Dodaj do ulubionych

Do Doki'iego- prosba o pomoc

IP: *.ppp.tiscali.fr 13.12.03, 23:19
Wlasnie odebralam wyniki badania krwi i okazalo sie, ze potas jest sporo
ponizej "normy"-2.5 podczas gdy tutejsze normy "chca" 3.5 wzwyz..
Od jakiegos czasu ciagle czuje sie zmeczona, mam ataki bolesnych kurczy w
palcach stop i rak. Czy to moze byc "sprawka" tego potasu? Czy taki
niedobor, jesli nie jest spowodowany biegunka, ani inna utrata plynow w
organizmie moze miec zwiazek z jakas usterka organiczna? Czy taka juz "moja
uroda"?
Dziekuje z gory za porade, bo wiem z doswiadczenia, ze mozna na Ciebie
zawsze liczyc:-)
Pozdrawiam,
Ola
Obserwuj wątek
    • Gość: Doki Re: Do Doki'iego- prosba o pomoc IP: *.246-200-80.adsl-fix.skynet.be 14.12.03, 10:56
      Takie objawy, jak kurcze i bole miesni moga jak najbardziej byc spowodowane
      niedoborem potasu i wynik 2.5 (mmol/l lub mEq/l, to to samo w wypadku potasu)
      jest sporo ponizej normy i moze wyjasniac Twoje dolegliwosci. Z faktu, ze przy
      tak niskim poziomie potasu masz *tylko* bolesne kurcze, a nie np. zaburzenia
      rytmu serca wnosze, ze potas stracilas stopniowo i w ciagu dluzszego czasu.
      Potas jest jonem, ktory siedzi przede wszystkim wewnatrz komorek, a znacznie
      mniej jest go we krwi. Dlatego poziom potasu w surowicy moze dlugo byc
      prawidlowy lub nieznacznie obnizony, podczas gdy komorki stracily juz sporo tego
      niezbednego jonu. Z tego powodu szacuje, ze niedobor u Ciebie jest znaczny.

      Przyczyny niedoboru potasu oprocz biegunek i wymiotow, no i oczywiscie
      niedostatecznego dowozu w diecie to wplyw lekow (moczopednych, kortykoidow,
      betamimetykow) lub zaburzenia hormonalne i zaburzenia czynnosci nerek. Nie
      sadze, zeby to byla "taka uroda", tak mozna byloby powiedziec, gdyby Ci to nie
      dokuczalo, a tak przeciez nie jest.

      Jesli nie przyjmujesz zadnych lekow, ktore moglyby byc odpowiedzialne za utrate
      potasu i nie tracisz potasu z biegunka/wymiotami, to warto sprawdzic, czy Twoja
      dieta zawiera dosc potasu- jest go duzo we wszelkich produktach roslinnych, np
      pomidorach, ziemniakach, w ogole warzywach. Uzupelnienie takiego niedoboru
      troche potrwa (bez przyjmowania preparatow potasu co najmniej tydzien, a pewnie
      dluzej) i warto przy okazji brac magnez, bo w towarzystwie magnezu potas lepiej
      sie wchlania. Jesli i to nie przyniesie poprawy, warto odwiedzic endokrynologa.
      Jest kilka zaburzen hormonalnych, ktore objawiaja sie hipokaliemia (tj za niskim
      potasem w surowicy) i trzeba je leczyc, zanim sie pogorsza. Jednym z nich jest
      cukrzyca.

      PZDR
      • Gość: angie Re: Do Doki'iego- prosba o pomoc IP: *.ppp.tiscali.fr 14.12.03, 14:47
        Dziekuje stokrotnie. List wydrukowalam i do wszystkich zalecen i wskazowek
        zastosuje sie od poniedzialku:-)
        Zycze udanego popoludnia i, choc troche wczesnie- zdrowych, bo to
        najwazniejsze, wesolych, bo bez usmiechu i dobra forma na nic, spokojnych, bez
        siedzenia przed ekranem (jak na dyzurze:-)) SWIAT BOZEGO NARODZENIA:-)))
        Ola
        Ps.. Oj brakuje mi tej polskiej czcionki, brakuje...
      • Gość: medka Re: Do Doki'iego- prosba o pomoc IP: *.dip0.t-ipconnect.de 14.12.03, 17:12
        wybaczcie, ze sie wtrace do wypowiedzi mego Szanownego Kolegi (ktore go bardzo
        serdecznie- i swiatecznie pozdrawiam:)))))),
        ale jesli nie zazywasz lekow powodujacych obnizenie potasu- to jednak
        radzilabym do lekarza wybrac nieco szybciej- nie czekajac na
        ewentualna "poprawe".
        2,5- to jednak malo, i trudno mi sobie wyobrazic, by zdrowa osoba-bez powodu
        miala taki poziom.

        pozdrawiam swietcznie wszystkich:)

        m

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka