Dodaj do ulubionych

Kamera cyfrowa w formacie NTSC

11.01.06, 08:49
WItam,
Mam okazję kupić w dobrej cenie kamerę w formacie NTSC.
Do obróbki będę używał komputera.
Nie mam możliwości przetestowania jak się zachowuje na posiadanym przeze mni
sprzęcie.
Kamera będzie cyfrowa z twardym dyskiem JVC zapisująca w formacie dvd.
Czy po podłączeniu jej do w miarę nowego TV będą jakieś problemy?
Jak wygląda obróbka formatu NTSC za pomocą PC. Czy konieczna jest jakas
konwersja do formatu lepiej przyswajalnego przez TV lub odtwarzacz DVD?

Jestem zielony więc proszę o pomoc.
Obserwuj wątek
    • Gość: a Re: Kamera cyfrowa w formacie NTSC IP: 195.136.112.* 11.01.06, 11:29
      jeden telewizor "dogada się" z kamerą ntsc, a inny nie. zależy, czy
      jest "multisystem". do komputera oczywiście wciągniesz materiał ntsc, ale
      będziesz go musiał przekonwertować do PAL-u. Efekt? Trochę mniej ostry obraz,
      minimalne (niemal niezauważźalne) zacięcia obrazu, poszarzała czerń. Takie
      są "uroki" NTSC. Ja bym wolał dopłacić do wersji PAL.
      • dc1977 Re: Kamera cyfrowa w formacie NTSC 11.01.06, 15:04
        no ale po co w takim razie konwertować do pal?
        czy wciągniętego filmu do kompa nie mogę po prostu przerobić na jakiś
        uniwersalny format DVD bez straty jakości i wypalić płytki?
        kamera którą chcę kupić ma wbudowany twardy dysk i film nie jest nagrywany w
        formacie DV - wydaje mi się że to format DVD więc tymbardziej zapytuję czy to
        ma znaczenie. zakładam że mój telewizor daje sobie z tym radę to Panasonic
        32PM11

pytanie dodatkowe:
        jakie są wasze opinie w sprawie kamery JVC Evario HDD GZ - MG 20?
        • Gość: Kornik Re: Kamera cyfrowa w formacie NTSC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.01.06, 15:19
          > czy wciągniętego filmu do kompa nie mogę po prostu przerobić na jakiś
          > uniwersalny format DVD bez straty jakości i wypalić płytki?