Dodaj do ulubionych

Wjechała w mężczyzn przechodzących po pasach

14.12.12, 10:51
Mam nadzieję, że potrąconym młodym ludziom szybko wróci zdrowie czego z całego serca życzę.

A wpisuję się pod tą dramatyczną informacją gdyż apeluję o ostrożność nie tylko do kierowców, ale także i pieszych. Jestem i pieszą i kierowcą i widzę, że zdarzają się wymuszenia pierwszeństwa na pasach. To znaczy piesi źle interpretują przepisy o pierwszeństwie na pasach. Owszem pieszy ma pierwszeństwo gdy jest już na pasach, ale wejść tam może w bezpiecznych okolicznościach czyli nie pod zderzak nadjeżdżającego auta. A tak się właśnie zdarza. Często niestety młodzi ludzie w wieku gimnazjalnym i osoby w podeszłym wieku po prostu włażą (bo jest to wtargnięcie) na pasy gdy auto jest tuż-tuż. Nie wiem skąd bierze się ten brak wyobraźni. Może właśnie z błędnej interpretacji przepisów o pierwszeństwie. Uczulam na ten fakt zwłaszcza w zimie gdy droga hamowania samochodu się wydłuża. Jezdnia to jest jednak trakt samochodowy i jako piesi jesteśmy tam chcąc nie chcąc intruzem. Pomyślmy więc zanim postawimy nogę na zebrze bo nadjeżdżającym metr od pasów aucie może być ktoś pijany, może być lód na jezdni, łyse opony, złe hamulce etc etc.

A już zupełnie rozwalają mnie osoby, które pozwalają sobie wtargnąć na pasy zupełnie nie patrząc w lewo i w prawo czy ktoś nadjeżdża. W tygodniu widzę po kilku takich delikwentów.

UWAŻAJMY!
Obserwuj wątek
    • nielad Wjechała w mężczyzn przechodzących po pasach 14.12.12, 12:00
      Popieram przedmówcę, trzeba uważać również przy wejściu na pasy. Najniebezpieczniejszym odcinkiem ul. Wyszyńskiego jest chyba ten od ronda przy kościele do skrzyżowania przy Lidlu. Jadąc w dół kierowcy oczywiście lubią się rozpędzić a przejść tam mnóstwo. Apeluję o rozwagę i koncentrację w tym miejscu !
      • Gość: Trąbczyński. Re: Wjechała w mężczyzn przechodzących po pasach IP: *.dip.t-dialin.net 14.12.12, 12:58