Dodaj do ulubionych

Rodzinnie prezentowo

17.06.21, 21:08
Czy nakładanie waszym dorastającym dzieciom limity w temacie prezentowym? Chodzi mi o sytuacje kiedy babcia pyta „co chcialabys dostac wnusiu” wnusia grzecznie babci podaje babcia idzie do sklepu i okazuje sie ze to taki maly prezencik za 1000-2000 bo wnusia podala rozne opcje. Czy tłumaczycie dzieciom ze nie wypada naciągać babci emerytki z okazji urodzin czy raczej uwazacie ze jak babcia frajerka to zysk dziecka?
Obserwuj wątek
        • bi_scotti Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 21:59
          I 18latek, almost graduate nie zna sytuacji finansowej babci? C'mon, duzy czlowiek powinien wiedziec i sam byc sensible w swoich oczekiwaniach. Ciotce multi-milionerce mozna podrzucic pomysl na prezent za ten jeden czy dwa tysiace, babcie emerytke prosi sie adekwatnie o cos, na co ja stac a gdy brak pomyslu to o wspolne wyjscie na lody i czula pogawedke. W pewnym wieku wypada byc ... hmmm ... mature smile Life.
        • hanusinamama Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 22:23
          Ale to chyba zależy od zamoznosci dziadków. Od moich tesciów moje dzieci na 18 czy koniec studiów zapewne dostaną sporo bo te dziadków stać. Tyle ze tesciowa z tych "masz kase kup sobie co chcesz wnusiu". Ale jakby pytała to pewnie poda sama limit górny
          • ichi51e Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 22:30
            Zamożność dziadkow rowniez zmienia sie z wiekiem - mozna miec kase zabezpieczona ale w momencie w ktorym przechodzisz na emeryture kasy naturalnie robi sie mniej… no i wnuków przewaznie sporo -ilu calkiem nawet zamożny emeryt moze dac 10k zanim poczuje dyskomfort.
            • hanusinamama Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 23:25
              MOi tesciowie są na emeryturze. Nie pozwoliłabym wyłudzać drogich prezentów od dziakdów których na to nie stać. Nawet teraz ja podaje tesciowej pomysł na prezent dla córek w kwocie, która uwazam ze jest odpowiednia...a tesciowa kupuje to plus dokłada kilka stówek (bo ona uwaza ze mało podałam). Moi tesciowie mają wnuków 3, wiecej raczej nie będzie. Znając moją tesciową ma odłożoną kase na 18, koniec studiów czy inne takie dla kazdej.
    • alpepe Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 21:24
      Moja córka dostała na 18. od jednej babci 10.000 PLN, żadnych tam prezentów, druga babcia, cóż, jest dziwna i dała okrągłe zero.
      Dlatego brak mi wyczucia, ale ja bym córki nie pouczała, tym bardziej, że moja mama by pewnie podała limit, a nie, że sky is the limit.
    • mamawojtuska79 Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 21:27
      Mój młodszy syn na pytanie co chciałby dostać na urodziny lub pod choinkę mówi że ma już wszystko big_grin ewentualnie podaje jakąś książkę, którą chciałby przeczytać. Jakieś dwa lata temu moja siostra zadała mu to pytanie przed świętami i moje dziecko podało jej namiary na wypasiony zestaw lego a nawet wysłało link do allegro, zestaw za kilka stówek. Wytłumaczyłam mu że to niestosowne a siostrze przy okazji wytłumaczyłam żeby lepiej takie zapytania konsultowała ze mną a nie przez media społecznościowe z synem. Syn jest maniakiem wszystkiego co nie traci na wartości z wiekiem, lego jak najbardziej spełnia te warunki.
    • mama-ola Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 21:33
      Nie doszło u nas nigdy do takiej sytuacji, żeby dzieci naciągały czy wymuszały na dziadkach. Bywało, że babcia dawała dzieciom za dużo pieniędzy, ale to była jej decyzja, one się nie prosiły.
    • shmu Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 21:50
      Ograniczamy. Co prawda mały nie wie jeszcze czego chce i cieszy go wszystko, ale jak rodzice i chrzestna pyta to prosimy o coś skromnego (lub proponujemy, że się dołożymy).
    • escott Re: Rodzinnie prezentowo 17.06.21, 23:39
      Chciałabym, żebym córka nie wpadała na takie pomysły, ale gdyby wpadła, to bym ochrzaniła i stanowczo powstrzymała próby wyłudzania takich drogich prezentów. No chyba, że mowa o naprawdę super majętnej babci, dla której 2 tysie to waciki.
    • madame_edith Re: Rodzinnie prezentowo 18.06.21, 06:37
      Moje dzieci są świadome stanu majątkowego swoich babć i takich prezentów by nigdy nie wskazały. Jak były mniejsze to jak najbardziej ingerowałam w takie fanaberie, teraz już mają sami wyczucie.
    • lotka_5 Re: Rodzinnie prezentowo 18.06.21, 07:19
      To zależy od wieku dziecka.
      Mniejsze dziecko nie orientujące się jeszcze w wartości pieniądza i wartości prezentów- zawsze miało robioną selekcję pomysłów na prezent, tak aby wartość była maksymalnie do 200-300 zł.
      Jak już było starsze i kumalo co ile kosztuje i to, że możliwości babci/cioci/wujka są ograniczone nigdy nawet nie sugerowało prezentów za takie kwoty jak piszesz.
    • gryzelda71 Re: Rodzinnie prezentowo 18.06.21, 07:30
      Nigdy nie pytano dzieci co chcą dostać w prezencie, bo ten prezent miał być niespodzianką. Ew pytano nas. Starsze dzieci od dziadków od dawna dostają kasę co wg ematki nie jest prezentem i luz.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka