18.05.06, 08:40
Post został usunięty przez adminów lub założyciela forum .
Obserwuj wątek
    • kasiabus Re: Koszty wysyłki 18.05.06, 09:56
      Może po prostu ustal wyższe, uśrednione kwoty na przesyłkę? Przecież w
      rzeczywistości i tak kosztuje Cię to wiecej, niż z cennika pocztowego (bo
      dochodzi koszt opakowania, dowozu na pocztę itp.).
      Drugie rozwiązanie, to pobieranie opłaty w zależności od ciężaru całej paczki -
      im cięższa paczka, tym wyższa opłata za przesyłkę. W moim sklepie tak jest.
      Dość uciążliwe na początku, bo trzeba zważyć każdy produkt i wprowadzić to
      wszystko do sklepu (jeśli ma taką funkcjonalność oczywiście).

      Przy okazji mam pytanie - jak rozwiązujecie sprawę księgowania kosztów wysyłki?
      Bierzecie od dostawcy fakturę zbiorczą, raz w miesiącu?
      Czy może za każdym razem?
      A może nie bierzecie faktur, tylko księgujecie na podstawie potwierdzeń nadania?

      Pozdrawiam
      • redchili Re: Koszty wysyłki 19.05.06, 11:54
        kasiabus napisała:
        > Przy okazji mam pytanie - jak rozwiązujecie sprawę księgowania kosztów wysyłki?
        > Bierzecie od dostawcy fakturę zbiorczą, raz w miesiącu?
        > Czy może za każdym razem?
        > A może nie bierzecie faktur, tylko księgujecie na podstawie potwierdzeń nadania
        > ?

        Poczta wystawia fakturę za każdym razem, zazwyczaj jednak nie są to pojedyncze
        przesyłki, lecz co najmniej kilka (wysyłka raz dziennie), tak, ze faktur nie
        powinno być miesięcznie więcej niż 20-30 ;)
        • kasiabus Re: Koszty wysyłki 15.09.06, 14:40
          redchili napisał:
          > Poczta wystawia fakturę za każdym razem, zazwyczaj jednak nie są to pojedyncze
          > przesyłki, lecz co najmniej kilka (wysyłka raz dziennie), tak, ze faktur nie
          > powinno być miesięcznie więcej niż 20-30 ;)

          Ja wysyłam różne ilości paczek - zdarza się, że jest ich 5, ale zdarza się też,
          że tylko jedna...
          Dlatego sprawę faktur rozwiązałam inaczej :)

          Za każdym razem biorę tylko pokwitowanie na zapłaconą kwotę, a raz w miesiącu
          (najczęściej ostatniego dnia miesiąca) zanoszę wszystkie uzbierane pokwitowania
          i wtedy wystawiają mi fakturę na łączną kwotę. Polecam to rozwiązanie - ileż
          mniej papierów! Trzeba tylko uważać, żeby po drodze nie pogubić gdzieś tych
          pokwitowań :)
          Oczywiście to działa pod warunkiem, że wysyła się zawsze w tym samym urzędzie
          pocztowym. Jeśli zdarzy mi się czasem wysłać przesyłki z innego urzędu, to
          oczywiście biorę fakturę od razu.

          Pozdrawiam
          Kasia
          • ada1 Re: Koszty wysyłki 18.09.06, 10:38
            Moja firma będzie rozwozić przesyłki własnym transportem, jak wtedy rozwiązać
            sprawę kosztów dostawy? czy na fakturze dla klienta mam wpisać obok wartości
            kupionych produktów również koszt transportu? czy zrobić to na oddzielnym
            rachunku? a może wcale?
            • kasiabus Re: Koszty wysyłki 18.09.06, 19:20
              Moim zdaniem, koszt transportu należy ująć na tym samym rachunku/fakturze, na
              którym są wypisane zakupione towary. Przecież klient wpłaca całą sumę - razem z
              opłatą za transport.
              Ale nie jestem ekspertem, więc może wypowie się ktoś, kto się na tym zna...?
              Pozdrawiam
              Kasia
              • mamkube Re: Koszty wysyłki 21.09.06, 20:41
                właśnie też mi sie tak wydaje, ale rozmumiem ze ja mogę sobie potem w rzucać w
                koszty transport czy nie jeżeli pokrywa go kupujący.....(ale nie jest on
                wyodrębniony)
                • kasiabus Re: Koszty wysyłki 21.09.06, 21:20
                  No tak - ja wrzucam w koszty cenę transportu, czyli wszystkie faktury z poczty
                  oraz z firmy kurierskiej. Nie wrzucam w koszty swojego transportu (mam taki na
                  terenie swojego miasta).
                  A na rachunku dla klienta wstawiam odrębną pozycję p.t. "koszt przesyłki".

                  Pozdrawiam
                  Kasia
                  • mamkube Re: Koszty wysyłki 22.09.06, 11:59
                    no tak myslałam:) Ale czmu piszesz osobno koszty transportu?? Tak tzreba,
                    wydawało mi sie że gdzieś czytałam zeby tego nie wyodrebniać tylko taką kwotę
                    jaką dostanę na konto dac rachunek i tyle....ale nie dam sobie za to głowy
                    obciac...
                    • kasiabus Re: Koszty wysyłki 22.09.06, 13:33
                      No zaraz - ale przecież na rachunku powinnaś WYMIENIĆ wszystkie pozycje, jakie
                      klient kupił u Ciebie. Żeby można było jednoznacznie stwierdzić, co sprzedałaś.
                      No i przyda się klientowi w razie zwrotu czy reklamacji...

                      Więc koszt przesyłki - jeśli doliczasz za niego odrębną opłatę - też trzeba
                      wymienić.

                      No chyba, że nie pobierasz odrębnej opłaty, tylko masz ją wkalkulowaną w cenę
                      towarów. Wtedy oczywiście nie ma odrębnej pozycji na rachunku.

                      Tak mi się wydaje :o)
                      Zresztą - wielokrotnie byłam klientką różnych sklepów internetowych i wszędzie
                      wygląda to tak samo.
                  • baszalotta Re: Koszty wysyłki 09.10.06, 17:17
                    kasiabus napisała:

                    > No tak - ja wrzucam w koszty cenę transportu, czyli wszystkie faktury z
                    poczty
                    > oraz z firmy kurierskiej.
                    > A na rachunku dla klienta wstawiam odrębną pozycję p.t. "koszt przesyłki".
                    >
                    >

                    O to mi chodziło: jeśli wrzucasz w koszty fakturę z poczty, a za przesyłki
                    płaci przecież klient, to wychodzi na jakieś podwójne opodatkowanie- bo czy
                    wolno odliczać koszty pocztowe, jeśli to nie my je pokrywamy, ale klient? Albo
                    może ja czegoś nie zrozumiałam...?
                    • kasiabus Re: Koszty wysyłki 09.10.06, 17:57
                      baszalotta napisała:
                      > jeśli wrzucasz w koszty fakturę z poczty, a za przesyłki
                      > płaci przecież klient, to wychodzi na jakieś podwójne opodatkowanie- bo czy
                      > wolno odliczać koszty pocztowe, jeśli to nie my je pokrywamy, ale klient?
                      > Albo może ja czegoś nie zrozumiałam...?


                      Ja rozumuję tak:
                      Jeśli pobieram od klienta opłatę za dostawę, to ja mu tę usługę sprzedaję. Więc
                      muszę ją umieścić na rachunku (fakturze, paragonie) wystawianym klientowi.

                      Potem - wysyłając przesyłkę - kupuję od poczty (firmy kurierskiej) usługę
                      dostarczenia paczki do klienta. Dostaję na to fakturę, którą muszę gdzieś
                      wprowadzić do KPiR. Wybieram rubrykę "pozostałe wydatki".

                      Naprawdę nie wiem, jak inaczej miałabym to rozwiązać.
                      Ja tu nie widzę żadnego podwójnego opodatkowania.
                      Ale może wesprze mnie ktoś znający się na księgowości...?
                      • mamkube Re: Koszty wysyłki 20.10.06, 12:57
                        A ja uważam że wliczasz sobie w pozostałe wydatki bo dostajesz tą kasę od
                        klienta i jest to jakby twój przychód, a ty przecież go nie masz tylko oodajesz
                        go poczcie wiec dlatego wrzucam w koszty pomniejszajac sobie w ten sposób
                        przychód. Tak to rozumiem.

                        A odnośnie umowy z Poczta Polska, to ja byłam i pytałam. Płaci sie jakas kwote
                        miesiecznie i w ramach tej kwoty wysyłamy paczki, a jak przekroczymu to
                        dopłacamy na koneic miesiaca, i wystawiają na koniec fakture. Wydaje mi sie że
                        lepiej samemu sobie wysyłać, i u nas pani kaze raz na 7 dni wystawiac fakture,
                        wiec w sumie jest ich 4-5 w zależnosci od wysyłek...
    • redchili Re: Koszty wysyłki 19.05.06, 11:51
      W każdym sklepie powinna byc możliwa gradacja kosztów wysyłki w zależności
      właśnie od np. wagi. Jeżeli możesz wprowadzić wagę każdego produktu (np.
      producent podaje lub ważysz sama), nie powinno być problemu z sumowaniem łącznej
      wagi zamówienia i obliczaniem kosztów wysyłki.

      Jeżeli nie masz możliwości sprawdzania wagi produktów to może np. udałoby się
      skorelować cenę towaru z jego wagą, oczywiście w przybliżeniu? Czyli wówczas,
      powiedzmy, od 0 do 100 zł koszt wysyłki jest 5,50 (zwykła), od 100 do 200 zł
      koszt wysyłki jest 7,00 zł itd.
            • samantasung Re: Koszty wysyłki 08.12.06, 04:31
              Rozumiem, że w myśl prawa muszę doliczyć do kosztów wysyłki 22% Vat, nurtuje
              mnie jednak pewien problem. Skoro koszt wysłania paczki za pośrednictwem Poczty
              to 5,5 to właśnie tyle powinien zapłacić mi kupujący. Co więc mam zrobić z tym
              Vatem? Doliczyć go do tych 5,5 i tą zawyżoną kwotę kazać zapłacić kupującemu?
              Czy potem ten Vat mogę skorygować? A jeśli tak, to w ramach uczciwości i
              matematyki powinam go zwrócić kupującemu. Czy ktoś może mi pomóc wyjść ze ślepej
              uliczki, w którą zabrnęłam próbując zrozumieć tą kwestię?
              • redchili Re: Koszty wysyłki 08.12.06, 10:25
                To nie tak

                Płacisz 22% od kosztu wysyłki (albo 7% albo 0%, w zależności jaki towar
                wysyłasz), bo tak naprawdę to wysyłka pocztowa jest zwolniona z VAT. Czyli

                koszt wysyłki 5,5 zł
                klient płaci Tobie 5,5 zł
                Ty na koniec miesiąca te 5,5 zł wliczasz do obrotu opodatkowanego VAT i od
                całości odprowadzasz 22% VAT czyli od 5,5 zł odprowadzasz 1,21 zł VAT

                Po prostu - tak naprawdę sprzedajesz sam towar z narzutem, którym są koszta
                wysyłki, bo Ty tej usługi (wysyłki) nie wykonujesz. I płacisz VAT od ceny towaru
                z narzutem, a nie od kosztów wysyłki. Na fakturze wyszczególniasz pozycję
                "narzut" z ewentualnym objaśnieniem w nawiasie "(koszty wysyłki)". W koszty
                wysyłki oczywiście mozesz też wliczyć powiedzmy koszt papieru, pakowania etc.

                Natomiast

                Od VAT, który masz do odprowadzenia, odliczasz VAT, który zapłaciłaś przy swoich
                zakupach związanych z działalnością - towar i usługi. Ten VAT jest
                wyszczególniony na fakturach, które otrzymujesz. Tylko, że

                usługi Poczty Polskiej są ZWOLNIONE z VAT czyli ty musisz zapłacić VAT, zaś nie
                możesz sobie odliczyć, bo go nie ma. I tu jest ta zagwozdka, o którą niedawno
                był raban. Że trzeba płacić VAT od kosztów wysyłki.
                • samantasung Re: Koszty wysyłki 08.12.06, 12:19
                  No dobrze, a jeśli klient poprosi o fa vat to jak ja mam mu ją prawidłowo
                  wystawić? Mam wykazać że koszty przesyłki 5,5 + Vat 22% i taką zawyżoną fa mu
                  wysłać a wziąść pieniądzę za koszty bez vat? Tego nie rozumiem
                  • redchili Re: Koszty wysyłki 10.12.06, 02:01
                    koszt wysyłki to jest, załóżmy, te przykładowe 5,5 zł

                    na fakturze VAT (i w rzeczywistości) jest to brutto czyli z wliczonym podatkiem VAT

                    czyli w 5,5 zł jest 4,50 kosztu netto i 1 zł VAT. I tak też wyliczasz klientowi
                    na fakturze - tak dobierasz koszt netto (a w zasadzie powinien za Ciebie to
                    zrobić program, w którym wystawiasz fakturę), żeby brutto (czyli z doliczonym
                    VATem) wyszło 5,5 zł Czyli koszt wysyłki to 4,5 + 22% VAT

                    Owszem, zazwyczaj na tym tracisz. Bo np. masz mniej do wliczenia w koszta (nie
                    5, zł tylko 4,5). Ale taki już jest urok VATu.

                    dla uzupełnienia gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,3105541.html -
                    tylko nie za bardzo przejmować się komentarzami ;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka