dwa.
                            ZAdne przerubi Xenonow nie beda z Selfbalancing.
                            Jest to nie mozliwe do zrobienia, plus spryskiwaczy tez nie bedzie, nikt tego
                            nie zrobi. W autach w Stanach prawie nikt nie ma spryskiwaczy na XEnonach.


                            Wiecej pytani o XEnonach prosze kierowac do mnie.
                            A z checia wytlumacze i wyjasnie na tyle co wiem.

                            A tu mozna se sprawdzic HID/Xenon Kit, taki jak ten twoj mechanior by moze
                            uzywal, ale gwarantuje ze uzywa cosc taniego.

                            cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2405449043&category=6777

                            Philips Xenon, Philips Starter&BAllasts, Philips BUlbs
                            • greenblack Re: Ludzie, Ludzie, Ludzie, Greenbak i Andrzej... 04.03.03, 15:03
                              Gość portalu: is300 napisał(a):

                              > Czy masz jakiesc pojecie jakie jest natezenie zarowki Xenonowej?
                              > Odpowiedz: 35w
                              > Standardowa Halogenowa: 65-80w.

                              Nie wiem, czy coś się zmieniło w tej materii, ale jednostką natężenia chyba nie
                              jest wat.

                              > A o zabiciu prondem to jest nie mozliwe, to tylko taka wiesinacka wypowiedz
                              > takich ludzi co nie wiedza o czym mowia.

                              Podobno "elektryka prĄd się nie tyka" i są tacy, którzy w to wierzą.

                              > Do Andrzeja:
                              > Po co ci Bi-Xenony? Zwykle Xenony ci wystarcza,

                              I pewnie dlatego świat motoryzacyjny przechodzi na biksenony.

                              > Jak masz troche zdolnosci, znaczy sie rece masz nie lewe, to taki monaz
                              > ksenonow zrobisz sam w 30min.

                              Dobrze, że nie w 5 minut.

                              Jest to zwane " HID Kit"
                              > Wszystko jest tam przygodowane, zarowki Xenonowe nie sa DR2, lub DRS
                              natomiast
                              > sa to zarowki przystosowane do reflektorow fabrycznych wsadza je sie jak
                              > normalne zarowki, troche inaczej wygladaja.

                              I "trochę inaczej" świecą.

                              > Podlaczasz to do balastow, balasty podlaczasz do standardowego zasilania i
                              > masz caly setup.

                              I całkowicie nielegalne i oślepiające światła.


                              > ZAdne przerubi Xenonow nie beda z Selfbalancing.
                              > Jest to nie mozliwe do zrobienia, plus spryskiwaczy tez nie bedzie, nikt tego
                              > nie zrobi.

                              www.hella.com.pl/mainpl/shop/techksen/index.html

                              Można i trzeba tak robić.

                              W autach w Stanach prawie nikt nie ma spryskiwaczy na XEnonach.

                              Samochody europejskich i japońskich marek też nie? Cadillac, jedyna chyba firma
                              amerykańska montująca ksenony też ma spryskiwacze i poziomowanie.

                              >
                              > Wiecej pytani o XEnonach prosze kierowac do mnie.
                              > A z checia wytlumacze i wyjasnie na tyle co wiem.


                              A jak to wygląda w Lexusie IS300? Czy może masz zestaw "Bob's Garage"?

                              • Gość: is300 Re: Ludzie, Ludzie, Ludzie, Greenbak i Andrzej... IP: *.njit.edu 04.03.03, 21:09
                                Nie, Lexus ma Xenony montowane jako standard equipment (w przypadku IS300)
                                Widze ze jestes totalnie ignoranckim czlowiekiem, i wszedzie lubisz swoie piec
                                groszy wsadzic.
                                Jak nie masz nic dobrego do powiedzenia to bym radzil zamknac "paszcze"
                                Kazdy czlowiek ma swoje slabosci i mocne punkty.
                                NIkt na swiecie nie wie wszystkiego o wszystkim.
                                Mowiac to radzil bym jakasc lekture gdziesc na Necie o Xenonach to wtedy cosc
                                pogadamy. Moze cosc w stylu "How things work".
                                Z tym wattem to troche zle powiedzialem ale mimo woli nie masz do czego sie
                                czepiac, mozna to roznie opisac i wytlumaczyc (W= V^2/Ohm) lub wiele innych
                                dyrywaci.
                                PZRW.
                      • Gość: Marcel Re: Do Greenblacka IP: *.reshall.umich.edu 03.03.03, 23:16
                        Jesli to beda prawdziwe lampy ksenonowe, to w komplecie dostaniesz przetwornice
                        wysokiego napiecia, kable i wlasnie te lampy. Co do legalnosci to nie ma sie co
                        wypowiadac, bo jej nie bedzie.
                        Istnieje spore ryzyko, ze po zalozeniu ksenonow lampy beda dawaly szeroka
                        poswiate (lune) oslepiajac tych z naprzeciwka. Rowniez zabrudzenie szkiel
                        swiatel moze powodowac nienaturalne rozszczepienie wiazki i dodatkowe
                        oslepianie. Przy przyspieszaniu, w skutek uniesienia reflektorow, bedziesz
                        wygladal tak jakbys wlaczal na chwile swiatla drogowe.
                        Nie powinno natomiast nastapic uszkodzenie odblysnikow bo lampy ksenonowe
                        zbytnio sie nie grzeja. Ryzyko zapalenia samochodu istnieje: przy jakims
                        zderzeniu moze nastapic wyladowanie elektryczne pomiedzy ukladem wysokiego
                        napiecia zasilajacego lampy, a jakas czescia auta. Jesli przy okazji bedzie tam
                        troszke benzyny to nieszczescie gotowe. To zagrozenie znam tylko (na szczescie)
                        z teorii. Klopoty z rozszczepieniem wiazki i oslepianiem sa natomiast
                        potwierdzone. Wiele zalezy jednak od konstrukcji konkretnych reflektorow. Jesli
                        Twoj znajomy ma ten uklad to poprostu sprawdz jak to u niego dziala, zobacz jak
                        to wyglada w jezdzie z naprzeciwka i decyduj. Ja rozwazalem wlozenie ksenonow
                        do mojego auta, ale odpuscilem. Pomijajac juz ewentualne klopoty z Policja, po
                        prostu reflektory RAV4 sa do tego nie przystosowane i wiazka swiatla wyglada
                        fatalnie. W zamian chyba zdecyduje sie na legalne, wysokowydajne (przy
                        standardowej mocy) i ponoc trwale zarowki halogenowe PIAA. Jeszcze na koniec -
                        te wspolczesne zestawy typu "ksenon dla ubogich" sa najczescie typu plug-and-
                        play, znaczy instaluje sie je bez przecinania chocby jednego kabelka. Jesli
                        bedziesz sie na nie decydowal to moze nie warto placic w warsztacie.
                        • Gość: is300 Re: Do Greenblacka IP: *.dyn.optonline.net 03.03.03, 23:43
                          Gość portalu: Marcel napisał(a):

                          > Jesli to beda prawdziwe lampy ksenonowe, to w komplecie dostaniesz
                          przetwornice
                          >
                          > wysokiego napiecia, kable i wlasnie te lampy. Co do legalnosci to nie ma sie
                          co
                          >
                          > wypowiadac, bo jej nie bedzie.
                          > Istnieje spore ryzyko, ze po zalozeniu ksenonow lampy beda dawaly szeroka
                          > poswiate (lune) oslepiajac tych z naprzeciwka. Rowniez zabrudzenie szkiel
                          > swiatel moze powodowac nienaturalne rozszczepienie wiazki i dodatkowe
                          > oslepianie. Przy przyspieszaniu, w skutek uniesienia reflektorow, bedziesz
                          > wygladal tak jakbys wlaczal na chwile swiatla drogowe.
                          > Nie powinno natomiast nastapic uszkodzenie odblysnikow bo lampy ksenonowe
                          > zbytnio sie nie grzeja. Ryzyko zapalenia samochodu istnieje: przy jakims
                          > zderzeniu moze nastapic wyladowanie elektryczne pomiedzy ukladem wysokiego
                          > napiecia zasilajacego lampy, a jakas czescia auta. Jesli przy okazji bedzie
                          tam
                          >
                          > troszke benzyny to nieszczescie gotowe. To zagrozenie znam tylko (na
                          szczescie)
                          >
                          > z teorii. Klopoty z rozszczepieniem wiazki i oslepianiem sa natomiast
                          > potwierdzone. Wiele zalezy jednak od konstrukcji konkretnych reflektorow.
                          Jesli
                          >
                          > Twoj znajomy ma ten uklad to poprostu sprawdz jak to u niego dziala, zobacz
                          jak
                          >
                          > to wyglada w jezdzie z naprzeciwka i decyduj. Ja rozwazalem wlozenie
                          ksenonow
                          > do mojego auta, ale odpuscilem. Pomijajac juz ewentualne klopoty z Policja,
                          po
                          > prostu reflektory RAV4 sa do tego nie przystosowane i wiazka swiatla wyglada
                          > fatalnie. W zamian chyba zdecyduje sie na legalne, wysokowydajne (przy
                          > standardowej mocy) i ponoc trwale zarowki halogenowe PIAA. Jeszcze na
                          koniec -
                          > te wspolczesne zestawy typu "ksenon dla ubogich" sa najczescie typu plug-and-
                          > play, znaczy instaluje sie je bez przecinania chocby jednego kabelka. Jesli
                          > bedziesz sie na nie decydowal to moze nie warto placic w warsztacie.


                          Wszystkie ksenony do samochodow bez xenonow sa plug and play.
                          I nie sa to przerobki dla "ubogich"--- $450-$550 to nie dla ubogich.
                          Dla ubogich to sa zarowki za $20.
                          Piaa sa dobre ale nie ware pieniedzy, $68 za set zarowek to troche wysoko.
                          Mam je w swoim aucie i zadna rewelacja, taki sam effekt bedziesz mial z Hyper-
                          H za $20.
                          Po drugie zadna zarowka nie bedzie tak dobra jak ten twoj set zwany "dla
                          ubogich" nigdy w zyciu.
                          I po trzecie:
                          Znowu ta glupote slysze z balastami i wysokim napieciem i jakims glupim
                          wybuchem.
                          JEst to prosta odpowiedz ludzi co nie maja zielonego pojecia o tym co mowia.
                          Czy wiez jakie jest napiecie w aucie, w roznych punktach w czasie pracy
                          samochodu????
                          • Gość: Marcel Re: Do Greenblacka IP: *.reshall.umich.edu 04.03.03, 00:39
                            Is300 nie rzucaj sie bo naprawde nie ma o co.

                            > Wszystkie ksenony do samochodow bez xenonow sa plug and play.
                            To prawda, ale jesli dana firma nie oferuje modelu dla konkretnej marki to
                            czasem trzeba cos "posztukowac".

                            > I nie sa to przerobki dla "ubogich"--- $450-$550 to nie dla ubogich.
                            Wiesz.... w tym kraju prawie 40% populacji wierzy, ze nalezy lub bedzie w
                            najblizszych latach do 2% najbogatszych obywateli ;-)) (za badaniami NY Times).
                            A te $450 (a mozna i taniej) to dosc niewiele w porownaniu z autoryzowanymi
                            rozwiazaniami, czyli z kompletna wymiana reflektorow i ich zasilania.

                            > Mam je w swoim aucie i zadna rewelacja, taki sam effekt bedziesz mial z Hyper-
                            > H za $20.
                            Moze rzeczywiscie. Nie wiem. Jedyne czego sie obawiam to krotkiej zywotnosci i
                            braku znaczka DOT. Ale z pewnoscia mozna znalesc cos tanszego od tych PIAA.

                            > Po drugie zadna zarowka nie bedzie tak dobra jak ten twoj set zwany "dla
                            > ubogich" nigdy w zyciu.
                            Co dla Ciebie znaczy dobra? Bo kiedys wspinalem sie na naprawde dobrych i
                            lekkich linach, ale bez zadnych atestow. Wszyscy zgodnie twierdzilismy, ze sa
                            swietne, ale jakos mi dziwnie bylo. No, ale byly za 25% ceny.

                            > Znowu ta glupote slysze z balastami i wysokim napieciem i jakims glupim
                            > wybuchem.
                            O co Ci chodzi? Napiecie zasilania lamp wyladowczych nie jest zadna tajemnica.
                            Potrzebuja one tych paru kV i tyle. A tam gdzie jest wysokie napiecie istnieje
                            ryzyko przeskoku iskry. Chyba naturalne sa watpliwosci, czy projektant
                            reflektorow na zarowki halogenowe (obudow, odblysnikow i calej okolicy) bral
                            pod uwage uzycie napiecia zasilania o pare rzedow wyzszego. Ale nie znam
                            zadnego przypadku zapalenia auta z tego powodu.

                            > Czy wiez jakie jest napiecie w aucie, w roznych punktach w czasie pracy
                            > samochodu????
                            Wiem. I wiem, ze nad projektem pracowalo kilku ludzi znajacych sie na rzeczy,
                            ze rozbito kilka aut aby zobaczyc czy wszystko jest OK i ze ktos zaprojektowal
                            to jako calosc myslac o tym jako o calosci. Sztukowanie zawsze niesie ryzyko.
                            • Gość: is300 Re: Do Greenblacka IP: *.dyn.optonline.net 04.03.03, 01:06
                              Moze mialem troche zle podejscie do tego tematu.
                              Jedno co jeszcze dodam nigdzie nie kupisz orginalnych lamp przerobionych na
                              Xenony, i nikt ich nigdy w zyciu nie bedzie produkowal, bo jest to nie
                              oplacalne.
                              Trudno to nie ktorym ludziom wytlumaczyc.
                              Jedyna opcja jest Plug and Play.
                              Jest to najlebsza opcja jaka mozesz zrobic za rozsadne pieniadze.
                              TAk jak mowilem jesli kupisz set Philipsa nie bedziesz mial zadnych problemow.

    • greenblack Re: Biksenony- dobry pomysł 10.03.03, 21:17
      Kierowcy dzielą się na myślących o innych i na resztę.

      http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=18359


      Chcialbym przerobic swiatla w mojej astrze 2 na xenony. Wiem ze są gotowe
      kompletne reflektory, ale koszt ich wynosi ok. 4-5 tys zł. Widzialem tez w
      autogiełdzie i takze w internecie ze sa osoby ktore oglaszaja sie ze takich
      przerobek dokonuja i koszt taki wynosi gdzies 1-2tys zł. Jestem zdecydowany sam
      je przerobic , ale potrzebuje jakis schematów i materialów technicznych jak to
      wykonac, oraz gdzie mozna kupic czesci tj. przetwornice, zarowki itp. Jezeli
      ktos mógłby się wypowiedziec cos na ten temat i podac jakies sczegoly to prosze
      o info.

      Powrót do góry


      KOCUR
      Weteran


      Dołączył: 09 Gru 2002
      Posty: 188
      Skąd: Warszawa
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 12:05 am Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      Ja widziałem zestaw gotowy do punto2 i kosztował 2,5 tyś.zł, a nie 4 tyś.
      _________________
      Toyota Corolla 1.3 12V
      --------------------------
      Corolla Club#142

      Powrót do góry


      pajak18
      Swój


      Dołączył: 03 Lip 2002
      Posty: 49
      Skąd: tarnow
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 12:42 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      takie przerabianie jest nielegalne:P i chamskie bo bedziesz oslepial innych
      kierowcow:p
      _________________
      pajak

      Powrót do góry


      DarkFutur
      Swój


      Dołączył: 28 Lut 2003
      Posty: 12
      Skąd: Bydgoszcz
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 12:53 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      Od kiedy xenony sa nielegalne ???? chyba zes na glowe upadl, albo ci naprawde
      te zarowki zdrowo mozg wypalily.

      Powrót do góry


      KOCUR
      Weteran


      Dołączył: 09 Gru 2002
      Posty: 188
      Skąd: Warszawa
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 1:29 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      Xenony nie tylko nie oslepiają, ale i dają jaśniejsze światło, a nie mocniejsze
      żeby kogoś oślepiały. Ale tak jest jak ktoś się niezna i uważa że xenony są
      nielegalne!!!
      _________________
      Toyota Corolla 1.3 12V
      --------------------------
      Corolla Club#142

      Powrót do góry


      Piotrus
      Weteran


      Dołączył: 24 Cze 2002
      Posty: 215
      Skąd: Otwock
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 2:14 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      KOCUR napisał:
      Xenony nie tylko nie oslepiają, ale i dają jaśniejsze światło, a nie mocniejsze
      żeby kogoś oślepiały. Ale tak jest jak ktoś się niezna i uważa że xenony są
      nielegalne!!!

      Nie że ksenony są nielegalne tylko że przerabianie jest nielegalne. I kto tu
      się nie zna... [/b]
      _________________
      Piotrus
      OCTAVIA TDI

      Powrót do góry


      Uki
      Swój


      Dołączył: 03 Sty 2002
      Posty: 48
      Skąd: Wawa, Marki
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 2:15 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      Cytat:
      Xenony nie tylko nie oslepiajš, ale i dajš ja�niejsze �wiatło, a nie mocniejsze
      żeby kogo� o�lepiały. Ale tak jest jak kto� się niezna i uważa że xenony sš
      nielegalne!!!


      Kolega troche sie zle wyrazil, lampy przerabiane na ksenony sa nielegalne ale
      pod jednym warunkiem, kiedy lampy nie maja spryskiwaczy oraz nie ma systemu
      samopoziomujacego. Wiecej, jezeli ktos zamontuje zarowki i przetwornice itp bez
      wyzej wymienionych elementow to bedzie je mial nielegalnie i w przypadku
      kontroli dowodzik poleci nie wspone o oslepianiu kierowcow z przeciwka

      Powrót do góry


      RUfi
      Post Mistrz


      Dołączył: 25 Kwi 2002
      Posty: 394
      Skąd: WWA
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 4:02 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      Wszystko co przerabiasz sam jest nie legalne, ponieważ nie będziesz posiadał
      homologacji na swoje nowe swiatła, , gotowy zestaw do montażu kosztuje tyle a
      nie mniej min dlatego,że producent zapłacił duzą kasę aby jego produkt był
      homologowany na polskim rynku wszelkiego, pozatym nie znosze samoróbek
      ksenonów, kiedyś jechałem przed takim gościem i myslałem ,zę mnie kurw...
      strzeli nic nie widziałem na oczy jak nie środkowe to praw lusterko jak nie
      praw to lew mnie oślepiało, zatrzymałem siena światłach mówię ,zeby sobie
      światł opóscił o o do mnie że to samoróbki i już tak to jest i nie moze nic z
      tym zorobic
      _________________
      Seat Ibiza TDI

      Powrót do góry


      slizgacz
      Weteran


      Dołączył: 05 Sty 2003
      Posty: 134
      Skąd: opole
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 6:31 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      a jak szanowni panowie policjanci poznaja ze xenon jest orginalny (pod
      warunkien ze nie oslepia)???

      Powrót do góry


      DarkFutur
      Swój


      Dołączył: 28 Lut 2003
      Posty: 12
      Skąd: Bydgoszcz
      Wysłany: Sob Mar 01, 2003 7:19 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      Własnie to samo chciałem napisac, watpie ze ktokolwiek z policjantów bedzie to
      sprawdzał , a jest oczywiste ze oni nie maja o tym pojecia jak xenon jest
      zbudowany.
      _________________
      ASTRA II 98r. 3dzw. 1.6 16V 100KM

      Powrót do góry


      Krzychu
      Forum Master


      Dołączył: 09 Lip 2002
      Posty: 1167
      Skąd: Kraków
      Wysłany: Nie Mar 02, 2003 11:30 am Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      Wystarczy ze sprawdza czy sa spryskiwacze i regulacja poziomu
      _________________
      Opel Vectra 2.0 8V
      Vectra Unlimited #34
      148212km przejechane

      Powrót do góry


      slizgacz
      Weteran


      Dołączył: 05 Sty 2003
      Posty: 134
      Skąd: opole
      Wysłany: Nie Mar 02, 2003 12:12 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      pierwsze mercedesy E (okular) tez nie mialy spryskiwaczy jak i inne modele
      innych marek . No i jak ci sprawdza samopoziomowanie co do spryskiwaczy to za
      300zl kupisz z OKTAWJI albo z VECTRY

      Powrót do góry


      Cris
      Weteran


      Dołączył: 24 Kwi 2002
      Posty: 114
      Skąd: Kluczbork
      Wysłany: Pon Mar 03, 2003 10:58 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      sprawa nie w spryskiwaczach a w samym reflektorze , szkło jest np. H4 i nie
      nadaje się do obsługi żarówki ksenonowej

      Powrót do góry


      slizgacz
      Weteran


      Dołączył: 05 Sty 2003
      Posty: 134
      Skąd: opole
      Wysłany: Pon Mar 03, 2003 11:43 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      jak bedziesz mial okazje to przyjzyj sie leflektorom C5 albo LAGUNY ,607 i
      zobaczysz ze xenon a zwykly reflektor ma takie samo lustro problem jest gdzie
      jndziej i latwy do rozwiazania poprostu jest to trik handlowy producenta lamp o
      kturym nie wszyscy moga wiedziec.

      Powrót do góry


      Rafi
      Forum Master


      Dołączył: 22 Lut 2002
      Posty: 1056
      Skąd: Łódź
      Wysłany: Wto Mar 04, 2003 1:21 am Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      szklo jest to samo, przynajmniej w Golfie ale problemy sa zima bo swiatlo
      xenonowe nie wytarza tak wysokiej temperatury zeby rozgrzac klosze lamp ktore
      zamarzaja i nie przpuszczaja swiatla

      Powrót do góry


      shafter
      Weteran


      Dołączył: 26 Kwi 2002
      Posty: 68
      Skąd: Bielsko-Biala
      Wysłany: Wto Mar 04, 2003 6:52 pm Temat postu:

      --------------------------------------------------------------------------------

      slizgacz napisał:
      jak bedziesz mial okazje to przyjzyj sie leflektorom C5 albo LAGUNY ,607 i
      zobaczysz ze xenon a zwykl
      • greenblack Re: Biksenony- dobry pomysł 10.03.03, 21:19
        szklo jest to samo, przynajmniej w Golfie ale problemy sa zima bo swiatlo
        xenonowe nie wytarza tak wysokiej temperatury zeby rozgrzac klosze lamp ktore
        zamarzaja i nie przpuszczaja swiatla

        Powrót do góry


        shafter
        Weteran


        Dołączył: 26 Kwi 2002
        Posty: 68
        Skąd: Bielsko-Biala
        Wysłany: Wto Mar 04, 2003 6:52 pm Temat postu:

        --------------------------------------------------------------------------------

        slizgacz napisał:
        jak bedziesz mial okazje to przyjzyj sie leflektorom C5 albo LAGUNY ,607 i
        zobaczysz ze xenon a zwykly reflektor ma takie samo lustro problem jest gdzie
        jndziej i latwy do rozwiazania poprostu jest to trik handlowy producenta lamp o
        kturym nie wszyscy moga wiedziec.


        Idz do okulisty Bo lustra xenona i halogena NIE sa takie same w ani jednym z
        aut ktore wymieniles
        Co do samopoziomowania ... sa dwa rodzaje, pasywne (jego zadanie to
        dostosowanie wysokosci do obciazenia auta) i aktywne ktore faktycznie reaguje
        na nierownosci ale taki typ jest bardzo rzadko spotykany
        Natomiast spryskiwacze ... mozna ale mozna tez przecierac lampy A co do
        policji ...a jedyne co stwierdzili patrzac na moj xenon(oryginalny ale bez
        samopoz. i spryskow) : "a co tak panu ladnie swieci ? a ile pan za to zaplacil"?
        _________________
        VW Golf 1.9 TDi 4motion `01 black pearl
        mods:
        -OEM Xenon kit

        Powrót do góry


        shafter
        Weteran


        Dołączył: 26 Kwi 2002
        Posty: 68
        Skąd: Bielsko-Biala
        Wysłany: Wto Mar 04, 2003 6:52 pm Temat postu:

        --------------------------------------------------------------------------------

        slizgacz napisał:
        jak bedziesz mial okazje to przyjzyj sie leflektorom C5 albo LAGUNY ,607 i
        zobaczysz ze xenon a zwykly reflektor ma takie samo lustro problem jest gdzie
        jndziej i latwy do rozwiazania poprostu jest to trik handlowy producenta lamp o
        kturym nie wszyscy moga wiedziec.


        Idz do okulisty Bo lustra xenona i halogena NIE sa takie same w ani jednym z
        aut ktore wymieniles
        Co do samopoziomowania ... sa dwa rodzaje, pasywne (jego zadanie to
        dostosowanie wysokosci do obciazenia auta) i aktywne ktore faktycznie reaguje
        na nierownosci ale taki typ jest bardzo rzadko spotykany
        Natomiast spryskiwacze ... mozna ale mozna tez przecierac lampy A co do
        policji ...a jedyne co stwierdzili patrzac na moj xenon(oryginalny ale bez
        samopoz. i spryskow) : "a co tak panu ladnie swieci ? a ile pan za to zaplacil"?
        _________________
        VW Golf 1.9 TDi 4motion `01 black pearl
        mods:
        -OEM Xenon kit

        Powrót do góry


        slizgacz
        Weteran


        Dołączył: 05 Sty 2003
        Posty: 134
        Skąd: opole
        Wysłany: Wto Mar 04, 2003 8:17 pm Temat postu:

        --------------------------------------------------------------------------------

        skoro tak twierdzisz masz racje w 100% NAPEWNO

        Powrót do góry


        jaff
        Post Mistrz


        Dołączył: 24 Lis 2002
        Posty: 395
        Skąd: Wrocław-Krzyki
        Wysłany: Wto Mar 04, 2003 8:54 pm Temat postu:

        --------------------------------------------------------------------------------

        tym tematem interesowalem sie przy wymianie swiatel w moim amerykancu bo te
        amerykanskie sa strasznie slabe, dowiedzialem sie paru rzeczy:
        1. nie nagrzewaja sie tak lampy bo zarowka ma moc 35W
        2. po 2-3 latach robocizna sie rozkleja co chociaz sie nie nagrzewaja to jednak
        to jest robota warszatowa /mowie o przerobce na zwykle soczewki lub xenony
        wykonanej przez firme z warszawy ktora to robi w 60% przerobek w naszym kraju/
        3. w cenie do 2000pln dostaje sie xenon tylko na mijania, bi-xenon to wydatek
        4k pln.
        nie wiem jak to sie ma w europejskich autkach ale wlasnie pkt 3 zdecydowal ze
        kupilem oryginalne soczewki chryslera za 2,8k pln + wymiana w 10 minutek
        _________________
        .....:::::: jaff ::::::.....
        mk3 '92 1.3i avtomat
        140tkm srebro+rdza

        Powrót do góry


        Speed R
        Post Mistrz


        Dołączył: 24 Kwi 2001
        Posty: 359
        Skąd: Warszawa - Grochów
        Wysłany: Wto Mar 04, 2003 11:34 pm Temat postu:

        --------------------------------------------------------------------------------

        Xenony to ciekawy wynalazek, ale faktem jest, że aby być ok. z przepisami a
        przede wszystkim z innymi uzytkownikami drogi należy zamontować poziomowanie
        światełek (spryskiwacze to już inna historia). Uważam, że jeśli komuś nie chce
        się tego robić to jest przynajmniej nierozsądny. Natomiast jeżeli uważa, że
        niemntowanie poziomowania to jedynie utrudnienie dla innych "kolegów za
        kierownicą" to niech sprubuje kiedyś wykonać bardzo prostą sztuczkę: wystarczy
        do autka bez takowego systemu i wyposażonego w lampy ksenonowe wsadzić komplet
        osób + trochę bagażu i wówczas roskoszować się jazdą z pełnym oświetleniem
        przestrzeni na wysokości ok. 1 metra nad drogą Fakt, że inni, nadjeżdzający z
        przeciwka kierowcy oślepną (szczególnie przy soczewkach) pozostawię bez
        komentarza . To po prostu "nie fair"
        Kilkakrotnie montowałem już take rzeczy jak spryskiwacze do lamp w zderzaku
        (pasywny system poziomujący tylko raz - asystowałem) i powiem, że to naprawdę w
        stosunku do całości niewiele pracy a satysfakcja i poczucie odpowiedzialności
        jest na wysokim poziomie.
        _________________
        *Pozdrawiam - Speed R*
        Nissan Sentra GT - R


        Powrót do góry


        slizgacz
        Weteran


        Dołączył: 05 Sty 2003
        Posty: 134
        Skąd: opole
        Wysłany: Sro Mar 05, 2003 12:26 am Temat postu:

        --------------------------------------------------------------------------------

        masz calkowita racje

        Powrót do góry


        Herdi
        Weteran


        Dołączył: 25 Wrz 2002
        Posty: 183
        Skąd: AutoCito - poczuj moc dźwięku
        Wysłany: Pią Mar 07, 2003 2:46 pm Temat postu: Re: PRZEROBKA SWIATEL NA
        XENONY

        --------------------------------------------------------------------------------

        DarkFutur napisał:
        Chcialbym przerobic swiatla w mojej astrze 2 na xenony. Wiem ze są gotowe
        kompletne reflektory, ale koszt ich wynosi ok. 4-5 tys zł. Widzialem tez w
        autogiełdzie i takze w internecie ze sa osoby ktore oglaszaja sie ze takich
        przerobek dokonuja i koszt taki wynosi gdzies 1-2tys zł. Jestem zdecydowany sam
        je przerobic , ale potrzebuje jakis schematów i materialów technicznych jak to
        wykonac, oraz gdzie mozna kupic czesci tj. przetwornice, zarowki itp. Jezeli
        ktos mógłby się wypowiedziec cos na ten temat i podac jakies sczegoly to prosze
        o info.

        Np u nas taka zabawka to koszt 2600 z montażem
        _________________
        Pozdrawiam Herdi

        Car Wizards
        AutoCito & Forti Tuning

        Powrót do góry


        czowa
        Forum Master


        Dołączył: 06 Paź 2002
        Posty: 3403
        Skąd: 3miasto
        Wysłany: Pią Mar 07, 2003 7:53 pm Temat postu:

        --------------------------------------------------------------------------------

        Rafi napisał:
        szklo jest to samo, przynajmniej w Golfie ale problemy sa zima bo swiatlo
        xenonowe nie wytarza tak wysokiej temperatury zeby rozgrzac klosze lamp ktore
        zamarzaja i nie przpuszczaja swiatla


        Z tego co wiem to ksenon musi mieć spryskiwacz na szkło bo sie tak grzeja że
        się żarówki przepalaja.
        _________________
        Vectra A GT 2.0 8V (C20LET -maybe soon)

        Vectra Unlimited #053



        Powrót do góry


        DarkFutur
        Swój


        Dołączył: 28 Lut 2003
        Posty: 12
        Skąd: Bydgoszcz
        Wysłany: Sob Mar 08, 2003 12:52 am Temat postu:

        --------------------------------------------------------------------------------

        juz w tygodniu jade po nowe lampki do Piły. Mialem propozycje przerobienia tych
        oryginalnych na xenony,ale wydaje mi sie ze lepiej bedzie mi kupic oryginaly
        soczewkowe za 2tys, bo tyle chca. Jeszcze sie zastanawiam nad kolorem lamp czy
        wybrac czarne czy srebrne, bo sa do wyboru i niewiem które wybrac pod kolor
        swojego lakieru który tez jest srebrny. Jezeli chodzi o pozycjonowanie, to
        astry mają fabrycznie montowane regulacje wysokosci swiateł z kabiny, takze z
        tym problemu ni
      • Gość: Marek Re: Biksenony- dobry pomysł IP: *.atlanta.ga.us 10.03.03, 21:36
        Zdumiewajace jak niektorzy potrafia byc bezmyslni.
        Najbardziej podoba mi sie ta idea ze spryskiwacze sa
        dlatego ze szklo sie strasznie od ksenonow nagrzewa i
        trzeba je chlodzic. Co za wspaniala wymowka! Jechalem tak
        szybko bo mi sie woda w spryskiwaczach skonczyla i
        musialem pedem powietrza chlodzic moje ksenony...

        • Gość: is300 Re: Biksenony- dobry pomysł IP: *.dyn.optonline.net 11.03.03, 03:40
          Gość portalu: aaa napisał(a):

          > greenblack, zamiast wywalac tyle kasy na zarowki, daj na dom dziecka, a
          > swiatlosc spadnie ci z nieba i oswieci sie lepiej niz xenony. A reszte na
          > dobrego okuliste,niech ci wyleczy kurza slepote, bo to smiech.

          :)))))))))))))))))))))))
          Dobrze go podsumowalas/podsumowales.

          Greenblak, nie rozumiem po co wystawiales te kopie rozmow ludzi z innego forum.
          Co miales tym udowodnic?
          Przewiduje ze raczej nic, tylko glupote lucka na innym forum.
          • Gość: Niknejm Re: Biksenony- dobry pomysł IP: 143.26.81.* 11.03.03, 10:29
            Gość portalu: is300 napisał(a):

            > Gość portalu: aaa napisał(a):
            >
            > > greenblack, zamiast wywalac tyle kasy na zarowki, daj na dom dziecka, a
            > > swiatlosc spadnie ci z nieba i oswieci sie lepiej niz xenony. A reszte na
            > > dobrego okuliste,niech ci wyleczy kurza slepote, bo to smiech.
            >
            > :)))))))))))))))))))))))
            > Dobrze go podsumowalas/podsumowales.
            >
            > Greenblak, nie rozumiem po co wystawiales te kopie rozmow ludzi z innego
            > forum.
            > Co miales tym udowodnic?
            > Przewiduje ze raczej nic, tylko glupote lucka na innym forum.

            LUDZKĄ, nie lucką ;-)
            Chciałem zauważyć, że Greenblack raczej starał się zniechęcić ludzi chcących
            przerobić swoje autka metodą 'w garażu u Pana Henia'. Może zamiast
            kombinować 'lewe', niezgodne z prawem przeróbki, przekażą nadmiar kasy na
            wspomniany dom dziecka właśnie?
            Nie włączałem się do tematu, ale... właśnie wczoraj miałem okazję pogadać z
            takim tjóninkowcem. Strasznie oślepiał na Trasie Toruńskiej, jechał za mną,
            więc zwolniłem, żeby wyprzedził. Zjechał na stację benzynową, ja za nim.
            Powiedziałem mu, że strasznie oślepia. O dziwo, przyznał mi rację :-O
            Stwierdził, że założył to g..., jak się sam wyraził, namówiony przez znajomego.
            Natomiast planuje wyrzucić to jak najszybciej, bo truchleje, ilekroć widzi
            radiowóz, a ludzie migają mu światłami, że oślepia.
            Może nie uczcie się na własnych błędach, co?

            Pzdr
            Niknejm
          • greenblack Re: Biksenony- dobry pomysł 14.03.03, 12:02
            Gość portalu: is300 napisał(a):


            > Greenblak, nie rozumiem po co wystawiales te kopie rozmow ludzi z innego
            forum.
            > Co miales tym udowodnic?

            To, że idiotyzm drogowy nie jest rzadkim zajwiskiem, jednak nawet wśród
            tjuningowców zdarzają się rozsądni ludzie i opinie.


            > Przewiduje ze raczej nic, tylko glupote lucka na innym forum.

            A czym się różni głupota ludzka z tamtego forum, od tej z tego?
        • greenblack Re: Biksenony- dobry pomysł 14.03.03, 11:59
          Gość portalu: aaa napisał(a):

          > greenblack, zamiast wywalac tyle kasy na zarowki, daj na dom dziecka, a
          > swiatlosc spadnie ci z nieba i oswieci sie lepiej niz xenony. A reszte na
          > dobrego okuliste,niech ci wyleczy kurza slepote, bo to smiech.

          A Ty, zamiast spędzać czas przed komputerem, wziąłbyś się za naukę czytania ze
          zrozumieniem.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka