Dodaj do ulubionych

nowa droga coraz bliżej

10.12.06, 18:59
Protokół nr 67/10/2006
Z posiedzenia Komisji Edukacji Rady Miasta Gdańska
w dniu 20 września 2006 roku o godz. 16.00

PUNKT I

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Planu Inwestycyjnego
Miasta Gdańska na lata 2007 - 2011 - druk nr 2020

Krzysztof Rudziński – Dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych
... dla miasta najważniejsze jest w tej chwili wykorzystanie środków
finansowych na budowę tych połączeń drogowych, które mają dla miasta, a
dokładnie Śródmieścia bardzo istotne znaczenie, czyli trasa Słowackiego –
połączenie z Al. Rzeczypospolitej, trasa W-Z i trasa Sucharskiego.
Droga Zielona będzie budowana tylko w zakresie, który łączy ulicę Słowackiego,
końcowy odcinek pomiędzy ul. Hallera a ulicą Marynarki Polskiej. Powiedział,
że tu chodzi o stworzenie jakby małej obwodnicy wewnętrznej, czyli trasa
Sucharskiego, Nowa Kościuszki, Słowackiego do góry. Podkreślił, że w tej
chwili jest to podstawowy kierunek, żeby zapewnić płynność na tym odcinku.

Tomasz Sowiński – przewodniczący komisji

Powiedział, że następne pytanie wynika z informacji, które się ukazały w
prasie. Chodzi o największe centrum, które ma powstać na skrzyżowaniu ulic
Słowackiego i Grunwaldzkiej, Kościuszki. Podkreślił, że w tym węźle poruszanie
się samochodów w godzinach szczytu, to 4 km/h. Zapytał, jak zmieni się
infrastruktura drogowa w tym miejscu i kto z to zapłaci?

Krzysztof Rudziński – Dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych
... W przyszłym roku rozpoczyna się przebudowa tego skrzyżowania i inwestor
daje 16 mln zł.
Obserwuj wątek
    • chrobry_gdansk Odcinek ul. Nowej Kościuszki 11.01.07, 00:50
      Jako uzupełnienie warto przejrzeć dokumenty ze strony:
      www.gdansk.pl/article.php?category=606&article=2022&history=
      numer planu: 0616
      Odcinek ul. Nowej Kościuszki od ul. Kilińskiego do ul. Hallera

      Dostępna uchwała i mapa zagospodarowania.
      • smarc Re: Odcinek ul. Nowej Kościuszki 07.11.07, 17:00
        Czytając plany naszej Wadzy znowu mi skóra cierpnie! Poprzednio
        chciano zbudować ścieżkę rowerową przez wjazd do garażu. A teraz
        śmietnik będzie na skrtzyrzowaniu drogi w wyniku spec ustawy. Nowy
        plan, tak jak i stary nie obejmuje wjazdu na osiedle! Z poszerzenia
        jezdni w kształcie lejka wynika, że TIRy będą hamując wjeżdzać do
        garażu! Pragnę więc przypomnieć, że dla poprzedniego założenia ruchu
        okna miały być legalne i z tłumieniem hałasu 40dB! Tym co mają
        jeszcze wątpliwości, że ten teren został Decyzją GINB przyznany
        Wspólnocie polecam spytać się o to kazet'a ( czy j 24?)! To ważne bo
        z terenem miejskim miasto może zrobić co chce! Może z działki
        niezabudowanej wszystkich wysiedlić! Bo teraz jest jasny wpis
        Wydziału Geodezji w Kw. 60409: Ti - inne tereny komunikacyjne!
        Po nad to na skutek pomyłki UM Inpro nie skończyło faktycznie tej
        budowy podstawiając ASM! Inpro to bogata spółka: PS wzjął 1.714.387
        nagrody, ZL 1.640.134 , KS 1.550.477 zł. !.125.477 zostawili na
        kieszonkowe. A nam 6 rok żałują 100. 000 zł! Przypominam więc o art.
        270-273 kk i art.9 ust 3 UWL! Miło mi napisać o pismie WUAi OZ-I-735-
        10811-07/02-AG, że pismo o pomyłce zostało doręczone PINB w lutym br!
        Szkoda,że tam też nie podarowałem kratki wentylacyjnej!
    • turhotel Droga Zielona 20.01.07, 01:23
      Droga Zielona, czyli hipotetyczne połączenie wylotu tunelu pod Wisłą z
      obwodnicą, biegnące wzdłuż istniejących ulic Uczniowskiej i Czarny Dwór i dalej
      za granicą z Sopotem przez tunel pod Pachołkiem do Osowej, zawsze budziła
      kontrowersje. Mimo iż jej plany od wielu lat znane były mieszkańcom, jej
      przebieg wywoływał protesty - na Żabiance powołano nawet komitet
      protestacyjny. - Nie chcemy, aby przez nasze osiedla przebiegała sześciopasmowa
      autostrada - mówi pani Janina z ul. Pomorskiej. Plan zagospodarowania
      przestrzennego terenów pod przyszłą Drogę Zieloną mówi jednak wyraźnie - ma być
      zwykła miejska aleja, z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu. - Można ją porównać
      z ul. Pomorską lub Chłopską - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i
      Zieleni w Gdańsku. Przewidziano również ścieżki rowerowe i skrzyżowania z
      sygnalizacją i przejściami dla pieszych.

      Droga Zielona ma jednak wady - jest długa i wymaga budowy tunelu pod Pachołkiem
      w Oliwie, którego koszt będzie gigantyczny (szacuje się go na 800 mln - 1,2 mld
      zł). Miasto wpadło więc na pomysł, dzięki któremu wylot Trasy Sucharskiego w
      Letniewie będzie połączony z obwodnicą znacznie mniejszym kosztem już za cztery
      lata - kiedy Trasa będzie gotowa. - Chcemy zbudować drogę łączącą skrzyżowanie
      Marynarki Polskiej i przyszłej Trasy Sucharskiego [obecnie ul. Uczniowskiej -
      red.] z ul. Słowackiego - mówi Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska. Projekt i
      tak miał być częściowo zrealizowany, bowiem w przyszłym roku wraz z budową
      dolnego odcinka ul. Słowackiego miasto chce zbudować tzw. Nową Kościuszki -
      dwujezdniową ulicę, która jedynie od Grunwaldzkiej do wiaduktu nad torami
      będzie miała przebieg wspólny ze swoją istniejącą odpowiedniczką. Za wiaduktem
      skieruje się w lewo i pobiegnie dzisiejszą ul. Hynka do al. Rzeczypospolitej, a
      następnie dalej przez al. Hallera istniejącym pasem zieleni na teren ogródków
      działkowych. Potem skręt w lewo do ul. Uczniowskiej i w prawo do Marynarki
      Polskiej, gdzie połączy się z Trasą Sucharskiego.

      - Na razie rozważamy, jak droga będzie wyglądać - mówi Szpak. - Być może część
      trasy zostanie wykonana jako zwykła jednojezdniowa ulica, przynajmniej w
      pierwszym etapie. Chcielibyśmy, aby powstała do 2011 roku, a więc do czasu,
      kiedy gotowa będzie Trasa Sucharskiego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą.

      Czy to oznacza, że projekt Drogi Zielonej został całkowicie zarzucony. - W
      najbliższych latach częściowo zbudujemy tę trasę, przede wszystkim w okolicy
      hali widowiskowo-sportowej na granicy z Sopotem. Nowe rozwiązanie pozwoli
      dojechać kierowcom do obwodnicy bez czekania na tunel pod Pachołkiem - dodaje
      Szpak.

      miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,3863549.html
    • chr82 tylko jedna jezdnia 07.11.07, 12:21
      Przed Euro 2012 w Gdańsku ma powstać obwodnica. Dwujezdniowa arteria
      zapewni szybki dojazd na Baltic Arenę, lotnisko, do portu czy na
      autostradę A1. Ale jest problem: urbaniści planują na niej
      jednojezdniowe, wąskie gardło


      Pierwsza w historii Gdańska pełna obwodnica oparta będzie na kilku
      drogach: istniejącej obwodnicy Trójmiasta oraz projektowanej
      Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego z tunelem pod Martwą
      Wisłą i zamykającej te trzy arterie Trasie Słowackiego.

      Pieniądze na budowę obwodnicy południowej i Trasę Sucharskiego są
      już zagwarantowane w programach unijnych. Gdańscy urzędnicy liczą
      także, że rząd PO-PSL przychylnie spojrzy na Trasę Słowackiego i
      także ta arteria - dzięki funduszom unijnym - powstanie przed Euro
      2012.

      - Liczymy na powodzenie, bo ta droga zapewni dojazd z lotniska do
      stadionu Baltic Arena, a dodatkowo dzięki niej powstanie obwodnica
      zapewniająca połączenie z portem i autostradą - mówi Marcin Szpak,
      wiceprezydent Gdańska.

      Sytuacja jednak nie jest tak różowa. Biuro Rozwoju Gdańska,
      jednostka podległa magistratowi, przygotowało nową wersję Studium
      Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. Dla
      urbanistów to kluczowy dokument - na podstawie wytycznych studium
      tworzone są plany zagospodarowania przestrzennego. A one określają,
      co i gdzie można zbudować.

      Nowe studium przewiduje, że możemy zapomnieć o komfortowej
      obwodnicy, bo odcinek Trasy Słowackiego pomiędzy al. Rzeczpospolitej
      a Trasą Sucharskiego ma mieć tylko jedną jezdnię - czyli dwa,
      zamiast czterech pasów ruchu.

      - Nie będzie tam ruchu, który wymaga budowy dwóch jezdni - twierdzi
      Tadeusz Mendel, projektant gdańskiej sieci drogowej z Biura Rozwoju
      Gdańska.

      Kierowców jeżdżących na zakorkowanych na co dzień gdańskich ulicach
      takie stwierdzenie może zdziwić. Stanowisko BRG wyjaśnia jednak
      fakt, że pracownicy biura korzystają ze specjalnego modelu
      komputerowego, który oblicza obciążenie dróg w przyszłości, przy
      założeniu, że wszystkie planowane drogi w mieście są już zbudowane.
      To tzw. układ docelowy, na którym są drogi istniejące dzisiaj tylko
      na planszach planistów - np. Trasa Zielona z tunelem pod wzgórzem
      Pachołek, Droga Czerwona wzdłuż torów PKP czy Nowa Abrahama (z Zaspy
      do Ujeściska).

      - Zakładamy, że układ docelowy będzie gotowy w 2030 r. Ale w
      praktyce, jeśli powstanie w 2050 r., to i tak będzie dobrze - uważa
      Mendel.

      Nie wszyscy podzielają takie podejście do budowy dróg w Gdańsku.

      - Uważam, że Trasa Słowackiego powinna mieć dwie jezdnie na całym
      odcinku - mówi wiceprezydent Szpak. - Szykujemy specjalną
      ekspertyzę, która wykaże, jaki będzie ruch na tej trasie. Ale zdrowy
      rozsądek podpowiada, że jeśli ma to być obwodnica, to powinna mieć
      dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na całym odcinku.

      Jeśli radni przyjmą studium w proponowanej wersji, będzie to jednak
      niemożliwe. Wtedy ostatnią deską ratunku będzie tzw. specustawa
      drogowa. Ten akt prawny pozwala budować drogi na przekór miejskim
      planom zagospodarowania przestrzennego. Choć ustawa nie była
      pomyślana jako instrument sporu między urzędnikami jednej gminy, to
      może być do tego celu wykorzystana.

      - Będziemy starali się uelastycznić zapisy w studium, które ciągle
      jest w fazie konsultacji. Specustawa to ostateczność - zapowiada
      Szpak.

      - Nasze projekty to nie prawda objawiona, jesteśmy gotowi do
      dyskusji - zapewnia także Mendel z BRG.

      To nie pierwszy raz, kiedy miasto nie zgadza się z planami
      zaproponowanymi przez podlegające mu BRG. Tak było ostatnio w
      przypadku Trasy W-Z. Odcinek dochodzący do obwodnicy - zgodnie z
      planami BRG - miał być zwykłą dwujezdniową ulicą z kolizyjnymi
      skrzyżowaniami. Władze miasta zarzuciły te plany i postanowiły, że
      tak jak na pozostałych odcinkach "wuzetki", będzie to droga
      szybkiego ruchu, ze skrzyżowaniami bezkolizyjnymi.


      Michał Tusk, Mikołaj Chrzan Gazeta Wyborcza
    • chrobry_gdansk Plany przebudowy ulic Słowackiego i Kościuszki 21.08.08, 13:13
      Do końca 2010 r. powstanie ul. Nowa Słowackiego, która - zdaniem
      m.in. wielu architektów - będzie autostradą, przecinającą Wrzeszcz
      na pół. Poznaliśmy już szczegółowe plany budowy Nowej Słowackiego.
      - Analizowane były trzy warianty - mówi Jan Kosiedowski, dyrektor
      Biura Projektów Budownictwa Komunalnego Gdańsk, przygotowującego
      przebudowę Słowackiego.
      Wariant pierwszy mówił o wybudowaniu od Potokowej do Grunwaldzkiej
      dwóch dwujezdniowych dróg w pasie istniejącej ul. Słowackiego.
      - Ten plan nie był realny ponieważ wiązałby się z koniecznością
      wyburzenia zbyt wielu domów - mówi Kosiedowski.
      Wariant drugi mówił o poprowadzeniu jednego kierunku starą trasą, a
      drugiego po szlaku ul. Partyzantów.
      - Nie dawał on możliwości skutecznej osłony domów. Mieszkańcy
      znaleźliby się w "kotle" - twierdzi dyrektor.
      Zwyciężył wariant trzeci. Nowa Słowackiego w obu kierunkach będzie
      szła po śladzie ul. Partyzantów od ul. Srebrniki. Na trasę "starej"
      Słowackiego (będzie pełnić rolę ulicy osiedlowej) wróci za
      ul.Chrzanowskiego, przy dawnych koszarach, w okolicy byłego
      internatu "Wiarus". Mniej więcej w tym samym miejscu rozpoczynać się
      będzie estakada, która przetnie al. Grunwaldzką przy skrzyżowaniu z
      Galerią Bałtycką. Estakada powstanie jedna, na wysokości galerii
      będzie się "rozpoławiać". Obecnie istniejący wiadukt nad torami we
      Wrzeszczu zostanie, będą nim kursować samochody w kierunku al.
      Legionów. Obok powstanie drugi wiadukt. - Powstanie dwujezdniowej
      Nowej Słowackiego zwiększy ruch. Gdybyśmy nie planowali estakady
      przy Gwunwaldzkiej, narazilibyśmy się na gigantyczne korki -
      agrumentuje Kosiedowski.
      Za galerią Nowa Słowackiego przechodzi w Nową Kościuszki, także
      dwujezdniową. Za torami Nowa Kościuszki zostanie poprowadzona śladem
      ul. Hynka i tak dotrze do Rzeczpospolitej.
      Pomiędzy Potokową i Rzeczpospolitej powstaną skrzyżowania - przy ul.
      Srebrniki, Chrzanowskiego, Grunwaldzkiej oraz skrzyżowanie Nowa
      Kościuszki/ "stara" Hynka. Przy Obywatelskiej i Kilińskiego zostaną
      prawoskręty. Na wysokości Reymonta, Obywatelskiej i Kilińskiego
      powstaną tunele dla pieszych.
      Postawienie ekranów dźwiękoszczelnych będzie konieczne od ul.
      Obywatelskiej ido Srebrników oraz od Kilińskiego w kierunku torów. -
      W budynkach w rejonie ul. Staszica, będą wymienione okna - dodaje
      Kosiedowski.
      Odcinek pomiędzy Chrzanowskiego i Rzeczpospolitej powinien być
      gotowy do końca 2010 r. Optymistyczne plany mówią, iż przed Euro
      2012 Nową Kościuszki będzie można dotrzeć dalej do przebudowanej al.
      Hallera, a potem - fragmentem Drogi Zielonej - do Baltic Areny.

      Paweł Rydzyński, Dziennik Bałtycki
      Czwartek, 21 sierpnia 2008r.
      gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/888368.html
    • turhotel Nowa droga coraz dalej 23.08.10, 10:12
      Wyglada na to że budowa czteropasmowki przy naszym osiedlu dosyc
      mocno odwlekła sie w czasie. Brakuje kasy na odcinek od ETC do
      Hallera.

      www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Trasa-Slowackiego-zobacz-juz-dzis-jak-pojedziesz-za-cztery-lata-n41182.html

      Poważny problem tuż po realizacji czterech zadań drogowych przez
      GIKE 2012 będzie generować brak łącznika drogowego między Trasą
      Słowackiego , a ul. Hallera w Gdańsku. Przez to kierowcy pojadą w
      kierunku PGE Areny Gdańsk wąskim gardłem - jednopasmową ul.
      Kościuszki . Na rozwiązanie tego utrudnienia będzie trzeba poczekać,
      bowiem inwestycja - realizacja dalszego ciągu ul. Nowej Kościuszki -
      nie znajduje się w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska -
      nie ma zagwarantowanego finansowania.
      • smarc19 Re: Maciuś I i komin zgodny z PN 24.08.10, 16:43
        Po przedstawieniu mojej propozycji budowy pierwszego komina dla
        mojej kuchni ,zgodnego z PN-83/B-03430 Profesorom kilku poltechnik
        w Polsce blady strach padł na architektów. Kto by pomyślał co kryje
        w sobie równanie kwadratowe na Hk? Ale autorska korekta
        podręcznika"wentylacja grawitacyjna" jest jasna, bo przygotowana dla
        absolwenta podstawówki. No i mam pewność, że dla tego zniknął z
        planu cały odcinek od ETC do Hallera! Trudno mi się z tym pogodzić,
        bo zmienia to plan zagospodarowania przestrzennego Gdańska, ale i
        tak będzie to najwyższy punkt widowiskowy w okolicy: Hk=31.75 m nie
        podlega żadnej dyskusji! Tu nie chodzi o problem taki jak z krzyżem,
        tylko fakt, że na architekturze nikt nie chodził do podstawówki na
        matematykę i stąd wyrosła wiara w kominiarza jako najwyższy urząd w
        Polsce. Ponieważ dotąd Dyrektor ds jakości i Krajowy Rzeczoznawca
        budowlany Inpro głosił tezę o "wojnie na górze", wywodząc wadzę od
        Bogów z Olimpu i ludziach na dole poddanych ich woli, to teraz nad
        najwyższą wadzą - kominiarzem może być tylko ten co malował kominy w
        EC. Tym ministrom i premierowi mój komin nie zagrozi, tamte są o
        wiele wyższe- wiec nie była to walka polityczna na symbole. Chyba,że
        uznać dowody na kwasice mózgów za działania polityczne! Ale i tak
        winię za to KKP i ministra budownictwa. Ale jak widzicie po mojej
        akcji w ramach Festiwalu Nauki 2010 z obliczeniem Hk spełniającego
        PN, decydenci z Wydziału Architektury i tak obawiają się powstania
        takiej budowli i w najbliższym czasie u nas drogo nie będzie. Nawet
        jak Wojewoda poprze mój pomysł, to trasa na stadion ma omijać
        osiedle Chrobry - chlubę architektury XXw szerokim łukiem. No i aby
        z pęknięciami ścian mogli zapoznać się turyści, trzeba będzie dać
        ogłoszenie do prasy.Polecam nowe pęknięcia w 3 bramie!Ale to na nic
        jak dam ogłoszenie przez Internet, to napewno przyjadą! Bo tam od
        10 lat budowy kominów zakazano, a tu zobaczą nasze cudo!
    • chrobry_gdansk Re: nowa droga coraz bliżej 19.09.15, 12:25
      Nowa droga chyba coraz dalej. Okazuje się, że na ten cel nie zarezerwowano żadnych pieniędzy i budowy nie planuje się w najbliższych kilkunastu latach.

      www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dlaczego-nie-dokonczymy-budowy-Trasy-Slowackiego-n94355.html?expand=10896226&hl=10896226#op10896226
    • chr82 Re: nowa droga coraz bliżej 20.09.15, 16:08
      To oznacza kilkanaście najbliższych lat z bajzlem i śmietnikiem za naszym płotem i rozlewisko - lodowiskiem na tyłach Gildii. A chwasty i chaszcze przed wjazdem do garażowca?! Czy administracja Bastion oraz dwie osoby w zarządzie osiedla nie widzą tego?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka