Dodaj do ulubionych

problem z netem upc

15.10.10, 23:04
wczoraj zostal zamontowany u mnie internet bezprzewodowy z UPC . za pomoca routera zostaly podlaczone 2 laptopy. no i w laptopie mojego wspollokatora wszystko ladnie chodzi itd a w moim niestety net sie bardzo tnie i zawiesza i to nawet gdy wspollokator nie korzysta ze swojego. dodam jeszcze ze jest to 5 mbit/s a router byl konfigurowany na wspolokatora lapku. moje pytanie brzmi dlaczego u niego net smiga a u mnie zamula i co moge z tym zdzialac?
Obserwuj wątek
    • Gość: yyy Re: problem z netem upc IP: 195.26.74.* 19.10.10, 00:05
      mam dokładnie ten sam problem, i też montaż 15.10.
      teraz korzystam z innego dostawcy, który na szczęście jeszcze nie odłączony, bo UPC strasznie rwie połączenie. Lap w pobliży modemu odbiera silny sygnał i działa. W moim pokoju siła sygnału jest słaba i rwie.
      Jeśłi to wina lapa to co sprawdzić? Podbijam wątek.
        • Gość: yyyy Re: problem z netem upc IP: *.111.178.140.static.crowley.pl 19.10.10, 09:15
          i jeszcze zżarło mi posta.. heh
          czyli mam podłączyć router do modemu i w ten sposób będę mieć Internet? Teraz jest tak, że kabelek jest wsadzony w modem, a z modemu bezprzewodowy Internet. Ale to w ogóle tak można?
          jako przysłowiowa baba nie znam się na tym, dlatego dzwoniłam do UPC i prosiłam o wyjaśnienie, pomoc, a usłysałam tylko aroganckie, że mam zły sprzęt i groźbę - że jak przyślą serwis to zapłącę za to kasę. Chętnie bym zapłąciła, o ile byłaby gwarancja poprawienia jakości sygnału, ale takiej pewności nie ma, bo UPC podłącza modem i nie interesuje ich nic więcej.
          • smutas Re: problem z netem upc 19.10.10, 17:46
            A jaki masz modem, podaj model.
            Nie wiem czy UPS bylo aroganckie czy nie. Ale o jakim straszeniu mowisz? To, ze MOGA policzyc sobie za naprawe, ktora nie jest w zakresie swiadczonej przez nich uslugi, jest chyba zrozumiale. Osobiscie nie znam zadnego ISP wspierajacego nieodplatnie polaczenia WiFi w domu abonenta. Czynnikow jest zbyt wiele by mozna powiedziec np.; zasieg modem(gateway) do laptopa musi byc conajmniej 50m. Czynniki takie jak rodzaj scian, ilosc innych sieci bezprzewodowych w najblizszym sasiedztwie, ilosc przewodow elektrycznych.... to wszystko ma znaczacy wplyw na lacznosc bezprzewodowa.
            Najlepszym rozwiazaniem jest uruchomienie routera / modemu w centralnym miescu domu by sygnal mial odpowiednia sile we wszystkich mozliwych miejscach gdzie chcez korzystac z sieci. Odlacz modem od kabla i uruchom go w takim miejscu( nie musisz na czas tesow martwic sie o kabel). Sprawdzaj na laptopie jaki masz poziom sygnalu. Wybiez miejsce gdzie modem spelnia swoje zadanie najlepiej. Teraz mozesz zadzwonic do UPC by podlaczyli modem w wybranym przez ciebie miejscu.
            Powiedz jak dziala ci internet jesli jestes ze swoim lapkiem tuz przy modemie? Czy tez masz problemy?

            Nie wiem czy mozesz "kupic" porzadny router z mozliwoscia zwrotu (u mnie mam 30 days money back guaranteed ). Jesli spelni swoje zadanie to go zatrzymaj. W modemie z UPC musisz tylko wylaczyc funkcje "wireless / router" albo zamienic go na zwykly modem.

            Oczywiscie istnieje mozliwosc, ze to laptop nie dziala najlepiej. Moze masz mozliwosc sprawdzenia go u znajomych - podlaczenia sie do ich sieci i sprawdzenie stabilnosci polaczenia?
            cheers
            • Gość: yyy UPC - serwisanci wiedza, ale BOK nie informuje IP: *.chello.pl 24.10.10, 18:43
              smutas - ja nie wymagam od UPC naprawy, ja chciałam, żeby działała mi usługa, którą obiecano i tyle. Jeśli mówią, że będzie bezprzewodowy Internet, to czemu mam kupowac routera? Mogłabym go kupic, gdyby od razu mi o tym powiedziano, a nie straszono opłata za przyjazd serwisanta i stwierdzano od razu, że to wina kompa.
              A sprawdzanie sygnału Netu, łażenie z lapem - ok, łaziłam, sygnał jest najlepszy wiesz gdzie? metr od modemu. I mieszkanie nie ma 50-ciu metrów! Ma 39 kurde metrów, nie ma tu pancernych ścian.
              Zmieniłm kanał włażąc do routera, żeby nie był taki, którego najczęściej się używa. Nic to nie dało. I wiem już czemu, bo po 5-tym telefonie serwis przybył i gość od razu wiedział. Wiedział! To o czym nie raczyła poinformowac Obsługa Klienta. Spojrzał i powiedział, że antena w modemie ma 3 coś tam (nie pamiętam jednostki, Herze czy coś) i że jak są trzy ściany i lodówka - no sorry, przepraszam kochane UPC, że w kuchni, wcale nie przy kompie, ani na drodze modemu - patrząc po linii prostej, mam lodówkę... to sygnał będzie zakłócany i tyle. Poradził zakupc anteny o większej sile, np. 12 czegoś tam. Przy czym w sklepie uczynny pan stwierdził, że można podłączyć routera zamiast antenki i jeszcze nie wiem co wybiorę, czy może całkiem zrezygnuję z tego pakietu, bo prawda jest taka, że telefon, który jest od - no nie wiem, ale na pewno od roku ma fatalną jakoś, jak na centrali.
              Acha, rozbawiło mnie to, że to moja wina, że np. na kompie gdzie jest windows98 (tak, tak i działa jeszcze) nie mogę miec netu z UPC, chcoiaz mam z innej firmy. i na pytanie, a co by było, gdybyśmy zamówili net, a okazało się, że nie możemy korzystać, bo mamy tylko tego stacjonarnego trupka padła odpowiedź, ależ wymagania techniczne można sobie sprawdzić w .. necie. no ale kurcze, zamawiamy dopiero neta hihi. Dobra, tu się tam zgadzam, wina klienta, powienien wiedzieć, ale reszta to jakieś naprawdę nieporozumienie i brak informacji, i tylko nerwy przez cały tydzień dlaczego nie działa, skoro miało działać...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka