Dodaj do ulubionych

witam i od razu pytam

13.04.12, 20:43
Witajcie :) - tak postanowiłam zacząć mój pierwszy post na Innym Świecie, choć podczytuję Was od jakiegoś czasu, a kilka osób chyba kojarzy mnie z innych forów, np. Starsze Dziecko. Postanowiłam się przyłączyć i tutaj (jeśli pozwolicie), ponieważ i mnie interesują problemy dzieci z ZA. Nie mam dzieci, ale:
-sama byłam dziwnym dzieckiem i być może też miałam ZA lub NLD;
-jestem z zawodu nauczycielką, lubię pracę z dziećmi, obecnie nie pracuję, ale chciałabym spróbować pracować z dziećmi ze spektrum, może na początek jakiś wolontariat, np. w świetlicy? może doradzicie coś?
–próbuję pisać opowiadania dla dzieci, między innymi o dzieciach z ZA.
Mam dużo pytań, staram się oczywiście szukać odpowiedzi w necie i książkach, ale może na początek zapytam- o ile nie było tego wcześniej- jak wygląda, w przypadku dziecka, badanie i diagnoza ZA? Może jest dostępny jakiś wzór dokumentu? Czy taki dokument, kiedy trafi do szkoły, jest potem trzymany w dzienniku, do wglądu każdego nauczyciela, czy może lub powinien być raczej w szkole tajemnicą?
Obserwuj wątek
    • nurich Re: witam i od razu pytam 13.04.12, 22:14
      jeżeli jesteś nauczycielką to chyba wiesz jak wygląda taki dokument, po co jest i co się z nim robi.
    • roseanne Re: witam i od razu pytam 13.04.12, 22:37
      na mojej stronie, adres w stopce forum jest tekst skierowany dla nauczycieli, moje tlumaczenie z angielskiego, wiec moze nie wszystkie wytyczne sa dostepne w polskim systemie

wersje pryginalu zawsze drukowalam i wreczalam z wszystkimi papieramii szkolnymi w kazdej szkole po kolei - do wzgladu potrzebujacych nauczycieli i grona pedagogicznego
      inna sprawa, to to ze szkola na podstawie tych dokumentow, codziennych problemow obserwacji i konsultacji z nami opracowywala indywidualizowany plan nauczania
    • backwoodsman Re: witam i od razu pytam 14.04.12, 00:53