Dodaj do ulubionych

Maszynka do lodów - LWW

20.06.13, 23:45
Pytanie głównie do Julki, bo wiem że posiada i jest zadowolona, ale też do Was wszystkich - co polecacie? Chcę sobie robić domowe lody bezcukrowe. Jaka maszynka dobrze się sprawdza i pozwala na mało pracochłonne robienie lodów? (uff, zabrzmiało jak z poradnika młodej kochanki ;)

20 lat temu była u mnie w domu maszynka do lodów, czyli aluminiowy pojemnik z mieszadłem wstawiany do zamrażalnika. Teraz chyba technika poszła nieco do przodu?
Obserwuj wątek
    • pierwszalitera Re: Maszynka do lodów - LWW 21.06.13, 00:23
      Nie znam się na maszynkach, ale chcę przestrzeć, że lody bezcukrowe nie będą ci smakować, bo zamrażanie obniża naszą zdolność do odczuwania słodkości użytych produktów (na przykład owoców). Więc nieco cukru, czy innego produktu słodzącego, będziesz pewnie chciała użyć. Ja robię szybkie lody owocowe bez maszynki do lodów, tylko ręcznym blenderem z metalową końcówką. Coś takiego jest chyba tańsze i bardziej uniwersalane od maszynki do lodów. Do tego potrzebujesz tylko zmrożone owoce w małych kawałkach (większe niż truskawki warto przed zmrożeniem drobno pokroić), do tego trochę cukru i śmietanę, albo jogurt. Im mniej śmietany, albo jogurtu tym bardziej owocowe będą lody i tym mniej możesz dodać cukru. Wszystko do wysokiego naczynia i wolno zmiksować. Mając zawsze jakieś mrożone owoce w zamrażalniku możesz bardzo szybko zrobić te świeże i naprawdę kremowe lody.
      • kasienka.body Re: Maszynka do lodów - LWW 21.06.13, 14:46
        > Nie znam się na maszynkach, ale chcę przestrzeć, że lody bezcukrowe nie będą ci
        > smakować, bo zamrażanie obniża naszą zdolność do odczuwania słodkości użytych
        > produktów (na przykład owoców)

Od dawna robię sobie bezcukrowe lody i smakują bardzo dobrze, także nie każdy odczuwa brak cukru. Od lat nie używam cukru w ogóle, więc już same owoce są dla mnie bardzo słodkie.
        • pierwszalitera Re: Maszynka do lodów - LWW 21.06.13, 15:04