03.05.07, 19:14
Dziewczyny (i chlopaki, ale tych tu jak na lekarstwo) 'stare' i 'nowe'!!
Proponuje taki watek: podzielmy sie sprawdzonymi przepisami dla zaganianych
mam (koniecznie szybkie i bardzo proste), z produktow TUTAJ dostepnych (moga
byc tez te z polskich sklepow, ale przywiezione z Polski sie nie licza ;-)
chodzi o to, zeby kazda z nas mogla dana potrawe sobie przygotowac).
Ja zaczne od ciast, bo te przysporzyly mi tu pewnych klopotow, a do tego z
produktami czasem troche krucho.
Podzielcie sie przepisami, ktore sa latwe i zawsze wychodza, nie, zebym
chciala forum na "kurnik" dla kur domowych przeksztalcic, ale przeciez i te,
ktore pracuja tez lubia czasami popichcic, no nie?
Hania
--
Tomek
moje chlopaki
Obserwuj wątek
    • tomsmom Jablecznik bez miksera 03.05.07, 19:24
      Oto jeden z moich ulubionych jablecznikow, szybki i zawsze wychodzi!!

      CIASTO:
      2 szklanki maki (plain flour) (uzywam kubka z duraleksu lub sredniej wielkosci
      kubka po prostu)
      1/2 szklanki cukru
      2 pelne lyzeczki proszku do pieczenia (baking powder)
      -- wszystko to razem dokladnie wymieszac --
      2 cale jajka
      3 zoltka
      1/2 kostki masla niesolonego (ja uzywam Avonmore, ale z margaryna tez na pewno
      bedzie OK)
      srednia butelka smietanki (tez uzywam Avonmore)
      odrobina mleka

      JABLKA:
      ok 1 kg jablek (koniecznie cooking apples bo zwykle sa zbyt delikatne)
      cynamon i cukier do smaku (wsypuje po kilka lyzek to zalezy od upodobania)
      odrobina soku z cytryny (tez do smaku, niekoniecznie)

      Najpierw proponuje wlozyc maslo do rondelka, rozpuscic i odstawic do
      ostygniecia. Wylozyc prostokatna blache folia aluminiowa. Jablka obrac i
      zetrzec na tarce z duzymi oczkami, doprawic cynamonem i cukrem. Skladniki do
      ciasta dokladnie wymieszac lyzka, na koniec pomalu wlewac maslo ciagle
      mieszajac. Konsystencja ciasta musi byc jak gesta smietana. Wylozyc 3/4 ciasta
      na blache i rowno rozprowadzic. Na wierzch lyzka nakladac rownomiernie jablka,
      potem je wygladzic. Do pozostalej czesci ciasta dodac troche mleka, tak, aby
      byla konsystencji rzadkiej smietany i rowno nalozyc na wierzch. Piec w
      temperaturze 170 stopni ok 45 minut.

      Naprawde bardzo proste, dlugo pozostaje swieze i szybko sie robi!!
      Smacznego!!
      Hania
      --
      Tomek
      moje chlopaki
    • tomsmom Szybki sernik pieczony 03.05.07, 20:05
      2 opakowania serka Philadelphia 225g
      1 szklanka cukru pudru (icing sugar)
      4 jajka
      1/4 kostki masla (niesolonego: np unsalted Avonmore)
      2 pelne lyzki maki (plain flour)
      1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia (baking powder) -- zmieszac dobrze z
      maka --
      1 cukier waniliowy lub odrobina ekstraktu z wanilii

      Z bialek ubic piane. 2 zoltka ubic razem z maslem i cukrem, potem nadal ubijac
      i dodawac powoli reszte. Na koniec delikatnie lyzka wmieszac piane z bialek.
      Wylozyc na serdniej wielkosci tortownice wylozona folia aluniniowa. Piec przez
      ok 1 godzine w temp. 180 stopni.
      Po wyjeciu mozna polac jakas polewa, np czekoladowa, ale samo ciasto bez polewy
      tez jest super. Sernik jest bardzo delikatny, troszke opada, ale zakalec
      jeszcze nigdy mi sie nie zrobil. Ostatnio na wierzch polozylam swieze truskawki
      i zalalam galaretka - przepyszne!!
      Smacznego - Hania
      --
      Tomek
      moje chlopaki
    • imszulc ciasto bananowe 03.05.07, 23:20
      się podzielę przepisem na ciasto, które mi sie właśnie w piekarniku piecze

      50 g czekolady
      200 g orzechów laskowych (ja czasem robie z włoskich bo lubię bardziej)
      250 g mała
      200 g cukru
      1 mały cukier waniliowy
      4 jajka
      2 obrane banany
      1 mały proszek do pieczenia
      300 g mąki pszennej
      1 łyżeczka sody oczyszczonej
      2 łyżeczki kakao
      1 łyżeczka cynamonu (ja nie daję bo nie lubię)
      100 ml rumu

      czekoladę i orzechy zmielić
      utrzeć: cukier waniliowy, cukier, jajka i masło
      dodać banany i dalej ucierać (aż rozbiją się na jednolitą masę)
      dodać pozostałe składniki: zmielone orzechy, czekoladę, proszek do pieczenia,
      sodę, kakao, cynamon, mąkę i rum. Wyrobić.
      Ciasto wyłożyć do wysmarowanej foremki i piec 60 min w temp. 200 st. C.
      Ja robię to ciasto w formie na babkę, pycha!

      Przyznam się... mam taką fajową maszynę (Termomix), do której właściwie wkładam
      składniki a ciasto się samo robi, później tylko muszę do formy przełożyć ale
      wydaje mi się, że nawet bez tej zaczarowanej maszyny powinno być łatwo.
      --
      Gagatek
    • tomsmom Sernik na zimno 04.05.07, 09:52
      Skoro juz go Renia tutaj pochwalila, to podam:

      2 opakowania serka Philadelphia 225g
      1/4 kostki masla (koniecznie unsalted)
      3 jajka
      1,5 szklanki cukru pudru
      2 lyzki zelatyny (gelatine -- zalezy, sa w saszetkach, ale lepiej najpierw
      sprawdzic czy w tej saszetce sa faktycznie 2 lyzki)
      cukier waniliowy lub ekstrakt z wanilii (w zaleznosci od smaku galaretki moga
      byc tez rozne inne olejki smakowe)

      -- polski sklep sie klania -- 2 POLSKIE galaretki + moga byc tez owoce bo to na
      wierzch

      Zelatyne rozrobic w kubku z goraca woda (jakies 1/3 kubka) tak, zeby sie dobrze
      rozpuscila i odstawic do ostygniecia, uwazac, zeby nie zgestniala. Jajka
      koniecznie wyparzyc -- sernik jest surowy. Ubic sztywna piane z bialek. Maslo,
      zoltka i cukier utrzec, potem dodawac ser i wszystko razem ubic na gladko. Do
      masy z serem dolewac powoli ostygnieta zelatyne i wciaz ubijac (powoli, zeby
      sie nie zrobily grudki). Na koniec dodac piane delikatnie mieszajac calosc
      lyzka. Calosc wylac na sredniej wielkosci tortownice wylozona albo:
      - folia aluminiowa
      - biszkoptami
      - ciastkami Digestive pokruszonymi i zmieszanymi z maslem (to moja ulubiona
      wersja)
      Wstawic do lodowki. Jak juz stezeje na wierzch mozna polozyc jakies owoce i
      zalac galaretka (probowalam z ichnia, nieciekawie, polecam jednak polska,
      najlepiej Winiary).

      HIT sezonu truskawkowego:
      kilka duzych truskawek pokroic w drobne kawaleczki i dodac do masy przed
      wylaniem na tortownice, delikatnie wmieszac. Na wierzch ulozyc poloweczki
      srednich truskawek i zalac galaretka truskawkowa - mowie Wam, wszyscy piszcza
      jak jedza!! ;-)
      Smacznego!!
      Hania
      --
      Tomek
      moje chlopaki
      • maja92 O jak super!! 04.05.07, 11:13
        Prosze podawajdzie dziewczyny, podawajcie...

        Ja to FATALNA kuchara jestem - pizze z paczki potrafie spalic;-)) Nie mam
        pojacia jak to sie stalo, ze moja rodzina jeszcze nie pomarla z glodu;-)))

        Czasami mam wyrzuty sumienia i probuje cos zrobic, ale na skomplikowane
        przepisy sie nie nadaje...
        O cos prostego poprosze...

        --
        Maja

        Rodzice w Irlandii
            • suesslein Re: O jak super!! 04.05.07, 13:00
              hahahah:)
              widac, ze nie tylko u mnie w weekend bedzie sernik na zimno w/g Twego przepisu
              Haniu, bo sie napalilam, ze sobie kawalek zjem z dzisiejsza kawusia, a tu
              dooopa blada- ktos mnie uprzedzil....
              a potem narzekal, ze wcale tak duzo nie zostalo dla niego, bo sie z Jasiem
              musial podzielic, ktory to krzywil sie tak samo jak wczoraj, ale pozeral.
              Co ja mam za zycie z tymi chlopami, a tu nastepny juz podrasta.
    • suesslein Re: PRZEPISY 04.05.07, 13:26
      Wieprzowina w sosie serowym

      3 kotlety wieprzowe- najlepiej z lopatki albo karczku, maja troche tluszczu
      3 lyzki stolowe musztardy
      tymianek
      1,5 lyzek stolowych oliwy z oliwek
      100 ml smietany
      kieliszek bialego wytrawnego wina
      100 gram sera plesniowego typu danish blue ( albo inny ale twardy)
      maka
      maslo
      pol litra bulionu z kostki

      3 lyzki stolowe musztardy
      2 lyzeczki tymianku
      1,5 lyzek stolowych oliwy z oliwek- mieszamy w jednolita mase

      mieso podsmazamy na patelni z obu stron, nastepnie smarujemy je z obu stron
      powyzsza masa i w naczyniu zaroodpornym wstawiamy do lodoki na conajmniej 2
      godz.
      Potem zapiekamy je 30 min w temp 180 stopni.
      W miedzyczasie robimy sos: rozpuszczamy maslo, dodajemy make ( ja robie to
      zawsze na oko, jakies 2 lyzki stolowe masla na jedna maki)nastepnie dodajemy
      biale wino, bulion i smietane- gotujemy na wolnym ogniu, az sie nieco zagesci,
      na koniec wkruszamy ser.

      podawac to mozna z ryzem na sypko, albo ziemniakami.

      naprawde bardzo szybkie i smaczne:)
    • morela7 kaczka lub kurczak z pomaranczami - na szybko 04.05.07, 15:38
      Ja czasu mam b. malo, wiekszosc moich potraw to szybkosciowki ;) Wczoraj mialam
      prawie pusta lodowke, wiec... upieklam pol kaczki, do tego byly ziemniaki i
      surowka z marchwi z jablkiem (tarte, przyprawione wylacznie sokiem z cytryny).

      Kaczke umylam, posolilam, popieprzylam, wlozylam do formy wczesniej leciutko
      pociagnietej oliwa (mozna uzyc naczynia zaroodpornego).

      Przygotowalam sos:
      1/2 filizanki miodu,
      sok z jednej cytryny,
      3 lyzki bialego octu winnego (mialam taki, w ktorym wczesniej dluuuugo moczylo
      sie mango i chilli, ale mozna uzyc zwyklego),
      filizanke dopelnilam sokiem pomaranczowym (moze byc ze swiezych pomaranczy albo
      z kartonu).
      Skladniki wymieszalam (miod musi sie rozpuscic).

      Sosem polalam kaczke, na wierzch polozylam plastry pomaranczy.

      Pieklo sie 40 minut w 200 st.C (pod przykryciem; kaczka potrzebuje ok. godziny
      na kilogram ptaka). Pyyyyycha ;)
        • patyczako smaczny i szybki obiadek 04.05.07, 18:03
          a ty tomson z Poznania? bo jakbysmy tu rzucily przepis na pyry z gzikiem to by
          robily duze oczy hihi...
          a oto moj spawdzony przepis
          2 duze piersi kurczaka - kroimy w kostke
          4 jajka
          4-6 lyzek maki tak na oko zeby zagescic
          zolty starty ser 6 lyzek - ja kupuje w Dunnesie taki zolty holenderski block w
          paczce
          sol,pieprz, mozna dodac koperek
          Wszystko mieszamy i kladziemy na rozgrzana patelnie tak jak placki ziemniaczane.
          Kilka minut i gotowe.
          Do tego ziemniaczki i jakas suroweczka no i pycha obiadek.
          Zycze smacznego !!!

          i jeszcze przepis na super ciasteczka - rurki polfrancuskie
          3 szklanki maki
          margaryna
          1 szklanka smietany
          powidla - nie moze byc dzem bo wylazi... kupujeostatnio pyszne powidla krakusa
          w tesco w dundrum lub jervisie
          Łaczymy skladniki (oprocz powidel) w przepisie jest szklanka smietany ale ja
          daje tyle by mi sie ciasto skleilo.
          Ciasto rozwalkowac, pokroic na kwadraty jakie duze chcecie, na srodek kazdego
          dac troszke powidel i zwinac tak jak nalesniki. Piec ok. 30 min.
          Gotowe posypac obficie pudrem. Sa kruche i pyszne.

          A kto ma malo to podaje swietna stronke: mojewypieki.blox.pl
            • olliesmum Re: smaczny i szybki obiadek 04.05.07, 20:58
              Moje sprawdzone i szybkie danie to pieczona ryba.
              Perwsza wersja (nauczylam sie od mojej angeilskiej tesciowej): swieze (nie
              mrozone) filety z ryby myjemy, osuszamy, kladziemy na duzych arkuszach folii
              aluminiowej, skrapiamy sokiem z cytryny, posypujemy sola i pieprzem, mozemy tez
              polozyc na rybe wiorki masla, ale nie koniecznie lub kawalki rswiezej kolendry,
              jesli mamy. Zawiajmy folie w koperte i wkladamy do nagrzanego piekarnika na 20
              minut (nie dluzej bo wyschnie).
              W miedzyczasie gotujemy ziemniaczki, brokuly, marchewke na parze.
              Podajemy razem z ryba i cwiartkami cytryny.
              Druga wersja: bierzemy forme do pieczenia w piecu, smarujemy dwoma lyzkami
              oliwy, na to kladziemy kawalki ryby, duze kawalki cebuli, papryki i cwiartki
              pomidorow, skrapiamy oliwa, posypujemy ziolami. Pieczemy tez ok. 20 minut.

              Wersja wegatarianska tego ostatniego dnia: bez ryb, natomiast dodajemy inne
              warzywa ewentualnie tofu polane wczesniej sosem sojowym, mozna tez dodac cale
              zabki czosnku (nieobrane).
              Ollemu w ten sposob pieke tez frytki, nie na patelni, sa wtedy bardziej soczyste
              i ie takie tlusciochy (aha, raz mieszamy w czasie pieczenia).
    • morela7 Danie z fenkulu i owocow morza 22.05.07, 12:23
      Pomysl autorski. Wyszlo calkiem niezle, smak dosc intensywny; nie polecam,
      jesli ktos nie lubi fenkulu. Roboty 15 minut. Porcja na 2-3 osoby

      Fenkul
      Mala czerwona cebula lub szalotka
      Owoce morza - mialam rozmrozona mieszanke gotowanych, 250 g (mrozone lepiej
      wczesniej rozmrozic i odlac zbyteczny plyn)
      Szklanka bialego wytrawnego wina
      Odrobina masla
      2 lyzki smietany
      sol, pieprz, sok z polowki cytryny do smaku

      Makaron lub ryz - ja uzylam 250g risoni

      Bulwe fenkulu umyc, pokroic w cienkie plastry
      Cebule obrac, posiekac
      Maslo stopic w rondlu, dodac cebule, lekko obsmazyc, dodac fenkul i obsmazac
      ok. 3-5 minut, az lekko zmieknie i zbrazowieje miejscami

      Dolac wino, wrzucic owoce morza, zagotowac, dusic ok. 5 minut (jesli
      niegotowane wczesniej, beda potrzebowac chwile dluzej)

      Dodac smietane, zagotowac, przyprawic, dodac sok z cytryny po zagotowaniu

      W miedzyczasie przygotowac ryz lub makaron. Jesli risoni lub ryz, to na 2-3
      minuty przed koncem gotowania dodac do sosu, zeby przeszlo smaczkiem.

      Smacznego!
    • zabelka24 Schab w sosie chrzanowym 17.06.07, 18:09
      1/2 kg schabu
      sól, pieprz
      1 cebula
      2 łyżki stołowe chrzanu
      1,5 łyżki mąki
      1 łyżka śmietany
      1,5 szklanki wywaru
      olej

      Schab ugotować do miękkości w osolonej wodzie. Po ugotowaniu pokroić w plastry.

      Cebulę drobno pokroić i przesmażyć na patelni. Dodać 1/5 szklanki wywaru. Z
      mąki zrobić zasmażkę. Doprawić chrzanem i pieprzem. Dusić chwilkę po czym
      zaprawić śmietaną.

      Pokrojony schab polać gotowym sosem. Udekorować koperkiem.
      PYCHA, ja podawałam klasycznie z ziemniaczkami i mizerją.
      Aaaaa i dodam jeszcze że schab miałam z Polski, ale pewnie tutaj też można kupić

      A dziś robie zapiekanke ze schabem w sosie cebulowo- koperkowym, jak będzie
      dobra wrzuce przepis.

      A i dodam jeszcze że przepisy znalezione w necie
    • zabelka24 Zapiekanka ze schabem w cebulowo-koperkowym sosie 20.06.07, 21:00
      Dla 4 osób:

      60 dag schabu

      Pokroic, rozbic jak na kotlety, przyprawić, usmażyć, pokroic w pasy.

      60 dag ziemniaków

      Obrac, pokroić w plastry, usmazyć.

      30 dag pieczarek

      Pokroic, udusić.

      Sos:

      2 cebule
      3 łyzki kopru
      szkl. bulionu
      125 ml śmietany 30-36%
      2 łyzki mąki
      sól, pieprz

      1/2 puszki groszku

      Cebule drobno posiekać, udusic na oleju. Obsypac mąką, by zgęstniało.
      Nastepnie wlac bulion, dodac koper i zagotować, ciagle mieszając, by nie
      zrobiły się grudki. Wlac smietanę i powoli gotowac. Przyprawić.

      W żaroodpornym naczyniu ulozyc ziemniaki, schab, pieczarki. Polać ciepłym
      sosem. Obsypac groszkiem. Posypać serem.

      PYCHA

      Myśle, że schab spokojnie można zastąpić piersiami z kurczaka, albo jakąś
      kiełbaską.
    • zapytajnick Salatka z kurczakiem i feta 21.06.07, 08:33
      Przepis z netu, ale wyprobowany i pycha, nawet irlandzkiemu mezowi bardzo
      smakowalo;-)

      Składniki:
      - 3 filety z kurczaka,
      - ser feta,
      - 1 sloiczek pieczarek marynowanych,
      - 1 swieza papryka czerwona,
      - 2 listki papryki marynowanej,
      - 1/2 ogorka swiezego dlugiego
      - 2 ogorki kiszone,
      - majonez,
      - rosolek knorra.

      Jak przyrządzić?
      Filety ugotowac z rosolkiem knorra.
      Pieczarki, papryki, ogorki oraz przestudzony kurczak pokroic w srednia kostke
      dodac ser i wymieszac z majonezem.

      --
      pozdrawiamy

      Gosia i moje miniaturki
    • morela7 Zupa rybna - chowder 22.06.07, 13:43
      Przepis zaadaptowany z bbc.co.uk/food

      Porcja na 3-4 osoby, 20 minut pracy

      600g mieszanki rybnej na chowder - ja kupuje swietna gotowa mieszanke w Nicky's
      Plaice w Howth, najlepszy sklep ze swiezymi rybami, jaki znam. W sklad wchodzi
      dorsz, losos, jakas wedzona dorszowata ryba i jeszcze cos, czego nie rozpoznaje.
      Maslo - 4 lyzki
      Maka - wedle uznania, ja daje 3 lyzki (tak na oko)
      litr nieodtluszczanego mleka
      puszka kukurydzy
      platki migdalowe, szczypiorek, musztarda
      sol, pieprz do smaku

      Maslo stopic w rondlu, dodac make, caly czas mieszajac trzepaczka do jajek
      (whisk). Stopniowo dodawac mleko, mieszajac. Podgrzewac powoli, az do
      zgestnienia i zagotowania. Dodac rybe, gotowac 5 minut. Wsypac kukurydze,
      zagotowac. Doprawic musztarda - ja daje 2 lyzki, ale mozna mniej lub wiecej,
      jak kto lubi.

      W miedzyczasie uprazyc na patelni platki migdalowe - ok. 100g - i usiekac
      szczypiorek.

      Podawac zupe posypana platkami i szczypiorkiem, z pieczywem - najlepiej
      brazowym chlebem sodowym z solonym maslem. Na talerzu kazdy moze sobie doprawic
      gruba sola i swiezo mielonym pieprzem, wedle uznania.

      Danie szybkie, smaczne i bardzo sycace! W mojej kuchni juz klasyk. Smacznego! :)

    • tomsmom Olatki z TRUSKAWKAMI 09.10.07, 20:45
      Ja wiem, ze sezon truskawkowy juz daaawno minal, ale wlasnie
      przypomnial mi sie moj dawny hicior na truskawki, a ze teraz duzo
      taki malutkich mozna kupic, niewyrosnietych, to i danie idealne
      (sniadanie, lunch, kolacja, lub przekaska). U mnie chlopaki najesc
      sie nie moga, a proste jak nalesniki:


      4 jajka
      4 czubate lyzki maki (plain)
      1 plaska lyzeczka cukru
      1/2 lyzeczki soli
      1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
      50 dkg drobnych truskawek
      olej do smazenia
      cukier puder (icing sugar) z wanilia do posypania

      Truskawki umyc i dokladnie osaczyc. Ubic sztywna piane z bialek,
      dodac zoltka i zmieszana z proszkiem make, lekko wymieszac truskawki
      z masa. Klasc duza lyzka na rozgrzana patelnie i smazyc z obu stron
      na rumiano. Zdejmowac na talerz przykryty recznikiem papierowym. Jak
      osiakna posypac cukrem pudrem.
      Smacznego!!

      --
      Hania
      Tomek i Marek
      • morela7 Swietne te olatki! 17.05.08, 13:53
        Zrobilam ciasto bez soli i cukru, a do srodka dalam rozgniecione
        truskawki z domowego kompotu, bo akurat takie mialam. Podalam ze
        smietana. Pyyyycha!
        Dzieki za fajny pomysl, tomsmom. Wchodzi niniejszym do mojego
        stalego repreturaru :)
      • morela7 No dobra, to ja proponuje lososia z kuskusem :) 09.05.08, 16:30
        Banalnie proste i szybkie danie. Przepis zaadaptowany z wielu
        innych :)

        Roboty ok 20 minut, najbardziej czasochlonne jest przygotowanie
        owocow...

        Kuskus - ok. 100-150 g na osobe
        Kostka rosolowa
        Cytryna, limonka, pomarancza, ew.winogrona - wedle uznania
        Filet z lososia
        Natka pietruszki i/lub koperek
        Ew. rokieta lub inna salata z winegretem lub salsa - wedle uznania

        Przygotowac kuskus - zalac rosolkiem, bedzie smaczniejszy
        Gdy ostygnie, dodac: sok i utarta skorke z cytryny, limonki i
        pomaranczy oraz oskorowane kawalki tych owocow (po jednym calym
        owocu to ilosc wystarczajaca jako dodatek to kuskus na 4 osoby).
        Wymieszac, dodac posiekana natke pietruszki i/lub koperek, znow
        wymieszac. (Ja dodaje jeszcze pokrojone winogrona, po pare sztuk
        doslownie; lubie kuskus w takiej wersji. Bez pomaranczy tez dobrze
        smakuje.)

        Przygotowac lososia - jak kto lubi. Najlepie ogrillowac lub ugotowac
        (ja ze wzgledow zdrowotnych zwykle gotuje; do wrzatku dodaje kostke
        rybna, krazki cebuli, sok z cytryny i odrobine bialego wina, jesli
        akurat mam otwarte; w takim wywarze filet obgotowuje kilka minut i
        gotowe).

        Ulozyc kuskus na srodku talerza. Na to mozna polozyc
        rokiete/salate/salse, a na wierzch - goracego lososia. Udekorowac
        klinkiem cytryny.

        Smacznego :)
    • lorbasa Przepis na ciasto marchewkowe 13.12.08, 23:30
      Oto przepis na ciasto marchewkowe mojego męża.
      4 całe jajka
      2 szklanki cukru
      1 szklanka oleju
      2 łyżeczki proszku do pieczenia
      1 łyżeczka sody
      1 łyżeczka cynamonu
      1 łyżeczka kakao ( jak ktos woli ciasto ciemniejsze, to może być
      więcej )
      2 szklanki utartej marchwi
      3 szklanki mąki

      Żółtka utrzeć z cukrem, dodać wszystkie składniki i na końcu ubitą
      pianę z białek. Można też dodać posiekane orzechy włoskie. Piec 60
      min w 180 C. Smacznego
        • amikul murzynek / ciasto czekoladowe 18.02.09, 15:59
          prosisz i masz :). tylko przepraszam ze tak pozno.
          przepis sprawdzony. ciasto super smaczne.
          pochodzi z tej strony:
          www.kafeteria.pl/bonappetit/przepisy/obiekt_int.php?id_p=14455
          Składniki:
          Pół kostki masła, szklanka mleka, 1 szklanka cukru, 2 szklanki mąki,
          3 łyżki dowolnego dżemu, 5 łyżek kakao, 2,5 łyżeczki sody, 2 jajka.

          Jak przyrządzić?
          Masło, mleko, kakao, cukier i dżem wrzucić do garnka z grubym dnem i
          zagotować, często mieszając (wszystko musi się ładnie rozpuścić).
          Ostudzić powstałą masę. Przelać zawartość garnka do głębokiej miski,
          wrzucić jajka, zmiksować, dodać mąkę przesianą przez sito i sodę.
          Znowu zmiksować. Wlać gotowe ciasto do nasmarowanej masłem i
          posypanej bułką tartą okrągłej formy, piec w 200 stopniach około 45
          minut.

          Potrzebne przybory:
          garnek z grubym dnem, duża miska, drewniana łyżka (do mieszania
          masy), okrągła forma do pieczenia, szklanka, łyżka i łyżeczka do
          odmierzania składników

          Jak podawać?
          Można polać upieczone ciasto rozpuszczoną mleczną czekoladą.

          Uwagi:
          Ciasto jest mięciutkie, puszyste i mocno czekoladowe. Można dodać
          trochę więcej cukru, będzie słodsze.


          Moje Uwagi:
          nie miksuję, po prostu dokładnie mieszkam łyżką wszystkie składniki.
          polewam z góry rozpuszczoną czekoladą - z dodatkiem mleka.
          • zimna2 Re: murzynek / ciasto czekoladowe 18.02.09, 19:21
            Witam! Moge podac przepis na pyszna brownie (przepis po wielokroc sprawdzony, dostalam od znajomego pastry chefa). Proporcje na srednia tortownice

            1 kostka margaryny
            1,5 szkl. cukru
            4 jajka
            2/3 szkl. maki
            2 lyzki kakao
            wanilia
            100g rozpuszczonej gorzkiej czkolady
            opcjonalnie pokruszone orzechy wloskie lub laskowe

            Margaryne utrzec z cukrem na puch, dodawac po jednym jajku, wanilie i dalej ucierac. Nastepnie dodac przesiana make i kakao, na koniec wlewamy czekolade. Przekladamy ciasto do wyamarowanej i posypanej maka tortownicy i pieczemy w 170stopniach ok. 40 min. Po wystudzeniu polac polewa czekoladowa.

            Do brwnie nie dodajemy proszku do pieczenia. Ciasto po upieczeniu jest czesto wilgotne lub nawet mokre ale taka jest brownie.
    • tomsmom chleb bananowy 18.02.09, 18:48
      Z dedykacja dla Kasi - mamy Krzysia :-)

      2,5 szklanki (takiej sredniej np od duraleksu) ubitej maki (wsypujac
      do szklanki przyduszamy lyzka)
      1 szklanka cukru (ja dodaje ok pol)
      3,5 lyzeczki proszku do pieczenia
      1 lyzeczka soli
      3 lyzki oleju
      3/4 szklanki mleka
      1 jajko
      3-4 srednich bananow (rozgniecionych na gladka mase)
      - opcjonalnie - 1 szklanka siekanych orzechow

      Wszystko razem dokladnie wymieszac: zaczac od maki z proszkiem,
      cukier, dodawac olej, mleko, jajko, wszystko dokladnie wyrabiac
      lyzka. Na koniec dodac banany i orzechy. Dokladnie wyrobic na gladka
      mase. Piec w podluznej formie 50-60 min w 160-170 stopni (zalezy od
      piekarnika) dopoki ciasto nie bedzie suche.
      To sprawdzony przepis - zawsze sie udaje!

      Smacznego!

      --
      Tomek
      Marek
      Marta
      • kbkrukjunger Re: chleb bananowy 21.02.09, 18:55
        Palce lizać! Zrobiłam na resztce wszystkiego i trochę kombinowałam, ale wyszło
        super. I roboty mało, bo wrzuciłam składniki do maszyny do chleba :-). Tylko
        jeszcze muszę dobrać odpowiedni program, bo trzeba było trochę dopiec w
        piekarniku. Myślę, że wejdzie do stałego menu :-)
          • maja_gal Sałatka "kurczak zakochany w ryżu" 16.03.09, 12:22
            Składniki:
            1 torebka ryżu gotowanego(XL)
            1 puszka kukurydzy
            pół puszki ananasów lub mix owocow też z puszki(lidl)
            pałeczki z kurczaka wędzone szt.4-5(polski sklep)
            majonez 4-6 lyżek

            Kurczaka obieramy i kroimy na kawałki, dodajemy pozostałe składniki i gotowe.Ja
            nie dodaje soli ani pieprzu, jest pyszna bez tego.
            Polecam i smacznego!
            • maja_gal Przysmak dla naszych pociech 16.03.09, 12:30
              1 porcja:
              1 pierś z kurczaka , pojedyńcza
              jajko
              sól,pieprz
              bułka tarta
              płatki kukurydziane,zwykłe
              olej

              Piersi kroimy na paski lub kawałki , które dziecko łatwo utrzyma w dloni.
              Solimy i pieprzymy,obtaczamy w rozkłóconym jajku , następnie bułka , ponownie
              jajko i płatki kukurydziane(płatki ugniatamy,kruszymy przed obtaczaniem)
              Smażymy na małym ogniu na złoto.
              Ja podaje z ziemniaczkami i surówką lub po prostu jako przekąske.
              Polecam i smacznego!
    • tomsmom Salatka z zurawina i pestkami dyni 16.11.10, 17:42
      Jak tak dalej pojdzie to nam sie watek zarchiwizuje ;-) zapodaje wiec super latwa i super smaczna salatke:

      - salata lodowa
      - pestki dyni
      - zurawina suszona
      - melon (najlepiej miodowy, pokrojony w kostke)

      Pokrojona salate ukladamy na polmisku, na wierzch kladziemy melon i posypujemy pestkami dyni i zurawina. Calosc zalewamy sosem Vinegrette (ja robie wlasny ale podobno sa calkiem przyzwoite gotowe). Pycha!!
      Smacznego :-)

      --
      Tomek
      Marek
      Marta

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka