Dodaj do ulubionych

Testy ADAC 2011

23.05.11, 14:55
www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?ComponentId=29903&SourcePageId=6729
Kiepsko, mało foteli ale tej jest parę szoków.

Recaro Milano czyli fotel za 459zł ma 4*, Nania I-Max spodziewane 3* ale za to Bebe confort opal "tylko" 3*. Oprócz Besafe izi combi isofix nie ma nic typowego tyłem. Oj coś niemcy podpadają w tym roku wink

Przetłumaczy mi ktoś proszę to:

Schwächen
Sicherheit
Der Kindersitz lässt sich nicht besonders fest mit dem Fahrzeug verbinden

Bedienung/Ergonomie
Großer Platzbedarf
Obserwuj wątek
    • karusia-1 Re: Testy ADAC 2011 23.05.11, 16:14
      Słabe strony
      Bezpieczeństwo
      Fotelik nie jest zbyt mocno do pojazdu

      Działanie / ergonomia
      Duże zapotrzebowanie na miejsc

      ze zwykłego translatorasmile
      mam nadzieje ze trafnie tym razem udało sie googlowi przetłumaczyćsmile
    • ilhenny Re: Testy ADAC 2011 23.05.11, 17:13
      bardzo jestem zadowolony z takich testów i takiego doboru fotelików, niczym nie jestem zaskoczony i zdziwiony
      jak poczytam to się rozwinę
      ale zobaczę oczywiście to
      www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/
      • klarci Re: Testy ADAC 2011 23.05.11, 17:25
        a ja jestem okropnie zła, bo nie przetestowali Jane Strata z tą nową bazą (zresztą z żadną) sad
        ilhenny, są gdziej jakieś inne testy tej bazy?
        opis brzmi super, ale po akcji z innym fotelikiem z bazą znanej firmy bez testów lepiej nie ryzykować.
        • mrukumaster Re: Testy ADAC 2011 23.05.11, 20:01
          No to co mi przetłumaczyliście oznacza, że fotel 15-36kg nie jest w pełni stabilny a to normalne hehe a jest to cytat z opisu fotela romer kid sict a wszystko inne było ok więc teraz muszę gdzieś znaleźć test z wynikiem ogólnym ile punktów dostał. Mnie zaskoczył Recaro Milano, teraz to można go polecać jako bezpieczny i kolejny średnio/tani fotel z super tapicerką big_grin
        • ilhenny Re: Testy ADAC 2011 23.05.11, 20:02
          nie znam na razie innych testów, Jane po wpadce z Matrix już sobie nie pozwoli na takie wtopy, mają swój tor testowy więc nie sądzę że powtórzy się taki przypadek
          najbardziej zadziwia słaby wynik Casulplay, zostaną z jednym fotelikiem jak nie zaczną pracować nad nowymi konstrukcjami
          • klarci Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 12:55
            no oki, ale ja muszę podjąć decyzję, czy dokupować do posiadanego Jane Strata bazę isofix, czy przedać Jane i kupić nowego Romera z bazą - co jest nie ukrywajmy bardzo dużym kosztem ... sad
          • klarci Ihenny 25.05.11, 18:02
            plis doradź mi, czy iść w bazę na isofix do Jane Strata (tylko ciagle mi się przypomina afera z Emajungą, jak dobrze pamietam - że fotelik wyrywał sie z bazy sad)
            czy płakać i płacić i kupić nowego Britaxa SHR II z bazą na isofix?

            w sumie byłam nastawiona na to drugie rozwiązanie, ale koszt mnie trochę mrozi, to raz, (no jedna Jane Strata bez bazy to tez porządny fotelik-tylko niewygodnie uncertain) a dwa ta baza do Jane podobno jest jakaś super, bo system pneumatyczny itp.

            głupieję, za dużo za raz wink
            • ilhenny Re: Ihenny 25.05.11, 19:59
              trudno mi podjąć taką decyzję,oczywiście najłatwiej napisać że Britax_Romer jest zwycięzcą kategorii i jako jedyny dostał 5* ale kiedyś również Strata otrzymywała wysokie noty
              niby wszystkie dobre firmy przed wprowadzeniem na rynek fotelika robią testy nawet zlecają je ADAC jednak jak widać wielu firmom zdarzają się wpadki z mocowaniami isofix
          • opium74 Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 07:53
            chwilunia...ja widziałam na górze flagi. Kliknełam na angielską i wtedy przerzuca mnie na główne menu. Reszta strony nadal pozostaje w nieludzkim narzeczu big_grin
            gdzie Ty widzisz przycisk "przetłumacz" ?? smile bo wychodzi na to że nierozgarnięta jestem big_grin
                  • mrukumaster Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 11:54
                    A ja już znalazłem mały smaczek.
                    Pytanie czy izi kid isofix dokładnie taką samą konstrukcję co izi combi isofix bo w teście wyszło że kid ma lepsza ochronę przy uderzeniu bocznym aniżeli combi tak przynajmniej wynika z tego co mi translator przetłumaczył z fińskiego. Przy kidfix sict też troszeczkę wynik z opisu się różni na korzyść kid plusa mimo, że ten troszeczkę bardziej się rusza bo nie jest na isofix ale za to lepiej przyjmuje moc uderzenia hmmm. Może translator albo opisujący coś pomieszał hehe.
                      • ponponka1 Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 13:01
                        W tescie norweskim jest ze sidekolisjon (zderzenie boczne)
                        KID izofix - 3,5
                        forbrukerportalen.no/produkter/22793/
                        Combi izofix - 3 (fotel testowany tylem, w tescie przodem za boczne dostal 3,5)
                        forbrukerportalen.no/produkter/22796/
                        Comfort izofix - 5
                        forbrukerportalen.no/produkter/22797/
                        aha Izi KID i COmbi dostaly minusy w punktacji za np. male siedzisko i za to ze zabieraja duzo miejsca. Wniosek - na ogolna ocene wplywaja takie bzdety (bo dla mnie cos co nie ma wplywu na bezpieczenstwo to bzdet) - dodac jeszcze pranie, zdejmowanie pokrowca itp.

                        Ale i tak Izi Kid kroluje w swej kategorii....
                      • klarci Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 13:03
                        ja żałuję, że nie kupiliśmy Kida w takim razie.
                        syn bez problemu jeździ tyłem, zaraz wagowo wyrośnie z fotelika i póki co planuję szukac dalej coś tyłem - te wszystkie straszenia oczywiście nijak się nie miały do rzeczywistości i nigdy nie przypinaliśmy fotela przodem.
                        • ponponka1 Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 14:05
                          cps dlaje tylem to Britax multi tech lub belogic - do 25 kg. kupic mozna z sklepie:
                          www.carseat.se/store.html
                          wysylaja tez do polski - co zaswiadcze autor bloga:
                          www.rearfacing.pl/
                          • klarci Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 16:05
                            cholera, trochę boję się tej wysyłki uncertain
                            w sensie bezpieczeństwa nieuszkodzenia fotelika

                            a napisz mi jeszcze, bo wydaje mi się, ze nie widziałam - jest któryś w testach? i co isofixem, chy któryś ma i czy to bezpieczne przy tak dużych fotelach tyłem? bo juz nei pamiętam, czy ograniczenie było do 18, czy 25 kilo jeżeli chodzi o uchwyty isofixowe

                            passat 2003-2004 rok.
                            • klarci Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 16:08
                              oki belogic widzę, że piszesz, że w bezpieczeństwie jest ok, tylko on chyba na pasy jest tak?

                              jakoś mnie ciągnie Britax, ale nie pamiętam testów.

                              czy da sie je gdzieś przymierzyć w Warszawie - moze ktoś wie.
                              zakup pewnie za jakieś pół roku, ale skoro testy na 2011 są, to już mogę sie nastawiać na konkretny model smile
                                  • klarci Re: Testy ADAC 2011 25.05.11, 17:57
                                    bardziej chodzi mi o to, czy w Britaxie lub innym foteliku mogę wozić dziecko do 25 kilo tyłem (czyli w uprzęży fotelika), bo wczoraj usłyszałam od sprzedawcy, ze nie, a ja jak widać na tym polu niestety jeszcze nieobeznana.

                                    doradźcie mi po prostu może na co stawiać dla 2,5 - 3 latka, pewnie dobije tych magicznych 18 kilo - tyłem do kierunku jazdy, z dobrymi wynikami w testach zderzeniowych (pranie tapicerki, czy trudnosć montażu to nie problem, tym bardziej, że fotelik będzie skontrolowany przez eksperta juz po zamontowaniu), najchętniej z isofixem (tu się obawiam, czy system w naszym aucie na to pozwoli przy tej wadze dziecka - musze to sprawedzić i nie umiem, kurcze sad) do passata rocznik 2003 -2004.
                                    nie ogarnę tego sama sad
                                    a jakoś na myśl o wożeniu przodem takiego malucha dreszcze mnie rzechodzą uncertain
                                    co robią skandynawowie - jak to jest, że wożą do 4 lat tyłem, skoro wzrostowo i wagowo dzieci nie łapią się w większości na BeSafe chociażby
                                    • mrukumaster Re: Testy ADAC 2011 26.05.11, 08:25
                                      I to jest własnie urok sprzedawców. Nie sprawdzi i powie. Przy fotelach tyłem takich jak multitech czy mc mobi dziecko jeździ tyłem do 25kg z pasami wewnętrznymi. Do 18kg pasy używane są przy jeździe przodem. Czyli w przypadku multitecha jakby się przestawiło fotel przodem jak dziecko skończy powiedzmy 4 latka (pod warunkiem że 18kg przekroczy) to demontujemy pasy i zapinamy pasem samochodowym.
                                      • klarci Re: Testy ADAC 2011 26.05.11, 12:40
                                        oki, dzięki.
                                        w takim razie sprawę na razie zawieszam do czasu, jak mały dobije 17 kilo, albo głowa będzie zbliżała się do krawędzi.
                                        wtedy założe wątek i mam nadzieję, pomożecie mi, bo ja wymiękam, nie jestem wstanie ogarnąć całej wiedzy na ten temat. a bardzo bym chciała wozić ciągle tyłem. 4-5 lat minimum.
    • ponponka1 Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 13:22
      mrukumaster napisał:

      > www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?ComponentId=29903&SourcePageId=6729
      Oprócz Besafe izi combi isofix nie ma nic typoweg
      > o tyłem. Oj coś niemcy podpadają w tym roku wink

      W norweskim tescie jest belogic, niestety dostal zla note za ..... skomplikowany montaz sad Poza tym bardzo ladne wyniki w udzerzeniu czlowoym (frontkollisjon 4,5) i bocznym (sidekollisjon 3,5)

      Wazne w tescie norweskim to nie gwiadki ale punkty. Suma punkotw daje wynik:
      Totalpoeng: 1-20 = Dårlig (zly), 21-40 = Under middels (pinizej sredniej), 41-60 = Middels (sredni), 61-80 = Bra (dobry) og 81-100 = Meget bra (bardzo dobry).
      Underkarakterer (podklasy): 5 = best (najleopszy), 1 = dårligst (najgorszy).
      • nedd77 Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 15:59
        Z najnowszych norweskich testów wynika że Besafe IZI KID X3 ISOFIX i Besafe IZI Combi X3 IZOFIX z nowymi zagłówkami i tak wypadają gorzej w testach zderzeń bocznych do Fair G0/1 ISOFIX - IZI KID ocena: 3,5, IZI Combi ocena: 3, G0/1 ocena 4,5.
        forbrukerportalen.no/produkter/22793
        forbrukerportalen.no/produkter/22796
        forbrukerportalen.no/produkter/15681
        A i w ocenie końcowej Fair G0/1 wypada lepiej od Besafów.
          • nedd77 Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 20:11
            Akta Graco Belogic wypadło bardzo kiepsko w norweskim teście - końcowa ocena to tylko 20pkt = słaby

            Zdjęcia fotelik Fair G0/1 ISOFIX w Audi Q7:
            www.euroncap.com//carimages/262_crs.jpg
            Fair G0/1 ISOFIX w Skodzie Yeti:
            www.euroncap.com/files/SKODA_Yeti_CRS---0-5ea027ff-6bc8-4c21-8577-0d18a17c73ee.jpg
            • mrukumaster Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 21:01
              No to w Q7 dziecku głowa na klatce piersiowej się opiera. W Yeti już lepiej wink

              Poza tym ty piszesz że Belogic ma 20 punktów ogółem a ja pisze o bezpieczeństwie bo mnie reszta nie interesuje gdyż montaż i inne rzeczy to dopiero w praniu w danym samochodzie wychodzi wink
                • nedd77 Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 21:35
                  Jest kilka typów platform o różnych wymiarach które są dopasowywane do modelu samochodu, dzięki temu fotelik umieszczony na platformie jest w "poziomie" i nie ma znaczenia pochylenie siedziska fotela.
                  • ilhenny Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 21:58
                    właśnie na taką odpowiedź liczyłem i teraz zrozum nas, nie dość że trzeba mieć fotele, to jeszcze kilka platform, które nie są tanie, a to oznacza że muszą leżeć i czekać aż się trafi klient, więc jest to mało opłacalne, następnie klient sprzedając fotelik ma bardzo ograniczoną ilość kupujących i właśnie dlatego fotelik nie jest tak popularny
                    • nedd77 Re: Testy ADAC 2011 24.05.11, 22:41
                      Wystarczy przeanalizować listę samochodów z typami pasujących platform aby stwierdzić że do większości modeli samochodów najczęściej pasują platformy RWF typu D i A, z mojego doświadczenia wiem że najbardziej popularna jest platforma RWF typu D a FWF typu A. Platformy Faira mają większą sztywność od regulowanej nogi i zapewniają fotelikowi większą stabilność.
              • ponponka1 Re: Testy ADAC 2011 25.05.11, 08:33
                Mruku, manipulujesz, gdzie ja polaczylam montaz z praniem? I gdzie ja pisalam ze montaz jest niewazny?

                Ja pisalam, ze na punktacje wplywaja takie rzecyz jak zdejmowanie tapicerki, pranie, zabieranie duzo mojesca. W innym poscie napisalam, ze belogic wyszedl ogolnie zle ale dlatego, ze dostal duzy minus za montaz (gdzie tu pisze, ze montaz to niewazne?)
                Puknij sie w glowe zanim odpowiesz albo wytrzezwiej bo sie ponponka upiles tongue_out
          • ponponka1 Re: Testy ADAC 2011 25.05.11, 08:30
            mrukumaster napisał:

            > I tak najlepiej wypada Belogic Akta Graco tongue_out


            Mruku ma jakas obsesje. Czy Ci to Belogic juz sie po nocach sni? Ja tez???? heheheheheheheee tongue_out

            ps. wiesz co, nie spodziewalam sie po kims takim jak ty, ze jest manipulantem.
            • mrukumaster Re: Testy ADAC 2011 25.05.11, 09:03
              ponponka Biorę Twoje wypowiedzi ze względu na to, że mieszkasz w norwegii i jakoś chyba lepiej tłumaczysz to co jest u nich pisane.

              Jak przeczytasz ze zrozumieniem dokładnie to co ja napisałem to zrozumiesz, że DLA MNIE ocena całościowa foteli nie jest ważna. DLA MNIE najważniejsze są noty dotyczące bezpieczeństwa, przeciążeń etc. DLA MNIE NIE jest ważna kwestia trudności montażu bo ta zależy od samochodu, w którym będzie montowany fotel. Nie bój się nie śnisz mi się po nocach i fotele też dawno przestały mi się śnić.
        • jamajka_g Re: Testy ADAC 2011 04.06.11, 23:47
          Kurcze, kopalnią wiedzy jesteście! smile

          To jeśli można podpytam: który z tych trzech fotelików wybralibyście dla swojego brzdąca? Bo czytam, czytam, mózg mi się zlasował i nie kumam już ni w ząb crying.
          Wychodzi mi, że chyba ten G0/1, bo boczne uderzenia najbardziej niebezpieczne? Czy jak? I czy ujęto go w najaktualniejszych testach ADACa?
          • jamajka_g Re: Testy ADAC 2011 04.06.11, 23:48
            Oj, rzuciło mnie gdzieś na dół.
            To zacytuję do czego się odnosiłam, co? wink

            "Z najnowszych norweskich testów wynika że Besafe IZI KID X3 ISOFIX i Besafe IZI Combi X3 IZOFIX z nowymi zagłówkami i tak wypadają gorzej w testach zderzeń bocznych do Fair G0/1 ISOFIX - IZI KID ocena: 3,5, IZI Combi ocena: 3, G0/1 ocena 4,5.
            forbrukerportalen.no/produkter/22793
            forbrukerportalen.no/produkter/22796
            forbrukerportalen.no/produkter/15681
            A i w ocenie końcowej Fair G0/1 wypada lepiej od Besafów."
            • ponponka1 Re: Testy ADAC 2011 06.06.11, 12:37
              Odpowiem tak:
              70 % zderzen to zderzenia czlowe
              20 % to zderzenia boczne
              5 % to tylne (wsytepuja glownie na autostradach, gdzie nagle ktos hamuje)

              Stad taki nacisk na jazde tylem, gdyby tylko zdrenia boczne byly niebezpieczne (najniebezpieczniejsze) to nawet noworodki moznaby bylowozic przodem....

              Z podanych przez Ciebie fotelikow kazdy jest lepszy niz fotelik przodem. Poza tym to juz kwestia dopasowania do samochodu i smaku wink
                • mrukumaster Re: Testy ADAC 2011 06.06.11, 13:51
                  Mnie zawsze tego typu statystyki zderzeń zastanawiają bo jak nie patrzeć to w mieście jednak częściej zdarzają się dzwony w tył lub bok jednak rzadziej czołówki, jeszcze zależy czy Ty jesteś uderzającym czy Ciebie uderzają.
                  • ponponka1 Re: Testy ADAC 2011 08.06.11, 11:53
                    tylko ze w miescie to jest stluczka....a na autostradzie to ci ktos w dzwon wjezdza w predkoscia 120-160 km/h czujesz roznice? Poza tym fizycznie inaczej sie rozkladaja sily niz w czolowym (ten sam kierunek jazdy) - jedyne co moze pogorszyc takie zderzenie tylne na autostradzie to "sciety" zadek samochodu bo nie daje ochrony pasazerowi na tylnym siedzieniu (polterj metra zycia) - dotyczy to zarowno minowanow (gdzie ktos siedzi w ostatnim rzedzie) jak i samochodow typu seicento....
                    • mrukumaster Re: Testy ADAC 2011 08.06.11, 12:48
                      Przy 160km/h to tylko wiara może pomóc. Mi nie chodzi o negowanie tylko zastanawia mnie ta statystka bo jednak ludzie jednak oczywiście w Polsce to po autostradach aż tak dużo nie jeżdżą bo my ich nie mamy :x A tak jak zauważam na ulicach czy np. w TVN turbo wypadek-przypadek czy na tv4 drogówka dzwony najczęściej są w bok lub w tył samochodu czasem oczywiście czołówki i dlatego zastanawia mnie te 70% czołówek czy oby nie jest to dane dotyczące konkretnego kraju. Może ma ktoś dostęp do danych jakie są w Polsce bo to By było ciekawe smile
                        • bitabob Re: Statystyki wypadków. 08.06.11, 14:16
                          Taaa... Mówisz i masz mruku wink Jakoś przeoczyłem wypowiedź, która wskazywała na przewagę kolizji czołowych. Znalazłem raport z roku 2008. Jest dość szczegółowy, najważniejsze że strona z której pobrałem jest godna zaufania wink. Wydaje mi się że już cytowałem kiedyś poniższy raport na forum, ale pamięć bywa zawodna. Życzę "przyjemnej" lektury.
                          Wypadki drogowe w Polsce.
                          Policja.pl
                            • ponponka1 Re: Statystyki wypadków. 08.06.11, 15:06
                              str. 19
                              wypadki na prostej drodze (to raczej czolowki - wyprzedanie na trzeciego):
                              26 997
                              wypadki droga z pierwszenstwem (to raczej boczne)
                              13 746

                              str. 21
                              wypadki drogowe wg rodzaju drohi
                              autostrada 283
                              droga dwukierunkowa jednojezdniowa (takich w Polsce najwiecej, 90%) - 41 041 (83, 6%)

                              str, 24
                              czolowe - wypadkow 5 462 w tym zabitych 961 (17,7 %), do tego nalezy doliczyc drzewa - bo na nie najedza sie raczej czolowo niz tylem - czyli 3 506 w tym zabitych 848
                              boczne - 12 186 w tym zabitych 850
                              tylne - 5 041 w tym zabitych 265


                              Moje dane pochodza ze statysttyki krajow Skandynawskich. Jednak i dane polskie pokazuja, ze najbardziej "ofiarne" sa zderzenia czolowe.


                              skad taka roznica w statystykach....str. 27 - przyczyny wypadkow:
                              nadmierna predkosc (czolowe i boczne)
                              - nagminnie lamanie ograniczen, niech ten kto tego w Polsce nie zrobil pierwszy rzuci kamien, dziwne bo wjezdzajac na teren Niemiec czy Francji Polak potrafi jechac jak ta trusia - spoleczne przyzwolenie na brawure. Nie ma ani jednej rodzinnej czy przyjacielskiej imprezy, na ktorej ktos by sie nie chwalil jak to szybko jecha z punktu a do punktu b i nie ma osoby, ktora by to krytykowala (ja tez - dopiero norweska szkola jazdy, czyli szacnek dla innych uzytkownikow drogi, nauczyla mnie, ze nie sie co zachwycac, trzeba krytykowac)

                              nieprzestrzeganie pierwszenstwa (boczne)

                              a potem dlugo dlugo nic
                              • mrukumaster Re: Statystyki wypadków. 08.06.11, 15:24
                                Ale nie powiesz mi, że to będzie 70% wink Ja dlatego nie lubię statystyki smile Trzeba także założyć, że u nas dużą przyczyną wypadków jest nie tylko prędkość i głupota a drogi, po których jeździmy. Oczywiście nie mówię o kulturze jazdy bo to już inna historia.
                                • ponponka1 Re: Statystyki wypadków. 09.06.11, 13:04
                                  Dziury to zaledwie procent wypadkow. Dziury, i to ogromne sa na bocznych drogach w Norwegii szczegolnie po ostatniej zimie. Droga z Zabek do Wolomina to przy nich jedwab. Trzeba dostosowac predkosc do WARUNKOW DROGOWYCH a nie znakow na drodze (jak pozwala jechac 90 km/h po dziurach to jedziesz te 90% czy myslisz?)
                                  Jednak brawura (oj chyba czuje, ze wywolalam wilka z lasu wink ) i wymuszanie w tym wymuszenia wyprzedzajac na trzeciego, nagminne w Polsce, tam gdzie jest szerokie pobocze. Kiedys zmuszona bylam ustapic jednemu waraitowi, bo czolgiem nie jechalam, musialam ostro hamowac przed pedalujaca poboczem strauszka. Oczywiscie jakby mi ktos wjechal w kufer to bylby wypadek zakwalifikowany jako wjazd w tyl z powodu hamowania anie ze musialam ustapic pedzacemu na mnie wariatowi. Jak teraz jezdze w Polsce takimi dorgami jade srodkiem psasa i mam gleboko gdzies trabienie wariata za plecami, ze mam mu zjechac. Jestm wredna prawda? Statystyczny (hehehehheh czyli ok 90%) polski kierowca nie chcialby mnie spotkac na drodze, oj nie. Ale juz w Niemczech czy Francji nie byloby problemu. czemu?
                                  • bitabob Re: Statystyki wypadków. 09.06.11, 14:15
                                    Statystyki jak to statystyki, nie powiedzą Ci prawdysmile Polacy za kółkiem są groźni, zachowują się aspołecznie, nie współpracują, ścigają się i ogólnie brak im kultury. Jest na to rada...Nie przyjeżdżać do Polski. O ile jestem jeszcze w stanie zrozumieć zamieszczanie obcojęzycznych testów to skomplikowanych raportów, opracowań tolerować nie będę. Tłumaczenie google jest niedoskonałe, często wychodzą przekłamania. Więc jeśli chcesz raczyć nas opracowaniami w języku szwedzkim, norweskim, suomi lub innym suahili, najpierw postaraj się o tłumaczenie. Po za tym traktując takie publikacje jako argument jesteś stronnicza, ale też niezbyt uważna. smaabarnstoler_2007-2009.pdf Pominę to że według tego zestawienia MC Priori ma lepszy wynik niż Besafe i Romer, ze względu na różne lata przeprowadzania testów. Ale już to że fotel RWF ma w tym samym roku taki sam wynik jak fotel FWF to już trochę dziwne. Rozumiem że ważniejsze są dane szczątkowe i tutaj wygrywa RWF za test zderzenia czołowego, ale na miłość boską takich danych brak w Twoim zestawieniu. Więc albo z testami coś nie tak, albo wymachiwanie szabelką przesłoniło Ci cel. Żeby było jasne, uważam że fotele RWF to najbezpieczniejsze rozwiązanie. Uważam też że fotel zapewnia bezpieczeństwo wtedy gdy da się go poprawnie zamontować.
                                    • ponponka1 Re: Statystyki wypadków. 09.06.11, 15:05
                                      zestawienie to zestwienie jak sama nazwa mowi smile misz masz. Nie podaje tylko linkow, staram sie w skrocie przedstawic najwazniejsze dane.....ale tego nie zauwazyles, tylko wymachujesz szabelka smile

                                      Co do jezdzenia w Polsce, tak nie jezdze, przylatujemy samolotem, samochod bedziemy uzywac do przemieszczania sie na terenie Gdanska. W ruchu miejskim raczej nikt nam nie wjedzie na maske przy predkosci 130 km/h.

                                      Ja naprawde boje sie teraz jezdzic po Polsce. Bo wiem, ze to rosyjska ruletka ale z piecioma kulami. Jezdzenia w Norwegii czy Niemczech to tez ruletka, ale z jedna kula.


                                      widze ze nadeptnelam na odcisk polskich kierowcow ....Przepraszam ze zabolalo.....
                                        • ilhenny Re: Statystyki wypadków. 14.06.11, 00:48
                                          rzuciłem okiem, wniosek
                                          brakuje nam dróg, na autostradach ginie najmniej ludzi,
                                          a to co nas interesuje najbardziej, prawie o połowę zmniejszyła się śmiertelność dzieci na drogach, jednak i tak jeszcze za dużo
                                          i statystyki potwierdzają, wypadki są na krótkich trasach w terenie zabudowanym,
                                          więc poproszę tani fotelik bo ja jadę tylko kilometr jest nieakceptowalny
                • jamajka_g Re: Testy ADAC 2011 06.06.11, 18:21
                  Odszczekuję publicznie! wink)

                  Cena Fair z platformą i adapterem (jedną platformą - tylną, przednia to kolejny koszt, niemały wcale) jest droższy od besafe izi combi izofix. smile
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka